اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

bahrain 06-07-2012 11:12 PM

رد: الورشة الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Benisafcom (المشاركة 360422)
كنت ادعي مند امس و خاسر حولي 240 نقطة
واضفت تعزيز املا في اعادة اختبار الترند المكسور
وفجاة
وقبل 3 ساعات خسرت اخر 320 في حسابي

مـــعوضة ان شاء الله استاذ خالد ..
الله كريم ..موفق يالغالي

محمد صالح 06-07-2012 11:13 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed sokar (المشاركة 360448)
هو ايه الهيدج ؟؟

انك تعمل عمليه عكس العمليه الخسرانه مثلا اشتريت وخسرت ومش متوقع رجوعه بتعمل بيع بضعف العقد اللى انت اشتريت بيه و العكس لو بعت والسعر عكس عليك بتعمل شرا بضعف العقد وبتقفل العقدين مع بعض اما على مكسب او خساره قليله او ماتكسبش بس لازم تدخل من نقطه صح عشان ما تتبهدلش

sydh 06-07-2012 11:15 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Benisafcom (المشاركة 360422)
كنت ادعي مند امس و خاسر حولي 240 نقطة
واضفت تعزيز املا في اعادة اختبار الترند المكسور
وفجاة
وقبل 3 ساعات خسرت اخر 320 في حسابي

الله يعوض عليك ياباشا وقلبى معاك هو ده سوق الفوركس

mohamed sokar 06-07-2012 11:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد صالح (المشاركة 360470)
انك تعمل عمليه عكس العمليه الخسرانه مثلا اشتريت وخسرت ومش متوقع رجوعه بتعمل بيع بضعف العقد اللى انت اشتريت بيه و العكس لو بعت والسعر عكس عليك بتعمل شرا بضعف العقد وبتقفل العقدين مع بعض اما على مكسب او خساره قليله او ماتكسبش بس لازم تدخل من نقطه صح عشان ما تتبهدلش

تمام الف شكر اخى الكريم على التوضيح

Rushdi 06-07-2012 11:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة usama_0077 (المشاركة 360444)
يعنى رأيك نستنى الاسبوع اللى جاى على أمل يحصل تصحيح انشاء الله ,,, ولا أعمل هيدج الان قبل بدايه الاسبوع القادم ؟

والله اعتقد ان التصحيح قادم لكن انت قرر حسب وضعك النفسي وحسابك في النهاية كل ما يكتب هنا مجرد اراء قد تصيب او تخيب ولا تنسى دئماً احسن الاراء رايك انت

محمد صالح 06-07-2012 11:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Rushdi (المشاركة 360474)
والله اعتقد ان التصحيح قادم لكن انت قرر حسب وضعك النفسي وحسابك في النهاية كل ما يكتب هنا مجرد اراء قد تصيب او تخيب ولا تنسى دئماً احسن الاراء رايك انت

احسنت قولا ونطقت رشدا يارشدى

محمد صالح 06-07-2012 11:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed sokar (المشاركة 360473)
تمام الف شكر اخى الكريم على التوضيح

لا شكر على واجب

usama_0077 06-07-2012 11:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Rushdi (المشاركة 360474)

الف شكر يا باشا على النصيحه انا حاطط الاستوب بعيد نسبيا (أو انا كنت فاكرة بعيد ومكنتش متصور ان السعر ممكن ينهار بالشكل ده) حاطط الاستوب عند 1.1800

وهمل عمليه دلوقت بثلث قيمه صفقه الشراء المفتوحه ,,, لو حصل تصحيح انشاء الله هعمل عمليه بيع تانيه عند أول دعم 1.2400 بثلثين الصفقه المفتوحة ,,, وبعدها نشوف اختبار الترند المكسور ,,, لو صعد يبقى خير وبركه لو هبط يبقى نبيع تانى ,, والله المستعان :)

والف شكر على النصيحة انا فعلا استفدت منك ومن المنتدى كتير جدا وربنا يجعله فى ميزان حسناتك :)

Rushdi 07-07-2012 12:07 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة usama_0077 (المشاركة 360484)
الف شكر يا باشا على النصيحه انا حاطط الاستوب بعيد نسبيا (أو انا كنت فاكرة بعيد ومكنتش متصور ان السعر ممكن ينهار بالشكل ده) حاطط الاستوب عند 1.1800

وهمل عمليه دلوقت بثلث قيمه صفقه الشراء المفتوحه ,,, لو حصل تصحيح انشاء الله هعمل عمليه بيع تانيه عند أول دعم 1.2400 بثلثين الصفقه المفتوحة ,,, وبعدها نشوف اختبار الترند المكسور ,,, لو صعد يبقى خير وبركه لو هبط يبقى نبيع تانى ,, والله المستعان :)

والف شكر على النصيحة انا فعلا استفدت منك ومن المنتدى كتير جدا وربنا يجعله فى ميزان حسناتك :)

على بركة الله

كلنا نستفيد من المنتدانا الرائع وان شاء الله يدوم المنتدى ويكبر ونستفيد يوم عن يوم

Rushdi 07-07-2012 12:08 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد صالح (المشاركة 360480)
احسنت قولا ونطقت رشدا يارشدى

شكراً على الأطراء :D

الساعة الآن 07:03 PM