اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ***رحلة التدبيل فى الفوركس مع اف اكس ارابيا*** (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=1958)

المسلم أمره لله 26-08-2010 09:57 PM

رد: ***رحلة التدبيل مع اف اكس ارابيا***

يا شباب صحتكم بالدنيا
و ربنا يعوض علينا و عيكم في صفقات أخرى
بالتوفيق

M10000 26-08-2010 09:58 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MAMDOH111 (المشاركة 44786)
ولايهمك يا محمد باشا

السوق ماله كبير والحمد لله على كل شىء

يعنى اللى زعلان على صفقة ولا اتنين

طيب انا اعمل ايه اللى خسرت حسابى كله فى شهر والحمد لله

معوضة ان شاء الله

وبالتوفيق لك ولنا ياباشا باذن الله

ان شاء الله تعوض الحساب يا استاذ ممدوح و فعلا السوق كل فترة بيفكرنا انه ملوش كبير

و ان شاء الله بعد كل ضيق فرج

الله الكريم

delpiero 26-08-2010 09:58 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة M10000 (المشاركة 44778)

والله يا احمد اول مرة السوق يعكس معايا كده ييجى من شهرين

الحمد لله على كل شىء و ان شاء الله أعوضهم

المهم متتأخرش يوم الاتنين:)

عارف و الله يا باشا مش محتاج تقول

و طول مافيه ادارة رأس مال
قادرين نعوض

بالتوفيق يا باشا و اشوفك
يوم الاتنين ان شاء الله

M10000 26-08-2010 10:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة himaalex84 (المشاركة 44794)
,لا يهمك يا باشا انهردة فعلان كان يوم غريب انا برضة خسران كتير و متورط فى صفقات بيع يورو و باوند لحد دلوقتى و ربنا يسترها المهم يا باشا اشوفك يوم الاتنينن و ناكل كباب و كفتة و نرتاح من الفوركس

ايوه عندك حق اهم حاجة الكباب:D بلا فوركس بلا وجع دماغ:1 (54):

ان شاء الله تقفل الصفقات على خير يا هيما باشا:)

سلطان 26-08-2010 10:27 PM

بتعووض ياغالي ان شاء الله

مصطفي عماشة 26-08-2010 10:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة M10000 (المشاركة 44768)

مش معنى انى متوقع ان السوق هابط او انا داخل بيع معنى كده ان السوق هيمشى زى ما أنا عايز يا درش

انا صفقات البيع اللى كنت داخلها قفلتها مع التصحيح الهابط اللى عملو السوق و دخلت شراء

و السبب هو الاغلاق فوق المستويات اللى انا وضحتها فى الشارت

بس مش عارف بصراحة انت ليه استسهلت انك تكتب المشاركة و تجمع و تلون...عن انك تبص فى الشارت و تعرف انا ليه غيرت وجهة نظرى للشراء و ده بسبب الاغلاقات الصاعدة اللى اخترقت المقاومات اللى انا كنت فاكرها اخر صعوده
و مش عيب ان السوق يخليك تغير وجهة نظرك وهل لو انا قلت انى بايع يبقا لازم استنى لما الناس تنسا انى كنت بايع عشان اشترى

انا بحلل حسب الاغلاقات يا درش و هى اللى بدخل عليها صفقاتى و حققت بيها صفقات ناجحة الفترة اللى فاتت الحمد لله

و لو السوق عكس عليا يوم و سببلى تغير فى تحليلاتى فده عادى و اعتقد انه بيحصل معانا كلنا كتير

و اسف يا درش لو صفقاتى خسرتك من حسابك شىء لكن المفروض انك مضارب و بتفكر بردو فى التوصية قبل ما تدخلها:)

تحياتى

مش عارف انت فهمت تعليقي غلط ولا ايه :) انا تعليقي مجرد استفسار
انا عاجبني فيك انك بتدي السوق جهة واحدة بيع او شراء وبتدخل علي الازواج من عند اقرب دعم او مقاومة .. وبنفس الجهة .. بص علي توصياتك اللي فاتت كلها ... هتلاقيها كلها بيع حتي لما كنت بتخسر كانت بيع برده .. ودا كان بيعجبني جدااا لانك متأكد انه بيع حتي لو ضربت استوب

اما بخصوص اني دخلت وراك وخسرت .. دا ما حصلش لاني لما بدخل توصية بدخلها علشان انا فاهمها مش علشان حد حاططها .. والفوركس خسارة ومكسب وانا يامااااااااا خسرت يعني استحالة اني ازعل من خسارة صفقة او اتنين او عشرين لا قدر الله .. وبرده متابع معاك وغصب عنك :1 (72):

M10000 26-08-2010 10:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفي عماشة (المشاركة 44810)

مش عارف انت فهمت تعليقي غلط ولا ايه :) انا تعليقي مجرد استفسار
انا عاجبني فيك انك بتدي السوق جهة واحدة بيع او شراء وبتدخل علي الازواج من عند اقرب دعم او مقاومة .. وبنفس الجهة .. بص علي توصياتك اللي فاتت كلها ... هتلاقيها كلها بيع حتي لما كنت بتخسر كانت بيع برده .. ودا كان بيعجبني جدااا لانك متأكد انه بيع حتي لو ضربت استوب

اما بخصوص اني دخلت وراك وخسرت .. دا ما حصلش لاني لما بدخل توصية بدخلها علشان انا فاهمها مش علشان حد حاططها .. والفوركس خسارة ومكسب وانا يامااااااااا خسرت يعني استحالة اني ازعل من خسارة صفقة او اتنين او عشرين لا قدر الله .. وبرده متابع معاك وغصب عنك :1 (72):

حبيبى يا أبو درش:1 (72):

أصل انت دايما بتدخل فيا شمال عادى يعنى :)...أول مرة تكتبلى لاتعليق:1 (54): عشان كده انا فهمتك كده

المهم أشوفك فى اجتماع القاهرة عشان نتكلم براحتنا مش قدام الاعضاء كده:)

abdellatif 26-08-2010 11:42 PM

تحياتي أخي الكريم دا هو التدبيل بعين الكلام..وفقق الله و سدد خطاك لفعل الخير

emad1171 26-08-2010 11:52 PM

دعوني بس اعلق وارجو ان تقبلو تعليقي بصدر رحب واعتقد ان هذا ايظا رائ اخي محمد صاحب الموضوع
تعليقي الاول على الستوب، ففي مثل هذا السوق فهو يعتبر قليل جدا وضرب ستوب ومن ثم الارتداد وارد بشكل كبير
مع اني دخلت صفقة اليورو ين والدولار ين في بداية الموضوع الى انني لم التزم بالستوب ولا زالت الصفقات معي حتى الان وان شاء الله ساخرج منهم بربح جيد
ناتي الى التعليق الثاني وهو ادارة راس المال يا اخوان، صحيح ان اخي محمد توصياته ناريه ولكن اتمنى ان لا يكون هناك ثقة مطلقة بالتوصيات وانا اعرف بعض الاخوة في منتديات اخرى ولانهم دخلو على توصية فلان فيدخلون بكل ثقلهم وحتى وان اصابة الهدف مرات عديدة سياتي وقت تخسر فيه كل الارباح من خلال هذه الثقة الزائدة.
كذلك ليس بالضرورة الدخول في كل التوصيات فانا مثلا اكتفيت بتوصيتين ولا ادخل غيرهم حتى اغلقهم على ربح
اتمنى ان يستفيد احد من هذه النصائح ومتابع معك اخي محمد فتوصياتك ما شاء الله ستبقى ان شاء الله من افضل التوصيات في المنتدى
تقبلوودي وتقديري

M10000 26-08-2010 11:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdellatif (المشاركة 44839)
تحياتي أخي الكريم دا هو التدبيل بعين الكلام..وفقق الله و سدد خطاك لفعل الخير

الدعوم و المقاومات و الله الطريق المهمل من الكثيرين مع انه فى كل خير باذن الله

تحياتى يا عبد اللطيف باشا و اتمنى نتقابل يوم الاتنين انت مش من اسكندرية ولا ايه؟؟:)

الساعة الآن 06:47 AM