اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=6)
-   -   اكسبيرت لمحبي شارت الرينكو (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=32033)

zeoo torkt 22-05-2013 10:42 PM

رد: اكسبيرت لمحبي شارت الرينكو

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معتصم (المشاركة 513352)
اخي عزت , ما هو افضل اصدار حتى الان ؟

افضل اصدار الاخير الي لسه منزله في مشاركة سابقة

zeoo torkt 22-05-2013 10:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسين الصائغ (المشاركة 513357)

والله يا فوركساوي انا محتار

انا مش شايف اي نتائج جميلة في الكشف الخاص بالعزيز ابو يوسف وبصيت عليها تاني واغلب الظن هي خسارة ونحن نريد ابو يوسف وكل الاخوة الكرام يشوفون نتائج مربحة في حساباتهم وليست مثل المرفقة

اذا كان هناك حطأ صحح لي

حلوة منك يا ابو يوسف تجربتك على شارت غير الرينكو

ادينا بنجرب لكن الاساسي الرينكو ان شاء الله

forex 2012 22-05-2013 11:26 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zeoo torkt (المشاركة 513347)
حبيبي فوركساوي ... الاكسبيرت الي نزلته امبارح بيدخل كل شمعة يعني شموع ورا بعض ويقفل كله بعكش الاشارة

الاكسبيرت الاول بيعمل صفقة واخدة فقط ويغلق باشارة عكسية

الاكسبيرت الي فالمرافقات نفس الاكسبيرت الاول بس التبريد بتحدد اللوت بتاعه وكمان الربح بالدولار وادارة راس المال ولوت المضاعفة يلا اخونا جميل مش حارمنا من حاجة

اوبااا ... دا الموضوع كبر قوى ... انا بسال على نسختين الاقى واحدة تالته هههههههههه

طيب يعنى نلخص الكلام و نقول

النسخة الاولى بتدخل صفقة واحدة فى كل اتجاه وهذا يعنى ان الخروج حيكون على استوب او بروفيت او تريلينج او تغير اشارة

النسخة التانية بتدخل على كل بوكس فى نفس الاتجاه وهذا يعنى ان الخروج على تيك بروفيت او انعكاس اشارة

النسخة التالته مثل الاولى ولكن مضاف ليها تحديد لوت التبريد والربح على الدولار و ادارة راس المال و لوت المضاعفة

كدا تمام يا عزت ولا انا فاهم حاجة غلط

forex 2012 22-05-2013 11:39 PM

اقتباس:

انا مش شايف اي نتائج جميلة في الكشف الخاص بالعزيز ابو يوسف وبصيت عليها تاني واغلب الظن هي خسارة ونحن نريد ابو يوسف وكل الاخوة الكرام يشوفون نتائج مربحة في حساباتهم وليست مثل المرفقة

اذا كان هناك حطأ صحح لي

ههههههه ولا تحتار ولا شئ يا صديقى
الراجل بيقول دا تانى يوم تجربة للاكسبرت ومشغله على كذا عملة و من غير مضاعفات وادينا لسه بنجرب
يعنى خسارة 28 $ تانى يوم من اصل راس المال 100 الف زى الفل .. يعنى تالت يوم الخسارة تبقى صفر مع تظبيط شوية فى الاعدادات .... يعنى رابع يوم تلاقى مكسب قليل ... يعنى على اخر الاسبوع تلاقى مكسب مرضى ...... كله بيجى واحدة واحدة يا صديقى

وبعدين عارف يا صديقى لو انا شغال على الحقيقى بالشكل دا يبقى خسارتى النهاردة حتبقى 4 $ فقط وليس 28 $ بسبب الباك كاش بتاع الشركة

TREND_SEEKER 22-05-2013 11:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 513342)
تمام يا ابو يوسف .... ادينا بنجرب و نشوف الدنيا ماشية ازاى وعلى ايه

وانا لسه منتظر رد عزت فى الفرق بين النسختين لان احد الاعضاء قال ان الاولى افضل من التانية و عزت قال ان التانية بتدخل مرة اخرى مع نفس الاتجاه

بصراحة الردين عكس بعض و مازلت منتظر الرد

واسف على الديس لايك اللى اتعملت بالخطاء

طيب كده اعتقد ان النسخه الي لسه عزت منزلها حالا
فيها كل الخيارات
وفداك الف ديسلايك يا فوركساوي
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zeoo torkt (المشاركة 513351)
هو فعلا يا ابو يوسف بيمشي برضى بالشموع العادية ولسه بنجرب اعدادات

هو الي ناقصنا بس فالرينكو نحدد تريلينج وبريك ايفن وموف استوب واقعي

وبالنسبة للمؤشر سونيك انت اكيد شوفته فيجوال لو عمل شمعة صاغدة مابيغرش لكن بيغير الي قبلها للون الرصاصي ودا تقريبا ليه علاقة بشغل المؤشر

لكن مدام الاشارة عملت خلاص بتثبت

أطمئن حبيبي عزت
المؤشر سونيك سلوب محترم وثابت جدا
وبديهيا يعمل بار باللون الرصاصي لأنه اصلا شغال على مؤشر السلوب ديركشن والون الرمادي ده معناه تغيير الأتجاه
بس المؤشر سلوب لوحده استراتيجيه
وكمان انت ضايف عليه فلاتر يعني الفرصه فرصه
والمضاعفات تزبط

وأنا بجرب على الشموع العاديه لأن في ناس بتجرب على الرينكو فقلت اريح الرامات شويه
طالما المؤشر قوي يبقى لو نفع على الشموع العاديه يبقى اكيد هيكسر الدنيا على الرينكو
وطبعا الرينكو هو الأقوى والأساس وهو الي فيه الربح المضمون بإذن الله
لأننا مش هنقدر نستفيد بالخاصيه الجديده فتح تعزيزات للربح المتراكم غير على الرينكو فقط

اقتباس:

اذا كان هناك حطأ صحح لي

النتائج الي ارفقتها لسه بنجرب بس حبيبي حسين الصائغ
وهي كانت خسرانه وغطت الخساره شويه كويسين
بس لسه بنوصل مع بعض لأفضل أعدادات واقعيه ومش هنستعجل
وبجرب على فريمات الشموع العاديه طالما المؤشر ثابت ممكن يفاجئنا بأداء مكناش نتوقعه
ولو زبط يبقى رينكو وشموع عاديه وشموع هنديه كمان :1 (16)::1 (16)::1 (16)::1 (16)::1 (16)::1 (16):

zeoo torkt 23-05-2013 12:12 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 513394)

طيب كده اعتقد ان النسخه الي لسه عزت منزلها حالا
فيها كل الخيارات
وفداك الف ديسلايك يا فوركساوي

أطمئن حبيبي عزت
المؤشر سونيك سلوب محترم وثابت جدا
وبديهيا يعمل بار باللون الرصاصي لأنه اصلا شغال على مؤشر السلوب ديركشن والون الرمادي ده معناه تغيير الأتجاه
بس المؤشر سلوب لوحده استراتيجيه
وكمان انت ضايف عليه فلاتر يعني الفرصه فرصه
والمضاعفات تزبط

وأنا بجرب على الشموع العاديه لأن في ناس بتجرب على الرينكو فقلت اريح الرامات شويه
طالما المؤشر قوي يبقى لو نفع على الشموع العاديه يبقى اكيد هيكسر الدنيا على الرينكو
وطبعا الرينكو هو الأقوى والأساس وهو الي فيه الربح المضمون بإذن الله
لأننا مش هنقدر نستفيد بالخاصيه الجديده فتح تعزيزات للربح المتراكم غير على الرينكو فقط

النتائج الي ارفقتها لسه بنجرب بس حبيبي حسين الصائغ
وهي كانت خسرانه وغطت الخساره شويه كويسين
بس لسه بنوصل مع بعض لأفضل أعدادات واقعيه ومش هنستعجل
وبجرب على فريمات الشموع العاديه طالما المؤشر ثابت ممكن يفاجئنا بأداء مكناش نتوقعه
ولو زبط يبقى رينكو وشموع عاديه وشموع هنديه كمان :1 (16)::1 (16)::1 (16)::1 (16)::1 (16)::1 (16):

انت سيبك من الاكسبيرت ركب المؤشرات ع الرينكو شوف افضل اعدادت للمؤشرات ونربطهم ببعض

TREND_SEEKER 23-05-2013 12:36 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 513393)

ههههههه ولا تحتار ولا شئ يا صديقى
الراجل بيقول دا تانى يوم تجربة للاكسبرت ومشغله على كذا عملة و من غير مضاعفات وادينا لسه بنجرب
يعنى خسارة 28 $ تانى يوم من اصل راس المال 100 الف زى الفل .. يعنى تالت يوم الخسارة تبقى صفر مع تظبيط شوية فى الاعدادات .... يعنى رابع يوم تلاقى مكسب قليل ... يعنى على اخر الاسبوع تلاقى مكسب مرضى ...... كله بيجى واحدة واحدة يا صديقى

وبعدين عارف يا صديقى لو انا شغال على الحقيقى بالشكل دا يبقى خسارتى النهاردة حتبقى 4 $ فقط وليس 28 $ بسبب الباك كاش بتاع الشركة

الرصيد انا عارف كبير
بس مجرد اي ديمو بنجرب عليه بس
ولما نوصل لأعدادات قويه
ممكن اختبر على أي رصيد قليل زي ما انتو عايزين
ونصغر حجم الوت على حسب ما يناسب حجم الرصيد

ولا أقولك نعمل رصيد 1000$
ونجرب عليه مش مشكله

zeoo torkt 23-05-2013 12:42 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 513389)

اوبااا ... دا الموضوع كبر قوى ... انا بسال على نسختين الاقى واحدة تالته هههههههههه

طيب يعنى نلخص الكلام و نقول

النسخة الاولى بتدخل صفقة واحدة فى كل اتجاه وهذا يعنى ان الخروج حيكون على استوب او بروفيت او تريلينج او تغير اشارة

النسخة التانية بتدخل على كل بوكس فى نفس الاتجاه وهذا يعنى ان الخروج على تيك بروفيت او انعكاس اشارة

النسخة التالته مثل الاولى ولكن مضاف ليها تحديد لوت التبريد والربح على الدولار و ادارة راس المال و لوت المضاعفة

كدا تمام يا عزت ولا انا فاهم حاجة غلط

كدة تمام التمام يافوركساوي

TREND_SEEKER 23-05-2013 12:48 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zeoo torkt (المشاركة 513411)
انت سيبك من الاكسبيرت ركب المؤشرات ع الرينكو شوف افضل اعدادت للمؤشرات ونربطهم ببعض

نشوف بسيطه
وربنا يوفقنا بإذن الله

thussayn 23-05-2013 01:08 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 513418)

الرصيد انا عارف كبير
بس مجرد اي ديمو بنجرب عليه بس
ولما نوصل لأعدادات قويه
ممكن اختبر على أي رصيد قليل زي ما انتو عايزين
ونصغر حجم الوت على حسب ما يناسب حجم الرصيد

ولا أقولك نعمل رصيد 1000$
ونجرب عليه مش مشكله

حبيبي أبو يوسف... على فكره أنا كمان أبو يوسف...

أنا بجرب بحساب 2000 خسرت منه 800 ثم وصلت لإعدادات كويسه وبدأ يعوض الحسارة وأنا دلوقتي متابع.. أنا جربت الأول بمضاعفات وبدون، وعلي مؤشر slope ومؤشر alert سوا... وحاسس إن الأمور ماشيه كويس...

لو بكرا عدا حلو يبقى هرفع لكم ملف الاعدادات

أما بقى أخونا عزت وحبيبنا حسين 88 وكل الناس العظيمة اللي معانا... تحياتي الحارة لكم

الساعة الآن 06:31 PM