اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ® فن المحاربين القدماء ® •●§(Harmonic Art & Cowboy System)§●• ® (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=24576)

COWBOY 09-11-2012 11:29 PM

رد: ® فن المحاربين القدماء ® •●§( Harmonic Art )§●• ®

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة canister (المشاركة 423777)
معلش يا خالد كان عندي سؤال ليك بعيدا شوية عن الموضوع

انت بتفضل الاسبريد الثابت ولا المتغير وايه مميزات كل نوع؟

اهلا يا صديقى .. انا عن نفسى اختار الاسبريد الثابت علشان اقدر ارسم الخطة بتاعتى صح .. ازاى اولا الاسبريد المتحرك .. بيكون اقل من الاسبريد الثابت لكن انت معرض فى اى وقت .. للحركات الرائعة :1 (56)::1 (56)::1 (64)::1 (64)::1 (64): اللى هى مثلا زوج زى المجنون ثابت بيكون 7 نقاط .. متحرك اغلب اليوم من 4 الى 6 .. لكن لما بيكون فى اخبار او افتتاح سوق او سيولة وساعات بدون اسباب :1 (19)::1 (19): .. والله وصل معايا مرة الى 40 نقطة :1 (48)::1 (48): بالاضافة الى ليس له حد اقصى مسموح للشركة انه تزودة اكتر من كدة كمان .. على اساس العقد اللى بينكم .. لكن طبعا الشركات المحترمة مش بتعمل كدة ومعروف اغلب الاوقات اللى ممكن يرتفع فيها الاسبريد .. المهم .. انا عندى يكون اليورو دولار ثابت 3 نقاط .. افضل من انة يكون نصف نقطة ومتغير .. على اساس انى بدخل الصفقة ببقى عارف الاستوب والهدف هيكون كام .. وابقى مطمئن .. لان مثلا من فترة النيوزلاندى كان علية فرصة روعة الاستوب ثابت 4 نقاط متحرك من 3 الى5 .. ودخلت بأستوب تقريبا17 نقطة وهدف 110 .. المهم الاسبريد ارتفع تقريبا بسبب خبر .. فالاسبريد وصل الى 24 نقطة بالضبط .. فطبعا ضرب الاستوب من غير ما السعر ما يتحرك :1::1::1:

وبعد كدة صعد ال 110 نقطة .. :1 (48)::1 (48)::1 (48): فطبعا الاسبريد الثابت نعمة يا غالى :) بالاضافة الى ان المنصة بتكون 4 ارقام ودى مريحة للعين بالنسبة ليا :1 (27)::1 (27): ... و تحت امرك فى اى استفسار

canister 09-11-2012 11:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 423793)

اهلا يا صديقى .. انا عن نفسى اختار الاسبريد الثابت علشان اقدر ارسم الخطة بتاعتى صح .. ازاى اولا الاسبريد المتحرك .. بيكون اقل من الاسبريد الثابت لكن انت معرض فى اى وقت .. للحركات الرائعة :1 (56)::1 (56)::1 (64)::1 (64)::1 (64): اللى هى مثلا زوج زى المجنون ثابت بيكون 7 نقاط .. متحرك اغلب اليوم من 4 الى 6 .. لكن لما بيكون فى اخبار او افتتاح سوق او سيولة وساعات بدون اسباب :1 (19)::1 (19): .. والله وصل معايا مرة الى 40 نقطة :1 (48)::1 (48): بالاضافة الى ليس له حد اقصى مسموح للشركة انه تزودة اكتر من كدة كمان .. على اساس العقد اللى بينكم .. لكن طبعا الشركات المحترمة مش بتعمل كدة ومعروف اغلب الاوقات اللى ممكن يرتفع فيها الاسبريد .. المهم .. انا عندى يكون اليورو دولار ثابت 3 نقاط .. افضل من انة يكون نصف نقطة ومتغير .. على اساس انى بدخل الصفقة ببقى عارف الاستوب والهدف هيكون كام .. وابقى مطمئن .. لان مثلا من فترة النيوزلاندى كان علية فرصة روعة الاستوب ثابت 4 نقاط متحرك من 3 الى5 .. ودخلت بأستوب تقريبا17 نقطة وهدف 110 .. المهم الاسبريد ارتفع تقريبا بسبب خبر .. فالاسبريد وصل الى 24 نقطة بالضبط .. فطبعا ضرب الاستوب من غير ما السعر ما يتحرك :1::1::1:

وبعد كدة صعد ال 110 نقطة .. :1 (48)::1 (48)::1 (48): فطبعا الاسبريد الثابت نعمة يا غالى :) بالاضافة الى ان المنصة بتكون 4 ارقام ودى مريحة للعين بالنسبة ليا :1 (27)::1 (27): ... و تحت امرك فى اى استفسار

والله الواحد مش عارف يقولك ايه, كل اللي بايدينا نعمله اننا نقولك ربنا يجازيك خيرا يارب ويجعله في ميزان حسناتك يارب

وبالنسبة للموضوع, انا متحمس جدا له واني اكمله, بس انا ماشي قراءة فيه واحدة واحدة عشان استوعبه اكتر, ولاني بحاول افهم واكتب كمان الحاجات اللي شايف انها محتاجة تتكتب عشان افهمها وتكون مرجعية ليا, وانا وصلت في الموضوع لحد المشاركة اللي سألت فيها الاخت موني, ومن بكرة التكملة فيه ان شاء الله

COWBOY 09-11-2012 11:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة canister (المشاركة 423802)
والله الواحد مش عارف يقولك ايه, كل اللي بايدينا نعمله اننا نقولك ربنا يجازيك خيرا يارب ويجعله في ميزان حسناتك يارب

وبالنسبة للموضوع, انا متحمس جدا له واني اكمله, بس انا ماشي قراءة فيه واحدة واحدة عشان استوعبه اكتر, ولاني بحاول افهم واكتب كمان الحاجات اللي شايف انها محتاجة تتكتب عشان افهمها وتكون مرجعية ليا, وانا وصلت في الموضوع لحد المشاركة اللي سألت فيها الاخت موني, ومن بكرة التكملة فيه ان شاء الله

بالتوفيق يا صديقى وتحت امرك فى اى استفسار :)

canister 09-11-2012 11:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 423804)

بالتوفيق يا صديقى وتحت امرك فى اى استفسار :)

هو عندي استفسار واحد دلوقتي, انت عندك كام سنة :D

COWBOY 09-11-2012 11:49 PM

انا دخلت الصفقتين
وان شاء الله خير .. السوق هيفضل متذبذب فترة كبيرة ممكن تستمر الى نهاية السنة .. حتى تتضح الرؤيا
... الحمد لله الارباح السابقة والاستوب الصغير يجعل تلك الايام قليلة المخاطرة ان شاء الله

COWBOY 09-11-2012 11:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة canister (المشاركة 423806)
هو عندي استفسار واحد دلوقتي, انت عندك كام سنة :D

هههههههه 22 :1::1::1::1:

canister 10-11-2012 12:01 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 423809)

هههههههه 22 :1::1::1::1:

22 سنة بس ووصلت للمستوي ده في الفوركس, بس الله ما شاء الله, ربنا يزيدك يارب :)

انت بقالك فيه كام سنة

mooni 10-11-2012 12:10 AM

شكرا أستاذ خالد لسرعة الرد كدة فهمت
أحييك على سعة صدرك

COWBOY 10-11-2012 12:12 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة canister (المشاركة 423814)
22 سنة بس ووصلت للمستوي ده في الفوركس, بس الله ما شاء الله, ربنا يزيدك يارب :)

انت بقالك فيه كام سنة

سنة و6 شهور تقريبا .. :)

COWBOY 10-11-2012 12:13 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mooni (المشاركة 423817)
شكرا أستاذ خالد لسرعة الرد كدة فهمت
أحييك على سعة صدرك

تحت امرك اختى فى اى استفسار :) بالتوفيق ان شاء الله

الساعة الآن 01:59 PM