اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19542)

ELSHARKI 01-05-2012 08:07 PM

رد: █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 324009)

اوعه ده خطر لان اخبار الغد لو ظهرت كما متوقع انا فاالمجنون هينزل لحد 128,39

ربنا ما يحرمنا منك
انا هحاول اقفل على الصبح على اى ربح او على التعادل لغايه لما نشوف الاخبار
شكرا ياغالى:1 (58)::1 (58)::1 (58):

ah_monir 01-05-2012 08:21 PM

انا لسه في صفقات الباوند واليورو والمجنون
ايه توصياتك يا دكتور؟؟؟

waleed adel 01-05-2012 08:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 324009)

اوعه ده خطر لان اخبار الغد لو ظهرت كما متوقع انا فاالمجنون هينزل لحد 128,39

ماحنا هنبيع عند المقاومه وحضرتك متوقعله النزول يعنى مكسب لينا ولا بلاش منها خالص

raafat_193 01-05-2012 08:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ah_monir (المشاركة 324026)
انا لسه في صفقات الباوند واليورو والمجنون
ايه توصياتك يا دكتور؟؟؟

فى مرحلة هبوط تتحدد الرؤية للصعود بعد وصول الباوند واليورو لسعر المنصة وده اخر يوم بكرة فى وجود الاخبار التى ذكرتها سابقآ

الشامي 01-05-2012 08:28 PM

ممكن ادخل بيع يورو وباوند من السعر الحالي

ah_monir 01-05-2012 08:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 324033)

فى مرحلة هبوط تتحدد الرؤية للصعود بعد وصول الباوند واليورو لسعر المنصة وده اخر يوم بكرة فى وجود الاخبار التى ذكرتها سابقآ

شكرا للرد السريع دكتور
اناصفقاتي كلها بيع ومتابع حتى الأخبار
الأخبار الساعة كام بتوقيت مصر؟؟؟

raafat_193 01-05-2012 08:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ذيكو (المشاركة 324035)
ممكن ادخل بيع يورو وباوند من السعر الحالي

لا لان الدولار فرنك قرب يصل للهدف انتظر ح قولكم خلينا فى المضمون

الشامي 01-05-2012 09:10 PM

اسمحلي يا دكتور بوضع تحليلي لزوج اليورو دولار
اليورو دولار

http://www.fx-arabia.com/vb/images/s.../wol_error.gifThis image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 833x396.http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded...1335894940.png
هبط الزوج اليوم هبوط قوي متأثراً بمؤشر ISM وهو مؤشر القطاع الصناعي حيث جاء ايجابي وهو مؤشر هام يحدد مستوى نشاط مديري المشتريات في القطاع الصناعي حيث جاء 54.8 مما يشير الى التوسع الصناعي الامريكي
الان الزوج ارتد من مستوى دعم قوي 1.3200 متمثل في الحد السفلي لنموذج الوتد الاقرب الى القناة الذي يسير فيه الزوج بالاضافة الى موفنج 55 200 بكسر هذا الضلع السفلي الزوج الى الهبوط لاهداف سفلية تصل الى 1.2990 وهو ما يحدده اخبار الغد الهامة
التحذير الشديد من الشراء بهدف الحد العلوي للوتد لانه دخول عكس الاتجاه
يمكن البيع بعد صعود الزوج قليلا من مستويات 1.3250

raafat_193 01-05-2012 09:33 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ذيكو (المشاركة 324064)
اسمحلي يا دكتور بوضع تحليلي لزوج اليورو دولار
اليورو دولار

http://www.fx-arabia.com/vb/images/s.../wol_error.gifThis image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 833x396.http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded...1335894940.png
هبط الزوج اليوم هبوط قوي متأثراً بمؤشر ISM وهو مؤشر القطاع الصناعي حيث جاء ايجابي وهو مؤشر هام يحدد مستوى نشاط مديري المشتريات في القطاع الصناعي حيث جاء 54.8 مما يشير الى التوسع الصناعي الامريكي
الان الزوج ارتد من مستوى دعم قوي 1.3200 متمثل في الحد السفلي لنموذج الوتد الاقرب الى القناة الذي يسير فيه الزوج بالاضافة الى موفنج 55 200 بكسر هذا الضلع السفلي الزوج الى الهبوط لاهداف سفلية تصل الى 1.2990 وهو ما يحدده اخبار الغد الهامة
التحذير الشديد من الشراء بهدف الحد العلوي للوتد لانه دخول عكس الاتجاه
يمكن البيع بعد صعود الزوج قليلا من مستويات 1.3250

ذيكو ده مش تحليلك انا مش مولود امبارح انا مولود من 47 سنه اولا ده شارت عليه صفقات شراء وانت بتقول اغلقت صفقاتك على ارباح ثانيا ازى بتقول محدش ييشترى والشارت عليه صفقة الشراء لما صاحب الشارت راجل محلل وبيفهم ان السعر كان نازل ليه اشتره وبيحظر اننا لانشترى ثالثا المحلل الشاطر اللى يتوقع ااتجاة السعركما فعلت انا بقالى اسبوع بنادى بالهبوط الخبر الامريكى بل بالعكس قلت انه ايجابى سوف يصدر وحصل وكان ايجابى .لكن اللى اداك الشارت او لو انت اللى محلله ايه الافاده منه الان وليه معملتش بيه لما انت شاطر كده . انا اتخنق من الفذلكة

الشامي 01-05-2012 09:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 324077)

ذيكو ده مش تحليلك انا مش مولود امبارح انا مولود من 47 سنه اولا ده شارت عليه صفقات شراء وانت بتقول اغلقت صفقاتك على ارباح ثانيا ازى بتقول محدش ييشترى والشارت عليه صفقة الشراء لما صاحب الشارت راجل محلل وبيفهم ان السعر كان نازل ليه اشتره وبيحظر اننا لانشترى ثالثا المحلل الشاطر اللى يتوقع ااتجاة السعركما فعلت انا بقالى اسبوع بنادى بالهبوط الخبر الامريكى بل بالعكس قلت انه ايجابى سوف يصدر وحصل وكان ايجابى .لكن اللى اداك الشارت او لو انت اللى محلله ايه الافاده منه الان وليه معملتش بيه لما انت شاطر كده . انا اتخنق من الفذلكة

اولا والله دا تحليلي انا اللي محلله بنفسي مش عارف اثبت ازاي لان فعلا بتاعي
ثانيا الحساب دا حساب كيمو صاحب رحلة 100 دولار وهو عامل صفقة شراء لكن انا مدخلتهاش لان عكس الاتجاه
ثالثاانا مختش بالي اني بحلل على شارت الحساب بتاعه انا اصلي فاتح 3 شارتات شارت حسابي وشارت حسابك وشارت حساب كيمو
ليه منزله كان في ناس في ورشة اليورو دولار بتسأل عن سبب الهبووط الكبير فوضحت
اما حساب الان قسما بالله خالي من اي صفقة وفي انتظارك الى دخول الصفقات

الشامي 01-05-2012 09:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 324077)

وبعدين في ايه يا دكتور بتدهملي كدا ليه دا انا بحبك
ومش عاوز الا الافادة

bary_3 01-05-2012 09:50 PM

و الله لم أعد أفهم، كثيرا ما يحذر الدكتور من وضع شارتات على ورشته ،وقالها مرارا أن ذالك يؤلمه،وأن من يريد وضع شارتات فليفتح له ورشة خاصة ،لاكن لا حياة لمن تنادي
و كأنكم مصرين على تعطيل هذه الورشة بمثل هذه الأفعال ،وبدل ما نبحث عن المفيد نقعد نعلق هنا وهناك ،ونشرح لهذا وذاك قوانين ورشتنا
رجاء إلتزموووووووووووووووووووووو

raafat_193 01-05-2012 10:05 PM

اللى بيحصل الان من حركة العملات هو تكرار لاحداث الصبح يعنى ممكن نبيع الباوند واليورو وشراء الدولار فرنك لانهم مع الاسيوى هبوط تانى

Pips Hunter 01-05-2012 10:12 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 324091)
اللى بيحصل الان من حركة العملات هو تكرار لاحداث الصبح يعنى ممكن نبيع الباوند واليورو وشراء الدولار فرنك لانهم مع الاسيوى هبوط تانى

حضرتك تتوقع الضربة القاضية ممكن تكون امتى الى تنهي حالة التذبذب يادكتور

naitsi 01-05-2012 10:12 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 324091)

تم حفظ المعركة جيدا يا جنرال أصبحت اللعبة مفهومة بشكل جيد جدا وبإذن الله غدا نرا اليموزينات تدهس رأوس البريطانين واليورويين

الشامي 01-05-2012 10:20 PM

مش عارف كل لما اجي احلل شارت دلوقتي
اخاف لاحسن انا اطلع مش انا
هههههههههههه

الشامي 01-05-2012 10:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bary_3 (المشاركة 324087)
و الله لم أعد أفهم، كثيرا ما يحذر الدكتور من وضع شارتات على ورشته ،وقالها مرارا أن ذالك يؤلمه،وأن من يريد وضع شارتات فليفتح له ورشة خاصة ،لاكن لا حياة لمن تنادي
و كأنكم مصرين على تعطيل هذه الورشة بمثل هذه الأفعال ،وبدل ما نبحث عن المفيد نقعد نعلق هنا وهناك ،ونشرح لهذا وذاك قوانين ورشتنا
رجاء إلتزموووووووووووووووووووووو

اعتقد ان هذا الامر يجب ان يصدر من الدكتور وليس منك
ثانيا هل شارتي وقف صفقات الاعضاء ووقف حركة المرور للدرجة دي !!!!
طيب والتعليقات اللي دايما بتكتبها انت وليس لها علاقة بالفوركس خالص وبتخلينا نتوه في الورشة يبقى دا اسمه ايه
لتاني مرة اجد منك عتاب غير مبرر وقد تجاهلتك المرة السابقة ولكن لكل شيء له حدود

الشامي 01-05-2012 10:30 PM

يا دكتور انا بعت اليورو من 1.3240 ايه رأيك

raafat_193 01-05-2012 10:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Pips Hunter (المشاركة 324094)
حضرتك تتوقع الضربة القاضية ممكن تكون امتى الى تنهي حالة التذبذب يادكتور

تنتهى بل تظهر علامة الانتهاء لو صدر خبر المانيا ايجابى والسويسرى تعادل او سالبى يحدث صعود لليورو والباوند ونبدء مرحلة جديدة اما لو صدر الالمانى سالبى وده مستحيل احمتال متعادل والسويسرى متعادل يكسب الدولار بمعنى امامنا بكرة فقط
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة naitsi (المشاركة 324095)
تم حفظ المعركة جيدا يا جنرال أصبحت اللعبة مفهومة بشكل جيد جدا وبإذن الله غدا نرا اليموزينات تدهس رأوس البريطانين واليورويين

هانت يا سيادة اللواء

الشامي 01-05-2012 10:42 PM

يا دكتور البيع من نقطة 1.3240 خطر ولا ايه
يعني هيكون في ارتداد لاعلى

Pips Hunter 01-05-2012 10:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 324111)

تنتهى بل تظهر علامة الانتهاء لو صدر خبر المانيا ايجابى والسويسرى تعادل او سالبى يحدث صعود لليورو والباوند ونبدء مرحلة جديدة اما لو صدر الالمانى سالبى وده مستحيل احمتال متعادل والسويسرى متعادل يكسب الدولار بمعنى امامنا بكرة فقط

يعني امل الكيبل فى الهبوط اصبح ضعيف ؟ بصراحة حاطط امل كبير على الهدف المذكور فى المنصة

raafat_193 01-05-2012 10:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ذيكو (المشاركة 324103)

اعتقد ان هذا الامر يجب ان يصدر من الدكتور وليس منك
ثانيا هل شارتي وقف صفقات الاعضاء ووقف حركة المرور للدرجة دي !!!!
طيب والتعليقات اللي دايما بتكتبها انت وليس لها علاقة بالفوركس خالص وبتخلينا نتوه في الورشة يبقى دا اسمه ايه
لتاني مرة اجد منك عتاب غير مبرر وقد تجاهلتك المرة السابقة ولكن لكل شيء له حدود

ذيكو انت عارف انا بحبك وبحترمك وكل الاعضاء فالاخ بارى خايف على تشتت الاعضاء الجدد وانا سبق وقلت ان الادامن من حقهم يضعوا شارتات كما لهم الحق فى غلق هذه الورشة لانها ديارهم اما انا فا ضيف ولكن من حقى لا احد يضع شارت وبالاخص من اشخاص اصحاب ورش آخرى احتراما لى لا يقولوا انا بستخدم شارتتهم فى حين انا لست فى حاجة الى هذه الشارتات ولهم هجوم سابق عليا لن انساه كما انك تاخذ منى التوصيات وتربح وفى امضائك انك بتدبل الحساب بتوصيات الاخرين , ولا مش واخد بالك

الشامي 01-05-2012 10:51 PM

هو يا جماعة هو انا قتلت حد ولا ايه
مش عارف انا عملت جريمة ولا ايه مفيش حد بير
غريب والله

raafat_193 01-05-2012 10:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Pips Hunter (المشاركة 324114)
يعني امل الكيبل فى الهبوط اصبح ضعيف ؟ بصراحة حاطط امل كبير على الهدف المذكور فى المنصة

لا يوجد مستحيل فى الفوركس الاهم ركز فى الاخبار وانا معاك لا تيأس يا اخى اخبار بريطانيا كتيرة بكرة

الشامي 01-05-2012 10:58 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 324117)

ذيكو انت عارف انا بحبك وبحترمك وكل الاعضاء فالاخ بارى خايف على تشتت الاعضاء الجدد وانا سبق وقلت ان الادامن من حقهم يضعوا شارتات كما لهم الحق فى غلق هذه الورشة لانها ديارهم اما انا فا ضيف ولكن من حقى لا احد يضع شارت وبالاخص من اشخاص اصحاب ورش آخرى احتراما لى لا يقولوا انا بستخدم شارتتهم فى حين انا لست فى حاجة الى هذه الشارتات ولهم هجوم سابق عليا لن انساه كما انك تاخذ منى التوصيات وتربح وفى امضائك انك بتدبل الحساب بتوصيات الاخرين , ولا مش واخد بالك

والله شارتي والله العظيم رسمي وتحليلي محدش في المنتدى كله ولا في اي منتدى بيستخدم لون الشارت اللي انا بستخدمة
اتحدى واحد يقول دا تحليلي
اقولك قولي على اي عملة وانا احللهالك بالشارت حالا
اما موضوع التدبيل انا بدخل على توصياتك وتوصيات الرحلة كما ان صاحب الرحلة صديق شخصي قوي لي وانا احبه ووضعت الرحلة بتاعته في توقيعي لاني احترمه وله فضل في مكسبي بعد الله
وانت ايضا لك فضل ولذلك اقترحت رحلة المليون من اجل الاخرين مش عشاني وحطيتها في التوقيع لكن انت قلت في اعضاء مش مرحبين بالموضوع خلينا زي ما احنا فمسحت التوقيع لان ليس من المعقول احط عنوان غير موجود
لك ودي واحترامي

raafat_193 01-05-2012 11:00 PM

اليورو ين جاهز للبيع

raafat_193 01-05-2012 11:02 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ذيكو (المشاركة 324122)

والله شارتي والله العظيم رسمي وتحليلي محدش في المنتدى كله ولا في اي منتدى بيستخدم لون الشارت اللي انا بستخدمة
اتحدى واحد يقول دا تحليلي
اقولك قولي على اي عملة وانا احللهالك بالشارت حالا
اما موضوع التدبيل انا بدخل على توصياتك وتوصيات الرحلة كما ان صاحب الرحلة صديق شخصي قوي لي وانا احبه ووضعت الرحلة بتاعته في توقيعي لاني احترمه وله فضل في مكسبي بعد الله
وانت ايضا لك فضل ولذلك اقترحت رحلة المليون من اجل الاخرين مش عشاني وحطيتها في التوقيع لكن انت قلت في اعضاء مش مرحبين بالموضوع خلينا زي ما احنا فمسحت التوقيع لان ليس من المعقول احط عنوان غير موجود
لك ودي واحترامي

اوكى خلينا بقه فى الدولارات علشان اليورو ين هيهبط هبوط قوى مع اليابانى

raafat_193 01-05-2012 11:06 PM

احترسوا السوق راجع جائع لانهم كانوا اجازة اليوم كان معظم الهيئات مغلقة

naitsi 01-05-2012 11:07 PM

جنرال محتاج إستشارتك وتحليلك علا الدولار ين لاني قمت قبل ساعة بشراء الدولار ين بعدما حللته بأحد الشارتات وهو معكس ايضا ماهو توقعك فيه يا دكتور

الشامي 01-05-2012 11:07 PM

طيب انا دخلت بيع يورو دولار وخت دولار وخلعت ابيع تاني امتى
اما اليورو ين هستنى وية كدا لو عكس جامد ادخل اصل بصراحة مليش عمار مع ولاد المجانين دول

raafat_193 01-05-2012 11:08 PM

انا بعت اليورو ين على الحقيقى الديمو فاتنى

الشامي 01-05-2012 11:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 324135)

البيع من كام
والله يخليك متنسانيش في اليورو دولار ابيعه امتى

اسلام العوامى 01-05-2012 11:14 PM

انا بعت اليورو ين من 106.04 يادكتور احط تيك بروفيت كام

bary_3 01-05-2012 11:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة العوامى (المشاركة 324142)

وأنا مـــــعــك:1:

raafat_193 01-05-2012 11:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة العوامى (المشاركة 324142)

105.61

Aymanalmerai 01-05-2012 11:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة naitsi (المشاركة 324131)
جنرال محتاج إستشارتك وتحليلك علا الدولار ين لاني قمت قبل ساعة بشراء الدولار ين بعدما حللته بأحد الشارتات وهو معكس ايضا ماهو توقعك فيه يا دكتور

مساء الخير على الجميع و على دكتورنا الغالي رأفت
أنا كنت بقالي يومين ما بعلق أو اكتب أي شيء لكن كنت متابع تعليقاتكم أول بأول, علماً بأني مادخلت معكم ولا صفقة من بداية الأسبوع, لإن عندي مشكلة مع الباوند ين, دخلت و عكس عليا كتير, و بلوت كبير, الحمد لله على كل شء, دخول غلط ولازم اتحمله
رجاء خاص لك أخي naitsi و لجميع الأعضاء إلتزموا بتوصيات الدكتور و خصوصاً للمبتدأين مثلي, لا تدخل قبل أن تستشير الدكتور على الأقل
لأن صفقتك رح تعكس عليك لغاية بكرا الصبح و الله أعلم و بعدها ممكن يصعود بشكل قوي أو يهبط بشكل قوي, الدخول على عملات الين خطر الآن, إلا ما يقوله الدكتور, لنه على الأقل لو عكس السعر عليكم ممكن يجد لكم مخرج
رجاء أخوي, إلتزموا بتوصيات الدكتور, و لا تكونوا مثلي فيبلعكم السوق و تخسر مالك
و بالتوفيق للجميع و تحياتي للدكتور رأفت

MAMADO 01-05-2012 11:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 324135)

WITH U YA BIG:1 (94):

bary_3 01-05-2012 11:27 PM

AND IM WITH YOU TOO:1 (3):

ELSHARKI 01-05-2012 11:41 PM

انا بعت بعقد صغير علشان معايا مجنون وباوند
اهداف ان شاء الله

naitsi 01-05-2012 11:58 PM

جنرال اين انت لم ترد علي بخصوص سفقة الدولار ين شراء