اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

momobanker 08-08-2012 05:32 PM

رد: الورشة الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

يا رب اليورو يصعد يا رب :1 (1):

ussefel 08-08-2012 05:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة momobanker (المشاركة 376969)
يا رب اليورو يصعد يا رب :1 (1):

أميييييييييييييييييييييييييييييييين يارب

modyforex 08-08-2012 05:35 PM

بالرغم من وجود عجز فى مخزون النفط الا ان العجر اقل من الاسبوع الماضى لذلك هبطت اسعار النفط وذلك يزيد من قوة الدولار امام باقى العملات

modyforex 08-08-2012 05:38 PM

يا اخونا اليورو هابط وقلنا من الصبح محدش يشترى غير لما يخترق ال 1.2440 ... وكل الاخبار النهارده على اليورو طلعت سلبيه واخبار الدولار ايجابيه بما فيها النفط اللى كان عكس المتوقع تماما يارايت اللى اشترى اليورو يحط ستوب لوز عند 1.23

momobanker 08-08-2012 05:43 PM

فعلا الشارت بتاعت FOREX _FACTORY موضحة الكلام ده

احمد صلاح 08-08-2012 05:45 PM

الزوج يكسر الحد الأدنى لتداول الامس وهو الدعم 1.2385
ويصل هبوطه حتى 1.2325
ومن ثم يرتد صعودا بعد ان تم التأكيد من وكاله فيتش على ان التنصيف الائتمانى لالمانيا مازال AAA
وتداول الاسعار الان عند 1.2340

smartforex 08-08-2012 05:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة modyforex (المشاركة 376973)
يا اخونا اليورو هابط وقلنا من الصبح محدش يشترى غير لما يخترق ال 1.2440 ... وكل الاخبار النهارده على اليورو طلعت سلبيه واخبار الدولار ايجابيه بما فيها النفط اللى كان عكس المتوقع تماما يارايت اللى اشترى اليورو يحط ستوب لوز عند 1.23

هذا ماشجعني اني اشتري اليورو انه الاخبار سلبية :) صدقني لما العملة تكون عايزة تطلع لاخبر ولا غيره يأثر فيها وانا مازلت مقتنع بالنموذج الي وضعته وهو يدعم الصعود والعلم عند الله . وصدقني انا مش شايف السوق خرجت تماما من البرنامج وخليه على راحته لو اكل الستوب مش حيكون اول ولا اخر ستوب :)

بالنسبة للستوب كلامك سليم 100% اسفل s3

بالتوفيق للجميع ان شاء الله .

momobanker 08-08-2012 05:50 PM

الحمد لله
الحمد لله
الحمد لله

الصفقات كانت شراء يورو خسرانة و الله فوق ال 100 $ قفلتها و كسبت فيها 10 $ رضا الحمد لله :1 (100):

momobanker 08-08-2012 06:05 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smartforex (المشاركة 376978)
هذا ماشجعني اني اشتري اليورو انه الاخبار سلبية :) صدقني لما العملة تكون عايزة تطلع لاخبر ولا غيره يأثر فيها وانا مازلت مقتنع بالنموذج الي وضعته وهو يدعم الصعود والعلم عند الله . وصدقني انا مش شايف السوق خرجت تماما من البرنامج وخليه على راحته لو اكل الستوب مش حيكون اول ولا اخر ستوب :)

بالنسبة للستوب كلامك سليم 100% اسفل s3

بالتوفيق للجميع ان شاء الله .

و الله كلام سليم عشان كده مردتش استوب لوز
انا عانيت من الموضوع ده كتير اخرهم 50 $ الخميس اللى فات كل المؤشرات اليورو طالع و انا كنت بايع قفلت الصفقة جيت بالليل و الله لقيت لو كنت سبتها كانت هتكسب كتييييييييير و خد عندك من ده كتير اصلى اتمرجنت قبل كده 3 مرااااااااااااااااات :1 (54):

smartforex 08-08-2012 06:13 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة momobanker (المشاركة 376986)
و الله كلام سليم عشان كده مردتش استوب لوز
انا عانيت من الموضوع ده كتير اخرهم 50 $ الخميس اللى فات كل المؤشرات اليورو طالع و انا كنت بايع قفلت الصفقة جيت بالليل و الله لقيت لو كنت سبتها كانت هتكسب كتييييييييير و خد عندك من ده كتير اصلى اتمرجنت قبل كده 3 مرااااااااااااااااات :1 (54):

الف مبروك اخي والحمدلله على كل حال .

اخي دائما تحلى بالصبر واصبر على الربح زي الخساره وخد الصفقة وسيب الجهاز تماما او اغلق البرنامج . لانه لاشعوريا سوف تبحث عن مبرر لصفقتك في كل مكان . وهذا يقول هبوط وهذا يقول صعود وهذا يقول تمرجنت . ليس من الخطاء متابعة المواضيع والاستفادة منها لحل الثغرات الموجوده فينا نحن كمضاربين . لان المشكله ليست في السوق بل بنا نحن المضاربين مشكلة نفسية بحته . اطلب من الله ان لا يخسر احد والجميع يخرج بأرباح ان شاء الله .

الساعة الآن 02:01 PM