اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

espoir154 07-03-2012 08:06 PM

رد: الورشة الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

في عز هذا المد الجارف الذي يضرب محفضتي وقلبي يتقطع من الحصرة جاءني خبر اعاد الفرحة و البهجة الى قلبي و البسمة الى وجهي,و من يخمن مصدر هذا الخبر فله مني احلى لايك.الى شارتاتكم ورسوماتكم لتتوقعوا مصدر الخبر ولايك للاجابتين الاولتين.

Benisafcom 07-03-2012 08:11 PM

تمكن الزوج من كسر الترند الصاعد على الاربع ساعات ومن المتوقع استمرار الهبوط في حال ثباته تحت المقاومة 1.3230 والهدف سيكون الدعم 1.2990 .اما في حال الاغلاق يوم فوق المقاومة المذكورة قد يرجع الاتجاه للصعود.

نور السماء 07-03-2012 08:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة espoir154 (المشاركة 289503)
في عز هذا المد الجارف الذي يضرب محفضتي وقلبي يتقطع من الحصرة جاءني خبر اعاد الفرحة و البهجة الى قلبي و البسمة الى وجهي,و من يخمن مصدر هذا الخبر فله مني احلى لايك.الى شارتاتكم ورسوماتكم لتتوقعوا مصدر الخبر ولايك للاجابتين الاولتين.

اكيد ربنا كرمك ورزقك بحاجه احلى واغلى من الفلوس :1 (114):

BeshoyEGY 07-03-2012 08:26 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة !سعود! (المشاركة 289490)
الـ EUR/USD يرتفع قبيل صدور تقارير مبادرة القطاع الخاص باليونان

عقب التداول في نطاق ضيق والذي شهده الزوج EUR/USD خلال تعاملات نيويوريك تمكن الزوج من الارتفاع عقب التقارير الصادرة عن وكالة بلومبرج بشأن حاملي سندات الدين اليونانية بالقطاع الخاص وقبولهم اتفاق مقايضة سندات الدين بحلول يوم غد الخميس.

هذا وقد ارتفع الزوج EUR/USD إلى المستوى 1.3157 عقب تسجيله أدنى مستوى له في 3 أسابيع قرابة المستوى 1.3099 إلا أن الزوج لا يزال دون سعره الافتتاحي بنحو 5 نقاط والبالغ 1.3163خلال تعاملات لندن. هذا ويتم التداول على الزوج في الوقت الراهن قرابة المنطقة 1.3145-50 بارتفاع تبلغ نسبته 0.3% مقابل سعره الافتتاحي.

ومن المنظور الفني، فوفقاً لباليريا بيدناريك المحلل الفني FXstreet.com فإن الزوج بصدد اختبار مستويات المقاومة 1.3170 ثم 1.3210 . أما عن توقعات الهبوط فإن الزوج بصدد اختبار مستويات الدعم الأتية على التوالي وهى 1.3120 ثم 1.3080 ثم 1.3040.

ووفقاً لبلومبرج، فقد بلغت نسبة المستثمرين الذين لهم حق امتلاك السندات اليونانية ما يقارب 58%.

شكرا على الخبر

espoir154 07-03-2012 08:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نور السماء (المشاركة 289521)
اكيد ربنا كرمك ورزقك بحاجه احلى واغلى من الفلوس :1 (114):

هي صراحة اغلى من الفلوس معنويا لكن رغم ذلك فيها فلوس.وحتى اقرب لك اكثر حاخة اغلب الاعضاء شاركوا فيها وظهرت نتائجها اليوم.اتمنى ان اللايك الاول يكون من نصيبك.

abou osama 07-03-2012 08:28 PM

اقتباس:

جالك ولد

espoir154 07-03-2012 08:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة !سعود! (المشاركة 289490)
الـ EUR/USD يرتفع قبيل صدور تقارير مبادرة القطاع الخاص باليونان

عقب التداول في نطاق ضيق والذي شهده الزوج EUR/USD خلال تعاملات نيويوريك تمكن الزوج من الارتفاع عقب التقارير الصادرة عن وكالة بلومبرج بشأن حاملي سندات الدين اليونانية بالقطاع الخاص وقبولهم اتفاق مقايضة سندات الدين بحلول يوم غد الخميس.

هذا وقد ارتفع الزوج EUR/USD إلى المستوى 1.3157 عقب تسجيله أدنى مستوى له في 3 أسابيع قرابة المستوى 1.3099 إلا أن الزوج لا يزال دون سعره الافتتاحي بنحو 5 نقاط والبالغ 1.3163خلال تعاملات لندن. هذا ويتم التداول على الزوج في الوقت الراهن قرابة المنطقة 1.3145-50 بارتفاع تبلغ نسبته 0.3% مقابل سعره الافتتاحي.

ومن المنظور الفني، فوفقاً لباليريا بيدناريك المحلل الفني FXstreet.com فإن الزوج بصدد اختبار مستويات المقاومة 1.3170 ثم 1.3210 . أما عن توقعات الهبوط فإن الزوج بصدد اختبار مستويات الدعم الأتية على التوالي وهى 1.3120 ثم 1.3080 ثم 1.3040.

ووفقاً لبلومبرج، فقد بلغت نسبة المستثمرين الذين لهم حق امتلاك السندات اليونانية ما يقارب 58%.

تشكر يا غالي

abou osama 07-03-2012 08:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة espoir154 (المشاركة 289527)
هي صراحة اغلى من الفلوس معنويا لكن رغم ذلك فيها فلوس.وحتى اقرب لك اكثر حاخة اغلب الاعضاء شاركوا فيها وظهرت نتائجها اليوم.اتمنى ان اللايك الاول يكون من نصيبك.

يبقى فزت فى المسابقة

espoir154 07-03-2012 08:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abou osama (المشاركة 289528)
جالك ولد

هي ضمن المنتدى و ضهرت نتائجها اليوم.

نور السماء 07-03-2012 08:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة espoir154 (المشاركة 289527)

هههههههه لا ده انت كده مش سهلتها خالص انت تقريبا" غششتني الاجابه كمان :1 (114):
اكيد المسابقه الخاصه باف اكس ارابيا واللي مفترض كانت نتيجتها اليوم

heshambluesky 07-03-2012 08:37 PM

يا جماعه هو فيه ايه اليورو صعد 50 نقطه مش 200 اللى بيعمله كل يوم احنا لاغيه دلوقت الفرق بين الهاى واللو 68 نقطه اما لو عمل زى الباوند ين امبارح ونزل 300 نقطه تقريبا
حنعمل ايه ازاى محافظ تتمرجن من 50 نقطه ده لو المحفظه 50$ وغامرنا ودخلنا 3 سنت حنخسر 15$ فقط
ارجوك المحافظه على اموالكم مهما كانت الاغراءات والتأكيدات ان سعر طالع او نازل مفيش شىء مؤكد فى السوق ده ودول اساتذه ضرب استوبات تلاقى السعر طلعلك من غير اى سبب ضرب الاستوب و نزل يجرى صاروخ مش ممكن ينزلو بالسعر وعارفين ان الناس بايع ومستنيه لازم يمسحو عقود البيع الاول وبعدين ينزلوا
مش مهم نضرب مره او اتنين المهم ما نقعش

espoir154 07-03-2012 08:39 PM

يا سلاااااااااااااااااااااااااااااااااام عليكو يا نور السماء و ابو اسامة اجابة في محلها لكم مني احلى لايك.و لاعضاء منتدانا الغالي حكلم ساركوزي اخليه ينزل اليورو ل 1.3050 .ههههههههه

ahmeddina4ever92 07-03-2012 08:44 PM

اخواني الاعزاء

اليكم ما سيحدث

اولا مستحيل ان يتم كسر المقاومة 1.3157 عند الفيبو 38 حيث ان اخبار معدلات البطالة الامريكية تشير توقعاتها بالايجابية كما بالاضافة ايضا لمعد شكاوي البطالة الذي تشير توقعاتة بالايجابية ايضا وهذا ما يجعل المقاومة 1.3157

مقاومة يصعب كسرها

z3em 07-03-2012 08:52 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة z3em (المشاركة 288646)
ملحووظة مهمة جدا
معظم ارتدادت اليورو في الوقت الحاالي بسبب جني الاربااح
اذا استمر التدااول بهذا الطريقة
هل سيكون مستوي الدعم1.3100
وجهة نظر اخري وتشجيع بعض المضااربين علي شرااء اليورو وبعد ذللك ممكن هذا الدعم يقنع الباائعين بالشرااء والتخلي عن البيع
حنشووف
مباااشرة من المااانيا

هذااا ما حدث بالامس الي هذة السااعة وكاانت معظم الارتدادات وعملياات الشرااء
بسب اقنااع المضااربين بالشراء وبعض الباائعين يالشرااءالتخلي عن البيع
الرؤية الاستثماارية لليورو
اليورو في هذة الحضاات يسير متمااشيا مع الاجوااء الاقتصاادية
يسير ايضاا علي معتمداا علي قوة شراائية مختزنة تعطي لة الاتزان السعري التاام
وتسبب اليورو في ضرب وقف خساارة بكمياات رهيبة نظر لتعمد المضااربين البيع وتوجة الانظاار الي مستوياات منخفضة1.3080
واتصور ان اليورو الااان مستعد ان يفااجاء الجميع مرة اخري شرط كسر المقااوماات الحاالية
مع العلم تسااوي نسبة الباائعين والمشرين بدرجة كبيرة مما يزيد من احتماالات صعود اليورو
اليورو الاااان يحتااج الي زياادة نسبة المشترين فقط لتحقيق الصعود
وان الضغوط البيعية التي يتلقاااة اليورو حاالياا هي مجرد عملياات تبريد من قبل المضااربين لتعويض خساائرهم
المشترين50%
الباائعين50%
الكمياات التي تضخ الاان هي التي سووف تحدد المستوي السعري القاادم
مباااشرة من االماانياااا

tomanbye 07-03-2012 08:52 PM

الواحد إتحول والله اليورو يتحرك ساعة كاملة فى 10 بب فقط ربنا يستر

tomanbye 07-03-2012 08:58 PM

سؤال للسادة الخبراء هل ممكن نتعتبر هذه الساعة هانج مان ويبدأ من هنا الهبوط

hateem 07-03-2012 09:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة z3em (المشاركة 289549)
هذااا ما حدث بالامس الي هذة السااعة وكاانت معظم الارتدادات وعملياات الشرااء
بسب اقنااع المضااربين بالشراء وبعض الباائعين يالشرااءالتخلي عن البيع
الرؤية الاستثماارية لليورو
اليورو في هذة الحضاات يسير متمااشيا مع الاجوااء الاقتصاادية
يسير ايضاا علي معتمداا علي قوة شراائية مختزنة تعطي لة الاتزان السعري التاام
وتسبب اليورو في ضرب وقف خساارة بكمياات رهيبة نظر لتعمد المضااربين البيع وتوجة الانظاار الي مستوياات منخفضة1.3080
واتصور ان اليورو الااان مستعد ان يفااجاء الجميع مرة اخري شرط كسر المقااوماات الحاالية
مع العلم تسااوي نسبة الباائعين والمشرين بدرجة كبيرة مما يزيد من احتماالات صعود اليورو
اليورو الاااان يحتااج الي زياادة نسبة المشترين فقط لتحقيق الصعود
وان الضغوط البيعية التي يتلقاااة اليورو حاالياا هي مجرد عملياات تبريد من قبل المضااربين لتعويض خساائرهم
المشترين50%
الباائعين50%
الكمياات التي تضخ الاان هي التي سووف تحدد المستوي السعري القاادم
مباااشرة من االماانياااا

ازيك يا ريس انا والله بشوف تحليلاتك وفى اوقات كتير بتصيب بس انا نفسى اسالك بس هو انت معندكش خانه sell فى البرنامج بتاعك ولا مثلا انت واخد كورسات تحليل فى الصعود بس انا تقريبا مبشوفكش غير لما اليورو بيطلع هو النت بتاعك بيفصل لما اليورو بيهبط ولا ايه وبعدين يا عم عايزين نشوف شارت واحد يوحد ربنا عشان حتى نتاكد من كلامك انت درست التحليل الفنى شفوى ولا ايه ربنا يخليك براحه علينا عشان 90 % من الاعضاء بايعين اليورو الهى يهد اليورو ويولع فى المانيا قادر يا كريم لغايه ما نوصل بس للتيك بروفت ويبقوا يبنوها تانى :1 (71)::1 (71)::1 (71)::1 (71)::1 (71)::1 (71)::1 (71)::1 (71)::1 (71):

tomanbye 07-03-2012 09:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اوراق الخريف (المشاركة 289435)
لا احد يقلق السعر نازل حتى 3063 ويجب ان يصل الى 3030 باذن الله بشرط عدم كسر الشمعة السابقة على فريم 4 ساعات
هو يتصرف هكذا لان السعر يملك الان الوقت للمراوغة خصوصا ان الاربع ساعات السابقة القمة لها 3163 بالتالي اصبح لديه المقدرة على اللعب حتى هذه المستويات ولكن نازل نحو 3063 بسبب كسر اللو لها مجرد وقت ربما يرجع به نحو 3140 ثم يهبط لان الهبوط تاكد باذن الله بسبب كسر الشمعة السابقة

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedhlmy (المشاركة 289446)
يانهار ازرق ايه الطلعة المتسرعة دى

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hateem (المشاركة 289569)
ازيك يا ريس انا والله بشوف تحليلاتك وفى اوقات كتير بتصيب بس انا نفسى اسالك بس هو انت معندكش خانه sell فى البرنامج بتاعك ولا مثلا انت واخد كورسات تحليل فى الصعود بس انا تقريبا مبشوفكش غير لما اليورو بيطلع هو النت بتاعك بيفصل لما اليورو بيهبط ولا ايه وبعدين يا عم عايزين نشوف شارت واحد يوحد ربنا عشان حتى نتاكد من كلامك انت درست التحليل الفنى شفوى ولا ايه ربنا يخليك براحه علينا عشان 90 % من الاعضاء بايعين اليورو الهى يهد اليورو ويولع فى المانيا قادر يا كريم لغايه ما نوصل بس للتيك بروفت ويبقوا يبنوها تانى :1 (71)::1 (71)::1 (71)::1 (71)::1 (71)::1 (71)::1 (71)::1 (71)::1 (71):

والله ضحكتنى يا حاتم الله يحظك وحلوة حتة الكهربا بتقطع دى هههههههههه:1 (82):

z3em 07-03-2012 09:19 PM

اقتباس:

انااااااااا عاارف ان في مضااربين كتير بايعة اليورو
بس دي وااقعية التدااول يااصديقي
وكمااا قلت اليورو في انتظاار زياادة نسبة المشترين للصعود وسااعتهاا حيكسر اي مقااومة امامة
امااا بالنسبة للهبوط اتصور ان الباائعين يزداادو تصميماا علي البيع
وهذا بحد ذاتة هي الخساارة الكبري
وهذة الثغرة الموجودة حاالياا عند كل باائع
اظن ان اليورو للاسف سيتثسمر هذة الثغرات لصالحة
مبااشرة من الماانيا

mr,m 07-03-2012 09:29 PM

اقتباس:

يا باشا تقول اية دة كدة علطول
بس الصراحة الغلط مش علية
الغلط على الادارة اللى تاركاة بدون شارتات
وبدون تحذيرات

mr,m 07-03-2012 09:32 PM

اقتباس:

متهيالى الخبر انك كسبت فى مسابقة الحسابات
صح ولا ؟

espoir154 07-03-2012 09:32 PM

1 مرفق
من خلال شارت الساعة نلاحظ ان الزوج لم يستطع تكوين قمة جديدة رغم كسره للخط العلوي للقناة الصاعدة عند 1.3134 تقريبا مما يعطينا نمودج دوبل توب في طور التكوين و هو طبعا نمودج انعكاسي .وبالعودة للخبر الهام الذي وفره لنا الاخ سعود فاليونان استطاعت اقناع اكتر من 58% من الدائنين بمقايضة ديونها وهذا غير كاف حيث انها تحتاج على الاقل الى 75% لكي ترتفع فرص الاقبال على اليورو وهذا ما سيظهر لنا يوم غد.فاذا استطاع الزوج العودة تحت 1.3134 فسيكمل مساره الهابط ولكن التزام الحذر واجب نظرا للاخبار المنتظرة غدا.

z3em 07-03-2012 09:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr,m (المشاركة 289583)
يا باشا تقول اية دة كدة علطول
بس الصراحة الغلط مش علية
الغلط على الادارة اللى تاركاة بدون شارتات
وبدون تحذيرات

ههههه
مش عاارف انتم زعلاانين ليةة
من تحليلااتي
والغربية انا مش بلاقي ليكم اي تحليل
فككو مني
علي فكرة نسبة الشراء والبيع قريبة جدا
بمعني لساا المااركت ما اتخذ اتجااة معين:1 (91):

محمد احمد 07-03-2012 09:46 PM

ياأخ زعيم ... مش معنى إنك بتحب عمله معينه إنها لازم ترتفع ... أي واحد فينا ليه عمله مفضله بالنسبه لي الين اليابانى..... بس مينفعش ابقي شايف وضع السوق ماشي في اتجاه وعشان انا بشجع اليابانى أحط راي خاطيء يضر بعض الناس المبتدئين الي لسه مش فاهمين السوق وبيجوا هنا عشان يفهموا الدنيا ماشيه ازاى وفيها ايه .... واحنا نديهم معلومات 100% خاطئه ... اليورو من اول هبوطه وانتا بتقول هيصعد هيصعد ... ولحد ديلوقتى بتقول هيصعد ... الله يكرمك ابقي قلنا أدلتك عشان يبقي فيه مصداقيه للمعلومه ولرأيك ... مش عشان انا متعصب للزمالك أو للأهلي يبقي لازم ده الي يكسب يعنى.

أحمد الرويني 07-03-2012 09:48 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ،،،،،،

نموذج علم علي فريم الخمس دقائق كسر 1.3130 سيشكل أستكمال للموجة الهابطة حتي مستوي 1.3070

z3em 07-03-2012 09:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد احمد (المشاركة 289597)
ياأخ زعيم ... مش معنى إنك بتحب عمله معينه إنها لازم ترتفع ... أي واحد فينا ليه عمله مفضله بالنسبه لي الين اليابانى..... بس مينفعش ابقي شايف وضع السوق ماشي في اتجاه وعشان انا بشجع اليابانى أحط راي خاطيء يضر بعض الناس المبتدئين الي لسه مش فاهمين السوق وبيجوا هنا عشان يفهموا الدنيا ماشيه ازاى وفيها ايه .... واحنا نديهم معلومات 100% خاطئه ... اليورو من اول هبوطه وانتا بتقول هيصعد هيصعد ... ولحد ديلوقتى بتقول هيصعد ... الله يكرمك ابقي قلنا أدلتك عشان يبقي فيه مصداقيه للمعلومه ولرأيك ... مش عشان انا متعصب للزمالك أو للأهلي يبقي لازم ده الي يكسب يعنى.

انظر الي جميع تحليلااتي وطاابقهاا علي الشاارت
واعطني الاجاابة

mr,m 07-03-2012 09:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة z3em (المشاركة 289590)
ههههه
مش عاارف انتم زعلاانين ليةة
من تحليلااتي
والغربية انا مش بلاقي ليكم اي تحليل
فككو مني
علي فكرة نسبة الشراء والبيع قريبة جدا
بمعني لساا المااركت ما اتخذ اتجااة معين:1 (91):

ان لا يكون عندك تحليل افضل مت ان يكون عندك تحليل بلا اساس وتخسر الناس معاك
زى امبارح و اول امبارح

amrmorasamir 07-03-2012 09:52 PM

الاخ زعيم من فتره كبيره وانا اعرف انه بيشترى اليورو فى كل الحالات
وبيدخل يقول شراء اليورو على طول مش عارف ليه ؟؟!!
انت بتدخل تقول شراء يورو ياباشا عشان الناس تشترى معاك وكده تزيد نسبه المشترين وتكسب انت ولا ايه :D
تحليلاتك وتوصياتك مش بتكون غير بناءا على صفقاتك
يعنى ممكن نعتبرها امل فى المكسب او انه نفسك يحصل
زى انا كده لما اشترى عمله واقعد اقول يارب تطلع يارب يااااارب ياااااااااااااااااااااااااااارب
وادخل اقول انها طالعه عشان اشوف كلام الناس
ياريت ياباشا ترفقلنا شارت صغنون تقول فيه هو طالع ليه
اوراق الخريف والدكتور اسامه وناس من المحللين الكبار دخلوا قالوا انه هابط عشان كذا وكذا وكذا
انت بتقول انه صاعد ليه بقى ؟

z3em 07-03-2012 10:07 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr,m (المشاركة 289602)
ان لا يكون عندك تحليل افضل مت ان يكون عندك تحليل بلا اساس وتخسر الناس معاك
زى امبارح و اول امبارح

اناااااااااااا عمري ماا خسرت حد
وسااترك لكم الشاارت ليحكم علي تحليلااتي
:1 (91):

khal1d 07-03-2012 10:11 PM

مسا الخير عالجميع/

المحللين الكبار امثال الدكتور والاخ ابو بشار ومعاذ وغيرهم لما بنزلو اي تحليل برفقو الشارت مع ذكر الاسباب ، ياريت من كل مبتدأ يحاول يتعلم منهم

espoir154 07-03-2012 10:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr,m (المشاركة 289587)
متهيالى الخبر انك كسبت فى مسابقة الحسابات
صح ولا ؟

نعم يا اخي و عقبالك و باقي الاعضاء

mr,m 07-03-2012 10:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة espoir154 (المشاركة 289622)
نعم يا اخي و عقبالك و باقي الاعضاء

امين يارب ---الف مبروك

espoir154 07-03-2012 10:18 PM

اقتباس:

ههههههههههههههههه;معندكش خانه sell:1 (82):

espoir154 07-03-2012 10:26 PM

يا جماعة الزعيم اول ما بيدخل الورشة تحتد النقاشات و التعليقات;قبل ما يدخل اغلبية الاعضاء كانوا كده:1 (55):بسبب التغير المفاجئ في اتجاه الزوج و اول ما دخل اصبحوا كده:1 (82):.النصيحة الوحيدة ان لا تعملوا بتحليلاته لاني اشك اصلا ان له حتى حساب تجريبي.والله بحبك يا زعيم و سالت عنك اول ما دخلت الورشة.

z3em 07-03-2012 10:27 PM

فعلاااا كااان عندو
حق
جورج سورس
لماا اشتغل لوحدو
هههههههههههه:D:D:D:D

Benisafcom 07-03-2012 10:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة espoir154 (المشاركة 289632)
يا جماعة الزعيم اول ما بيدخل الورشة تحتد النقاشات و التعليقات;قبل ما يدخل اغلبية الاعضاء كانوا كده:1 (55):بسبب التغير المفاجئ في اتجاه الزوج و اول ما دخل اصبحوا كده:1 (82):.النصيحة الوحيدة ان لا تعملوا بتحليلاته لاني اشك اصلا ان له حتى حساب تجريبي.والله بحبك يا زعيم و سالت عنك اول ما دخلت الورشة.

هه مميز و مبروك ليك الجائزة

espoir154 07-03-2012 10:31 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة z3em (المشاركة 289633)
فعلاااا كااان عندو
حق
جورج سورس
لماا اشتغل لوحدو
هههههههههههه:D:D:D:D

ههههههههههههههههههههه.:1 (17)::1 (17):.انا عارف انك بتحب امريكا.:1 (82)::1 (82):

اوراق الخريف 07-03-2012 10:32 PM

اليورو ارتداد لاعادة اختبار القناة الذهبية المكسورة عند 3206 وتخفيف للتشبع البيعي في مؤشر RSI اضافة لضرب استوبات كالعادة

من هنا نستطيع ان نتصور وصول الزوج لمستويات 3206 غدا او 3220 بعد غد وهي تمثل اعادة اختبار للقناه المكسورة وتخفيف ضغوط البيع كما في الصورة

لكن ما هو وارد في الاعلى لا يلغي ان الزوج مازال مستمر في الهبوط وفي نظري الشخصي ان الزوج لابد ان يلامس مستويات حو 3030 و 2970 وذلك ليشكل دبل بوتوم
اضافة لفراشة صاعدة تستهدف مستويات 3420 من جديد كما في الصورة

من ناحية ثانيا وهي تدعم فكرة الصعود نلاحظ ان الصورة المرفقة بالاسفل الجزء الاحمر هو انعكاس مطابق للجزء البنفسجي والقراءة تشير الى النصف بالتالي لدينا نصف الصعود بمعني نصف 3485 اي تدعم الوصول الى 3220

عموما انا سابيع مجددا من مستويات حو 3200 وهدف باذن الله كما هو في التوصية الاسبوعية عند 3066

بالتوفيق ان شاء الله

espoir154 07-03-2012 10:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Benisafcom (المشاركة 289635)
هه مميز و مبروك ليك الجائزة

الله يبارك فيك.

الشامي 07-03-2012 10:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اوراق الخريف (المشاركة 289637)
اليورو ارتداد لاعادة اختبار القناة الذهبية المكسورة عند 3206 وتخفيف للتشبع البيعي في مؤشر RSI اضافة لضرب استوبات كالعادة

من هنا نستطيع ان نتصور وصول الزوج لمستويات 3206 غدا او 3220 بعد غد وهي تمثل اعادة اختبار للقناه المكسورة وتخفيف ضغوط البيع كما في الصورة

لكن ما هو وارد في الاعلى لا يلغي ان الزوج مازال مستمر في الهبوط وفي نظري الشخصي ان الزوج لابد ان يلامس مستويات حو 3030 و 2970 وذلك ليشكل دبل بوتوم
اضافة لفراشة صاعدة تستهدف مستويات 3420 من جديد كما في الصورة

من ناحية ثانيا وهي تدعم فكرة الصعود نلاحظ ان الصورة المرفقة بالاسفل هي انعكاس وهي تدعم الوصول الى 3220

عموما انا سابيع مجددا من مستويات حو 3200 وهدف باذن الله كما هو في التوصية الاسبوعية عند 3066

بالتوفيق ان شاء الله

حضرتك دلوقتي انا بايع اليورو من امبارح من مستوى 1.3115 وحسابي 180 دولار وعامل هدف 1.3085 تنصحني اغلق واخرج خسران ولا اسيبه
ويا ريت تنصحني باستوب لوز مناسب

الساعة الآن 04:51 PM