اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   توصيات فوركس سوبر استار (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=9485)

farok 24-10-2011 07:45 PM

رد: توصيات سوبر استار

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shobra (المشاركة 222878)
تم بفضل الله تحقيق الهدف + 50 نقطه

طول عمرك معلم
لايك
طب انت ده دخلتها على اساس انهى استراتيجية ولا دخلتها ياحساسك وخبرتك

shobra 24-10-2011 08:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SCOOORPION (المشاركة 222898)
مبروك الهدف
و دائما أخضر :)
بالتوفيق

ربنا يبارك فيك ويارب اهداف خضرا على الجميع ان شاء الله
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farok (المشاركة 222903)
طول عمرك معلم
لايك
طب انت ده دخلتها على اساس انهى استراتيجية ولا دخلتها ياحساسك وخبرتك

دخلتها على اثاث مؤشر عندى اعطانى اشاره شراء ماهو انا عندى ماشاء الله مؤشرات كتيير قويه بفضل الله وعلى فكره الاندماج الاول كان موجود فيه اشاره شراء تقريبا فى نفس الوقت ومحقق +40 نقطه انا بقى ببص على جميع الشارتات ايلى عندى واشوف لو كلهم تقريبا متفقين بدخل الصفقه

farok 24-10-2011 08:33 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shobra (المشاركة 222936)
ربنا يبارك فيك ويارب اهداف خضرا على الجميع ان شاء الله

دخلتها على اثاث مؤشر عندى اعطانى اشاره شراء ماهو انا عندى ماشاء الله مؤشرات كتيير قويه بفضل الله وعلى فكره الاندماج الاول كان موجود فيه اشاره شراء تقريبا فى نفس الوقت ومحقق +40 نقطه انا بقى ببص على جميع الشارتات ايلى عندى واشوف لو كلهم تقريبا متفقين بدخل الصفقه

ماهعوه انا عايز كده فعلا
عايز اقوى 5 او 6 مؤشرات انت استخدمتهم فى حياتك ووجدتهم رائعين وياسلام لو مؤشر على كل فريم

shobra 24-10-2011 08:52 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farok (المشاركة 222946)
ماهعوه انا عايز كده فعلا
عايز اقوى 5 او 6 مؤشرات انت استخدمتهم فى حياتك ووجدتهم رائعين وياسلام لو مؤشر على كل فريم

ماهو مش كل المؤشرات بستتخدمهم لو حدهم يعنى لازم موضوع الدمج واستراتيجيه الاندماج فيها ماشاء الله كتيير بس المشكله مش ان يكون المؤشر قوى وبس المشكله انك لازم يكون عندك خبره ازاى تتعامل مع المؤشر ده وانا عندى الاف المؤشرات ومش مشغلها لانى سعات بتشتت وكنت منزل فى بورصات قبل كده ملف كامل مليان مؤشرات بس انا مابشغلهمش كلهم رغم قوتهم لان الموضوع زى ماانت عارف اهم شىء موضوع الخبره مش عارف انا عارف اوصل المعنى صح والا لأ بس لو انت عايز مؤشرات انا ممكن اعرفك الكتيير بس المشكله مش بالكتره وعلى فكره انت ممكن تشتغل من غير مؤشرات خالص اهم شىء طريقه الشغل ازاى وبص لو اتلخبط من الكلام الكتيير ده استراتيجيه الاندماج فيها اقوى المؤشرات عندى ولو عايز مؤشرات تانى اديهالك بس على فكره انا مش ثابت على طريقه معينه او مؤشر معين انا بغير بنوع كل شويه يعنى انا مثلا دلوقتى مشغل 9 ميتاتريد مختلفين والمفاجأه ان كلهم ديمو لان حسابى الحقيقى فارغ :1 (58):

farok 24-10-2011 09:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shobra (المشاركة 222963)
ماهو مش كل المؤشرات بستتخدمهم لو حدهم يعنى لازم موضوع الدمج واستراتيجيه الاندماج فيها ماشاء الله كتيير بس المشكله مش ان يكون المؤشر قوى وبس المشكله انك لازم يكون عندك خبره ازاى تتعامل مع المؤشر ده وانا عندى الاف المؤشرات ومش مشغلها لانى سعات بتشتت وكنت منزل فى بورصات قبل كده ملف كامل مليان مؤشرات بس انا مابشغلهمش كلهم رغم قوتهم لان الموضوع زى ماانت عارف اهم شىء موضوع الخبره مش عارف انا عارف اوصل المعنى صح والا لأ بس لو انت عايز مؤشرات انا ممكن اعرفك الكتيير بس المشكله مش بالكتره وعلى فكره انت ممكن تشتغل من غير مؤشرات خالص اهم شىء طريقه الشغل ازاى وبص لو اتلخبط من الكلام الكتيير ده استراتيجيه الاندماج فيها اقوى المؤشرات عندى ولو عايز مؤشرات تانى اديهالك بس على فكره انا مش ثابت على طريقه معينه او مؤشر معين انا بغير بنوع كل شويه يعنى انا مثلا دلوقتى مشغل 9 ميتاتريد مختلفين والمفاجأه ان كلهم ديمو لان حسابى الحقيقى فارغ :1 (58):

انا فهمت ياباشا انت عايز تقولى ايه
انت عايز تقولى اللى اهم من المؤشرات انى لازم اكون خبير بيها يمعنى ممكن اكون انا وانت بنستخدم نفس المؤشر بس انت بتكسب بيه وانا بخسر لانك خبير به
وانت فعلا بتتكلم صح
وانا على فكرة بتداول بقالى 3.5 سنوات فى الحسابات الحقيقية وعمرى مستخدمت مؤشرات او استراتيجيات وشايف ان احسن استراتيجية ومؤشر هم الذين حصلت عليهم بفعل خبرتك بالشارت طول هذه السنوات من تداولك على الحسابات الحقيقية

معن طارق 24-10-2011 09:29 PM

هل يوجد توصيه قائمه الان

shobra 24-10-2011 11:03 PM

2 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farok (المشاركة 222976)
انا فهمت ياباشا انت عايز تقولى ايه
انت عايز تقولى اللى اهم من المؤشرات انى لازم اكون خبير بيها يمعنى ممكن اكون انا وانت بنستخدم نفس المؤشر بس انت بتكسب بيه وانا بخسر لانك خبير به
وانت فعلا بتتكلم صح
وانا على فكرة بتداول بقالى 3.5 سنوات فى الحسابات الحقيقية وعمرى مستخدمت مؤشرات او استراتيجيات وشايف ان احسن استراتيجية ومؤشر هم الذين حصلت عليهم بفعل خبرتك بالشارت طول هذه السنوات من تداولك على الحسابات الحقيقية

تمام اخى فاروق وعلشان انت فهمت قصدى اهديك المؤشر ده فاكر لما انا وانت كنا بنتوافق على توصيه واحده كنت بستخدم المؤشر ده
انا استخدمت فريم الساعه والربع ساعه حمل من المرفقات

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معن طارق (المشاركة 222979)
هل يوجد توصيه قائمه الان

لا يوجد توصيه الان لانى بصراحه مرهق جدا ومش هاعرف الركذ باقى اليوم

farok 25-10-2011 01:35 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shobra (المشاركة 223030)
تمام اخى فاروق وعلشان انت فهمت قصدى اهديك المؤشر ده فاكر لما انا وانت كنا بنتوافق على توصيه واحده كنت بستخدم المؤشر ده
انا استخدمت فريم الساعه والربع ساعه حمل من المرفقات

تسلم ايديدك يا معلم وتصبح على خير

shobra 31-10-2011 03:46 AM

shobra 31-10-2011 04:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shobra (المشاركة 226031)

ضرب استوب

الساعة الآن 01:53 PM