اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ® فن المحاربين القدماء ® •●§(Harmonic Art & Cowboy System)§●• ® (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=24576)

COWBOY 24-11-2012 12:10 AM

رد: ® فن المحاربين القدماء ® •●§( Harmonic Art )§●• ®

اجازة سعيدة :)
من افضل المقطوعات الموسيقية التى احبها :)
http://www.youtube.com/watch?v=-GkE_UFzZ2g

mahmoud0711 24-11-2012 12:15 AM

اجازة سعيدة بعيدا عن عناء السوق و توتر الاعصاب استعداد لجولة جديدة مع بداية اسبوع جديد
بالتوفيق دائما للجميع بامر الله

Ahmedomran81 24-11-2012 12:29 AM

رد: ® فن المحاربين القدماء ® •§( Harmonic Art )§• ®

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 429903)

مبرووووووك .. واجازة سعيدة :)

تمام يا صديقى اهم شىء التزم باستوب جيد .. اجازة سعيدة ان شاء الله

شكرا يا أستاذ خالد
بس انا عايز نصيحتك ادخل فرصة زى دى ولا لأ , خاصة وانك قولت قبل كده انك نادرا لما بتدخل على الاسبوعى لأنها طويلة المدة والاستوب بيكون كبير
بس الصفقة دى فيها الف نقطة ربح على الاقل , ياريت نصيحتك فى مثل هذه الفرص
واتمنى لك ولكل الاعضاء اجازة سعيدة

canister 24-11-2012 09:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmedomran81 (المشاركة 429870)
فرصة على النيوزيلاندى ين على الفريم الديلى

والفرصة بشكل اوضح على الفريم الاسبوعى

بس محدش يدخل دلوقتى لأن السعر ماشى فى قناة سعرية وتم اختراق الجدار العلوى للقناة بشمعة ديلى هذا بالاضافة للاضطرابات اللى فيها الين اليومين دول
لذلك علينا انتطظار تكون زاوية انعكاسية

وبالتوفيق ان شاء الله

أجازة سعيدة للجميع ان شاء الله

كنت عايز أخد رأيك يا خالد في فرصة زي دي علي الفريم اليومي, يعني هيكون سوينج طويل, وهتاخد ايام كتير, وانت عارف السوق متقلب والاخبار دايما بتعاكس التحليل, غير ان الاستوب هيتجاوز ال 100 نقطة وبرضه الهدف هيكون حوالي 1000 نقطة

فانت ايه رأيك في العموم علي المتجارة علي الفريم اليومي بالاستوب ده والهدف ده؟

COWBOY 24-11-2012 05:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmedomran81 (المشاركة 429914)
شكرا يا أستاذ خالد
بس انا عايز نصيحتك ادخل فرصة زى دى ولا لأ , خاصة وانك قولت قبل كده انك نادرا لما بتدخل على الاسبوعى لأنها طويلة المدة والاستوب بيكون كبير
بس الصفقة دى فيها الف نقطة ربح على الاقل , ياريت نصيحتك فى مثل هذه الفرص
واتمنى لك ولكل الاعضاء اجازة سعيدة

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة canister (المشاركة 429975)
أجازة سعيدة للجميع ان شاء الله

كنت عايز أخد رأيك يا خالد في فرصة زي دي علي الفريم اليومي, يعني هيكون سوينج طويل, وهتاخد ايام كتير, وانت عارف السوق متقلب والاخبار دايما بتعاكس التحليل, غير ان الاستوب هيتجاوز ال 100 نقطة وبرضه الهدف هيكون حوالي 1000 نقطة

فانت ايه رأيك في العموم علي المتجارة علي الفريم اليومي بالاستوب ده والهدف ده؟

اجازة سعيدة يا شباب .. كثيرا ذكرت اننى اتاجرعلى فريم 4 ساعات والديلى والاسبوعى ويوجد الكثير من الصفقات هنا فى الموضوع على تلك الفريمات .. ولكنى اتاجر حيث تتوافر شروطى وادارة راس مالى واهتم بالاجمالى وعدد صفقاتى وخصوصا التى تحتوى على مناورة وتم شرح ذلك مسبقا بامثلة عملية .. واولا واخيرا روح المتاجر ودى اهم حاجة والتى تساعدك فى دمج الادوات الصحيحة والتلون مع السوق حسب رنج الحركة ... ولمزيد من التوضيح اراكم تتحدثون عن هذة الفرصة انها سونج جيد1000 نقطة والاستوب 100 نقطة ..
انا ذكرت انى لا يهمنى مدة تحقيق الصفقة المهم اصابة هدفى .. اذا نقطة الوقت والصفقة ستظل .. ايام واسابيع .. تلك وجهه نظر من زاوية ضيقة بمعنى .. مش مهم عامل الوقت المهم اصابة الهدف :) .. والهدف هنا 1000 نقطة ..و هل معقول السعر يسير 1000 نقطة خلال وقت زمنى طويل ويمر بتغيرات مناخية اقتصادية دون ان يغير اتجاهه او يتذبذب او اى كان ما سيحدث ودة فى حالة اذا احترم السعر النموذج !! .. بالنسبة لادارة رأس المال .. بكم ستدخل فى تلك الصفقة اكيد لوت صغير لكبر الاستوب .. اذا 1000 نقطة لن تجنى لك الكثير بالنسبة للمجهود والوقت اللى ممكن تاخدة الصفقة ودة فى حالة بردة لو اصابت لك الهدف ؟؟ .. و لو دخلت بلوت كبير والسعر عكس هتكون الخسارة فادحة .. خلاصة كلامى .. نموذج جيد كتحليل .. كبير الاستوب .. نسبة تحقيق 1000 نقطة 50 % مخالف لشروط ادارة راس مالى .. اذا انتظر النماذج الاصغر منة على الفريمات .. الصغيرة .. واستطيع تقسيم الاستوب الذى يزيد عن 100 نقطة على صفقات اخرى كل صفقة 30 مثلا .. واحقق منها ارباح سريعة 100 او 200 نقطة بالكتير .. ولا مانع ايضا من الدخول علية لكن ادارة راس المال ستكون مطلوبة.. .. شروطى واساليبى .. تم طرحها .. مسبقا .. ومعروف وجهه نظرى ... فالامر يعود اليكم انتم.. تحياتى

COWBOY 24-11-2012 05:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud0711 (المشاركة 429909)
اجازة سعيدة بعيدا عن عناء السوق و توتر الاعصاب استعداد لجولة جديدة مع بداية اسبوع جديد
بالتوفيق دائما للجميع بامر الله

اجازة سعيدة :) ومروك عطر دائما استاذ محمود :)

canister 24-11-2012 05:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 430110)

اجازة سعيدة يا شباب .. كثيرا ذكرت اننى اتاجرعلى فريم 4 ساعات والديلى والاسبوعى ويوجد الكثير من الصفقات هنا فى الموضوع على تلك الفريمات .. ولكنى اتاجر حيث تتوافر شروطى وادارة راس مالى واهتم بالاجمالى وعدد صفقاتى وخصوصا التى تحتوى على مناورة وتم شرح ذلك مسبقا بامثلة عملية .. واولا واخيرا روح المتاجر ودى اهم حاجة والتى تساعدك فى دمج الادوات الصحيحة والتلون مع السوق حسب رنج الحركة ... ولمزيد من التوضيح اراكم تتحدثون عن هذة الفرصة انها سونج جيد1000 نقطة والاستوب 100 نقطة ..
انا ذكرت انى لا يهمنى مدة تحقيق الصفقة المهم اصابة هدفى .. اذا نقطة الوقت والصفقة ستظل .. ايام واسابيع .. تلك وجهه نظر من زاوية ضيقة بمعنى .. مش مهم عامل الوقت المهم اصابة الهدف :) .. والهدف هنا 1000 نقطة ..و هل معقول السعر يسير 1000 نقطة خلال وقت زمنى طويل ويمر بتغيرات مناخية اقتصادية دون ان يغير اتجاهه او يتذبذب او اى كان ما سيحدث ودة فى حالة اذا احترم السعر النموذج !! .. بالنسبة لادارة رأس المال .. بكم ستدخل فى تلك الصفقة اكيد لوت صغير لكبر الاستوب .. اذا 1000 نقطة لن تجنى لك الكثير بالنسبة للمجهود والوقت اللى ممكن تاخدة الصفقة ودة فى حالة بردة لو اصابت لك الهدف ؟؟ .. و لو دخلت بلوت كبير والسعر عكس هتكون الخسارة فادحة .. خلاصة كلامى .. نموذج جيد كتحليل .. كبير الاستوب .. نسبة تحقيق 1000 نقطة 50 % مخالف لشروط ادارة راس مالى .. اذا انتظر النماذج الاصغر منة على الفريمات .. الصغيرة .. واستطيع تقسيم الاستوب الذى يزيد عن 100 نقطة على صفقات اخرى كل صفقة 30 مثلا .. واحقق منها ارباح سريعة 100 او 200 نقطة بالكتير .. ولا مانع ايضا من الدخول علية لكن ادارة راس المال ستكون مطلوبة.. .. شروطى واساليبى .. تم طرحها .. مسبقا .. ومعروف وجهه نظرى ... فالامر يعود اليكم انتم.. تحياتى

متفق معك تماما

أحلي لايك

COWBOY 26-11-2012 01:59 AM

COWBOY 26-11-2012 02:02 AM

اسبوع اخضر عليكم جميعا ان شاء الله

دائما لاافضل الدخول مع بداية الماركت
لكن بصراحة عايز اخطف المجنون :D :D

ELSHARKI 26-11-2012 02:11 AM

صباح هادىء وخاشع يعانق السماء ... امنيات واحلام هادئة ... نتمنى ان ننفض عنها غبار المستحيل لتتحقق ... صباحكم رضى وسعادة واحلام وامنيات محققة بأذن الله .
:1 (58):

الساعة الآن 05:30 PM