اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19542)

ELSHARKI 04-05-2012 11:51 PM

رد: █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد صلاح (المشاركة 326865)

ياشباب ,,
من تهجم على الدكتور رأفت ؟؟
ومن اساء له ؟؟
وكيف قصرت الاداره معه يا اخوان ,
لو هناك مشاركه واحده تسىء للدكتور رأفت ياريت نشوفها لاننا لانسمح بهذا ,,

وللدكتور رأفت الحريه الكامله فى استكمال المسيره مع محبينه واعضاءه الكرام
ولا تحزنوا يا اخوان على اى خساره ان شاء الله يعود السوق وتعوضوا اى خساره لكم لقدر الله
السوق مكسب وخساره وليس مكسب فقط كما تعودنا جميعا ,
واعقد ان الدكتور رأفت له توصيات كثيره ناجحه والكل استفاد منها ولا احد ينكر هذا

والله المستعان

ارفع لك القبعه استاذى العزيز ومعلمى احمد صلاح
ولكن رجاء لا تتجاهلو التهجمات على اساتذتنا بالمنتدى

تولستوي 05-05-2012 12:00 AM

رسالة من الدكتور رأفت [ انا انجرحت كتير واستحملت اكثر ولم اجد احترام ولاتدخل من الادارة؟ واعلموا ان الله معكم وادرسو الفوركس جيدا والالتزام بادارة رأس المال اساس التاجر الناجح تحياتي للجميع وبالاخص جو , باري , والمضارب ,وحاتم,وحودي , وسيادة اللواء , ومرسيدس , وبحرين , وياسر , والعوامي , واخر كلامه :أن النجاح من الله ]

waleed adel 05-05-2012 12:01 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد صلاح (المشاركة 326865)

ياشباب ,,
من تهجم على الدكتور رأفت ؟؟
ومن اساء له ؟؟
وكيف قصرت الاداره معه يا اخوان ,
لو هناك مشاركه واحده تسىء للدكتور رأفت ياريت نشوفها لاننا لانسمح بهذا ,,

وللدكتور رأفت الحريه الكامله فى استكمال المسيره مع محبينه واعضاءه الكرام
ولا تحزنوا يا اخوان على اى خساره ان شاء الله يعود السوق وتعوضوا اى خساره لكم لقدر الله
السوق مكسب وخساره وليس مكسب فقط كما تعودنا جميعا ,
واعقد ان الدكتور رأفت له توصيات كثيره ناجحه والكل استفاد منها ولا احد ينكر هذا

والله المستعان

شكرا مشرفنا الفاضل وهذا افضل رد لرجل عظيم كدكتور رافت جزاك الله كل خير:1 (50):

bahrain 05-05-2012 12:17 AM

شباب أحد يقدر يفهمني شلون أقبل ... دكتور رأفت أصبح جزء أساسي ومهم في حياتي .. مش توصيات فقط لا ....
كان مثل الاب ومثل الأخ الكبير .. مو قادر استوعب .. رسالتي لمن تهجم على الدكتور رأفت ..
بامكانكم الاّن عمل الحفلات والرقص واعملوا بارتي لانكم وصلتوا لهدفكم ان تخمدوا صوت الدكتور الشعلة التي لن تنطفئ
جزاء الله كل خير يا دكتور رأفت وعتابي الوحيد لك حرام تتركنا انت مثلك كمثل العائل على اسرته وعطف الاب على ابنه
اتمنى ان لا يكون هذا اخر لقاء بيننا .. اتحرق شوقا لوصول رسالتي اليك والشوق الاكبر أن تصلني رسالة منك ..
لن انساك ابدا .. بالتوفيق والنجاح ويبارك الله لك في اسرتك ..

رسالتي لكل أخواني وأحبائي ... رجاااااء ان تبقوا في الورشة ممكن يرجع الدكتور لخاطر محبتنا

ELSHARKI 05-05-2012 12:22 AM

الحمد لله قدرنا نتواصل مع الدكتور
احب ابشركم الدكتور بقلبه الطيب وسعه صدره
راجع ان شاء الله الاحد
بس رجاء من الجميع
اى حد هيتكلم بأسلوب مش كويس هيزعل جااااااااااااااااااااامد
:1 (102)::1 (102)::1 (102)::1 (102)::1 (102)::1 (102)::1 (102)::1 (102)::1 (102)::1 (102):

Aymanalmerai 05-05-2012 12:41 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ELSHARKI (المشاركة 326877)
راجع ان شاء الله الاحد
بس رجاء من الجميع
:1 (102)::1 (102)::1 (102)::1 (102)::1 (102)::1 (102)::1 (102)::1 (102)::1 (102)::1 (102):

كبير يا شرقي و كبير يا دكتور
أنا ليس لي في المنتديات كثيراً, و لكن هل ممكن عمل block للعضو الي بيكتب كلام وحش في صالوننا الجميل داه؟
إذن لم تكن هذه الميزة موجودة أرجو الإنتقال إلى الهدية التي قدمها باري و جو, فهناك ممكن عمل قبول صداقة او حجب أحدهم و بذلك يبقى التواصل بين الأعضاء الأصلاء في الصالون

Sameh Fathy 05-05-2012 12:53 AM

بعيدا عن الفوركس وبعيدا عن العمل
انت رجل اخلاق وذات مجهودات عاليه لمساعده اولادك
ارجو ان لا تزعل من ابنائك واخواتك
الخساره الاولى هى خسارتك كانسان
والخساره الثانية كل واحد فينا هو السبب فيها
عارفين ليه
لان الصفقات لم تنتهى بعد ولكن اغلبنا لم يحترم راس المال وانا اولهم
وحضرتك يا دكتور ياما حظرت اهم شىء راس المال اكثر من مره
وقلت محدش ياخد كل التوصيات كل واحد ياخد واحده او اتنين حسب راس ماله
ارجو العوده ليس من اجل التوصيات لكن من اجلنا والمحبه السائده بين الاعضاء
فى ورشتك الرائعه
همسه ياريت تضع صوره لك هنا عشان نتعرف عليك اكتر

ELSHARKI 05-05-2012 12:58 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Aymanalmerai (المشاركة 326881)
كبير يا شرقي و كبير يا دكتور
أنا ليس لي في المنتديات كثيراً, و لكن هل ممكن عمل block للعضو الي بيكتب كلام وحش في صالوننا الجميل داه؟
إذن لم تكن هذه الميزة موجودة أرجو الإنتقال إلى الهدية التي قدمها باري و جو, فهناك ممكن عمل قبول صداقة او حجب أحدهم و بذلك يبقى التواصل بين الأعضاء الأصلاء في الصالون

ربنا يخليك يا ايمن
تصدق بالله انا كنت زعلان من حاجه واحده بس
ان الروح الحلوة اللى جمعتنا هنا هتضيع انا على فكره لسه داخل الورشه من اسبوع او 10 ايام بس تخيل
الورشه دى قائدها جمع الناس على روح حلوة ورشه اجتماعيه قبل ماتكون ربحيه
ورشه انسانيه الناس بتفكر ازاى تساعد اللى بيوقع والدكتور كان صاحب الفكره بتاعه الصندوق
وحصل خير . فكره صالون خاص دى ترجع للدكتور بس ليه تحرم اعضاء جديده عايزة تشارك هنا
وطبعا مينفعش تعمل بلوك او غيره لحد لان دى اداره منتدى هيه اللى مسؤله عن التحكم فيه
تحياتى ليك ياغالى ولكل الناس الحلوة اللى هنا

Aymanalmerai 05-05-2012 12:58 AM

تصدق يا دكتور رأفت أن محبتك كبيرة بالقلب, بدليل أن كل واحد من الأعضاء الوفيين للصالون بتاعك حدثوا أهلهم عنك و عن مجهودك و سهرك معانا للفجر و قلة النوم التي تعود عليها الجميع عن طواعية و محبة بك و بصالونك الجميل, بالفعل كانت لحظات لا تنسى و شيء محزن أنك تذهب بعد كل ما بنيته!!!!
أنت أول عضو بالمنتدى, أعضاء ورشته جميعاً يراسلونه على الخاص و العام و يتمنون منه عدم الرحيل, حتى إن الأعضاء من محبتهم للورشة تجلى عندهم الإبداع بسبب محبتهم لورشتك, فمنهم من أطلق عليها صالون الدكتور رأفت و أصبحت التسمية المتعارف عليها و منهم من فكر بطريقة للتواصل في حال إنقطاع المنتدى عن العمل" وكانت بحق فكرة رائدة و غير مسبوقة كما ذكرت ساعتها" و أنت الذي اقترحت بأن نعمل صندوق لمساعدة بعضنا البعض في حال تهديد المارجن كول لأحدنا, الي حابب أقوله: حرام هالمجهود يضيع بسبب بعض التشويشات و أنت المحبوب و العزيز بيننا!!!!
كله كتب كلام نابع من القلب لك, و لكن سيادة اللواء فجر قنبلة برفعه لصورة جندي يبكي, أنت فجرت الإبداع يادكتور فينا
يتمنى إنك تعود بالقريب العاجل, أو على الأقل نفضل نتواصل معاك عن طريق الهدية التي ابتدعها باري و جو, لك مني كما من الآخرين كل الحب و التقدير

Aymanalmerai 05-05-2012 01:04 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ELSHARKI (المشاركة 326887)

ربنا يخليك يا ايمن
تصدق بالله انا كنت زعلان من حاجه واحده بس
ان الروح الحلوة اللى جمعتنا هنا هتضيع انا على فكره لسه داخل الورشه من اسبوع او 10 ايام بس تخيل
الورشه دى قائدها جمع الناس على روح حلوة ورشه اجتماعيه قبل ماتكون ربحيه
ورشه انسانيه الناس بتفكر ازاى تساعد اللى بيوقع وانته كنت صاحب الفكره بتاعه الصندوق
وحصل خير . فكره صالون خاص دى ترجع للدكتور بس ليه تحرم اعضاء جديده عايزة تشارك هنا
وطبعا مينفعش تعمل بلوك او غيره لحد لان دى اداره منتدى هيه اللى مسؤله عن التحكم فيه
تحياتى ليك ياغالى ولكل الناس الحلوة اللى هنا

حبيبي يا شرقاوي, اولاً عفواً عن الخطأ الكتابي, الدكتور هو صاحب فكرة صندوق التعاضد بين العضاء و ليس انا, و انا عدلت المشاركة بعد التنبه للخطأ
ثانياً فكرتي تحتمل الصواب و الخطأ, و كلامك مقبول و صحيح لحد ما و هو انه يجب عدم حرمان الأعضاء الجدد من المشاركة و دخول الصالون الجميل داه, لكن الدكتور تذمر كثيراً من حكاية الإساءات الي بتكرر, و انا معاكم في أي فكرة او خطوة تتخذوها لمنع تكرر هذه الإساءات, لن الراجل بيتعب معانا و مش من الحق نسمح لحد يغلط فيه, لانه بيغلط فينا كلنا بالشكل داه
تحية لك و أحلى لايك

hussien86 05-05-2012 01:06 AM

فينك ياجو مهيص في العين السخنة :1 (26)::1 (26):وتركت الصالون يتقلب فوقاني تحتاني اليوم ..:1 (74): حد يمسجله علي جواله اهو يجي يحلها بقي ..تحياتي للدكتور رأفت رجل الفوركس كم انت عظيم يااستاذنا كلنا :1 (58)::1 (58):

Aymanalmerai 05-05-2012 01:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sameh Fathy (المشاركة 326885)
بعيدا عن الفوركس وبعيدا عن العمل
انت رجل اخلاق وذات مجهودات عاليه لمساعده اولادك
ارجو ان لا تزعل من ابنائك واخواتك
الخساره الاولى هى خسارتك كانسان
والخساره الثانية كل واحد فينا هو السبب فيها
عارفين ليه
لان الصفقات لم تنتهى بعد ولكن اغلبنا لم يحترم راس المال وانا اولهم
وحضرتك يا دكتور ياما حظرت اهم شىء راس المال اكثر من مره
وقلت محدش ياخد كل التوصيات كل واحد ياخد واحده او اتنين حسب راس ماله
ارجو العوده ليس من اجل التوصيات لكن من اجلنا والمحبه السائده بين الاعضاء
فى ورشتك الرائعه
همسه ياريت تضع صوره لك هنا عشان نتعرف عليك اكتر

فكرة رائعة, ان الدكتور يضع صورته, انا أؤيد و بشدة الفكرة الجميلة ديه
إيه يا دكتور, موافق؟ ياريت لأنها بالفعل فكرة رائعة نعرف صورة الإنسان الجميل الذي نتواصل معه و نكن له هذا الكم الهائل من الحب و التقدير
و احلى لايك على الطرح الجميل

ELSHARKI 05-05-2012 01:13 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Aymanalmerai (المشاركة 326889)
حبيبي يا شرقاوي, اولاً عفواً عن الخطأ الكتابي, الدكتور هو صاحب فكرة صندوق التعاضد بين العضاء و ليس انا, و انا عدلت المشاركة بعد التنبه للخطأ
ثانياً فكرتي تحتمل الصواب و الخطأ, و كلامك مقبول و صحيح لحد ما و هو انه يجب عدم حرمان الأعضاء الجدد من المشاركة و دخول الصالون الجميل داه, لكن الدكتور تذمر كثيراً من حكاية الإساءات الي بتكرر, و انا معاكم في أي فكرة او خطوة تتخذوها لمنع تكرر هذه الإساءات, لن الراجل بيتعب معانا و مش من الحق نسمح لحد يغلط فيه, لانه بيغلط فينا كلنا بالشكل داه
تحية لك و أحلى لايك

تم التعديل ياباشا
ولك منى احلى لايك فرنساوى ايطالى
وان شاء الله مبحصلش مشاكل تانى ومشرفنا المحترم احمد صلاح الحمد لله انه تابعنا
واللى يغلط لازم يتحمل نتيجه غلطه
:1 (102)::1 (102)::1 (102)::1 (102)::1 (102)::1 (102):

top22star 05-05-2012 01:54 AM

دكتور .. ياريت الرساله توصلك انت عملت حاله حلوه اوى بنت ناس لاشافت ولا عرفت بعض وانا واحد من الناس اتعلمت منك ومش التوصيات خالص وكلنا بنكسب ونخسر ونفهم يعنى ايه فوركس .. فعلا مينفعش انك تختفى من حياتنا كلنا كده وعشان ايه اصلا ده انا شوفت النهارده ناس اول مره اشوفها تكتب وبتشكر فيك وبيتابعوا من ورا الستار انت ناجح جدا والارقام بتقول كده وحب الناس خير دليل وان شاء الله نتاقبل على خير يوم الاحد وسلامى لجميع الاعضاء

mena nazmy 05-05-2012 02:08 AM

اسجل كل الاحترام للدكتور وكل مجهوداته المبذوله

احمد صلاح 05-05-2012 02:12 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ذيكو (المشاركة 326863)
تم ارسال هذه الرسالة للدكتور على الخاص
استاذي العزيز دكتور رأفت
لم اقصد ابدا توجيه اي اهانة او تجريح الى حضرتك كيف افعل هذا مع رجل ترك كل شيء من اجلنا
يمكن ان يكون خرج مني بعض الجمل وانا في لحظة خوف مع انزعاج ولكن لم يكن المقصود منها تجريح ابدا والله فأنا اعتذر جدا لحضرتك ولا احب ان اكون سببا في ضياع كنز كبير مثل حضرتك على باقي الاعضاء المحترمين
وكثيرا ما تمت معاتبتي داخل الورشة ولكن قدمت اعتذاراتي
اتمنى ان تسامحني حقا وانا كما قلت طريقتك ذهبية ولكن انا لم احسن التعامل معها
ارجوك لثالث مرة ان تقبل اعتذاري الشديد وان كان يرضيك عدم دخولي الورشة فأنى على اتم الاستعداد لترك هذا المجال نهائيا ان كان يرضيك
اشكرك جدا على مجهودك الشديد وانا اعرف ان قلبك كبير وكما تقول ازعل منكم ايه انا ابوكم
هههههههههههههه
حبيبي يا دكتور

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bary_3 (المشاركة 326867)

شكرا أستاذ أحمد على مداخلتك الجميلة

وكما قال الاستاذ أحمد السوق مكسب وخسارة ،
أضيف أنا كسبنا قرابة شهر متتابع ولا صفقة واحدة خاسرة ،وارتفعت حساباتي ارتفاعا ملحوظا
الأن عاكس علي السعر ،وحتى لو قررت الخروج بهذه الخسارة التي عندي وهي كبيرة ،فسيبقى لي رأس مالي مع بعض الأرباح
لهذا من لا يشكر الناس ،لا يشكر الله
شكرا لك دكتور

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ELSHARKI (المشاركة 326868)
ارفع لك القبعه استاذى العزيز ومعلمى احمد صلاح
ولكن رجاء لا تتجاهلو التهجمات على اساتذتنا بالمنتدى

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waleed adel (المشاركة 326870)
شكرا مشرفنا الفاضل وهذا افضل رد لرجل عظيم كدكتور رافت جزاك الله كل خير:1 (50):

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ELSHARKI (المشاركة 326877)
راجع ان شاء الله الاحد
بس رجاء من الجميع

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ELSHARKI (المشاركة 326893)
تم التعديل ياباشا
ولك منى احلى لايك فرنساوى ايطالى
وان شاء الله مبحصلش مشاكل تانى ومشرفنا المحترم احمد صلاح الحمد لله انه تابعنا
واللى يغلط لازم يتحمل نتيجه غلطه
:1 (102)::1 (102)::1 (102)::1 (102)::1 (102)::1 (102):

بعد ان وصل لى رساله من الاخ ذيكو توضيح لكلامه بالورشه ,
واعتزاره للدكتور رأفت على العام ان كان كلامه يحمل اى تجريح لشخص الدكتور رأفت( الاستاذ الكريم )
اسعدنى عوده الدكتور مره أخرى ,
ونحن لانسمح اى شخص بالتجريح او الاساءه لك استاذى
احتراما لسنك ولقيمتك ولما تفعله من اجل اسعاد الاخرين والاداره تقدر هذا

الشارقى , وليد , البارى
ان وجدت اى مشاركه جارحه ياريت تراسلوا انا او اى من المشرفين لعمل اللازم :1 (114):

اجازه سعيده عليكم :)

waleed adel 05-05-2012 02:25 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد صلاح (المشاركة 326903)

بعد ان وصل لى رساله من الاخ ذيكو توضيح لكلامه بالورشه ,
واعتزاره للدكتور رأفت على العام ان كان كلامه يحمل اى تجريح لشخص الدكتور رأفت( الاستاذ الكريم )
اسعدنى عوده الدكتور مره أخرى ,
ونحن لانسمح اى شخص بالتجريح او الاساءه لك استاذى
احتراما لسنك ولقيمتك ولما تفعله من اجل اسعاد الاخرين والاداره تقدر هذا

الشارقى , وليد , البارى
ان وجدت اى مشاركه جارحه ياريت تراسلوا انا او اى من المشرفين لعمل اللازم :1 (114):

اجازه سعيده عليكم :)

مش لاقى كلام اقوله اكتر من انك انسان جميل مشرفنا الغالى
بارك الله فيك لاهتمامك
اجازة سعيده عليك يارب

:1 (50)::1 (50)::1 (50)::1 (50)::1 (50)::1 (50):

raafat_193 05-05-2012 02:28 AM

السلام عليكم
اولا بشكركم لتفهمك ماحدث وبشكر محبتكم لى وبشكر كل الاعضاء الكرام اللى راسلونى على الخاص واظهرو مده ترابطنا ببعض وشكر خاص للاخ الاستاذ احمد صلاح وانتظرونى كما تعودنا فى اسئلة وحوار يوم السبت ونتقابل يوم الاحد بالليل كما تعودنا ولكم منى جزيل الشكر والحب واجازة سعيدة وصدقونى الخسارة دائما بترجع تانى هذا هو الفوركس سوق لذيذ بس خطر وسنكمل المسيرة ونحقق اهدافنا .

waleed adel 05-05-2012 02:33 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 326909)
السلام عليكم
اولا بشكركم لتفهمك ماحدث وبشكر محبتكم لى وبشكر كل الاعضاء الكرام اللى راسلونى على الخاص واظهرو مده ترابطنا ببعض وشكر خاص للاخ الاستاذ احمد صلاح وانتظرونى كما تعودنا فى اسئلة وحوار يوم السبت ونتقابل يوم الاحد بالليل كما تعودنا ولكم منى جزيل الشكر والحب واجازة سعيدة وصدقونى الخسارة دائما بترجع تانى هذا هو الفوركس سوق لذيذ بس خطر وسنكمل المسيرة ونحقق اهدافنا .

والله كبير ياجنرال

:1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58):

مليون لايك

top22star 05-05-2012 02:37 AM

اقتباس:

السلام عليكم

على فكره بقى دى كانت حركه عشان نشوف صورتك واحنا اسعد يا دكتور بعودتك لينا كلنا

Benisafcom 05-05-2012 04:16 AM

السلام عليكم
اهلا اخي رافت يسعدني ان امر من هنا
متمنيا لكم اجازة اسبوعية سعيدة
بعد عناء اسبوع من التحليلات و التوصيات و العمل
اجازة سعيدة وهنيئة واسبوع مقبل مربح
تقبلوا مروري
اخوك خالد

bary_3 05-05-2012 05:27 AM

اقتباس:

السلام عليكم

يا الله طلة جميلة بصورة حقيقية للجنرال الدكتور رأفت ،والله أنا جد سعيد
كسبت اليوم صورة الدكتور و هي عندي أفضل من مكاسب مالية زائلة ،أحيانا نربح مبلغ لا بأس به و بعد أن نسحب ،يتخد منك المبلغ في مرض أو إصلاح للسيارة أوشيئ أخر و كأنك ما سحبت شيئ
أما اليوم فربحنا صورة حلوة للجنرال

يا شباب من اليوم خط أحمر ،وقانون جديد ،كلم من يسئ الأدب مع المعلم أو ينتقص من شخصه ،كل من في الصالون يراسل الاستاذ أحمد في الحين ولوا 1000رسالة مرة واحدة ،لكي يتدخل المشرفون
من اليوم كل من يريد أن يضغط على الكايبورد ليكتب كلاما فليراجع ما يقول قبل أن يرسله ليطلع عليه الناس
من اليوم الدكتور يضع توصيات من لم يقاتنع بها فلا يدخل مع الدكتور و يبدأ في سب الدكتور
من اليوم من لم يحترم رأس ماله فلا يلومن إلا نفسه ،والدكتور و أعضاء الورشة منه أبرياء
من اليوم ندخل الصالون باحترام وتقير لصاحبه
من اليوم الذكتور يبدل مجهود كبير لمساعدتنا فلنهيئ له الجو المناسب و نقلل عليه من اللوم والتساؤلات كي لا يتشتت ذهنه
من اليوم نريد مشاركات هادفة و فعالة للرقي بهذا الصالون عالميا و ليس عربيا
من اليوم كل من لديه فكرة لنساعد بها بعضنا البعض فمرحبا بفكرته ،فلا يبخل بطرحها علينا

أسف على الإطالة ،كانت هذه إشارة لابد أن ننير بها طريقنا ،لنمضي قدما للعلا

لا يفوتني أن أذكر الدكتور أن نناقش مسألة صندوق التضامن الذي تحدثنا عنه سابقا
لأنوا عندنا عضوين تمرجنت حساباتهم ،وياريت لو نبدأ من الاسبةع المقبل في الإيداع ،ليستفيد كل من خسر حسابه معنا

نناقش كيف يتم الإيداع ؟أين ؟من يستفيد من الصندوق ؟؟؟من يشارك ؟؟؟متى يتم رد المبلغ ؟؟؟

biko_tork 05-05-2012 05:42 AM

اقتباس:

السلام عليكم

قرار صائب يا دكتور
السيئة تخص صاحبها فقط ..
محبينك مالهمش ذني انهم يخسروا شخصية عظيمة زييك ..
ربنا يديك الصحة ,, وتكمل المشوار بالورشة .. و تبقى ورشة ناجحه وعالمية .. و مرجع لكل الفوركساوية
انت شخص رائع .. والدليل .. حب الناس ليك و ردود أفعالهم لما احد الزملاء كتب انك مش داخل الورشة تانى
الخبر كان زي الصاعقة على حبايلك
انا ماتشرفتش بمعرفة حضرتك كويس ... ومابقاليش كتير في الورشة
لكن الجواب بيبان من عنوانه .. و من حب الناس ليك ..بيبان انك شخص ناجح في حياتك و علاقاتك العامة
ربنا يديم عليك النجاح

hussien86 05-05-2012 05:54 AM

اقتباس:

السلام عليكم

السلام عليكم دكتور رأفت
نشكرك علي طيب اصلك وكرم أخلاقك وهذا ماتعودناه منك..علي الرغم من اني لااعلق كثيرا لكن من متابعينك الي النهاية :1 (74):.. خسارة اكثر من 700 صفحة وسهر وتعب يروحو هدر:1 (26): ..قرارك صائب بالعوده لأحبائك ياغالي ..ونحن نعرف ان السوق يعطي ويأخذ والحمدلله في كل الاحوال ..تقبل مني هذه الورود فرحا بعودتك :1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58):..وعلي فكرة صورتك منورة المنتدي ياجميل :1 (2):
كل الود والتقدير لشخصك الكريم
تحياتي

تولستوي 05-05-2012 08:30 AM

مرحبا بالدكتور رأفت في بيته ووسط اهله

عزيز 05-05-2012 10:06 AM

صباح الخير على الجميع
:1 (58):

م.جوزيف ايهاب 05-05-2012 10:58 AM

صباح الفل يا شباب
وحشتني الورشة والدكتور وكل الاخوة بجد

ابراهيم امين 05-05-2012 11:03 AM

صباح الخير على الجميع و اجازة فوركسية سعيدة و الف مبروك رجوع دكتور رأفت من جديد و السوق فى النهاية مكسب و خسارة مينفعش نكسب علطول و مينفعش نخسر علطول

تحياتى يا دكتور و فى انتظار المزيد منك الاسبوع المقبل باذن الله

0asdf12340 05-05-2012 11:13 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 327006)
صباح الفل يا شباب

صباح الخير عليك وعلي جميع الأعضاء المحترمين ، وأحسن قرار يا دكتور هو الرجوع مره أخري للورشة بالرغم إني مليش مشاركات فعالة فيها وذلك لظروف العمل بس الواحد أتعلق بيها وبالناس اللي فيها ولازم الواحد يتابع أخبرها ، وسيبك أنت الفلوس بتروح وتيجي وأي حد خسر فلوس لازم يعرف أنها مش من نصيبه وربنا هيعوضه بأحسن منها

م.جوزيف ايهاب 05-05-2012 11:24 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 327008)
صباح الخير عليك وعلي جميع الأعضاء المحترمين ، وأحسن قرار يا دكتور هو الرجوع مره أخري للورشة بالرغم إني مليش مشاركات فعالة فيها وذلك لظروف العمل بس الواحد أتعلق بيها وبالناس اللي فيها ولازم الواحد يتابع أخبرها ، وسيبك أنت الفلوس بتروح وتيجي وأي حد خسر فلوس لازم يعرف أنها مش من نصيبه وربنا هيعوضه بأحسن منها

اهلا يا باشا
انا عمال اقرأ الصفحات السابقة اللي فاتتني ومش مصدق اللي بيحصل ده

waleed adel 05-05-2012 11:43 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Benisafcom (المشاركة 326944)
السلام عليكم
اهلا اخي رافت يسعدني ان امر من هنا
متمنيا لكم اجازة اسبوعية سعيدة
بعد عناء اسبوع من التحليلات و التوصيات و العمل
اجازة سعيدة وهنيئة واسبوع مقبل مربح
تقبلوا مروري
اخوك خالد

استاذ خالد دايما منورنا بمرورك العطر الكريم
اجازة سعيده عليك يارب

waleed adel 05-05-2012 11:47 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 327006)
صباح الفل يا شباب

صباح الفل جو حبيبى عامل ايه يارب يكون قضيت يوم جميل فى السخنه
لايك يا باشا وحمد الله على السلامه

م.جوزيف ايهاب 05-05-2012 11:52 AM

واضح ان كثير من الاخوة مش موجودين
يا ريت يقرأوا المشاركة دي لما يرجعوا
انا داخل معاكو النيوزلندي والاسترالي والاتنين عكسو عليا اكتر من 170 نقطة زائد انعكاسات التبريدات
يوم الخميس خسارتي كانت حوالي 350$ وسيبت الصفقات وسافرت وكنت بافتح ابص عليهم كل فترة الاقي الخسارة زادت اسيبهم وامشي
النهاردة فتحت لاقيت الخسارة بقيت مبلغ وقدره. مين السبب؟؟ يا تري الدكتور اللي ملوش اي مصلحة اننا نكسب او نخسر هو السبب في خسارتي ؟ الدكتور حط روشتات ضد المارجن. انا واحد من الناس ملتزمش بيها ولا حطيت ستوب وداخل بعقود كبيرة جـــــــــــــــــــــــــــــــدا
دي مش غلطة الدكتور خالص. ومعلش يعني من الاخر لو حد دخل مع الدكتور من شهر واحد بس مستحيـــــــــــــــــــــــــــــل حسابه يكون قرب من المارجن الا لو ملتزمش بادارة راس مال وفتح عقود كبيرة
وانا واثق من اللي بقوله عشان انا عندي حساب كامل شغال فيه مع الدكتور فقط. والله انا لحد دلوقت كسبان فيه ومستعد انزل صورة من الحساب كاثبات علي كلامي

انا علي فكرة اقدر اشتغل لوحدي انما الروح الطيبة اللي عملها الدكتور هنا (اللي انا فعلا باعتبره أب ليا) والاصدقاء اللي الواحد عرفهم هنا هي الاسباب اللي بتخليني ادخل الصفقات. انا مش واحد بيلف المنتديات بحثا علي مزود توصيات يكسبني شوية فلوس
الرزق ده بتاع ربنا وهيبعتهولي بأي شكل
يا ريت الكل يفتكر الاسبوع الاسود اللي عدي علي كل الناس وحسابات اتمرجنت واحنا هنا عملنا مكاسب خرافية

لو حد هيقولي اني بدافع عن الدكتور. اه انا بدافع عن راجل مغلتش في حد و واحد انا فعلا معاه عوضت كل خسارتي وعملت ارباح خيالية كنت ممكن اقعد شهور عشان اجيبهم لوحدي.
من الاخر كده التوصيات موجودة للي عايزها. وكل واحد يتحمل مسؤولية دخوله. وانا اول واحد هدخل كل التوصيات اللي جاية وهاتحمل مسؤوليتها عشان انا عارف اني مش هبقي ملتزم بادارة راس مال صارمة

علي فكرة. انا عندي حساب تاني داخل فيه علي نفس الصفقتين وخسارتهم لحد دلوقت اقل بكثـــــــــــــــــــــير من مكسب اخر صفقتين لليورو والين اللي انا اغلقتهم يدوي. عشان ملتزم بادارة رأس المال في الحساب ده

اعتذر للهجتي الحادة بس انا تعبت من اللي بيحصل والحمد لله اني مكونتش موجود وقتها.
يا ريت يا شباب اللي حساباتهم صغيرة يمشوا علي روشتة الدكتور والتزمو بستوب لوس طالما الانعكاسات الكبيرة قد تضرب المارجن زفت وكلامي موجه للحسابات اللي اقل من 1000$
اسف للاطالة
تقبلوا تحياتي

م.جوزيف ايهاب 05-05-2012 11:56 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waleed adel (المشاركة 327017)
صباح الفل جو حبيبى عامل ايه يارب يكون قضيت يوم جميل فى السخنه
لايك يا باشا وحمد الله على السلامه

حبيبي وليد صباحك زي العسل. الله يسلمك يا كبير
الحمد لله كان يوم جميل الواحد غير جو شوية . بس تخيل ان السخنة امبارح كانت برد عن القاهرة !!

amrmorasamir 05-05-2012 12:19 PM

اى خساره معوضه ان شاء الله
بس من المعروف ان اخبار يوم الجمعه عنيفه جدا وفعلا النيوزلاندى نزل كتير جدا بس عادى هيرتد ان شاء الله
اتمنى اجازه سعيده للجميع

Sameh Fathy 05-05-2012 12:44 PM

صباح الخير عليكم جميعا
وحمدلله على السلامة يا يابو الدكتره

yasser badr mahmoud 05-05-2012 03:01 PM

اقتباس:

لمشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193
السلام عليكم
عزيزي دكتور رافت الراجل المحترم و الجنرال الــــــــــــــــــــــف تحية و اعزاز و اجلال لمجهودك الجميل و ربنا يرزقك دائما و بمنحك الصحة و السعادة دائما انا عملت مشاركة يوم الخميس مش عارف حضرتك قراتها و لا لا و ارجو منك ان لا تتخلي عننا ابدا انا محترم ادارة راس المال و الروشتة و كسبان و الحمد لله حتي بعد الانعكاس و حسابي يتحمل انعكاس تاني و انا متيقن تماما اننا ان شاء الله حنخرج بمكسب و اخيرا تحياتي للراجل المحترم د رافت :1 (58)::1 (58)::1 (58):

Pips Hunter 05-05-2012 03:04 PM

المشكلة الى بيعانى منها ناس كتير وانا عن نفسي شخصياً بس بالنسبة لي بتقل تدريجيا وقلت كتير عن زمان هو التحكم فى الأنفعال و الضغط النفسي الى بيزيد كل ما الرقم السالب يكبر و الورشة دي بجد نستني الضغط النفسي و بقيت اتكلم و اضحك واهزر و بقفل الشارت فى اغلب الآوقات و سايبها على الله مش زي الآول خالص .
رغم ان خسارتي فى النيوزلاندي و الأسترالي وصلت لـ اكتر من 1500 دولار مسلبين عليا دلوقت لكن والله مبقتش بقلق ولا بخاف مع الدكتور و مبقاش فى ضغط نفسي يذكر وبقيت واخد كل حاجة ايزي وان شاء الله خير للجميع وكمل يادكتور كلنا معاك انت مش مجرد مزود توصيات بالنسبة لينا يعلم الله انك بقيت حاجة اكبر من كده بكتير فى قلوبنا كلنا .

oshee 05-05-2012 04:14 PM

حمد ا لله علي عدولك عن قرار وعودتك الي احلي ورشه واعضاء يجمعهم الود والحب و الاحترام وهذا ما جذبني اليها الحقيقه ربنا يوفقك الي ما يحبه ويرضاه تقبل سلامي واحترامي لشخصك الكريم

الشامي 05-05-2012 04:51 PM

السلام عليكم
اولا انا في غاية السعادة لان الدكتور رأفت قبل اعتذاري لو كان كلامي هو سبب زعله والحمد لله ان المية رجعت لمجاريها
ثانيا اعتذر لكم جميعا وللدكتور رأفت انا لن استطيع للاسف الشديد متابعتكم في الاسبوعين المقبلين لاجرائي جراحة في القلب غدا وسأغيب اسبوعين وقد يكون الغياب الى الابد لان العملية صعبة فعلا كما قال لي الدكتور اليوم ولكن الالم اصعب
الحمد لله على كل شيء اينعم انا اتصدمت عندما سمعت الكلام من الدكتور اليوم كنت اعتقد ان الاشعة والتحليلات ستكون ايجابية ودول شوية برد وهيعدوا لكن قدر الله وما شاء فعل
ارجو الا يكون حد يزعل مني ابدا وخصوصا الدكتور رأفت ويا ريت لو سامحني يقولي علشان اكون مطمن
للاسف كدا حسابي هيكون مصيره مجهول لان لا اعرف كيف سأتابعه ولكن ربنا كريم ليه امنينين
الاولى الاعضاء كلهم يدعولي
والثانية النيوزلاندي والاسترالي يصعدوا :1 (31)::1 (31):

الساعة الآن 06:46 PM