اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

dr_smsm 28-12-2011 07:27 PM

رد: الورشة الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

السلام عليكم يا استاذ رويني
يعني انت تقصد ادخل بيع من دلوقت بالهدف دة لا استني شوية؟

falcon1 28-12-2011 07:31 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة falcon1 (المشاركة 249374)
مشاركه من باب انزال الناس منازلهم
المستويات الفوقيه الف باء فوركس اسمها اختراق وليس كسر اعرف دى قبل ما تحلل للناس
المستوى1.3078 كسره على حد تعبرك الخاطئ لايمثل اى شيئ انت تنظر للشارت من اى فريم؟ اكيد فريم خاص اليورو ياحضره المحلل الدخول على كسر المستوى - على تعبيرك الخاطئ توريط للناس
لان فوقه المستوى 3083 ثم3095 ثم الفولازيه3104 يجب للدخول شراء الاعلاق فوق الاخيره اغلاق تام ولن يكون الاغلاق تام الا اذا بعد ان يصعد الزوج للمستوى3143 ثم يهبط محافظا على تداولات اعلى من104 عندها يكون الزوج ثورى ومؤهل لاختراق3170 مستهدفا 3195 وبعدها للاستمرار الثورى المحافظه على المستوى118 على الاقل على الارتداد من195 ويكون لاستمرار الاتجاه الثورى عندها الزوج يستهدف210 ثم237 اتعلم تحليل الاول بدل ما تتريق الكلام اللى انا كاتبه دا والله ما حد يعرف يفهمه مع انه الضمانه الوحيده للشراء الجيد اكرر الوحيده الوحيده غير كدا الشراء مجازفه

وشكرا ياصاحب الساحر جانيت موش تورط الناس ولا تضر مسلم فى ماله بتحليلاتك اجعلها لنفسك لما تكتب معلومه زى اللى فوق ولا تجد من يردك خطا
انا ساكت وشايف شارتات يمين وشمال خرف
لك ولغيرك وباقول ناس بتتعلم لكن اعرف انت بتكلم مين انا قادر اسكت جميع الالسنه بالعلم قبل كل شيئ

سلام

..................

jallo 28-12-2011 07:36 PM

يارب كل الناس تتابع مواضيعي وتشارتاتي ومش يدققوا على كلمة كسر وأختراق لأني مش بألف كتاب الأغاني للأصفهاني خدوا الفائدة فقط واللي مش عايز حخللي الكاريكوي يعضه انا يمكن مش بعرف أشتم ولا أدعي على عباد الله بس عندي كاريوكي بيعض جامد أوي

falcon1 28-12-2011 07:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jallo (المشاركة 249362)

......

أحمد الرويني 28-12-2011 07:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_smsm (المشاركة 249660)
السلام عليكم يا استاذ رويني
يعني انت تقصد ادخل بيع من دلوقت بالهدف دة لا استني شوية؟

البيع مش حيخسر الاستوكاستيك الأن يبين تشبع بيعي علي فريم الساعة أعتقد قد يكون هناك محاولات تصحيح لأعلي لبعض الوقت لأصتياد الزبائن مره أخري و أستهداف مقاومات أخري و من ثم كسرها
المهم ممكن ننتظر إلي مستوي 1.2950 أو إغلاق الساعة
و إذا بيعت من هذه المناطق مهما صعد لابد و أن يعود لك مره أخري و هدفك 1.2873 إن شاء الله إن شاء الله

أستأذنكم أصلي العشاء و أرجع تاني

متابعين ،،،،،،،،،،،،،،،

ehab1602 28-12-2011 07:51 PM

هل من الجائزالصعود الى 1.3030اوكتر حبتين ثم الهبوط مرة اخرى ؟؟

falcon1 28-12-2011 07:53 PM

[QUOTE=falcon1;249638]السلام عليكم شرا لا البيع من1.3030 استوب1.3045 والشرا لابد له من تفعيل بيع اختبر الترند المكسور اولا وساحدث افضل نقطه لاقتناصه شراء على كل حال شرط اى شرا تفعيل بيع اختبار كسر الترند اما مستوى الدخول شراء الان لا والاخ اللى شارى من987 الله كريم الترجت بتاعك 994 فقط ولا تقلق انا معاك خير ان شاء الله وتوصيه شرائى من3004 نظرا لقوه مستوياتها ارجو لا ياتى احد يذكر ضربت الاستوب انا قلت خروج على الدخول وكان فى مكسب كمان وارجعوا لتوقيت المشاركه
مع الاخذ فى الاعتبار ان الزوج يقترب من المستوى1.2913جيد للشراء النقطه دى محدش يعرف يطلعها واتمنى لو لمسها السعر وتابعوا رد فعله امامها الكل فاهم873 هى التى ترد لا لو وصلها مكمل سفلى طبعا اليورو خبيث الدعوم المكشوفه للكل لن يربح احد منها لكن الانتظار افضل لم تظهر على الزوج بوادر تصيحيح فضلا انتظر على الشراء
وشكرا[/QUOTE].....

ehab1602 28-12-2011 08:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة falcon1 (المشاركة 249686)
[QUOTE=falcon1;249638]السلام عليكم شرا لا البيع من1.3030 استوب1.3045 والشرا لابد له من تفعيل بيع اختبر الترند المكسور اولا وساحدث افضل نقطه لاقتناصه شراء على كل حال شرط اى شرا تفعيل بيع اختبار كسر الترند اما مستوى الدخول شراء الان لا والاخ اللى شارى من987 الله كريم الترجت بتاعك 994 فقط ولا تقلق انا معاك خير ان شاء الله وتوصيه شرائى من3004 نظرا لقوه مستوياتها ارجو لا ياتى احد يذكر ضربت الاستوب انا قلت خروج على الدخول وكان فى مكسب كمان وارجعوا لتوقيت المشاركه
مع الاخذ فى الاعتبار ان الزوج يقترب من المستوى1.2913جيد للشراء النقطه دى محدش يعرف يطلعها واتمنى لو لمسها السعر وتابعوا رد فعله امامها الكل فاهم873 هى التى ترد لا لو وصلها مكمل سفلى طبعا اليورو خبيث الدعوم المكشوفه للكل لن يربح احد منها لكن الانتظار افضل لم تظهر على الزوج بوادر تصيحيح فضلا انتظر على الشراء
وشكرا

.....
[/QUOTE]

هل تقصدشراء حاليا ام بيع ؟؟؟

wolftaz 28-12-2011 08:13 PM

كلة يحمد ربنا محدش عارف الخير فين .......اللهم لك الحمد كما ينبغى لجلال وجهك

كويتى وبحب مصر 28-12-2011 08:22 PM

الحمد لله والشكر ليك يارب الحمد لله والشكر ليك يارب ... والله ياجماعه كان يوم فظيع جدا جدا جدا انا كنت واخذ باي على 3077 وكان الاخوه المحلليل اغلبهم بيقولو باى ؟؟؟؟؟؟ واشكرهم لاجتهادهم وخلونا نصفي النيه ونقولهم خيرها بغيرها وومكن هناك محلليل قالو سل... ولو كان هناك محلل تحليله ميه ميه ماكانش شفناه هنا معانا بيدى توصيات بس برضه بيساعدونا ... المهم لما شفت درب قوي جمدت قلبي وقلت ياواد يا ابوخالد .. صكر بخساره واجرى مع الرجاله هههه وفعلا تمرجن حساب صغير ودخلت بقوه ديناميكيه بحسابي الثانى الكبير على 2996 والحمدلله صكرة على 2914 ......

الساعة الآن 02:54 PM