اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=32125)

shady hamza 14-06-2013 07:00 PM

رد: اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sheko88 (المشاركة 524053)
ياباشا نصيحة لوجه الله ابعد عن انستا دى شركة نصابه وبالثلث .ونصبت علينا فى فلوسنا الا حطناها فيها من ليبرتى عوضت خسايرها من العملاء

طيب تنصحنى يا غالى بشركة ايه بس تكون سبريد ثابت عشان تنفع ااستراتيجية هذه ان شاء الله
وشكرا لك على النصيحة

sheko88 14-06-2013 07:28 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady hamza (المشاركة 524059)
طيب تنصحنى يا غالى بشركة ايه بس تكون سبريد ثابت عشان تنفع ااستراتيجية هذه ان شاء الله
وشكرا لك على النصيحة

والله مش عارف بالظبط بس ممكن اف اكس اوبن فيها الاسبريد ثابت و2 نقطة ع اليورو دولار المهم ابعد عن انستا وعن تجربة انا محجوزلى فيها 600 دولار مش هقدر اسحبهم غير بعد 6 شهور ومخصوم من الايداع 50% كمان

shady hamza 14-06-2013 07:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sheko88 (المشاركة 524069)
والله مش عارف بالظبط بس ممكن اف اكس اوبن فيها الاسبريد ثابت و2 نقطة ع اليورو دولار المهم ابعد عن انستا وعن تجربة انا محجوزلى فيها 600 دولار مش هقدر اسحبهم غير بعد 6 شهور ومخصوم من الايداع 50% كمان

شكرا لك
بس ده عشان حوار الليبرتى
يعنى المشكلة مش فى انستا المشككلة فى اللبيرتى عامة شكرا لك مرة اخرى وربنا يوفقك بس اهم اتبع التعليمات معاهم عشان تقدر تاخد فلوسك

sheko88 14-06-2013 07:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady hamza (المشاركة 524074)
شكرا لك
بس ده عشان حوار الليبرتى
يعنى المشكلة مش فى انستا المشككلة فى اللبيرتى عامة شكرا لك مرة اخرى وربنا يوفقك بس اهم اتبع التعليمات معاهم عشان تقدر تاخد فلوسك

طيب مهو مفيش شركة عملت كده كل الشركات اتاحت السحب على طرق تانيه للعملاء الا عملو ايداع ليبرتى بدون تاخير او تحميل العميل اى خسارة .بس عموما انت حر انا حذرتك وربنا يوفقك

shady hamza 14-06-2013 08:35 PM

ممكن لو حد عنده موقع او حاجة يبين ميعاد فتح واغلاق البورصات ياريت اللينك بعد اذنكوا

اسلام ابن النيل 15-06-2013 01:15 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mido0o (المشاركة 524005)
الهدف 3 اضعاف الاستوب؟ فى هذه الحالة انا منتظر موضوعك الجديد ان شاء الله ما تتأخر علينا.

بالنسبة لتحديد الاتجاه العام فبالتأكيد لن نستطيع 100% و لكنها محاولة لنحدد أتجاه الصفقات بدون عشوائية و اذا ربحت فجيد و الا فهناك المضاعفات و أنا أقترحتها خصيصا بسبب المضاعفات النصفية حيث ان ربح اكبر من خسارة فى اليوم سيعد جيدا و لكن بالطريقة بشكلها العام فليست فكرة ستغير الكثير.

بالنسبة للريبيت .. أعرف ان السبريد فى شركات مثل أنستا فوركس مثلا كبير حيث هو 3 نقاط و لكنه ثايت و هذه ميزة.. اضافة الى انه بعرض الريبيت ينخفض السبريد من 3 نقاط الى نقطة و نصف و ايضا انا امنح من يسجل فى نظام الريبيت تحتى نصف نقطة على كل صفقة فيصبح الاجمالى نقطتين مما يجعل السبريد فى النهاية نقطة واحدة فقط و ثابت و هذا ليس سيئا اليس كذلك؟

نعم الشركة تعرض سبريد مرتفع ظاهريا لتمنح نفسها الفرصة للدفع لعدد أكبر من الوكلاء و بالتالى دعاية أكبر لها لكن فى الحقيقة الشركة تحصل فقط على نصف نقطة على عدد كبير من الازواج مثل اليورو دولار و الدولار ين و اليورو ين والكثير.

اليست ميزة جيدة ان تحصل على سبريد ثايت نقطة واحدة على 10 ازواج معا؟

بص يا غالى مش زى ما انت فاكر . انتى بتقول صافى الاسبريد نقطه وانا عندى نقطه برضه يبقى هل متساويين طبعا هناك اختلاف جدا بين الاسبريد والعموله راح اعطيك مثال
لو فتحت صفقه باى عند سعر 1.0000 والاستوب لوس هو 20 نقطه . فى حالتك انتى الاسبريد 3 نقاط يعنى الصفقه بتفتح بسالب 3 نقاط يعنى فعليا الاستوب هيضرب عندما يعكس عليك السعر 17 نقطه فقط
اما فى حالت الاسبريد والعموله . العموله بتتاخد من الحساب يعنى الصفقه راح تفتح بسالب ربع نقطه يعنى لو السعر عكس عليك 19 نقطه وارتد الصفقه مازالت شغاله والاستوب لوس لم يضرب . اما فى حاله الاسبريد 3 نقاط سوف يكون الاستوب ضرب عندما عكس 17 نقطه
لو انتى بتشتغل صفقات كتير تعرف ان كثيرا جدا السعر ضرب الاستوب وعاود بعد نقطه او اتنين دا فى حاله اليورو دولار ما بالك بقى لو عندك سبريد 8 او 7 نقط فى ازواج تانيه
يعنى موضوع العموله دا مهم جدا لانه بيتاخد من الحساب وانتى بتتعامل مع الصفقه فعليا

بخصوص الشركه اللى تتتكلم عنها هيا اصلا شركه شمال
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abd elrhman (المشاركة 524014)
الف شكر يا اسلام علي ردك لكن الفيصل قي الموضوع هل تعدد الازواج يعطي نتائج افضل ام لا لان صعب افتح كذا صفقه في نفس الوقت وشكرا علي ردك

اهلا بك اخى عبد الرحمن
عمليا لم اعتمد غير على زوج اليورو دولار . نظريا الفكره كويسه مثل ما قالو الاخوه بس ما تعتبر ان اليورو دولار والدولار فرنك دا اسمه تنوع . يعنى اختار ازواج مختلفه فى السرعه
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وليد المصرى (المشاركة 524076)
متابع معاك اخى الغالى اسلام

تشرفنى متابعتك يا غالى
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady hamza (المشاركة 524085)
ممكن لو حد عنده موقع او حاجة يبين ميعاد فتح واغلاق البورصات ياريت اللينك بعد اذنكوا

اتفضل ياشادى
Forex Factory

هتلاقى فى الاسفل من ناحيه اليمين . المواعيد وعند وضع الماوس على البورصه اذا كانت خضرا يبقى فاتحه ويظهر لك عدد الساعات التى تبقى على الاغلاق لو حمرا تبقى مغله ويظهر لك عدد الساعات على الفتح . يمكنك تغير الوقت حسب دولتك من اعلى الموقع

shady hamza 15-06-2013 03:08 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسلام ابن النيل (المشاركة 524162)
بص يا غالى مش زى ما انت فاكر . انتى بتقول صافى الاسبريد نقطه وانا عندى نقطه برضه يبقى هل متساويين طبعا هناك اختلاف جدا بين الاسبريد والعموله راح اعطيك مثال
لو فتحت صفقه باى عند سعر 1.0000 والاستوب لوس هو 20 نقطه . فى حالتك انتى الاسبريد 3 نقاط يعنى الصفقه بتفتح بسالب 3 نقاط يعنى فعليا الاستوب هيضرب عندما يعكس عليك السعر 17 نقطه فقط
اما فى حالت الاسبريد والعموله . العموله بتتاخد من الحساب يعنى الصفقه راح تفتح بسالب ربع نقطه يعنى لو السعر عكس عليك 19 نقطه وارتد الصفقه مازالت شغاله والاستوب لوس لم يضرب . اما فى حاله الاسبريد 3 نقاط سوف يكون الاستوب ضرب عندما عكس 17 نقطه
لو انتى بتشتغل صفقات كتير تعرف ان كثيرا جدا السعر ضرب الاستوب وعاود بعد نقطه او اتنين دا فى حاله اليورو دولار ما بالك بقى لو عندك سبريد 8 او 7 نقط فى ازواج تانيه
يعنى موضوع العموله دا مهم جدا لانه بيتاخد من الحساب وانتى بتتعامل مع الصفقه فعليا

بخصوص الشركه اللى تتتكلم عنها هيا اصلا شركه شمال

اهلا بك اخى عبد الرحمن
عمليا لم اعتمد غير على زوج اليورو دولار . نظريا الفكره كويسه مثل ما قالو الاخوه بس ما تعتبر ان اليورو دولار والدولار فرنك دا اسمه تنوع . يعنى اختار ازواج مختلفه فى السرعه

تشرفنى متابعتك يا غالى

اتفضل ياشادى
Forex Factory

هتلاقى فى الاسفل من ناحيه اليمين . المواعيد وعند وضع الماوس على البورصه اذا كانت خضرا يبقى فاتحه ويظهر لك عدد الساعات التى تبقى على الاغلاق لو حمرا تبقى مغله ويظهر لك عدد الساعات على الفتح . يمكنك تغير الوقت حسب دولتك من اعلى الموقع

الف شكر لك يا باشا

sheko88 17-06-2013 04:25 AM

فى انتظار الموضوع الجديد يااسلام باشا :1 (52):

اياد احمد 17-06-2013 08:45 AM

مشكور ياغالي على هذه الطريقة

اريد ان اسئلك كم عدد المضاعفات التي وصلت لها اذا كان يوجد صفقات خاسره ببعض الايام ..؟ + هل يمكن الاستغناء عن المضاعفات ؟

Lama-FX 17-06-2013 12:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسلام ابن النيل (المشاركة 523970)
صباح الخير لاما . متشكر جدا لمتابعتك للموضوع فى غيابى وردودك على الاخوه
جزاكى الله خيرا وان شاء الله فى ميزان حسناتك

اهلا اسلام انا اعجبنتني طريقه تفكيرك
وانا بعمل تست على اذواج الين حتى انوي ان شاء الله وضع منصه للمتابعه

بس كان عندي بعض الاسباب منعتني من المتابعة
ان شاء الله اليوم المسا

الساعة الآن 12:11 PM