اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=6)
-   -   ورشة: إكسبيرت يعمل بشموع الهيكن أشي الرائعة (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=30975)

forex 2012 24-05-2013 05:36 PM

رد: ورشة: إكسبيرت يعمل بشموع الهيكن أشي الرائعة

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة my_mail201044 (المشاركة 514242)
ممكن اخي زيزو تئولي احط ملفات الاعدادات الاكسبرت في اي فولدر مشكور علي تعبك ومجهود اخي الكريم

اسحب الاكسبرت على الشارت وبعدين روح على قائمة inputs حتلاقى فيها كلمة load دوس عليها حتفتح معاك ويندو حدد منها مكان الاعدادات اللى انت نزلتها ودوس اوك

my_mail201044 24-05-2013 06:04 PM

شكرا forex2012تم حل المشكله

al malki 03-06-2013 04:33 PM

شكر اخي الكريم

diboosoft 05-06-2013 05:08 AM

يا جماعة لو سمحتوا رجاءا ممكن تلخيص للورشة دى واخر النتائج اللى وصلتوا ليهم مع خالص حبى وتقديرى على مجهودكم الرائع وجزاكم الله خيرا

diboosoft 12-06-2013 05:49 AM

للاسف الورشة توقفت شكلها كدة مع انها كانت مهمة جدا كمان يا ريت الاخ الزميل اللى عمل الاكسبرت يشرح كل عنصر فية اللى موجود فى الاعدادات عشان يسهل علينا اكتر وكل واحد يقدر يغير فى الاعدادات زى ما هوا يحب وشكرا

مجدي المجد 14-07-2013 10:08 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zeoo torkt (المشاركة 508942)
اتفضلوا يا اخواني الاكسبيرت دا الاخ جميل في منتدي مجاور عملهولي وفيها كل الاعدادت الي ممكن تتخيلها المضاعفات المضروبة والمجموعة والريك ايفن والموف استوب كل حاجة ان شاء الله

وبالنسبة للي بيقول المضاعفات المضروبة افضل ام المجموعة اولا المجموع دي مستبعدة تماما وملهاش فايدة لكن المضروبة انا فاتح حساب حوالي من شهر ع زوجين فقط اليورو ين والدولار ين ودول افضل الازواج ونزلت المنصة في ورشة الاخ وليد لحد دلوقتي من شهر ونص

من 2000 دولار ل 16 الف دولار لكن كنت عامل المبلغ الصغير دا عشان اشوف الحساب يستحمل قد اية والحمد لله عدي ع خير لازم اولا يا اما يكون المبلغ اكثر من 10 الف دولار او تتعامل يدوي بحيث تستني فترة تذبذب بعدد معين من الشموع بعدها تشغل الاكسبيرت

او تشغل البريك ايفن وتريح دماغك

الاكسبيرت في المرافقات والحمد لله مفهاش اي خلل ودخوله صحيح مية فالمية

** الي عايز اي حاجة او اي شئ يطلبها مني وانا هانفذهاله بدون تماطل ولا اغراض اخري ومن هنا هاتحدي الانانية والاغراض الشيطانية وادارة الحسابات الفاشلة دمت بخير ان شاء الله

لو سمحت ياغالي انا حملت الاكسبرت وحملت لكن ما ادري وين احط الاعدادات ممكن تتكرم بالرد

omr1989 22-05-2014 07:48 PM

اخي ..

انا حملت الاكسبيرت + الااعدادات لكن مشكله

omr1989 22-05-2014 11:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxstart (المشاركة 488469)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أقدم لكم اخوتي الأحباب اكسبيرت من الاكسبيرتات الرائعة التي بإذن الله يكون فيها الخير الكثير

إكسبيرت يعمل على شموع الهيكن اشي اسموثد وهي من عائلة شموع الهيكن اشي الرائعة

هذا هو شكل شموع الهيكن اشي اسموثد اليابانية الرائعة

والإكسبيرت يقوم بالشراء من ثاني شمعة زرقاء و يغلق الشراء ويبيع من ثاني شمعة حمراء

في المرفقات الإكسبيرت و المؤشر الذي يعمل عليه

يوضع الإكسبيرت heiken ashi ea v2profitlock في فولدر experts الخاص بالمنصة
ويوضع المؤشر Heiken_Ashi_Smoothed في فولدر indicators الخاص بالمنصة
حتى يعمل الإكسبيرت بنجاح
إن شاء الله نعمل جميعا على ايجاد افضل اعدادات وعمل الباك تيست اللازم ووضع نتائجه و عمل تيست على الديمو للتأكد التام ثم نتاجر به ويكون فيه الخير ان شاء الله
فقط لتشجيع الإخوة أقول أن هذا الإكسبيرت على الباك تيست يحول المبالغ الصغيرة مثلا 100$ الى ملايين الدولارات
الإكسبيرت والمؤشر في المرفقات
بسم الله نبدأ المشوار

ممكن تحل مشكلتي في الموضوع هذا ؟
عندي مشكله في وضع اعدادات أكسبرت

voxaln 24-05-2014 01:29 AM

السلام عليكم
في حدا متابع هالاكسبيرت وشو نتايجو

mahmoud mandour 72 18-06-2015 11:49 PM

هل نظام الهيكن اشى هو مؤشر يتم اضافته ام هو موجود فى الميتاتدريدر

Zezo_zk 04-06-2016 06:29 PM

السلام عليكم , انا جديد بالفوركس, هل يمكنني ان احصل على اكسبيرت الذي قام بعمله الاخ ابو يوسف, هذا كان اسم الاكسبرت,Heiken Ashi EA v2 Full Edit v2 EA
أشكركم مقدما

dramrtalaak 07-10-2017 01:11 PM

مشكور اخى الفاضل على الموضوع و المؤشر و الاكسيبرت و جزاك الله خيرا فى الدنيا و الاخرة و شكرا لكل الناس اللى شاركت فى الموضوع ..
و نسال الله التوفيق للجميع ان شاء الله

mohamedaboouf 25-11-2019 05:50 PM

هل الاكسبيرت توقف عن العمل ؟

mohamedaboouf 27-11-2019 06:42 PM

السلام عليكم

الاكسبيرت لا يعمل معي على منصات الديمو ويعمل معي في الباكتيست , هل هناك احد يفيدني

وضعت الاكسبيرت في فوادر الاكسبيرتات والمؤشر في فولدر المؤشرات ولكن عند سحبة على المنصة لا يعمل يظهر الوجة ولكن لا ينفذ اوامر مع العلم اني مفعل خاصية EXPERT ADVISOR

الساعة الآن 07:57 AM