اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=26170)

ENG.MOATASEM 29-05-2013 09:18 PM

رد: ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة federertichka (المشاركة 516840)
اخوان عندي مشكلة في تمبلت استراتجية الساحر عندما افتحه لا يريد ان يفتح على الشارت لا اعرف لمادا علما انني عندما حملت مؤشر وتمبلت الساحر لم اجد الإكسبرت !!!!!

عذرا يا ابو يوسف لأني برد عنك .

أخي federertichka , الحل هو إنك تغير إسم التمبلت.
خليه إنجليزي علشان يشتغل معاك.

Hammer 001 29-05-2013 09:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmednoooh (المشاركة 516855)
قول لى صحيح هل تستخدم الاكسبيرت الفاست على العملتين ؟
ام الاكسبيرت ال سلو على العملتين ؟
ام الفاست نيوزلاندى و السلو كندى ؟
لأنى باعمل تجارب على ال 3 اختيارات دول ؟

نعم هذا السؤال كنت ارغب بالسؤال عنه
وسؤالي ثواني هل نغير الماجك نمبر ام نبقية متشابه للعملتين

goggo 29-05-2013 10:16 PM

من يسبب له الرينكو ثقل او تهنيج للمنصة فهذا ليس بسبب الويندوز او كثرة المؤشرات انما بسبب قلة البيانات التاريخية في المنصة خاصة اذا استعملت مؤشر الزوايا
التمبلت ايضا لازم يكون اسمه بالانجليزي او ارقام حتى يشتغل بطريقة صحيحة و شيء اخر اكسبيرت الرينكو يتطلب رام كبيرة و الاحسن استعمال مؤشر الرينكو لانه اخف خاصة عند فتح شارتات كثيرة

forex 2012 29-05-2013 10:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdosoltan (المشاركة 516832)

السلام عليكم اخي فوركساوي شكرا جزيرا علي الاهتمام انا عند وندز 7 وانا بفتح 2منصه وبفتح شرتات كثيره 11 وبفتح رنكو علي الشارت وبوضع 6 الي 7 مؤشرات
شكرا جزيرا وجزا الله خير

لا شكر على واجب يا اخى

كل اللى بتقوله هذا طبيعى ما يأثر بثقل الجهاز ابدا الا لو كانت رامات الجهاز قليلة او انك بتفتح حاجات كتير بجانب المنصات تعمل على سحب من سرعة الرامات و المعالج (( البروسسور ))

جرب تفتح المنصات فقط دون تشغيل اى شئ اخر معها وتابع خانة Processes من windows task manager وشوف الارقام المسحوبة من الرامات و البروسسور قد ايه وقولى

انا عن نفسى بشتغل على 3 منصات و حوالى 20 شارت وكل شارت حوالى 4 مؤشرات او اكتر و الدنيا معايا زى الفل بس جت عليا فترة لما دخلت الرنكو جديد كان الجهاز بيتقل قوى معايا ودا كان بسبب انى كبرت الارقام اللى مكتوبة فى خانتين max bars in history & max bars in chart ..... لو انت ايضا كبرت هذه الرقام قللها وحتلاقى الدنيا ظبطت معاك والطريقة دى كان ابو يوسف هو اللى قايل عليها

emad_1398 29-05-2013 11:06 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmednoooh (المشاركة 516855)
قول لى صحيح هل تستخدم الاكسبيرت الفاست على العملتين ؟
ام الاكسبيرت ال سلو على العملتين ؟
ام الفاست نيوزلاندى و السلو كندى ؟
لأنى باعمل تجارب على ال 3 اختيارات دول ؟

باستعمل الاكسبيرت النيوزيلاندي علي شارت النيوزيلاندي وده الفاست و الكندي علي الكندي و ده السلو بس مقلل اللوت و مقلل الباسكت بروفيت انا رايي لو هنجرب علي الحقيقي نخلي اللوت 10 سنت و البروفيت 10 دولار

abdosoltan 29-05-2013 11:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 516894)
لا شكر على واجب يا اخى

كل اللى بتقوله هذا طبيعى ما يأثر بثقل الجهاز ابدا الا لو كانت رامات الجهاز قليلة او انك بتفتح حاجات كتير بجانب المنصات تعمل على سحب من سرعة الرامات و المعالج (( البروسسور ))

جرب تفتح المنصات فقط دون تشغيل اى شئ اخر معها وتابع خانة Processes من windows task manager وشوف الارقام المسحوبة من الرامات و البروسسور قد ايه وقولى

انا عن نفسى بشتغل على 3 منصات و حوالى 20 شارت وكل شارت حوالى 4 مؤشرات او اكتر و الدنيا معايا زى الفل بس جت عليا فترة لما دخلت الرنكو جديد كان الجهاز بيتقل قوى معايا ودا كان بسبب انى كبرت الارقام اللى مكتوبة فى خانتين max bars in history & max bars in chart ..... لو انت ايضا كبرت هذه الرقام قللها وحتلاقى الدنيا ظبطت معاك والطريقة دى كان ابو يوسف هو اللى قايل عليها

السلام عليكم شكرا جزيرا ربنا يبركلك اعتقد ان المشكله هي الارقام لامن اول مدخل واحمل الرنكو احط رقم9999999999999999999999999999999 اعتقدا ان ده حيزود الشموع حجرب واقلك علي الاخبار مشكور اخي الفاصل ارجوا المعزره لي سول كام ايجار السرفر في الشهر وهل هوي تحتاج خبره عاوز اجرب عليه اكسبرت واحد صحبي ايطالي حيبعهولي هوي عامل عليه شغل كويس وانا مشفتش هوي بيقلي كده وشكرالك كثيرا

Hammer 001 29-05-2013 11:23 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emad_1398 (المشاركة 516900)
باستعمل الاكسبيرت النيوزيلاندي علي شارت النيوزيلاندي وده الفاست و الكندي علي الكندي و ده السلو بس مقلل اللوت و مقلل الباسكت بروفيت انا رايي لو هنجرب علي الحقيقي نخلي اللوت 10 سنت و البروفيت 10 دولار

انا استعمل اكسبيريت النيوزلندي فاست على شارت النيوزلند وشارت الكندي
وبيفتح صفقات كل ربع ساعة وماشي تمام

نجرب وانشوف النتائج

emad_1398 29-05-2013 11:35 PM

انارايي الاكبيرتات تشتغل بنفس الوضع اللي نزلهولنا الاخ الكريم ابو يوسف و كل عملة بالكسبيرت بتاعها دوون تغيير و التحكم فقط في حجم اللوت و البروفيت علي حسب الحساب و ده احسن وضع ليها

ahmednoooh 30-05-2013 12:58 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emad_1398 (المشاركة 516900)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hammer 001 (المشاركة 516908)

نجرب وانشوف النتائج

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emad_1398 (المشاركة 516911)
انارايي الاكبيرتات تشتغل بنفس الوضع اللي نزلهولنا الاخ الكريم ابو يوسف و كل عملة بالكسبيرت بتاعها دوون تغيير و التحكم فقط في حجم اللوت و البروفيت علي حسب الحساب و ده احسن وضع ليها

اسمحولى اختلف معكم انا رأى لو هنشتغل حقيقى يبقى اما
1- نستخدم النوعين سلو علشان التقلبات علشان لو النيوزلاندى كان هابط فى يوم او اتنين هناكل هوااااا
2- او نستخدم الفاست نيوزلاندى و سلو الكندى (اسكالبينج) باهداف 5 او 10 نقاط و نكتفى بعملية او اتنين فى اليوم يبقى تمام
يبقى فى الحالة دى احنا محتاجين نتحكم فى عدد مرات دخول الاكسبيرت و يا ريت لو ينفع نتحكم فى ساعات عملة حتى نتفادى وقت التذيذب من الساعة 8 مساءا الى الساعة 1 او 2 صباحا

mohasem2020 30-05-2013 02:39 AM

يا اخواني ما حل هذة المشكلة http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded...1369847768.png

TREND_SEEKER 30-05-2013 02:53 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed reda (المشاركة 516649)
اخى هنالك ايضا صفقات على الكندى ولكن مظهرتش وانا باخد الربينت سكرين

أبو يوسف منور يا غالى

منور بيك يا قمر
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdosoltan (المشاركة 516705)

السلام عليكم اخي ابو يوسف شكرا للرد السريع لم اجد كلام يوفيك حقق سوا الدعاء لك ولوالديك فهم من يستحقوا الدعاء والشكرا الله اجعل مسواهم الجنه مع الشهداء والصدقين فلهم من الشكرا والسلام معتر بالورد فلقد اخجلتنا من كثرة معروفك
ليه استفسار عندك انا الكمبيوتر يعمل كويس بس لما احط عليه المنصه يشتغل كويس وبس احط عليه اكسبرت و3456 موشرات تثقل ويقف ملقيش عندك حل للمشكله دي الصفقات ريح جيه وانا مشعارف اعمل حاجه مختش الا 50 دولار بس من اول الاسبوع ادامك الله للغلابه واعزك الله وسترك فوق الارض وتحت الارض ويوم اعرض

جرب الحل ده :

شرح خطوات تهيئة المنصه لمنع عملية التهنيج

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 516719)
شوف يا عزيزى ..... لو حتأجر سرفر علشان تشتغل عليه يدوى يبقى حرام عليك الفلوس اللى حتدفعها فيه .... لكن لو حتشغل عليه اكسبرتات يبقى تمام

بالنسبة لتهنيج المنصة او تقل الجهاز ليها اسباب كتير منها ان نسخة الوندوز قديمة مثلا او حضرتك حاطط فى مجلد المنصة عدد كبير من المؤشرات او بتفتح كذا شارت عادى او رنكو و بتحط عليهم مؤشرات كتير

ياريت تقولنا انت بتعمل ايه علشان نقدر نفيدك

خبير اكسبرتات وسرفرات محترف حقيقي ايه بس يا ابو يوسف ........... دااااا اناااا غلباااان هههههههههههه

انا لا محترف ولا حاجة بس تقدر تقول مجتهد شويتين تلاته وكله فضل و نعمة من عند ربنا

حبيبي يا فوركساوي والله العظيم :1 (72)::1 (72)::1 (72)::1 (72):
بس خد بالك
الخانتين الي بيكون فيهم 9999999999999
بعد ما تصغر الرقم وتقلله جامد
هتلاقي بعد فتره الرقم الي في الخانه الي فوق زاد تاني لوحده
فكل اسبوع تدخل تقلله تاني
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed (المشاركة 516736)
تسلم يا أبو يوسف (أبو الجدعنة)

مرحب بيك يا غالى وبالتوفيق ان شاء الله

منورنا يا قمر ومنور بيتك ومطرحك
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emad_1398 (المشاركة 516749)
السلام عليكم ازيك يا ابو يوسف يا رب تكون في اتم صحة و عافية اكسبيرت النيوزيلاندي كندي ماشي كويس جدا و مابيخسرش خصوصا مع اعدادات ادارة راس مال جيدة و مابيفتحش كل ربع ساعة اعتقد بيفتح علي حسب اتجاه الصفقات يعني لو فتح نيوزيلاندي و مشي مع اتجاه السعر مابيفتحش كندي و العكس صحيح اكسبيرت ممتاز لدرجة اني بافكر اجربه علي حساب حقيقي بس عايز حد يشجعني

هو المفروض تشتغل على الربع ساعه فقط
وهو يبرد براحته بعد كده
وأعتقد انه بيفتح بطريقه الكوريلايشن
بس انت شغل الفاست على الزوجين
وسيبك من البطيئه
وأستعمل الأعدادات الي ارفقتها
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عصام 7 (المشاركة 516751)
على الحساب التجريبي وتجربة إستراتيجية الساحر المعدله لأبويوسف
وتحقيق تدبيله 100%
في يوم واحد فقط يوم الثلاثاء 28-5-2013
قبل

وبعد

وهذا رابط الفيديو ومشاهده ممتعه
http://www.youtube.com/embed/7_Tfm8QMEWM?rel=0

ما شاء الله لا قوة إلا بالله
مبروك يا بطل
والله شئ يفرح وما شاء الله الحساب ربح ضخم
اللهم صلي على الحبيب عليه الصلاة والسلام
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohasem2020 (المشاركة 516821)

الأكسبرت أعتقد لا يشتغل على أسماء الأزواج التي يصحبها أمتادادات حروف ورموز
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmednoooh (المشاركة 516829)
مرحبا بك اخى عماد انا هاشجعك و اقولك انا كمان قررت اجربة حقيقى و لكن الا تتفق معى ان نجرب النسخة ال low على العملتين ؟
بدال الفاست لتجنب سرعة فتح الصفقات

لالا
اشتغل بالنسخه الفاست على الزوجين
امسح الLow خالص الي هي النسخه البطيئه امسحها خالص
وزبط حجم الوت وحجم الباسكت

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة federertichka (المشاركة 516840)
اخوان عندي مشكلة في تمبلت استراتجية الساحر عندما افتحه لا يريد ان يفتح على الشارت لا اعرف لمادا علما انني عندما حملت مؤشر وتمبلت الساحر لم اجد الإكسبرت !!!!!

أتحلت المشكله أم لا أخي ؟

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hammer 001 (المشاركة 516908)

نجرب وانشوف النتائج

أنت شغال صح أخي هامر
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emad_1398 (المشاركة 516911)

صح يا عمده
انت فين بقى يا نذل ؟
كل يوم بستناك على شوق أسمع صوتك
براحتك
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmednoooh (المشاركة 516937)
اسمحولى اختلف معكم انا رأى لو هنشتغل حقيقى يبقى اما
1- نستخدم النوعين سلو علشان التقلبات علشان لو النيوزلاندى كان هابط فى يوم او اتنين هناكل هوااااا
2- او نستخدم الفاست نيوزلاندى و سلو الكندى (اسكالبينج) باهداف 5 او 10 نقاط و نكتفى بعملية او اتنين فى اليوم يبقى تمام
يبقى فى الحالة دى احنا محتاجين نتحكم فى عدد مرات دخول الاكسبيرت و يا ريت لو ينفع نتحكم فى ساعات عملة حتى نتفادى وقت التذيذب من الساعة 8 مساءا الى الساعة 1 او 2 صباحا

هذه الخظوات لن تنفع مع نوعية هذا الأكسبرت
جرب تشتغل بيه على 15 زوج وشوف يمكن تكتشف شئ جديد
ويمكن نكتشف وياك طريقه مربحه جدا للكوريلايشن عن طريق تشغيل الأكسبرت هذا على 15 زوج
الفكره تستحق التجربه

TREND_SEEKER 30-05-2013 03:05 AM

تعالوا نجرب نبيع اليوروين من 130.530
والهدف عند 130.310
واستوب 130.810
ونقول يارب ؟
بسسسرعه
الهدف التاني عند 130.020
الهدف التالت عند 129.740

ونقول يارب

TREND_SEEKER 30-05-2013 03:15 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 516975)
تعالوا نجرب نبيع اليوروين من 130.530
والهدف عند 130.310
واستوب 130.810
ونقول يارب ؟
بسسسرعه
الهدف التاني عند 130.020
الهدف التالت عند 129.740

ونقول يارب

تحقق الهدف الأول
وننتظر الهدف ألثاني والثالث

mohasem2020 30-05-2013 03:25 AM

(الأكسبرت أعتقد لا يشتغل على أسماء الأزواج التي يصحبها أمتادادات حروف ورموز)
لا يوجد حل نهائي يعني انسي الاكسبيرت استاذ ابو يوسف

TREND_SEEKER 30-05-2013 03:33 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohasem2020 (المشاركة 516979)
(الأكسبرت أعتقد لا يشتغل على أسماء الأزواج التي يصحبها أمتادادات حروف ورموز)
لا يوجد حل نهائي يعني انسي الاكسبيرت استاذ ابو يوسف

مفيش شئ ملهوش حل
هترجع للمبرمج الي برمجه وتطلب منه يعدلك من داخل الكود فقط
ويخليه يشتغل على الأزواج الشاذه
أو اي مبرمج ممكن يعملك هذا التعديل

mohasem2020 30-05-2013 03:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 516980)

مفيش شئ ملهوش حل

يا ريت تشوفلي حل لهذه المشكلة انا متامل خير في هذه الطريقة كان حسابي 100 حقيقي وخسرت 65 ومتامل خير فيها انا بقرا الموضوع من الاول وصلت ل 235ص

mohamed reda 30-05-2013 05:42 AM

ابو يوسف بعد اذنك ليا سؤالين :

الاول ما هو الفرق بين ال فاست والسلو فى الاكسبيرت النيوزلاندى كندى؟

اتانى يا ريت تقولى ازاى اخليه يقفل الصفقات اتوماتيك على ربح مثلا اذا جابت الصفقة 2 دولار يقفلها لانى مش عارف خالص

ارجو المساعدة

hussien86 30-05-2013 06:05 AM

ياجدعان الاكسبيرت ده لو رميناه علي شارت التفاح هيجيب فلوس :D بس طبعا عايز اهم حاجه راس مال كبير واادارة ماليه عقود مايكرو..النتائج في التوقيع 5600 نقطة في 9 ايام مع الاجازة يعني اسبوع فوركسي بس:D

hussien86 30-05-2013 06:27 AM

للي متابعين اكسبيرت زيزو علي شارت الرينكو نتايج حساب 5000 دولار للان ثلاث تدبيلات في 10 ايام مع الاجازة برضه... يعني اسبوع فوركسي لكن بمخاطرة عاليه ..للي قلبه قوي مثل عصام ملك التدبيلات :D..لينك الموضوع تحت
http://fx-arabia.com/vb/showpost.php...&postcount=256

ahmednoooh 30-05-2013 07:04 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 516992)
ياجدعان الاكسبيرت ده لو رميناه علي شارت التفاح هيجيب فلوس :D بس طبعا عايز اهم حاجه راس مال كبير واادارة ماليه عقود مايكرو..النتائج في التوقيع 5600 نقطة في 9 ايام مع الاجازة يعني اسبوع فوركسي بس:D

الله يفتح عليك يا حسين انت كدة قولت الزبده لموضوع الاكسبيرت , دة انا كمان حتى جربتة على اليورو دولار و السويسرى عامل احلى الشغل
هو فعلا الاكسبيرت دة عايز راس مال محترم و سيرفر محترم و سيبة يورررررررر 24 ساعة و انسى هموم الدنيا , يسلم ايد اللى عملة

hussien86 30-05-2013 07:26 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmednoooh (المشاركة 516999)
الله يفتح عليك يا حسين انت كدة قولت الزبده لموضوع الاكسبيرت , دة انا كمان حتى جربتة على اليورو دولار و السويسرى عامل احلى الشغل
هو فعلا الاكسبيرت دة عايز راس مال محترم و سيرفر محترم و سيبة يورررررررر 24 ساعة و انسى هموم الدنيا , يسلم ايد اللى عملة

وفعلا ده اللي انا عامله انا سايبه من 10 ايام علي السيرفر ومشغول في شغلي وناسي الاكسبيرتات والفوركس كله رجعت لقيت الدنيا ملانة دولارات ياحوده :1 (56)::1 (56)::1 (56):

ahmednoooh 30-05-2013 07:32 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 517002)

وفعلا ده اللي انا عامله انا سايبه من 10 ايام علي السيرفر ومشغول في شغلي وناسي الاكسبيرتات والفوركس كله رجعت لقيت الدنيا ملانة دولارات ياحوده :1 (56)::1 (56)::1 (56):

مبروك عليك الدولارت و الى المزيد و المزيد
بس اخوك عايز منك سؤال انت عامل الاكسبيرت يقفل بعد ما يجمع كام نقطة ؟ انا عارف انة الاغلاق بالدولار بس دة حسب راس المال و انا مش عايزك تقول كام بالدولار انا عايز النقط

و اعلى رقم سالب وصل له الاكسبيرت كان كام % من الرصيد
تحياتى لك يا صديقى

hussien86 30-05-2013 07:53 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmednoooh (المشاركة 517004)
مبروك عليك الدولارت و الى المزيد و المزيد
بس اخوك عايز منك سؤال انت عامل الاكسبيرت يقفل بعد ما يجمع كام نقطة ؟ انا عارف انة الاغلاق بالدولار بس دة حسب راس المال و انا مش عايزك تقول كام بالدولار انا عايز النقط

و اعلى رقم سالب وصل له الاكسبيرت كان كام % من الرصيد
تحياتى لك يا صديقى

علي فكرة انا مش بستخدم الاغلاق عند نقاط معينة ..الاعدادات نفسها المرفقة من ابو يوسف باسكت بروفت 100...من ملاحظتي لاداءه الاكسبيرت لوحده بيغلق الصفقات تقريبا عند ربح من 40 -50 نقطة (طبعا هذه تزيد وتنقص علي حسب الباسكت بروفت)..
اكبر خسارة كانت يوم 21-5 انعكاس بالدولار -191$ بنسبة 1.89% من رأس المال وهي نسبة بسيطه جدا..وانعكاس بالنقاط -1440 نقطة..ثم بنفس اليوم انقلبت لربح 845 نقطة واليوم اللي بعده 2140 نقطة :1 (83)::1 (83):..ياراجل اهمل يوم جاب منه 96 نقطة :1 (13):.. وكمان اشرس يوم كان فاتح فيه صفقات بمجموع لوتات وصل لعند 0.72 اي 7 عقود ميني فقط

hussien86 30-05-2013 08:01 AM

وعلي فكرة انا شكلي كده هجرب احط الاكسبيرت يقفل علي خسارة معينه للاطمئنان مثلا 5% من رأس المال اشوف ايه اللي هيحصل لانه برضه حتي لو المبلغ كبير لازم وقف خسارة ..هو الان جاب 10% في 10 ايام يعني لو حطينا 5% خسارة ماعتقدش هيأثر بالعكس هيحمي الحساب في لحظة ماحد يعلم فيها الا ربنا ..استأذنكم بقي عالشغل لي عوده بالمساء ان شاء الله

ahmednoooh 30-05-2013 08:10 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 517009)

علي فكرة انا مش بستخدم الاغلاق عند نقاط معينة ..الاعدادات نفسها المرفقة من ابو يوسف باسكت بروفت 100...من ملاحظتي لاداءه الاكسبيرت لوحده بيغلق الصفقات تقريبا عند ربح من 40 -50 نقطة (طبعا هذه تزيد وتنقص علي حسب الباسكت بروفت)..
اكبر خسارة كانت يوم 21-5 انعكاس بالدولار -191$ بنسبة 1.89% من رأس المال وهي نسبة بسيطه جدا..وانعكاس بالنقاط -1440 نقطة..ثم بنفس اليوم انقلبت لربح 845 نقطة واليوم اللي بعده 2140 نقطة :1 (83)::1 (83):..ياراجل اهمل يوم جاب منه 96 نقطة :1 (13):.. وكمان اشرس يوم كان فاتح فيه صفقات بمجموع لوتات وصل لعند 0.72 اي 7 عقود ميني فقط

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 517010)
وعلي فكرة انا شكلي كده هجرب احط الاكسبيرت يقفل علي خسارة معينه للاطمئنان مثلا 5% من رأس المال اشوف ايه اللي هيحصل لانه برضه حتي لو المبلغ كبير لازم وقف خسارة ..هو الان جاب 10% في 10 ايام يعني لو حطينا 5% خسارة ماعتقدش هيأثر بالعكس هيحمي الحساب في لحظة ماحد يعلم فيها الا ربنا ..استأذنكم بقي عالشغل لي عوده بالمساء ان شاء الله

شكرا لردك اخى حسين موفق ان شاء الله
و تروح و ترجع بالسلامة , فى انتظار تجاربك , تحياتى لك

mohasem2020 30-05-2013 09:57 AM

اقتباس:

مفيش شئ ملهوش حل

عايز حل اكسبرت every box يا جماعة زي ما قال ابو يوسف

Hammer 001 30-05-2013 10:30 AM

بالنسبة للماجك نمبر يكون نفس القيمة للعملتين ام يختلف بين العملتين

mohasem2020 30-05-2013 10:44 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohasem2020 (المشاركة 517030)

اقتباس:

مفيش شئ ملهوش حل

يا جماعة عايز حل المشكلة دي اكسبيرت الاستاذ وليد مش شغال وعايز اعوض الخسارة اللي علي الحقيقي خصوصا بعد التجريب علي الوهمي يومين

forex 2012 30-05-2013 10:55 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdosoltan (المشاركة 516903)
السلام عليكم شكرا جزيرا ربنا يبركلك اعتقد ان المشكله هي الارقام لامن اول مدخل واحمل الرنكو احط رقم9999999999999999999999999999999 اعتقدا ان ده حيزود الشموع حجرب واقلك علي الاخبار مشكور اخي الفاصل ارجوا المعزره لي سول كام ايجار السرفر في الشهر وهل هوي تحتاج خبره عاوز اجرب عليه اكسبرت واحد صحبي ايطالي حيبعهولي هوي عامل عليه شغل كويس وانا مشفتش هوي بيقلي كده وشكرالك كثيرا

جرب كدا واحنا فى انتظارك يا اخى

واقولها للمرة التانية ان موضوع كبر الارقام دى وتقليلها كانت من ابو يوسف وانا عرفتها منه بارك الله فيه بس ماعرفش بقى هو عرفها منين ههههههه :D:D:D:D

بالنسبة للسرفر انا مشترك مع شركة ايجارها شهريا 18 $ ..... فى شركات اخرى اقل من كدا وفى اكتر من كدا بس انا اتعاملت مع الشركة دى بالذات علشان واحد صاحبى مشترك فيها وقال عليها كويسة فقولت اجربها وفعلا هى كويسة وخلال 3 شهور لم يحدث معى سوا مشكلة واحدة فقط و تم مراسلة الدعم بتاعهم و حلوها .... ولكن دعمهم لا يدعم اللغة العربية

وموضوع الشغل عليه مو محتاج خبرة ولا شئ .... هو مش كيمياء ..... لما تحب تشترك قولى وانا ابعتلك لينك موضوع شرح لكيفية الاشتراك لديهم

EmadHamdy56 30-05-2013 12:05 PM

متشاركونا و تكسبوا فينا ثواب يا شباب بالإكسبرت دا و طريقة عمله و أفضل إعدادات ليه لحساب بقيمة 500 $

دا التمويل رقم 3 ليا :( خسران للحين 1000 $ + 80 $ البونص :(

TREND_SEEKER 30-05-2013 12:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmednoooh (المشاركة 516999)

يا أحمد عايزين نشغله على 15 زوج وباسكت أجمالي 100 نقطه
فكر في الموضوع ده

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohasem2020 (المشاركة 516981)
يا ريت تشوفلي حل لهذه المشكلة انا متامل خير في هذه الطريقة كان حسابي 100 حقيقي وخسرت 65 ومتامل خير فيها انا بقرا الموضوع من الاول وصلت ل 235ص

منا قلتلك الحل
أرجع للمبرمج يا قمر
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed reda (المشاركة 516990)
ابو يوسف بعد اذنك ليا سؤالين :

الاول ما هو الفرق بين ال فاست والسلو فى الاكسبيرت النيوزلاندى كندى؟

اتانى يا ريت تقولى ازاى اخليه يقفل الصفقات اتوماتيك على ربح مثلا اذا جابت الصفقة 2 دولار يقفلها لانى مش عارف خالص

ارجو المساعدة

النسخه البطيئه دي لأني كنت عايز لما يفتح على النيوزلاندي يفتح بعد 20 ثانيه على الكندي
عشان موقع زولو تريد
ولكن لم تنجح التجربه
خليك بقى في الفاست وشغلها على الزوجين
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 516994)
للي متابعين اكسبيرت زيزو علي شارت الرينكو نتايج حساب 5000 دولار للان ثلاث تدبيلات في 10 ايام مع الاجازة برضه... يعني اسبوع فوركسي لكن بمخاطرة عاليه ..للي قلبه قوي مثل عصام ملك التدبيلات :D..لينك الموضوع تحت
http://fx-arabia.com/vb/showpost.php...&postcount=256

زيزو ده افكاره نااار
ربنا يكرمه بإذن الله
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 517010)

تقصد أكسبرت النيوزلاندي ؟
لو هو يبقى مش هينفع تحددله وقف باسكت
لأنه بيعتمد على التبريدات وتحقيق السله من التصحيح

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohasem2020 (المشاركة 517030)

انت ليه مهتم بالأكسبرت اخي ؟
طيب ما ترفق الأكسبرت مع ملف الأعدادات تفتح نفس الأعضاء كده
ويمكن حد يتشجع ويشوفلها حل
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hammer 001 (المشاركة 517042)
بالنسبة للماجك نمبر يكون نفس القيمة للعملتين ام يختلف بين العملتين

لازم وضروري نفس الماجك لأنه بيغلق الباسكت لصفقات الزوجين مع بعض
فلازم يقرأ نفس الماجك لجميع الصفقات الكندي والنيوزلاندي
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohasem2020 (المشاركة 517048)
يا جماعة عايز حل المشكلة دي اكسبيرت الاستاذ وليد مش شغال وعايز اعوض الخسارة اللي علي الحقيقي خصوصا بعد التجريب علي الوهمي يومين

انت خسرت على الحقيقي كام؟
وازاي جربت يومين على الوهمي وعايز تشتغل حقيقي ؟
يومين مش كفايه ابدا
لازم 3 شهور
اقل شئ
وإلا هتتفاجئ بخسائر على الحقيقي
خصوصا ان مفيش أكسبرت بيدخل كل بوكس نزل هنا في الموضوع
ونجح مده شهر واحد حتى

mohasem2020 30-05-2013 01:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 517090)

منا قلتلك الحل
أرجع للمبرمج يا قمر

انت خسرت على الحقيقي كام؟
وازاي جربت يومين على الوهمي وعايز تشتغل حقيقي ؟
يومين مش كفايه ابدا
لازم 3 شهور
اقل شئ
وإلا هتتفاجئ بخسائر على الحقيقي
خصوصا ان مفيش أكسبرت بيدخل كل بوكس نزل هنا في الموضوع
ونجح مده شهر واحد حتى

طيب اوصل ازاي لاستاذ كيرا هو اللي مبرمج الاكسبيرت انا خسران 65 وعايز اشتغل حقيقي عشان اعوض بس بلوت صغير و التجريب كان على منصة اخري لكن الحساب الحقيقي علي منصة ويندسور بروكر والاكسبرت مش عايز يشتغل علية حتي للتجربة

TREND_SEEKER 30-05-2013 02:03 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohasem2020 (المشاركة 517113)
طيب اوصل ازاي لاستاذ كيرا هو اللي مبرمج الاكسبيرت انا خسران 65 وعايز اشتغل حقيقي عشان اعوض بس بلوت صغير و التجريب كان على منصة اخري لكن الحساب الحقيقي علي منصة ويندسور بروكر والاكسبرت مش عايز يشتغل علية حتي للتجربة

عموما إذا أتحلت مشكلة الأكسبرت
جربه على ديمو برصيد 35دولار بلوت صغير
وشوف ايه رح يحصل
قبل ما تدخلهم حقيقي

عصام 7 30-05-2013 02:48 PM

تدبيل أكثر من 200% بستراتيجية الساحر المعدله
في يوم واحد فقط

ahmednoooh 30-05-2013 03:06 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 517090)

يا أحمد عايزين نشغله على 15 زوج وباسكت أجمالي 100 نقطه
فكر في الموضوع ده

اهلا اخى ابو يوسف اشمعنى ال 15 زوج تحديدا ؟
و ما هى الازواج ال 15 ؟
اعتقد لابد ان يكون ال 15 زوج مختارين بعناية و بينهم علاقة ؟
و هل العلاقة لابد ان تكون عكسية مثل الكندى و النيوزلاندى , و اليورو دولار و السويسرى ؟
و ما هى باقى الازواج ؟

mohasem2020 30-05-2013 03:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 517136)

عموما إذا أتحلت مشكلة الأكسبرت
جربه على ديمو برصيد 35دولار بلوت صغير
وشوف ايه رح يحصل
قبل ما تدخلهم حقيقي

طيب في حد اقدر اتواصل معاة لتظبيط الاكسبيرت او حضرتك تعرف حد هنا تقوله علي هذة المشكلة

TREND_SEEKER 30-05-2013 03:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmednoooh (المشاركة 517172)
و ما هى الازواج ال 15 ؟
و هل العلاقة لابد ان تكون عكسية مثل الكندى و النيوزلاندى , و اليورو دولار و السويسرى ؟
و ما هى باقى الازواج ؟

مثلا الأزواج هذه
وممكن نزودهم كمان
ونقلل الوت جامد ونثبت باسكت 100 نقطه
ونشوف ايه الي هيحصل
لو فتح بيع وشراء على مختلف الأزواج يبقى بدايه كويسه
ومش معقول 20 زوج مش هيدونا كلهم مع بعض 100 نقطه
فكر فيها كده هتلاقيها منطقيه
وهيكون في هيدج وتبريدات وشغل من هذا القبيل يحمي الحساب
جرب على ديمو ونشوف ؟

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عصام 7 (المشاركة 517158)
تدبيل أكثر من 200% بستراتيجية الساحر المعدله
في يوم واحد فقط

مبروك يا قمر 14 عصام7 حبيب الكل وملك القلوب وملك التدبيلات
واحلى شئ انك تحلل دعومك ومقاوماتك كلاسيكي من الشارت العادي وبتدخل رينكو
وعارف تشتغل الساحر صح

TREND_SEEKER 30-05-2013 03:49 PM

بالتوفيق للمجتهدين

ماجد فوركس 30-05-2013 03:54 PM

من فضلك استاذ ابو يوسف فى استراتيجية الساحر المعدلة الهدف بيكون كام
والاستوب ثابت مع ظهور شمعة معاكسة
طيب ماهو ممكن يظهر بعد ال
خول اشارة معاكسة وبعدين يكمل فى طريق الهدف بعد اغلاق الصفقة على خسارة مثلا ؟ فما العمل فى الاستوب ؟

انا بس مشكلتى فى تحديد الهدف والاستوب
ولك جزيل الشكر والاحترام

TREND_SEEKER 30-05-2013 03:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmednoooh (المشاركة 517172)
و ما هى الازواج ال 15 ؟
و ما هى باقى الازواج ؟

أحلي شئ يا احمد ان 20 زوج هتلاقي العلاقات العكسيه والتوافقيه
وهستفاد من تهديجهم مع بعض
وباسكت 100 نقطه عليهم سهل جدا
ده ممكن يتحقق في اليوم أكثر من مرتين او تلاته
افرد الأزواج بس انت وشغله على وضعه على الأزواج المذكوره ونشوف لو زبط
خير لو ما زبط
نخلينا في الكندى و زوزو
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohasem2020 (المشاركة 517185)
طيب في حد اقدر اتواصل معاة لتظبيط الاكسبيرت او حضرتك تعرف حد هنا تقوله علي هذة المشكلة

في مبرمج اسمه جميل محترف برمجه
وما بيتأخر على اي طلب للناس كلها
هتلاقيه في منتدى بورصات او المتداول العربي مش فاكر
افتحله موضوع وهيعملك طلبك

الساعة الآن 03:55 AM