اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   انا ماشي صح ولا دي اوهام (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=18478)

مازن المشهداني 10-02-2012 06:13 PM

رد: انا ماشي صح ولا دي اوهام

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد الرويني (المشاركة 272556)
أهلاً يا غالي أستمر في هذه الاستراتيجية فتره لا تقل عن ثلاث شهور و شوف النتائج

الدخول مع الاتجاه العام بإداره رأس مال صحيحه سيحقق أكيد لك الارباح .

الف شكر لك اخي احمد الرويني
بصراحة كلامك ريحني جدا
وانا ماشي على نفس النهج ان شاء الله
وباذن الله احقق ارباح كبيرة
وياريت لو في نصائح او ملاحظات منك او من باقي الاخوة اهل الخبرة
تحياتي لك

archiwork 10-02-2012 08:29 PM

لأ الفوركس أرباحه مش زى مانت شوفت انهارده
الى انت شوفته جزء كبير منه بسبب ظروف سوق مريحة او صدفة او السوق ماشى مع صفقاتك
للأسف ده احساس المبتدئين بسهولة السوق وسهولة تحقيق الأرباح بسبب ألية الفوركس
كمل زى مانت فى الديمو وتعال نتكلم بعد كام شهر ونشوف ايه الأخبار

farok 10-02-2012 08:44 PM

انا بقه هجيبلك من الاخر

اولا : اى حد لسه مبتدأ وبيتاجر على الديمو لازم تكون ارباحه كثيرة جدا واكثر من خسائره يعنى انت كده طبيعى جدا !!

ثانيا : بعد متخش فى هذا العالم هتجد وتكتشف ان البورصة سبب نجاحها هو الالتزام وعدم الطمع

والمشكلة ان الديمو لايوجد به هذه المشاعر ولكنها موجودة فقط بالحساب الحقيقى

ثالثا : لو تعرف واحد شغال فى البورصة ومخسرش اول كام حساب حقيقى فى حياته انا هديك مليون جنيه

رابعا : لو ناوى تخش هذا العالم اعمل حسابك انك هتخسر شوية حاجات مثل كام الف جنيه ومعاهم صحتك من الضغط العصبى والتوتر والحاجات ده:1 (12):

خامسا : المكسب الكبير والسريع بيذهب اكبر واسرع

سادسا : البورصة رائعة ومكاسبها جميلة:1: لكن اوعى تضحك على نفسك او حد يضحك عليك ويقولك انك هتشوف الحاجات الحلوة ده من غير ميطلع تلاتين عينك !!!!!:1 (88):

ارجوا انى مكنش سديت نفسك على البورصة :1 (83)::1 (83):

khal1d 10-02-2012 09:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مازن المشهداني (المشاركة 272579)
الف شكر لك اخي احمد الرويني
بصراحة كلامك ريحني جدا
وانا ماشي على نفس النهج ان شاء الله
وباذن الله احقق ارباح كبيرة
وياريت لو في نصائح او ملاحظات منك او من باقي الاخوة اهل الخبرة
تحياتي لك

اتمنى لك التوفيق وللجميع ، ولكن اتمنى ان تكتب نفس هذا الموضوع بعد اسبوعين

مازن المشهداني 11-02-2012 12:31 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة archiwork (المشاركة 272650)
لأ الفوركس أرباحه مش زى مانت شوفت انهارده
الى انت شوفته جزء كبير منه بسبب ظروف سوق مريحة او صدفة او السوق ماشى مع صفقاتك
للأسف ده احساس المبتدئين بسهولة السوق وسهولة تحقيق الأرباح بسبب ألية الفوركس
كمل زى مانت فى الديمو وتعال نتكلم بعد كام شهر ونشوف ايه الأخبار

مشكور اخي الغالي على مرورك الطيب
لكن اريد ان الفت نظرك الى نقطة مهمة وهي اني دخلت عالم الفوركس في اصعب يوم عليه وعلى تجار العملة وخصوصا المتعاملين باليورو
وذلك لان التحليل الاخباري لليورو اليوم في حالة عدم انظباط وكما بينت لكم في موضوعي باني تاجر عملة لكن على ارض الواقع مش عالى الفوركس لكن تقولي ان ظروف السوق اليوم كانت مريحة او صدفةفاقول لك كلا يا اخي انت غلطان لان اليوم كان اصعب يوم يمر علينا منذ فترة طويلة حيث تم تسريب خبر احتمالية الغاء اليورو والعودة الى العملات الاوربية القديمة واظن انك عارف ان الخبر هاذا قد اثر على السوق تاثير كبير والان الجميع في حالة تاهب وانتظار لكي تخرج علينا انجيلا ميركل لكي تؤيد او تنفي الخبر وياريت تنفيه كعادتها كل مرة لان اذا اكدت الخبر فسيكون صاعقة على الاسواق العالمية قد يدمر اقتصاديات شركات كبرى بل ودول كثيرة ستتاثر بالخبر لكن الظاهر انك مش متابع يعني انا اريد ان اقلكم اني خبير في تجارة العملات لكن مبتديء في الفوركس لذلك جت تحليلاتي والارباح في محلها وعلى توقعاتي
واشكرك مرة اخرى على مرورك الطيب

مازن المشهداني 11-02-2012 12:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farok (المشاركة 272659)
انا بقه هجيبلك من الاخر

اولا : اى حد لسه مبتدأ وبيتاجر على الديمو لازم تكون ارباحه كثيرة جدا واكثر من خسائره يعنى انت كده طبيعى جدا !!

ثانيا : بعد متخش فى هذا العالم هتجد وتكتشف ان البورصة سبب نجاحها هو الالتزام وعدم الطمع

ثالثا : لو تعرف واحد شغال فى البورصة ومخسرش اول كام حساب حقيقى فى حياته انا هديك مليون جنيه

رابعا : لو ناوى تخش هذا العالم اعمل حسابك انك هتخسر شوية حاجات مثل كام الف جنيه ومعاهم صحتك من الضغط العصبى والتوتر والحاجات ده:1 (12):

سادسا : البورصة رائعة ومكاسبها جميلة:1: لكن اوعى تضحك على نفسك او حد يضحك عليك ويقولك انك هتشوف الحاجات الحلوة ده من غير ميطلع تلاتين عينك !!!!!:1 (88):

هههههههه
ايه التشاؤم ده ياعم فاروق
خليها على الله
لكن بصراحة انا الناس الي زيك يعجبوني جدا لانك الوحيد من بين الي ردو عليه اعطيتني ملامح الطريق الحقيقي
واطمأن انته مسديتش نفسي ولا حاجة بالعكس انا نفسي اتفتحت عالاخر بعد كلامك هذا
واشكرك جدا على مرورك الطيب الذي اسعدني فعلا

مازن المشهداني 11-02-2012 12:43 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khal1d (المشاركة 272669)

اتمنى لك التوفيق وللجميع ، ولكن اتمنى ان تكتب نفس هذا الموضوع بعد اسبوعين

اشكر لك مرورك الطيب اخي خالد
وباذن الله حكتب الموضوع بعد اسبوعين
ونشوف الفوركس مخبيلنا ايه
تحياتي لك يا طيب

husseney 11-02-2012 02:34 AM

انا والله مش قصدى الخبطك ابدا
انا بقولك على نفسى
اول لما دخلت المجال ده افتكرت انى هعمل المليون بسهولة واسال اى حد اقولوا اى يعنى 50 نقطة فى اليوم يقولى بس انت تقدر تجيبهم
والقى نفسى فى اليوم بجيب مائتات النقط مش خمسين بس قولت الناس دى مش بتفهم انا مفيش زي انا البريمو
وهوبا افتح حساب ياعم خلينا نبداء رحلة المليون ده انا هخرب الدنيا وهووووووووب مرجن بعد فتح الحساب بنص ساعه
قولت انا اللى غلط ادرب شوية ديمو ونفتح حساب ديمو وهووووووب اجمل نقاط فى الدنيا حوالى 3000 نقطة فى شهر
روحت كسبت فى المنتدى هنا حساب واشتغلت بى
بس النفسية كانت مية مية ساعتها حساب ب مجانى هووووب عملت بـ الف نقطة طلع فى دماغى ما انا حلو اهوه ومية مية
وهوب الحساب يطير
فهى العملية عملية نفسية اوعى تفتكر ان تقدر تخرج كل يوم بالاف نقطة لو خرجت اخر الشهر ب الف نقطة انت محترف

جرب طريقتك دى فى جميع اشكال السوق ولو مشيت الطريقة مية مية يعنى شهرين على الاقل
ابتدى بقى اشتغل
بس ساعتها مش تنسنا بقى !!!!!!!!!!
وربنا يوافقك يارب

مازن المشهداني 11-02-2012 11:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة husseney (المشاركة 272751)
انا والله مش قصدى الخبطك ابدا
انا بقولك على نفسى
اول لما دخلت المجال ده افتكرت انى هعمل المليون بسهولة واسال اى حد اقولوا اى يعنى 50 نقطة فى اليوم يقولى بس انت تقدر تجيبهم
والقى نفسى فى اليوم بجيب مائتات النقط مش خمسين بس قولت الناس دى مش بتفهم انا مفيش زي انا البريمو
وهوبا افتح حساب ياعم خلينا نبداء رحلة المليون ده انا هخرب الدنيا وهووووووووب مرجن بعد فتح الحساب بنص ساعه
قولت انا اللى غلط ادرب شوية ديمو ونفتح حساب ديمو وهووووووب اجمل نقاط فى الدنيا حوالى 3000 نقطة فى شهر
روحت كسبت فى المنتدى هنا حساب واشتغلت بى
بس النفسية كانت مية مية ساعتها حساب ب مجانى هووووب عملت بـ الف نقطة طلع فى دماغى ما انا حلو اهوه ومية مية
وهوب الحساب يطير
فهى العملية عملية نفسية اوعى تفتكر ان تقدر تخرج كل يوم بالاف نقطة لو خرجت اخر الشهر ب الف نقطة انت محترف

جرب طريقتك دى فى جميع اشكال السوق ولو مشيت الطريقة مية مية يعنى شهرين على الاقل
ابتدى بقى اشتغل
بس ساعتها مش تنسنا بقى !!!!!!!!!!
وربنا يوافقك يارب

كلامك جميل جدا يا اخ حسني
وانا لما اتبعت الستراتيجية اللي مشيت عليها درستها دراسة وافية وكبيرة لاني مثل ما قلتلكم انا اصلا داخل في هذا المضمار وباحترافية ومن وقت طويل يعني من حوالي سنة 1993 وانا اعمل في مجال العملة لكن في نفس الوقت انا لسة جديد في الفوركس يعني الان انا في اليوم الثاني فقط وبالتحديد عملت يوم واحد بس لان البارحة كان اقفال للاسواق بسبب العطلة
وانا اكيد حمشي على كلامك ولن افتح حساب حقيقي الا بعد ما اتقن العمل 100% في الفوركس
تحياتي لك يا طيب وارجو منك ان تكون على تواصل معي ولا تبخل علي بنصائحك المهمة

حمزاوى 11-02-2012 12:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farok (المشاركة 272659)
انا بقه هجيبلك من الاخر

كلامك ميه ميه يا معلم
لكن عليك مليون جنيه ومش عايز غير ربع بس
الحمد لله لم اخسر اى حساب حقيقى ...
:1:وباذن الله مش رايح اخسر لانى خاااارج من السوق ده نوهاااائى :1:

الساعة الآن 01:40 AM