اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   هااام ... لمن يواجه مشكلة في الايداع عبر الكريديت مع شركة اف اكس دي دي (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=41735)

ahmed thrwat 18-09-2014 10:44 AM

رد: هااام ... لمن يواجه مشكلة في الايداع عبر الكريديت مع شركة اف اكس دي دي او الباري

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خدمة العملاء (المشاركة 737606)

اهلا وسهلا استاذ احمد ثروت نشكرك جدا علي الاضافة للموضوع

هل من الممكن معلومات اكثر عن هذا الكارت ؟

هل يشترط مثلا ان يكون للعميل حساب بنكي وكم اقل مبلغ لفتح الحساب في السي اي بي ؟

ومتي يتم استلامها ؟ وهل يتوجه العميل الي البنك لاستخراجها ام يوجد وسيط تابع للبنك ؟

نشكرك

العفو انا في الخدمة
لا يشترط للعميل ان يكون له حساب بنكي ( اقل مبلغ لفتح حساب بنكي 5000 جنيه مصري) بالنسبة للدولار 1000 لكن لا حاجة لحساب بنكي لان توماس كوك حساب خاص منفصل بنفسه
اقصي ايداع للبطاقة 110.000 تقسم على سنتين 55000 لكل سنة ولا يجوز استخراج اكتر من بطاقة للعميل الواحد
يتم استلامها فورا رسوم الكارد 20 جنيه فقط ممكن استلامها من البنك او توماس كوك متعقادين مع بعض
ممكن اضع الرابط لمزيد من المعلومات اذا لم يكن مخالف لقوانين المنتدى؟

خدمة العملاء 18-09-2014 10:48 AM

رد: هااام ... لمن يواجه مشكلة في الايداع عبر الكريديت مع شركة اف اكس دي دي او الباري

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed thrwat (المشاركة 737611)
العفو انا في الخدمة
لا يشترط للعميل ان يكون له حساب بنكي ( اقل مبلغ لفتح حساب بنكي 5000 جنيه مصري) بالنسبة للدولار 1000 لكن لا حاجة لحساب بنكي لان توماس كوك حساب خاص منفصل بنفسه
اقصي ايداع للبطاقة 110.000 تقسم على سنتين 55000 لكل سنة ولا يجوز استخراج اكتر من بطاقة للعميل الواحد
يتم استلامها فورا رسوم الكارد 20 جنيه فقط ممكن استلامها من البنك او توماس كوك متعقادين مع بعض
ممكن اضع الرابط لمزيد من المعلومات اذا لم يكن مخالف لقوانين المنتدى؟

نشكرك اخي الفاضل

واي الشركات التي اودعت بها ؟

نعم يمكنك وضع رابط البنك او توماس كوك

ahmed thrwat 18-09-2014 11:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خدمة العملاء (المشاركة 737613)

نشكرك اخي الفاضل

واي الشركات التي اودعت بها ؟

نعم يمكنك وضع رابط البنك او توماس كوك

انا اودعت بها في FXDD بدون اي مشاكل الحمد لله واعتقد انها تصلح لجميع الشركات التي تقبل ايداع ماستر كارد
انا جربت ايضا بطاقة 4U من البنك العربي الافريقي هى ايضا حساب خاص منفصل لا تحتاج للحساب بنك لكن الايداع يجب يكون من داخل البنك وانتظار الدور بتاخد عموله على الدولار 3% المشكلة في السحب لاتستطيع سحب اي رصيد منها الا في حاله فتح حساب بنكي وربطها اما في الايداع لا تحتاج الرصيد بيظهر الحساب بعد الساعة 12 منتصف الليل وكانت مصاريف البطاقة 30 او 40 جنيه
طبعا لا مجال للمقارنه بين البطاقتين توماس كوك افضل بكتير
عيب بنك CIB في حاله السحب من الشركة لحسابك البنكي لديها مرة او اتنين يقوم البنك بايقاف حسابك بشكل نهائي وبنك HSBC ايضا
لكن لم اجرب السحب على بطاقة توماس من قبل

بطاقة توماس كوك

خدمة العملاء 18-09-2014 12:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed thrwat (المشاركة 737614)

انا اودعت بها في FXDD بدون اي مشاكل الحمد لله واعتقد انها تصلح لجميع الشركات التي تقبل ايداع ماستر كارد
انا جربت ايضا بطاقة 4U من البنك العربي الافريقي هى ايضا حساب خاص منفصل لا تحتاج للحساب بنك لكن الايداع يجب يكون من داخل البنك وانتظار الدور بتاخد عموله على الدولار 3% المشكلة في السحب لاتستطيع سحب اي رصيد منها الا في حاله فتح حساب بنكي وربطها اما في الايداع لا تحتاج الرصيد بيظهر الحساب بعد الساعة 12 منتصف الليل وكانت مصاريف البطاقة 30 او 40 جنيه
طبعا لا مجال للمقارنه بين البطاقتين توماس كوك افضل بكتير
عيب بنك CIB في حاله السحب من الشركة لحسابك البنكي لديها مرة او اتنين يقوم البنك بايقاف حسابك بشكل نهائي وبنك HSBC ايضا
لكن لم اجرب السحب على بطاقة توماس من قبل

http://www.thomascookegypt.com/(S(iv...epaidCard.aspx

مشكور جدا اخي الفاضل

ولكن ممكن العيب الذي ذكرته تفاديه بفتح حساب بنكي في اي بنك اخر والسحب عليه دون اي مشلكة

ayaz 18-09-2014 12:02 PM

الاخوة اافاضل
انا فتحت حساب سكريل و فعلت كارت كريدي المدفوع مقدما و بعد التفعيل كنت باخد خطوة شحن رصيد سكريل من الكارت , فقال ان اقصي رصيد يسحبه 300 دولار , و انا كنت عايز اعمل ايداع باكتر من كدة فما الحل ؟؟
سؤال اخر انا في فترة حسابي في اف اكس ديدي دفعت من كذا كارت و حاليا هدفع عن طريق سكريل بنك , طيب في حاله السحب من اف اكس ديدي هكتب رقم حسابي عشان يحولوا عليه المبلغ و لكن الحساب ده مستخدمتوش قبل كدة في عمليه الايداع لاف اكس ديدي , فهل دة فيه مشكله ؟؟

شكرا

خدمة العملاء 18-09-2014 12:05 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayaz (المشاركة 737628)
الاخوة اافاضل
انا فتحت حساب سكريل و فعلت كارت كريدي المدفوع مقدما و بعد التفعيل كنت باخد خطوة شحن رصيد سكريل من الكارت , فقال ان اقصي رصيد يسحبه 300 دولار , و انا كنت عايز اعمل ايداع باكتر من كدة فما الحل ؟؟
سؤال اخر انا في فترة حسابي في اف اكس ديدي دفعت من كذا كارت و حاليا هدفع عن طريق سكريل بنك , طيب في حاله السحب من اف اكس ديدي هكتب رقم حسابي عشان يحولوا عليه المبلغ و لكن الحساب ده مستخدمتوش قبل كدة في عمليه الايداع لاف اكس ديدي , فهل دة فيه مشكله ؟؟

شكرا

اهلا اخي الفاضل

الرسالة ظهرت لك من موقع اسكريل ؟؟

طيب ممكن تفتح موضوع في قسم الدعم وتضع لنا صورة للامر عشان نتابع سويا

بخصوص الاستفسار التاني التحويل اما عبر سكريل او التحويل البنكي ويمكنك السحب علي اي حساب بنكي باسمك

ayaz 18-09-2014 04:08 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayaz (المشاركة 737628)
الاخوة اافاضل

شكرا

انا فتحت موضوع في قسم الدعم ارجو ارد و الافادة

خدمة العملاء 19-09-2014 10:43 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayaz (المشاركة 737671)
انا فتحت موضوع في قسم الدعم ارجو ارد و الافادة

يتطلب منك تفعيل عنوانك في سكريل وهذا ياخذ اعتقد من اسبوعين الي ثلاث اسابيع

حيث ان بنك اسكريل سيرسل لك خطاب علي المنزل به كود التفعيل

وعند التفعيل سيتم زيادة الليميت الخاص بالشحن

او التعامل مع احد الوسطاء الالكترونيين في المنتدي ويقوم بشحن حسابك بعد التواصل معه

او استخدام كارت اخر لبنك اخر غير كريدي اجري كول

خدمة العملاء 22-09-2014 11:16 AM

موضوع ذات صلة

كيفية الايداع في شركة FXDD للاشتراك في العروض

ahmedaliamer 22-09-2014 05:03 PM

أنا فاتح حساب بالجنيه في كريدي أجريكول مصر ومعايا كارت مسبوق الدفع كنت بعمل ايداع بيه وكان السحب بتحويل بنكي وطبعا وقف التعامل مع الكارت في المستجدات الأخيرة ... والسؤال ...
أعمل إيه عشان أسحب واودع عشان انا اتلخبطت من كتر التفاصيل ؟
أرجو المساعدة
وشكراااااااااا

الساعة الآن 02:19 AM