اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=6)
-   -   دعوة لمتابعة اكسبيرت جيد و رابح..اكسبيرت HALI (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=11807)

maher 16-08-2011 06:09 PM

رد: دعوة لمتابعة اكسبيرت جيد و رابح..اكسبيرت HALI

السلام عليكم تحياتي يا كبير

وشكرا للشرح الجميل المبسط ما رأيك ببعض الافكار حتى تنضج الفكرة اكثر

وينتفع الجميع بثمارها...اذا لدينا للوهلة الاولى اكسبيرت ناجح يعمل بمبدأ المضاعفات

ويعتمد على التفريغ حتى يقوم بأغلاق الصفقات كلام جميل لكن ماذا عن الراليات ؟؟

طيب انا خطرت لي فكرة ممكن يكون فيها خير

كان نبدأ الفامبير هو انطلاق السعر باي اتجاه حتى يبدا بحصد الارباح وهو عدو لدود للذبذبة وهي

اللي ادت الى ايقافه اذا تصور معي كيف سيكون عمل هذا الاكسبيرت لو استطاع ان يجني الارباح بالتذبذب

وان يضاف اليه آلية فتح الصفقات بتاع الفامبير اثناء الراليات طبعا مع الاخذ بعين الاعتبار المارجن

والدرو داون

بطريقة اخرى يقوم الاكسبيرت المفترض بالعمل وقت الذبذبة وبمجرد انطلاق السعر يقوم بفتح صفقات

على مبدأ الفامبير وبمجرد اول تفريغ يقوم باغلاق الصفقات الاولى "الآلية الافتراضية لعمله"

ويستمر بالصفقات الرابحة ما دام الاتجاه واضح وحين دخول منطقة التذبذب يغلق صفقات الفامبير

ويعود لآليته الافتراضية وهكذا...

ارجو الا اكون قد جنحت للخيال لكنها تبقى مجرد فكرة لسد الثغرات المحتملة لعمل الاكسبيرت

اخيرا تقبل الله منا ومنكم الصيام والقيام وصالح الاعمال ..يهمني اسمع رأيك يا برنس

ehab1602 17-08-2011 12:53 AM

متابع معاك يا دكتور وربنا يوفقنا ان شاء مع الاكسيبرت

zouhirtaha 17-08-2011 01:25 AM

ما شاء الله عليك يا دكتور
شكرا ليك على الاكسبيرت الجميل ان شاء الله
يكون خير على اعضاء افكس اربيا
متابع معاكم فين حوصلنا

الحمصاني 17-08-2011 02:55 AM

ان شاء الله يكون عليكم وعلينا بربح وفير

على فكره د اسامه انا شفت الفديو بتاعك لما كنت تلقي محاضره على شباب المنتدى ربما هي في بيتك عند الافطار ي هذا الشهر

هل ممكن تدعوني اتي عندك انا من الجزائر جئت مره الى مصر زرت الاهرامات لما كان الدخول ب 5 جنيه مصري في 2000 لا اعرف السعر كما هو او زاد

ان كنت ترحب بي راح اجي عندك وأعطيني شيء محتكر ههههه ولا اديلي صحن بسبوسه و خليني ارجع واقولك الله يحلي ايامك

حياكم الله اخواني

عبدالله عمرو 17-08-2011 03:00 AM

تسجيل حضور ومتابعه

Sirag 17-08-2011 03:22 AM

ربنا يوفقك يا دكتور عادل
بس عندي سؤال : كيف يعني اكسبيرات في سيرفر؟

مدير الموقع 17-08-2011 03:52 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maher (المشاركة 186654)

وشكرا للشرح الجميل المبسط ما رأيك ببعض الافكار حتى تنضج الفكرة اكثر

وينتفع الجميع بثمارها...اذا لدينا للوهلة الاولى اكسبيرت ناجح يعمل بمبدأ المضاعفات

ويعتمد على التفريغ حتى يقوم بأغلاق الصفقات كلام جميل لكن ماذا عن الراليات ؟؟

طيب انا خطرت لي فكرة ممكن يكون فيها خير

كان نبدأ الفامبير هو انطلاق السعر باي اتجاه حتى يبدا بحصد الارباح وهو عدو لدود للذبذبة وهي

اللي ادت الى ايقافه اذا تصور معي كيف سيكون عمل هذا الاكسبيرت لو استطاع ان يجني الارباح بالتذبذب

وان يضاف اليه آلية فتح الصفقات بتاع الفامبير اثناء الراليات طبعا مع الاخذ بعين الاعتبار المارجن

والدرو داون

بطريقة اخرى يقوم الاكسبيرت المفترض بالعمل وقت الذبذبة وبمجرد انطلاق السعر يقوم بفتح صفقات

على مبدأ الفامبير وبمجرد اول تفريغ يقوم باغلاق الصفقات الاولى "الآلية الافتراضية لعمله"

ويستمر بالصفقات الرابحة ما دام الاتجاه واضح وحين دخول منطقة التذبذب يغلق صفقات الفامبير

ويعود لآليته الافتراضية وهكذا...

ارجو الا اكون قد جنحت للخيال لكنها تبقى مجرد فكرة لسد الثغرات المحتملة لعمل الاكسبيرت

اخيرا تقبل الله منا ومنكم الصيام والقيام وصالح الاعمال ..يهمني اسمع رأيك يا برنس

شكرا ماهر..
كده حنلعب فى البرمجة الداخلية للاكسبيرت
بالنسبة لى الحل الوحيد للراليات الكبيرة جدا هو الدخول بعقود صغير فى البداية تتحمل بقاء الحساب للتضاعف لفترة طويلة و لكن هذا سيؤفر فى الارباح..
للعلم كلما كان هناك رالى سيوفر للحساب ارباح اكثر و اتوقع ان يكون 8-10% فى الشهر و هو مبلغ جيد بالمقارنة بمخاطرة متدنية للغاية..
على كل الحساب على الاربع ساعات يجب ان يراقب ايضا لعدم تضاعفه المستمر.
فى حين ان الحساب الذى اصبح 13 الف اتوقع لكودته قريبا من وجهة نظرى..
تحياتى يا ماهر و متابعين يا حلو.

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ehab1602 (المشاركة 186861)
متابع معاك يا دكتور وربنا يوفقنا ان شاء مع الاكسيبرت

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zouhirtaha (المشاركة 186877)
ما شاء الله عليك يا دكتور
شكرا ليك على الاكسبيرت الجميل ان شاء الله
يكون خير على اعضاء افكس اربيا
متابع معاكم فين حوصلنا

منورينا فى المتابعة
فى انتظار مشاركاتكم :)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحمصاني (المشاركة 186911)
ان شاء الله يكون عليكم وعلينا بربح وفير

على فكره د اسامه انا شفت الفديو بتاعك لما كنت تلقي محاضره على شباب المنتدى ربما هي في بيتك عند الافطار ي هذا الشهر

هل ممكن تدعوني اتي عندك انا من الجزائر جئت مره الى مصر زرت الاهرامات لما كان الدخول ب 5 جنيه مصري في 2000 لا اعرف السعر كما هو او زاد

ان كنت ترحب بي راح اجي عندك وأعطيني شيء محتكر ههههه ولا اديلي صحن بسبوسه و خليني ارجع واقولك الله يحلي ايامك

حياكم الله اخواني

بقت ب 20 جنيه انت بس تعالى تنور و احنا نقوم بالواجب و زيادة
شرفنى مرورك الرقيق.

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدالله عمرو (المشاركة 186914)
تسجيل حضور ومتابعه

يشرفنا حضورك و متابعتك اخى عبد الله.

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sirag (المشاركة 186927)
ربنا يوفقك يا دكتور عادل
بس عندي سؤال : كيف يعني اكسبيرات في سيرفر؟

الاكسبيرت موجود على منصة جهاز و يجب ان يكون الجهاز يعمل 24 ساعة حتى لا يضيع دخول للسيرفر للصفقة و اكمال السلسلة.
لذا فهو موجود على سيرفر فى الخارج يعمل 24 ساعة يوميا لتجنب الانقطاع.
تحياتى يا غالى و تحت امرك فى اى استفسار.
الله كريم.

مدير الموقع 17-08-2011 03:54 AM

يرجى العلم انه عشان يتم ابديت للصورة و الحساب لازم اقفل المنصة و افتحها تانى و ساعتها الاكسبيرت بيدخل فى عقود على طول دون الانتظار هكذا هو مصمم..
لذا فاننى ساقوم بتحديث البيانات و اعادة اغلاق و فتح المنصة فى الاجازة الاسبوعية للمتابعة..

الحسابات الان ( الايكوتى )

13450$
10400$
10030$

بالتوفيق لجميع المتابعين..
الله كريم.

boss999 17-08-2011 04:53 AM

الحساب الثاني ماشي بطريقة جميلة

الحساب الثالث لو حقق 10% ارباح كل شهر

نتابع لنهاية الشهر ونرى كم حقق

الذهب 17-08-2011 05:30 AM

متابعين معك وبقوه

انا جديد على الحجات هاذي بس فهمت انه يدير المحفضه

دائماً سباق لكل جديد ربنا لا يحرمناااااا منك

phero 17-08-2011 06:51 AM

شكرا دكتور اسامه
انا اسمى اسلام سعيد عشان الناس تعرفنى وانا كلمتك يا دكتور يارب تكون افتكرتنى
ثانيا الاسكبرت جمييل جدا بدام فيه المشوشرات دى وهل بس الدخول على فريم الساعه و ال4 ساعات ؟؟؟
ثالثا: هل الموشر دا هيبقى متاااح ؟؟ واذا تم تاجيره؟؟؟ ايه الشروط او التعامل ؟؟؟
رابعا : هل هناك اى تلاعب سورى لان فى شركات لما تشووف الناس بتكسب بتحطهم على سرفر الخساره ويروح للكول مارجن زى ذهب مع الريح انا بس عايز الموضوع من جميع الجهات عشان لا يكون هناك اى علامات استفهام
والمفروض اى حساب يشتغل عليهم هل للحسابات الكبيره ام الميكرو ايضا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وعايزي صور من الشارت وشرح كيفه عمله
شكرا ليك وربنا يوفقك

الحمصاني 17-08-2011 07:05 AM

الله يخليك على الرد الجمكيل دكتور

لكن ممكن كيف اجرب الاكسبيرت

انا سجلت ووصلني رابط التفعليل وفعلت لكن تأتيني صفحة فيها توقيت 300 ثانيه

كيف ادخل

الحمصاني 17-08-2011 07:09 AM

اه انا فهمت يعني لا يوجد تجريب للاكسبيرت او مشاهدة طريقة عمله عى الميتا تريدر يعني فقط نرى النتائج ؟؟؟؟؟؟؟؟ او انا مخطيء ؟؟

biko_tork 17-08-2011 07:27 AM

جزاك الله خيراً يا دكتور ..
في انتظار الإكسبيرت على احر من الجمر :)

biko_tork 17-08-2011 07:29 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة biko_tork (المشاركة 186997)
جزاك الل خيراً يا دكتور ..

جزاك الله خيراً :)
عفواً غلطه كيبورد

mohammed tamara 17-08-2011 07:37 AM

السلام عليكم يا دكتور

مجهود رائع وواضح من كلامك وكلام الاعضاء انه اكسبيرت كويس جدا ( انت زى مانت عارف انا مافهمش فيه اصلا )
انا فهمت من كلامكم ان فىنقطه ضعف وهى المضاعفات ( لو كنت انا فهمتها صح منك يا دكتور) انك تدخل باستخدام المضاعفات وتستمر الى مالا نهايه وبالتالى هتلكود الحساب او ماتستخدمهاش اصلا مع العلم انى ماعرفش يعنى ايه مضاعفات.....ولكن من اللى فهمته ممكن اقترح اقتراح (ماعرفش ان كان ينفع تنفيذه على ارض الواقع ولا لاء) ولكن ماينفعش تلعبوا فى برمجة الاكسبيرت وتخلوا يقف عند مضاعفه معينه ويبدأ تانى من الاول ( زى العداد اللى تصفره وتخليه يبدا تانى يعد من الاول) او يتحدد رينج معين من المضاعفات دا اللى يلعب عليه الاكسبيرت مثلا ومايتخطاش المنطقه المحدده ليه

وتحياتى
المعذره لجهلى بالاكسبرتات ولكن انا حبيت اشارك باى شئ حتى لو كان تافه شويه وعلى أد علمى :)

معاذ عودات 17-08-2011 11:37 AM

اهلا بالشباب
تفكير جامد جدا
ما شاءالله عليكم

مدير الموقع 17-08-2011 02:07 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة boss999 (المشاركة 186971)
الحساب الثاني ماشي بطريقة جميلة

الحساب الثالث لو حقق 10% ارباح كل شهر

نتابع لنهاية الشهر ونرى كم حقق

اهلا يا بوس..
هذا ما نفكر فيه فعليا او ما نلعب عليه
لو 10% فى الشهر بعتمده و بكون اول واحد يحط فلوسى فيه امامكم..
الاول حيطير فى وقت ما و الثانى امان جدا بس حيطول فى الوصول لاهداف بالاضافة انه (ميأكلش المنتدى عيش)
اتمنى اكون افدت و ادينا متابعين و ربك كريم.

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الذهب (المشاركة 186977)
متابعين معك وبقوه

انا جديد على الحجات هاذي بس فهمت انه يدير المحفضه

دائماً سباق لكل جديد ربنا لا يحرمناااااا منك

ببساطة
هذا برنامج تداول الى
انت تذهب للعمل و البرنامج يتاجر و يحقق ارباحا فى حسابك
طبعا هذا يتطلب مجهودات و متابعة عملاقة و طبعا حيكون فى نوع من انواع البيزنس و لكن لن نتحدث فى اى امور مادية قبل الاتفاق على جودة الاكسبيرت امام الجميع..

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة phero (المشاركة 186989)
شكرا دكتور اسامه
انا اسمى اسلام سعيد عشان الناس تعرفنى وانا كلمتك يا دكتور يارب تكون افتكرتنى
ثانيا الاسكبرت جمييل جدا بدام فيه المشوشرات دى وهل بس الدخول على فريم الساعه و ال4 ساعات ؟؟؟
ثالثا: هل الموشر دا هيبقى متاااح ؟؟ واذا تم تاجيره؟؟؟ ايه الشروط او التعامل ؟؟؟
رابعا : هل هناك اى تلاعب سورى لان فى شركات لما تشووف الناس بتكسب بتحطهم على سرفر الخساره ويروح للكول مارجن زى ذهب مع الريح انا بس عايز الموضوع من جميع الجهات عشان لا يكون هناك اى علامات استفهام
والمفروض اى حساب يشتغل عليهم هل للحسابات الكبيره ام الميكرو ايضا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وعايزي صور من الشارت وشرح كيفه عمله
شكرا ليك وربنا يوفقك

اهلا يا سولوم..
شكرا على كلامك الرقيق و اسمح لى اقوم بالرد..
اولا..مفيش اولا لانك دخلت فى ثانيا على طول :)
ثانيا: يمكن تشغيله على الاربع ساعات و الساعة فكما ترى الحساب الاول و الثالث على الساعة فى حين ان الحساب الثانى على الاربع ساعات.
اميل للثانى و الثالث ولا اثق كثيرا فى الاول لان له ضربة عنيفة قريبا و الله اعلم.
ثالثا: هو ده مش مؤشر ده اكسبيرت تداول الى يعنى انت لا تتعامل بيدك و اكيد حيكون متاح للاعضاء و العملاء و سيتم تأجيره او الحصول على عمولات اضافية من صاحب الحساب بما يحافظ على حق انتفاع و تشغيل و متابعة و ادارة الاكسبيرت و هو امر يفيد كل الاطراف..
رابعا: هناك ادارة رأس مال صارمة
الاكسبيرت لا يحقق ملايين من اصل دولارات حتى نفرض نظرية المؤامرة..سنقوم و نحن نتفق على ادارة الاكسبيرت للجميع على اجبار اغلب العملاء بالسحب المستمر او تجنيب الارباح جانبا لكن موضوع المؤامرة مش بؤمن بيه حاليا الا اذا الشركة تدخلت فى التنفيذ و لو تدخلت فى التنفيذ دى مهمتنا اننا نرجع حقوق الناس لجيوبها..
للعلم الاكسبيرت يسجل كل صفقة و اذا السيرفر اخرها او قبلها او رفضها يعنى الجورنال بيوضح كل حاجة.
هناك نقطة اخرى هى شركة الاستضافة ان السيرفر يقع و لهذا انصح بالفريم اربع ساعات لتلافى هذه الاخطاء التى قد تسبب مشاكل فى المستقبل.
خامسا..الحسابات حيكون كله سواء كبير صغير نص نص كله حيتضم فى حساب مثلا و يشتغل
او الحسابات النونو تنضم فى حساب واحد اسمه PAMM Account و الحسابات الخاصة الكبيرة تتداول تلقائيا مع نفسها
وده برضه متكلمناش فيه غير لما نشوف نتائج الاكسبيرت لشهرين امام الناس.
سادسا..اوه مفيش سادسا كان بودى ارد على المزيد من الاسئلة و لكن خليها مرة تانية
اتمنى اكون افدتك يا غالى.

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحمصاني (المشاركة 186992)
الله يخليك على الرد الجمكيل دكتور

لكن ممكن كيف اجرب الاكسبيرت

انا سجلت ووصلني رابط التفعليل وفعلت لكن تأتيني صفحة فيها توقيت 300 ثانيه

كيف ادخل

هذه صفحة النتائج الخاصة به
الاكسبيرت على سيرفر و ينفذ اليا و انت تتابع صفقاته و نتائجه و ارباحه
ارجع للمشاركة الاولى ستعرف النتائج الحالية..تحياتى يا غالى

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة biko_tork (المشاركة 186997)
جزاك الله خيراً يا دكتور ..

اتقل على الرز يا بيكو :)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammed tamara (المشاركة 187001)
السلام عليكم يا دكتور

مجهود رائع وواضح من كلامك وكلام الاعضاء انه اكسبيرت كويس جدا ( انت زى مانت عارف انا مافهمش فيه اصلا )
انا فهمت من كلامكم ان فىنقطه ضعف وهى المضاعفات ( لو كنت انا فهمتها صح منك يا دكتور) انك تدخل باستخدام المضاعفات وتستمر الى مالا نهايه وبالتالى هتلكود الحساب او ماتستخدمهاش اصلا مع العلم انى ماعرفش يعنى ايه مضاعفات.....ولكن من اللى فهمته ممكن اقترح اقتراح (ماعرفش ان كان ينفع تنفيذه على ارض الواقع ولا لاء) ولكن ماينفعش تلعبوا فى برمجة الاكسبيرت وتخلوا يقف عند مضاعفه معينه ويبدأ تانى من الاول ( زى العداد اللى تصفره وتخليه يبدا تانى يعد من الاول) او يتحدد رينج معين من المضاعفات دا اللى يلعب عليه الاكسبيرت مثلا ومايتخطاش المنطقه المحدده ليه

وتحياتى
المعذره لجهلى بالاكسبرتات ولكن انا حبيت اشارك باى شئ حتى لو كان تافه شويه وعلى أد علمى :)

اهلا محمد..
اشكرك على مساعدتك و ان كان انت للامانة مقلتش جملة مفيدة :1 (87)::1 (87):
مينفعش توقف مضاعفات فى نص السكة حتطلع انت الخسران فى الاخر..

الحل انك تعطى الحساب قدرة التضاعف الى اقصى قدرة و تراقب كيفية عمل الاكسبيرت و هو ما انصح به فى الحساب الثالث..
تحياتى يا غالى

النتائج محدثة حتى اللحظة و الموجودة فى الصفحة الاولى هى احدث النتائج..
الله كريم

هيثم 17-08-2011 02:34 PM

طيب دكتور اسامه انا اتدربت على الديمو فتره كويسه وكنت ناوى افتح حساب بمبلغ صغير فى اف اكس دى دى علشان ابتدى اجرب التداول على الحسابات الحقيقيه حضرتك تنصحنى تكون بدايتى مع اكسيبرت زى ده لو اثبت نجاحه ولا ابتدى انا بالتداول اليدوى وشكرا جدا لحضرتك

مدير الموقع 17-08-2011 02:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هيثم (المشاركة 187137)
طيب دكتور اسامه انا اتدربت على الديمو فتره كويسه وكنت ناوى افتح حساب بمبلغ صغير فى اف اكس دى دى علشان ابتدى اجرب التداول على الحسابات الحقيقيه حضرتك تنصحنى تكون بدايتى مع اكسيبرت زى ده لو اثبت نجاحه ولا ابتدى انا بالتداول اليدوى وشكرا جدا لحضرتك

اهلا هيثم..
اكيد انصحك بالتداول اليدوى افضل كثيرا من الاكسبيرتات و ارباح افضل و كمان مفيش دخول مستمر فى السوق..
لكل نوع مزاياه و عيوبه و عليك ان تختار المناسب اليك.,
الله كريم.,

mohammed tamara 17-08-2011 07:25 PM

اقتباس:

اهلا محمد..
اشكرك على مساعدتك و ان كان انت للامانة مقلتش جملة مفيدة http://fx-arabia.com/vb/images/smilies/1%20%2887%29.gifhttp://fx-arabia.com/vb/images/smilies/1%20%2887%29.gif
مينفعش توقف مضاعفات فى نص السكة حتطلع انت الخسران فى الاخر..

الحل انك تعطى الحساب قدرة التضاعف الى اقصى قدرة و تراقب كيفية عمل الاكسبيرت و هو ما انصح به فى الحساب الثالث..
تحياتى يا غالى

مانا اعترفت انى ماليش فى الاكسبيرتات وانت عارف يا دكتورنا العزيز:) ..ولكن لو كل واحد هايتكسف انه يقول رأيه حتى لو كان (غلط ) يبقى مافيش حد هيتعلم فى الدنيا....( مافيش حد اتعلم لانه دايما صح...كل اللى اتعلموا لانهم غلطوا فى الاول).... وادينى عرفت معلومه جديده منك ( كالعاده) :1 (31): يا دكتور
ادعلى بس ربنا يكرمنى انا والناس كلها اننا نغلط ونتعلم دايما من حضرتك ومن كل ذوى الخبره

تحياتى :)

maher 17-08-2011 08:32 PM

السلام عليكم تحياتي يا برنس

طيب اذا كنا مش هنعدل في البرمجة الداخلية للاكسبيرت على الاقل بامكاننا تنفيذها"اذا كانت مجدية"

باكسبيرت اضافي يضاف للاول

بتعرف شو اللي عجبني بالموضوع ان الاتجاه بمسار واحد 11 شمعة 4ساعات من دون تفريغ اشبه بالمستحيل

يمكن انا شفتها السنة الماضية فقط على الين واثناء الرالي حصل ايضا التفريغ لذلك الستوب برايي أمن جدا جدا

النقطة التي لم افهمها من كلام حضرتك ان الاكسبيرت الثاني ما يوكلش المنتدى عيش؟؟؟؟ ممكن تفسير

اخيرا صياما مقبولا وافطار شهيا ولا تنسونا من الدعاء

مدير الموقع 18-08-2011 03:51 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maher (المشاركة 187296)
السلام عليكم تحياتي يا برنس

طيب اذا كنا مش هنعدل في البرمجة الداخلية للاكسبيرت على الاقل بامكاننا تنفيذها"اذا كانت مجدية"

باكسبيرت اضافي يضاف للاول

بتعرف شو اللي عجبني بالموضوع ان الاتجاه بمسار واحد 11 شمعة 4ساعات من دون تفريغ اشبه بالمستحيل

يمكن انا شفتها السنة الماضية فقط على الين واثناء الرالي حصل ايضا التفريغ لذلك الستوب برايي أمن جدا جدا

النقطة التي لم افهمها من كلام حضرتك ان الاكسبيرت الثاني ما يوكلش المنتدى عيش؟؟؟؟ ممكن تفسير

اخيرا صياما مقبولا وافطار شهيا ولا تنسونا من الدعاء

اهلا اخى ماهر..
نعم موضوع 40 شمعة بدون تفريغ امر صعب جدا جدا وعلى عملة اليورو كمان و ليس الينات و لذا فانا اتابع الحساب الثانى و الثالث و الامانة لا اهتم بالحساب الاول رغم انه اكبر حساب محقق ارباح ( حوالى 40% فى 12 يوم عمل ) و ده امر طيب و لكنه لازم له ضربة قاصمة و ممكن الضربة القاصمة تيجى فى الاول او الاخر لكنها حتيجى..
الثانى هو على فريم الاربع ساعات و هو اكسبيرت هادئ للغاية يدخل 6 مرات يوميا بحد اقصى لو هناك اتجاه و يدخل اقل و الارباح انا شايف انها مناسبة الى حد كبير..
تحقيق 5% فى حوالى 5 ايام عمل بمعدل 1% يوميا و هو ما اراقبه عن كثب..
الاخير و كلمة ميأكلش عيش ان الحساب ده من الصعب جدا جدا انه يتلكود يعنى عايزين حوالى 15 مضاعفة للدخول فى دائرة الخطر و ده لم اراه كثيرا فى الاكسبيرت منذ بداية تجربته فى يناير,
المقصود انه ميأكلش عيش انه بحد اقصى ممكن يحقق 8-12% ( حتى الان بهذه الاعدادات) و سنحاول فى زيادتها امام الجميع,
لكن مفيش عقود كتيرة تفتح و ارباح قليلة فده مش حيفيد العميل كتير ولا حيفيد المنتدى فى حصول على عمولات و عشان كده لازم نفكر فى صياغة جيدة للارباح بناء على طلبات الاعضاء كلها و ارائهم.

تحياتى يا ماهر يا كبير :)
الله كريم

phero 18-08-2011 08:43 AM

اشكرك على ردك يا دكتور وربنا يحفظك واتمنى مشاهده النتائج فى ناهيه الشهر او المده المتاحه للتاكد من مدى تحقيق الاهداف بنسه كام؟؟
كان ليا اقتراح للمنتدى ان لو فى ناس عندها اكسبرتات بهذا الشكل يكون هناك موضوع شامل ومثبت فى المنتدى حتى تعم الفائده على الجميع
وبشرك على حمايه وحقوق المودعيين فى المحافظ اذا تم اى نوع من الاخطاء لان هذا يحفظ سمعه الشركه
وربنا يتقبل صيامنا جميعا

أبوخالد 18-08-2011 02:56 PM

إن شاء الله نرى فيه خير كبير جدا لجميع الأعضاء

معاذ عودات 18-08-2011 02:58 PM

ان شاءالله يكون اكسبيرت مربح لجميع
نتابع عن كثب لنرى

maher 18-08-2011 06:04 PM

الموضوع وضح امامي وقرأت ما بين السطور:1 (31):

اعتقد ان المشكلة هذه محلولة بالبام اكونت لكن بعد انتهاء التجارب اولا

تحياتي يا رايقين

razan adnan 18-08-2011 10:41 PM

يا ربي يكون افضل اكسبيرت وكلنا نوفق به
التوفيق من الله

tarik elgalai 19-08-2011 01:38 AM

متابعين معك يا عبقري الفوركس
نتائج جميلة بالتوفيق

مدير الموقع 19-08-2011 03:27 AM

اهلا بكم..
الاكسبيرت الان فى مرحلة التوعك و هو افضل وقت لمراقبة الاكسبيرت و معرفة مشاكله امام الجميع..
التوعك جاء بسبب الدخول شراء من اعلى نقطة..
سنرى من يستمر و سنرى من لا يستمر..
على الرغم ان الهدف لم يتحقق بفارق نقطة واحدة الا اننى سعيد اننا سندخل فى المزيد من المضاعفات لنرى قدرة الاكسبيرت على الاحتمال و التضاعف..
للعلم للجميع
كلما زادت المضاعفات كلما زادت الارباح بعد نهاية السلسلة..
تذكروا هذه هى البالانسات قبل الدخول فى مرحلة المطبات
14424$
10617$
10102$

حنشوف ماذا سيصير بعد انتهاء السلسلة على خير ان شاء الله..
متابعين يا حلوين

الحمصاني 19-08-2011 04:54 AM

ان شاء الله تكون نتائج اجابيه
:1 (23):

الحمصاني 19-08-2011 05:05 AM

انا عجبني الحساب الثاني بكثره هو رائع

وانا اضن ان الحساب الثاث هو امن جدا ويحافض على الحساب فهو يعمل بالسنت جيدا

انا متابع وان شاء الله يكون مثمر

عبدالله عمرو 19-08-2011 05:50 AM

متابعين معاك يا دكتور واحلى ما في الموضوع النتائج بث مباشر تكون

خالدمصطفى 19-08-2011 06:11 AM

الف شكر لك
يا د.اسامة
بس اى اقل مبلغ ممكن يعمل على

مدير الموقع 19-08-2011 11:16 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحمصاني (المشاركة 187995)
انا عجبني الحساب الثاني بكثره هو رائع

وانا اضن ان الحساب الثاث هو امن جدا ويحافض على الحساب فهو يعمل بالسنت جيدا

انا متابع وان شاء الله يكون مثمر

بارك الله فيك يا غالى
شكلك حسدت الحساب الثانى :1 (87)::1 (87):
الحساب الثانى هو الوحيد المتوعك الان و لازلنا فى انتظار الفرج..
للعلم فانه كان سيغلق السلسلة و لكن لم يحقق الهدف بفارق نقطة واحدة فقط و ارتد و هو ما جعلنى اشعر بالسعادة لانى عايز اشوف اخره فين.

باقى الحسابات عادت ادراجها لاهدافها و اغلقت سلاسلها و بدات من جديد

14840$
و
10140$

الحساب الثالث لازال يتداول باقتدار و ان كام لم يحقق الا 1.5% من رصيده و لكن الدروداون شبه منعدم..
فى انتظار الاكسبيرتاوية يدلوا بدلوهم.
و نحن متابعين
الله كريم

مدير الموقع 19-08-2011 11:24 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدمصطفى (المشاركة 188008)
الف شكر لك
يا د.اسامة
بس اى اقل مبلغ ممكن يعمل على

لسة متكلمناش فى تفاصيل اتفاقات او تفاصيل مادية..
نخلص التست قدام الناس و نشوف.
الله كريم

alshreef2011 19-08-2011 11:28 AM

ِشغل جامد يادكتور الى الامام
والصراحة عجبنى شغل الاخير :1 (105)::1 (105):

ehab1602 19-08-2011 02:15 PM

انا شايف ان الاول ممكن مايكونش بالخطورة الجامدة وارى ان التاني كويس اما التالت فكما قلنا من قبل مايأكلش عيش

boss999 20-08-2011 06:10 AM

الى الان الاول طاير ومحقق 40%

الثاني محقق 8.7%

الثالث 1.5%

من خلال المتابعه اول اسبوع الاكسبيرت ماشي صح

الاول يحقق كثير ولكن مخاطرته كبيره جدا والثالث كنه مش موجود :)

الثاني الامان الى الان مكسبه معقول ممكن يحقق 30% شهريا وهذا جميل جدا

sum3a 20-08-2011 07:46 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة boss999 (المشاركة 188464)
الى الان الاول طاير ومحقق 40%

الثاني محقق 8.7%

الثالث 1.5%

من خلال المتابعه اول اسبوع الاكسبيرت ماشي صح

الاول يحقق كثير ولكن مخاطرته كبيره جدا والثالث كنه مش موجود :)

الثاني الامان الى الان مكسبه معقول ممكن يحقق 30% شهريا وهذا جميل جدا

نعم أخي نتائج صحيحة مع ذكر ان الحساب الاول يعمل منذ تاريخ 1-8 ، و الحساب الثاني منذ تاريخ 10-8 ، و الحساب الثالث منذ تاريخ 15-8 .

الساعة الآن 08:13 PM