اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=5)
-   -   البنوك التي تتعامل مع شركات الفوركس .. ايجابيات وسلبيات ( مطلوب المشاركه ) (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=30243)

Benisafcom 11-03-2013 11:14 PM

رد: البنوك التي تتعامل مع شركات الفوركس .. ايجابيات وسلبيات ( مطلوب المشاركه )

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MOVING_AVERAGE (المشاركة 477187)
دولة الجزائر

بنوك متخلفة من عصر الجاهلية

لايمكن تحويل الاموال خارج الجزائر

لم اسحب عليها من قبل لاكن عند استفساري لمدة السحب

اخبرني موضف البنك انها تصل الي 40 يوم

كل تعاملاتي مع البنوك الالكترونية

شكرا للاخ معاد تابعت ردود الاخوة
للاخ موفنج
يرحم فمك الدي قالها
اعتقد بنك الجزائر الخارجي لكن لم اجرب اي بنك ارضي
بالتوفيق لكم متابع

النسر الذهبى 12-03-2013 04:59 AM

لأخواني بالجزائر في شركات محترمة تتعامل مع البنوك الألكترونية مثل شركة hotforex انا شخصيا بتعامل معاها منذ عام ولم اواجه اي مشكلة والشركة مرخصة.

تحياتي :)

star verdi 12-03-2013 06:01 PM

مشكل البنوك موجود ايضا في المغرب طبقا لقوانين القرن 19 لا يمكن و مستحيل تحويل الاموال خارج البلد عن طريق البنوك
حتى شراء العملة من البنوك غير ممكنة للقاطنين داخل البلد يجب عليك التوفر على ادن اقامة من اي دولة اوروبية لتتمكن من شراء مبلغ محدد في 1500 يورو كل سنة و الله قمة السخافة هده القوانين المتطرفة
التي تمنع الانسان من التحكم في ماله و استثماره حسب رغبته في ما يريد.
سؤال للاخوة الكرام من الجزائر و من المغرب بخصوص بنك الموني بوكرز هل توجد فيه مشاكل ادا ثم السحب عليه ثم السحب على البنك الارضي و كم تستغرق فترة التحويل و العمولة على المبالغ قوق 1000 دولار.

HUNLION 13-03-2013 09:03 PM

up up

dr.ahmed 13-03-2013 10:32 PM

يا شباب شو افضل بنك مصري لسحب الارباح

karimsadout 14-03-2013 01:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النسر الذهبى (المشاركة 478021)
لأخواني بالجزائر في شركات محترمة تتعامل مع البنوك الألكترونية مثل شركة hotforex انا شخصيا بتعامل معاها منذ عام ولم اواجه اي مشكلة والشركة مرخصة.

السلام عليكم
يا أخي كيف لك أن تدلنا على شركة تقع في جمهورية موريشيوس و تعمل تحت قوانينها و هي جزيرة لا يسمع بها حتى 2% من الناس ، فأكيد الشركة نصابة و إلا لكانت اختارت مقر مثل بريطانيا أو سويسرا أو أمريكا مثلا.
معلوات عن شركة HOTFOREX
نبذة عن الشركة :
من خلال مركزنا الرئيسي في موريشيوس وبدعم من مراكز الاتصال حول العالم فإن هوت فوركس HotForex تقدم خدماتها للأفراد والوسطاء والعملاء الراغبين بالمتاجرة تحت عناوينهم بما يسمى العلامة البيضاء( White Label ) وتعطيهم فرصة الحصول على فروقات الأسعار المتداولة بين البنوك العالمية وبأحدث أساليب التداول الإلكتروني.
موقع للشركة : www.hotforex.com
معلومات عن جزيرة أو جمهورية موريشيوس :
موريشيوس جزر صغيرة بوسط المحيط الهندي تبعد عن ملاجاش (مدغشقر) بحوالي 860 كيلومتر. تشير التقارير بأن البحارة العرب زاروا الجزيرة في القرون الوسطى، ولكن الرحالة البرتغالي دون بيدرو ماسكارينهاس كان أول من عرف العالم بها في العام 1505 وقد قام بإطلاق اسم ماسكارينس على مجموعة الجزر المعروفة الآن بموريشيوس، رودريغز وريونيون. وفي العام 1598، رسا أسطول هولندي في غراند بورت مما أدى إلى إقامة أول مستعمرة هولندية على الجزيرة في 1638. وعلى مدى السنين، قام الهولنديون بتعريف الجزيرة على قصب السكر، الحيوانات الأليفة والغزلان قبل رحيلهم عنها في 1710، وجاء من بعدهم الفرنسيون في سنة 1715 وأسسوا ميناء بورت لويس -عاصمة البلاد حاليا- وظلت جزيرة موريشيوس قاعدة لهم حتى هزيمة نابليون، فاستولت عليها بريطانيا في سنة 1810 م، وأقاموا سلطة تحت قيادة روبرت فاركوهار قامت فيما بعد بغرس تغييرات اجتماعية واقتصادية سريعة في الجزيرة. قامت البلاد بعقد انتخابات عامة في 1967، قامت بعدها موريشويس بإقامة دستور جديد والإعلان عن استقلالها في 12 مارس 1968، ثم لحق ذلك الإعلان عن جمهورية موريشيوس في 12 مارس 1992.
في هذه الأيام، تُعرف موريشيوس على أنها جمهورية ديموقراطية مبنية على نموذج ويستمينستير والذي يضمن الفصل بين كل من القوى التشريعية، التنفيذية والقضائية. تتمتع الجزيرة الآن باستقرار سياسي حيث يتم انتخاب 62 عضواً للجمعية الوطنية كل 5 أعوام. وفي حين وجود رئيس للدولة، فرئيس الوزراء هو من يحمل القوى التنفيذية بالإضافة إلى قيادة الحكومة.

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...nMauritius.pnghttp://upload.wikimedia.org/wikipedi...ritius.svg.pnghttp://upload.wikimedia.org/wikipedi...ritius.svg.png

HUNLION 15-03-2013 12:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 4x Man (المشاركة 478989)
يا شباب شو افضل بنك مصري لسحب الارباح

إرجع إلى المشاركات الأولى و ستجد بعض الإجابات أخي

yasser81 15-03-2013 01:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النسر الذهبى (المشاركة 478021)

اهلا اخي..... عندي سؤال هل جربت سحب مبلغ يفوق 5000 دولار او تعرف احد سحب مثل هذا المبلغ..... و لو على فترات.... عدا هذا فالشركة من اروع ما يكون

azizjab 16-03-2013 12:15 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karimsadout (المشاركة 479253)
السلام عليكم
يا أخي كيف لك أن تدلنا على شركة تقع في جمهورية موريشيوس و تعمل تحت قوانينها و هي جزيرة لا يسمع بها حتى 2% من الناس ، فأكيد الشركة نصابة و إلا لكانت اختارت مقر مثل بريطانيا أو سويسرا أو أمريكا مثلا.
معلوات عن شركة HOTFOREX
نبذة عن الشركة :
من خلال مركزنا الرئيسي في موريشيوس وبدعم من مراكز الاتصال حول العالم فإن هوت فوركس HotForex تقدم خدماتها للأفراد والوسطاء والعملاء الراغبين بالمتاجرة تحت عناوينهم بما يسمى العلامة البيضاء( White Label ) وتعطيهم فرصة الحصول على فروقات الأسعار المتداولة بين البنوك العالمية وبأحدث أساليب التداول الإلكتروني.
موريشيوس جزر صغيرة بوسط المحيط الهندي تبعد عن ملاجاش (مدغشقر) بحوالي 860 كيلومتر. تشير التقارير بأن البحارة العرب زاروا الجزيرة في القرون الوسطى، ولكن الرحالة البرتغالي دون بيدرو ماسكارينهاس كان أول من عرف العالم بها في العام 1505 وقد قام بإطلاق اسم ماسكارينس على مجموعة الجزر المعروفة الآن بموريشيوس، رودريغز وريونيون. وفي العام 1598، رسا أسطول هولندي في غراند بورت مما أدى إلى إقامة أول مستعمرة هولندية على الجزيرة في 1638. وعلى مدى السنين، قام الهولنديون بتعريف الجزيرة على قصب السكر، الحيوانات الأليفة والغزلان قبل رحيلهم عنها في 1710، وجاء من بعدهم الفرنسيون في سنة 1715 وأسسوا ميناء بورت لويس -عاصمة البلاد حاليا- وظلت جزيرة موريشيوس قاعدة لهم حتى هزيمة نابليون، فاستولت عليها بريطانيا في سنة 1810 م، وأقاموا سلطة تحت قيادة روبرت فاركوهار قامت فيما بعد بغرس تغييرات اجتماعية واقتصادية سريعة في الجزيرة. قامت البلاد بعقد انتخابات عامة في 1967، قامت بعدها موريشويس بإقامة دستور جديد والإعلان عن استقلالها في 12 مارس 1968، ثم لحق ذلك الإعلان عن جمهورية موريشيوس في 12 مارس 1992.
في هذه الأيام، تُعرف موريشيوس على أنها جمهورية ديموقراطية مبنية على نموذج ويستمينستير والذي يضمن الفصل بين كل من القوى التشريعية، التنفيذية والقضائية. تتمتع الجزيرة الآن باستقرار سياسي حيث يتم انتخاب 62 عضواً للجمعية الوطنية كل 5 أعوام. وفي حين وجود رئيس للدولة، فرئيس الوزراء هو من يحمل القوى التنفيذية بالإضافة إلى قيادة الحكومة.

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...nMauritius.pnghttp://upload.wikimedia.org/wikipedi...ritius.svg.pnghttp://upload.wikimedia.org/wikipedi...ritius.svg.png

يا اخي الكريم شو عرفك انها نصابه؟؟ هل عندك دليل مبني عتجربة او بس لان موقعها في موريشيوس؟؟ شغلة اللصق واللصق سهلة .الشركة تتعامل مع اكبر البنوك العالمية وهو بنك باركليز وبنك مثل هالبنك عنده شروط صارمة طبعا .انا فاتح معها حساب ومافيها ايا مشاكل.. عفكرة انا قبل ما افتح فيها حساب عملت بحث بالمواقع الاجنبية فقط وتعمدت البعد التام عن البحث المواقع العربية لانوا للاسف ماحتلاقي شركة محترمه وقتها وحتى لوكانت اكبر وافضل شركة في مجرى التبانه :).. سمعة شركات الفوركس بالمواقع العربية مثل كرة الظائرة واحد يرفع والثاني يكبس وبتضيع الحقيقة وتتاذى كل الشركات حتى لوكانت محترمه .. شكرا

ahmed osama 2 16-03-2013 03:53 AM

موضوع رائع جدا بس عندى استفسار صغير بالنسبة لمصاريف التحويل عشان انا هفتح حساب صغير كبداية ب 100 دولار معقول هياخدوا منى 40 دولار مصاريف تحويل ؟؟؟

abd elrhman 16-03-2013 01:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed osama 2 (المشاركة 480409)
موضوع رائع جدا بس عندى استفسار صغير بالنسبة لمصاريف التحويل عشان انا هفتح حساب صغير كبداية ب 100 دولار معقول هياخدوا منى 40 دولار مصاريف تحويل ؟؟؟

بص يا اخي انت روح البنك العربي الافريقي وقولهم عاوز اطلع فيز انترنت ودي بتطلع بالبطاثه ومصاريف استخراجها 20 جنيه وهتاحدها وانت وتقف او علي اقصي تقدير بعد اربع ايام عمل المهم اان اللي يهمك العموله 2 في الميه يس يعني هايحدو علي ال100 دولار 2 دولار بس

علي فكرة جريدي اجريكول منزل نفس الموضوع بس بتعامل مع العربي عشان قريب مني

yacine 16-03-2013 01:36 PM

السلام عليكم
أنا من الجزائر فيه إخوان حصلوا على كارت فيزا من بنك الخليج
لأنه أظن أنها تقبل السحب و الإيداع
شكرا

eng-samir 16-03-2013 11:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY (المشاركة 477230)
بنك CIB ( البنك التجارى الدولى)
يتعامل مع تحويلات الفوركس بدون اى مشاكل
له افرع فى جميع محافظات مصر
مصاريف التحويل والسحب من 20 الى 30 دولار
ومجاناً اذا قمت بالتحويل من خلال كارت الفيزا أو الماستر كارد
اقصى حد للتحويل أو السحب هو 48 ساعه .. بأستثناء ايام العطله الرسميه
اقل مبلغ لفتح الحساب هو 1000 جنيه
ويمكن فتح حساب للشباب بداية من 16 سنه
خدمه العملاء جيده ;)

انا معايا ماستر كارد CIB و حاولت الايداع اكثر من مرة بلا فائدة .. فما الحل ؟؟

sayed abdallah 17-03-2013 12:00 AM

انا عملت ايداع اكثر من مره ب credit card
cib

eng-samir 17-03-2013 12:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayed abdallah (المشاركة 480705)
انا عملت ايداع اكثر من مره ب credit card

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayed abdallah (المشاركة 480705)
cib

طيب اخر مرة عملت ايداع كان امتى ؟؟؟
لانى اخر مرة عملت ايداع كان منذ اسبوع .. ز لم يفلح الامر .. هل ممكن يكون الامر متعلق بالسيف كود " نظام الامان الجديد لشركة ماستر "

sayed abdallah 17-03-2013 12:18 AM

اخر مره كان 15-2-2013 رفعت المبلغ الى money broker وبعدين حولت الفلوس على نورد اف اكس ومكنش في مشكله الفلوس بتتحول فى ساعتها بس طبعا ال money broker بياخد 1.9% من المبلغ المرفوع

eng-samir 17-03-2013 12:28 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayed abdallah (المشاركة 480718)
اخر مره كان 15-2-2013 رفعت المبلغ الى money broker وبعدين حولت الفلوس على نورد اف اكس ومكنش في مشكله الفلوس بتتحول فى ساعتها بس طبعا ال money broker بياخد 1.9% من المبلغ المرفوع

اه .. يعنى لازم يكون فيه وسيط زى كليك ان باى مثلا .. انما التحويل المباشر من خلال الماستر لن يتم .. كده انا فاهم صح ؟؟

sayed abdallah 17-03-2013 12:37 AM

لا انا مكنتش اقصد انه لازم يكون فيه وسيط هو انا اخترت الmomey broker عشان بيبقى فى ساعتها مبيخدش يومين عمل لو ايداع با credit card مباشرأ
انا كنت عايز اعرف انتا كنت عايز تعمل ايداع فين
هو بس انت متاكد من شويه امور زى تاريخ الصلاحيه والحد المسموح للبطاقه ورقم ال cvv

delpiero 17-03-2013 05:07 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abd elrhman (المشاركة 480487)
بص يا اخي انت روح البنك العربي الافريقي وقولهم عاوز اطلع فيز انترنت ودي بتطلع بالبطاثه ومصاريف استخراجها 20 جنيه وهتاحدها وانت وتقف او علي اقصي تقدير بعد اربع ايام عمل المهم اان اللي يهمك العموله 2 في الميه يس يعني هايحدو علي ال100 دولار 2 دولار بس

علي فكرة جريدي اجريكول منزل نفس الموضوع بس بتعامل مع العربي عشان قريب مني

بس الفيزا انترنت المفروض بتتشحن بالجنيه المصرى كيف يمكن الايداع فى شركة الفوركس بالدولار ؟

abd elrhman 17-03-2013 05:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة delpiero (المشاركة 480894)

بس الفيزا انترنت المفروض بتتشحن بالجنيه المصرى كيف يمكن الايداع فى شركة الفوركس بالدولار ؟

يا باشا هي مخصصه للتعامل مع الانترنت سواء مشتريات او تحويلات باي عمله مش شرط حتي الدولار ممكن اي عمله البنك بيحول الفلوس اتوماتيك من الجنيه للعمله اللي بتشتري او بتحول بيها الفلوس انا لسه مطلعها ومتاكد من الموضوع ده لاني كنت مستغرب زيك بالظبط بس مقابل التحويل ده البنك بياخد 2% عمولة يعني علي ال 1000 دولار 20 دولار وزي مقولت لحضرتك ممكن تتعامل بيها لاي عمله

delpiero 17-03-2013 05:33 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abd elrhman (المشاركة 480899)
يا باشا هي مخصصه للتعامل مع الانترنت سواء مشتريات او تحويلات باي عمله مش شرط حتي الدولار ممكن اي عمله البنك بيحول الفلوس اتوماتيك من الجنيه للعمله اللي بتشتري او بتحول بيها الفلوس انا لسه مطلعها ومتاكد من الموضوع ده لاني كنت مستغرب زيك بالظبط بس مقابل التحويل ده البنك بياخد 2% عمولة يعني علي ال 1000 دولار 20 دولار وزي مقولت لحضرتك ممكن تتعامل بيها لاي عمله

تمام يا باشا وصلت و اعتقد انها بكدة افضل و ارخص من التحويل البنكى

HUNLION 17-03-2013 09:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yacine (المشاركة 480500)
السلام عليكم
أنا من الجزائر فيه إخوان حصلوا على كارت فيزا من بنك الخليج
لأنه أظن أنها تقبل السحب و الإيداع
شكرا

المشكلة أن الشركات تسمح بالسحب إلى الفيزا و المساتركارد و لكن نفس قيمة الإيداع و الباقي يتوجب عليك سحبه للبنك

karimsadout 18-03-2013 10:14 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HUNLION (المشاركة 481007)

المشكلة أن الشركات تسمح بالسحب إلى الفيزا و المساتركارد و لكن نفس قيمة الإيداع و الباقي يتوجب عليك سحبه للبنك

لم أفهم أخي هذه النقطة ممكن التوضيح أكثر

النسر الذهبى 18-03-2013 11:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karimsadout (المشاركة 479253)
السلام عليكم
معلوات عن شركة HOTFOREX
نبذة عن الشركة :

اهلا اخي

انا انصح من واقع تجربتي وليس من اعتقاد او توقع او نقل بدون فهم فكما ترا في مشاركتي ان ذكرت اني تعاملت معها لمده عام تقريبا

لك ان تبحث عنها وعن سمعتها ثم تجربها وتتكلم

بالتوفيق :)

HUNLION 18-03-2013 11:11 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karimsadout (المشاركة 481386)
لم أفهم أخي هذه النقطة ممكن التوضيح أكثر

حسب ما قرأت في بعض المواضيع إدا أودعت 200 دولار عن طريق الفيزا يمكنك سحب 200 دولار فقط عن كريقها و أي مبلغ فوق ال200 دولار تسحبه إلى البنك

محمد أبوالنيل 19-03-2013 04:35 PM

هو بنك nsgb مبقاش يتعامل مع شركات الفوركس ليه

mhk720 19-03-2013 04:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد أبوالنيل (المشاركة 482176)
هو بنك nsgb مبقاش يتعامل مع شركات الفوركس ليه

اى بنك فى مصر هتجبه سيرة الفوركس هيرفض
انا قبل ما ادخل مجال الفوركس بعمل فى مجالات اخرى على الانترنت روحت بنك الاهلى سوستية علشان اطلب منهم فيزا عرض الشباب علشان كنت محتاجها الموظف سالنى انت عايزها ليه قولته لاستخدمها فى اعمال الانترنت وسحب وتحويل الاموال طبعا انا قولتله كده لانى مكنتش اعرف انو هيرفض رغم ان فى ناس كتير عملتها
المهم انت متقولشى للبنك انك هتفتح حساب علشان الفوركس نهائيا اذاكر اى سبب اخر

dr.ahmed 19-03-2013 05:12 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HUNLION (المشاركة 481412)

حسب ما قرأت في بعض المواضيع إدا أودعت 200 دولار عن طريق الفيزا يمكنك سحب 200 دولار فقط عن كريقها و أي مبلغ فوق ال200 دولار تسحبه إلى البنك

القصة من انك هتسحب قد الايداع للفيزا
الفيزا انترنت لاتقبل اي اموال من الخارج

========================
الفكرة كلها ان فيزا الانترنت تملك اوبشن الغاء اخر صفقة شراء
وتمويل حسابك بفيزا الانترنت هو في الاصل " عملية شراء "
فالشركة هتلغي عملية الشراء (( بمعنى انها هترجعلك ايداعك تاني )) بنفس القيمة
بعد كدة هتسحب من خلال البنك ( حوالة بنكية )

ghost59 19-03-2013 09:52 PM

موضوع مفيد وجميل جدا

بس حبيت اسال عن البنوك السعودية في احد تعامل معها؟

معاذ عودات 20-03-2013 09:51 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ghost59 (المشاركة 482421)
موضوع مفيد وجميل جدا

بس حبيت اسال عن البنوك السعودية في احد تعامل معها؟

تفضل اخوي
البنوك السعودية المحلية التي تقبل التعامل مع FXDD

karimsadout 20-03-2013 10:24 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النسر الذهبى (المشاركة 481405)

اهلا اخي

انا انصح من واقع تجربتي وليس من اعتقاد او توقع او نقل بدون فهم فكما ترا في مشاركتي ان ذكرت اني تعاملت معها لمده عام تقريبا

لك ان تبحث عنها وعن سمعتها ثم تجربها وتتكلم

بالتوفيق :)

السلام عليكم
يا أخي شكرا على التوضيح ، لا تآخذني على الرد السابق كوني أولا مبتدئ في سوق الفوركس و ثانيا أنا سمعت من خلال دروس الأخ أسامة عادل أنه يجب الحذر من الشركات التي تكون مقراتها في بلدان غير معروفة كالجزر كونها تستطيع التهرب في حالة النصب على الزبائن ، فمن هذا المنطلق وضعت الرد و كان الهدف منه طلب توضيح أكثر فقط بخصوص هذه الشركة .
على كل أعتذر إذا كان الرد أزعجك ، و مشكور على الإجابة.

xanderman78 20-04-2013 05:05 PM

السلام عليكم

كنت عايز أعرف فى حد تعامل مع بنك فيصل فى السحب ... ؟؟؟

forexeg 20-04-2013 05:39 PM

الباى بل سهل امور الايداع والسحب جدا بشركات الفوركس ومنها افكس دى دى
بعد لما دخل مصر اخيراا

( هل حد قابل مشكله غسيل الاموال اللى بدءت تطلع من البنوك للعملاء الذى يعملون بالفوركس ) ؟؟؟؟

mhk720 21-04-2013 07:34 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forexeg (المشاركة 499468)
الباى بل سهل امور الايداع والسحب جدا بشركات الفوركس ومنها افكس دى دى
بعد لما دخل مصر اخيراا

( هل حد قابل مشكله غسيل الاموال اللى بدءت تطلع من البنوك للعملاء الذى يعملون بالفوركس ) ؟؟؟؟

الباى بال بالفعل اضاف لمصر الكثير ولكن فى الايداع فقط البنك لا يدعم السحب الان

sheronavy 21-04-2013 01:57 PM

هل من الممكن إستخدم بطاقة كرديت اجريكول الجفت كرد مع شركة fxcm وكيف سيكون الإيداع

imtithal 22-04-2013 09:54 AM

السـودان " كل البـــنوك "

ممنـــــوع سيـــره الفوركس ,,, ممنـــوع سيـرة الدولار ...
انت تتحدث في الممنوع

فقط مسموح فتح حساب دولاري :D ومن " ثــم " تـسحبه جنيــه سوداني:D

....من محاسن البنوك ......

" عدم التحقيق معك من اين اتيت بالدولار ؟حتى تطلب تطلب ايداعه :D تسهيلا على المواطن :D

EmadHamdy56 22-04-2013 08:41 PM

ياريت حد يفيدنا عن البنوك في الإمارات بخصوص السحب و الايداع ،، للأهمية ..

forexeg 24-04-2013 08:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة imtithal (المشاركة 500023)
السـودان " كل البـــنوك "

ممنـــــوع سيـــره الفوركس ,,, ممنـــوع سيـرة الدولار ...
انت تتحدث في الممنوع

فقط مسموح فتح حساب دولاري :D ومن " ثــم " تـسحبه جنيــه سوداني:D

....من محاسن البنوك ......

" عدم التحقيق معك من اين اتيت بالدولار ؟حتى تطلب تطلب ايداعه :D تسهيلا على المواطن :D

ههههههههههههههههههههههههههههههههه يخرب عقلك :D
ماشاء الله :D شو هالتسهيلات :D

مشكله ببعض الدوله العربيه قوانين صارمه وقويه وماليها اى لازمه والله
وتحسر وتفطس ضحك عليها
والغرب عمالين يتقدموااا ويتقدموااا
واحنا زى ماااحنا:1 (16):
تسألت ايه الفرق بينا وبين الغرب
عرفت الان بهذا المثال البسيط :1:

ahmed moka 03-06-2013 03:24 PM

السلام عليكم
عندى مشكلة رحت النهاردة أستفسر كدة من البنك النظام أيه لو حد أشتغل فى الفوركس والسحب قالى وش الفوركس ممنوع هو البنك الاهلى المصرى بس كان واضح انه مش فاهم الفوركس ده ايه بس هو رد وحلاص
المطلوب عاوز تقلولى تجربتكم مع البنك ده والسحب عادى ولا فيه تحقيق على كلام واحد صحبى افيدونى عن كل الامور حتى ولو بسيته تحياتى ليكم جميعا

معاذ عودات 03-06-2013 04:37 PM

يا شباب
يا ريت من عنده خبرات في البنوك والمشاكل التي تواجه بعض الاخوة
ان يتفيدونا في الرد عليهم
لاننا لم نتعامل بكل البنوك
وخبراتكم هي مفيده جدا لنا

شاركونا

الساعة الآن 10:38 AM