اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ▁▂▃▅▆▇★☀ استراتيجيه الأسيوطى على شارت الرينكو .. تحقق لك ربح من 50 الى 200 نقطه يومياً ☀★▇▆▅▃▂▁ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=29471)

م.جوزيف ايهاب 27-02-2013 09:39 PM

رد: ▁▂▃▅▆▇★☀ استراتيجيه الأسيوطى على شارت الرينكو .. تحقق لك ربح من 50 الى 200 نقطه يومياً ☀★▇▆▅▃▂▁

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY (المشاركة 472056)
هو انا بحاول احل مشكله ضرب الاستوب بالتريلنج استوب
يعن انا بدخل الصفقه وبشوف اقرب نقطه للسعر ممكن يرتد منها .. يعنى انا لو داخل شراء بشوف اقرب مقاومه أو اقرب خط PIVOT واروح حاطط عنده التيك بروفيت واشغل معاها تريلنج 10 .. والحمد لله اتقنت الطريقه الى حداً ما لأنها مناسبه جداً لأداره رأس المال .. لانك هتلاحظ فى بعض صفقاتى ان الهدف اكبر من الاستوب :1 (25):

فكرة ممتازة
ممكن اعملها باك تيست بسيط في الاجازة مع بقية المؤشرات اللي بافكر اضيفها

MoHaMeD EgY 27-02-2013 10:59 PM

رد: ▁▂▃▅▆▇★☀ استراتيجيه الأسيوطى على شارت الرينكو .. تحقق لك ربح من 50 الى 200 نقطه يومياً ☀★▇▆▅▃▂▁

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph ehab (المشاركة 472064)

فكرة ممتازة

منتظر ابدعاتك ياجوزيف :1 (21):
وانا كمان شغال فى تمبلت .. اول ما انتهى من العمل فيه سوف ارفقه هنا بالتأكيد
:1 (58):

saayed 27-02-2013 11:15 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY (المشاركة 472056)
هو انا بحاول احل مشكله ضرب الاستوب بالتريلنج استوب
يعن انا بدخل الصفقه وبشوف اقرب نقطه للسعر ممكن يرتد منها .. يعنى انا لو داخل شراء بشوف اقرب مقاومه أو اقرب خط PIVOT واروح حاطط عنده التيك بروفيت واشغل معاها تريلنج 10 .. والحمد لله اتقنت الطريقه الى حداً ما لأنها مناسبه جداً لأداره رأس المال .. لانك هتلاحظ فى بعض صفقاتى ان الهدف اكبر من الاستوب :1 (25):

نفس الفكرة اللي انا بحاول امشي عليها تماام يا ريس كدة انا كمان لاحظت حاجة وانا شغال بالتريلينج ستوب وهي اني كبرت حجم الستوب لوز وكمان البروفيت لان 20 نقطة ستوب ممكن السعر يردهم بسرعة قللت اللوت وكبرت الستوب لوز وكمان كبرت التيك بروفت والله السعر وصل للتيك بروفت هاخد 60 او 50 نقطة او رد 15 نقطة بكتفي بالارباح لان رد 15 نقطة من السعر ممكن يزود عن كدة وياكل الارباح اما لو ضرب الستوب لوز يبقي قدر الله ماشاء فعل لسة بادئ النهاردة في الموضوع دا هاشوف النتايج وارفعها ويا ريت لو الطريقة فيها حاجة غلط حد ينبهني او يفيدني باراء تانية وشكرا
:1 (105):

saayed 27-02-2013 11:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph ehab (المشاركة 472064)

فكرة ممتازة

يا ريت يا استاذ جو ظبطنا بقة لان انا شايف من وجهة نظري والله واعلم ان الترلينيج ستوب مع الرينكو عموما مفيد قوي

Moh'd Issa 28-02-2013 12:51 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY (المشاركة 471996)
أى مؤشرات جديده لابد من اختبارها .. وانا لم اختبر المؤشرات التى اضفتها
فمش هعرف اعطيك رأيي .. ارجو أن تجربها انت وتعطينا رأيك فيها
:)
:1 (77):

:1 (73):

اخ محمد انا اتكلم عن الاسهم الي تظهر في مؤشر التركس الي موجود باستراتيجتك اسهم صغيرة باللون الابيض لاحظت ان السعر يمشي باتجاه هذي الاسهم وينفع الدخول معاهم رح اختبر الطريقة فترة واجيب لكم النتائج اذا نجحت :)

م.جوزيف ايهاب 28-02-2013 12:54 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY (المشاركة 472100)
منتظر ابدعاتك ياجوزيف :1 (21):
وانا كمان شغال فى تمبلت .. اول ما انتهى من العمل فيه سوف ارفقه هنا بالتأكيد
:1 (58):

الله ينور يا معلم :)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saayed (المشاركة 472116)
يا ريت يا استاذ جو ظبطنا بقة لان انا شايف من وجهة نظري والله واعلم ان الترلينيج ستوب مع الرينكو عموما مفيد قوي

فعلا يا ريس عندك حق
ان شاء الله اجرب واقولكوا النتائج :)

saayed 28-02-2013 09:51 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saayed (المشاركة 472113)
نفس الفكرة اللي انا بحاول امشي عليها تماام يا ريس كدة انا كمان لاحظت حاجة وانا شغال بالتريلينج ستوب وهي اني كبرت حجم الستوب لوز وكمان البروفيت لان 20 نقطة ستوب ممكن السعر يردهم بسرعة قللت اللوت وكبرت الستوب لوز وكمان كبرت التيك بروفت والله السعر وصل للتيك بروفت هاخد 60 او 50 نقطة او رد 15 نقطة بكتفي بالارباح لان رد 15 نقطة من السعر ممكن يزود عن كدة وياكل الارباح اما لو ضرب الستوب لوز يبقي قدر الله ماشاء فعل لسة بادئ النهاردة في الموضوع دا هاشوف النتايج وارفعها ويا ريت لو الطريقة فيها حاجة غلط حد ينبهني او يفيدني باراء تانية وشكرا

دي البروفيتس علي طريقة التريلينج استوب بس طبعا كان ستوب لوز 50 تيك بروفيت 60 ترلينيج ستوب 3 بلوك يعني 15 نقطة ولسة فيه صفقة علي اليورو دولار شغالة من امبارح مضربتش الستوب في اللحظة دي خسرانة 18 نقطة تقريبا يا مسهل :1 (14):

MoHaMeD EgY 28-02-2013 07:02 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Moh'd Issa (المشاركة 472173)

اخ محمد انا اتكلم عن الاسهم الي تظهر في مؤشر التركس الي موجود باستراتيجتك اسهم صغيرة باللون الابيض لاحظت ان السعر يمشي باتجاه هذي الاسهم وينفع الدخول معاهم رح اختبر الطريقة فترة واجيب لكم النتائج اذا نجحت :)

منتظر نتائجك :1 (73):

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saayed (المشاركة 472267)
دي البروفيتس علي طريقة التريلينج استوب بس طبعا كان ستوب لوز 50 تيك بروفيت 60 ترلينيج ستوب 3 بلوك يعني 15 نقطة ولسة فيه صفقة علي اليورو دولار شغالة من امبارح مضربتش الستوب في اللحظة دي خسرانة 18 نقطة تقريبا يا مسهل :1 (14):

نتائج مبشره يا سيد

ماجد فوركس 28-02-2013 09:01 PM

ياريت يااستاذ محمد تشوفلنا حل لموضوع الاستوب الكبير عن الربح وخاصة انى دايما بكتفى ب7 نقط فقط ومش شغال بالتريلينج استوب

مش عارف اعمل ايه ؟

ياريت الافادة علشان تبقى الاستراتيجية كاملة مكملة

وشهادة حق هى رائعة

MoHaMeD EgY 01-03-2013 01:14 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ماجد فوركس (المشاركة 472512)
ياريت يااستاذ محمد تشوفلنا حل لموضوع الاستوب الكبير عن الربح وخاصة انى دايما بكتفى ب7 نقط فقط ومش شغال بالتريلينج استوب

مش عارف اعمل ايه ؟

ياريت الافادة علشان تبقى الاستراتيجية كاملة مكملة

وشهادة حق هى رائعة

والله يا استاذ ماجد انا شغال فى تمبلت بحاول اكبر فيه الهدف شويه
وأن شاء الله اول ما انتهى منه سوف اطرحه لكم بالتأكيد :)

الساعة الآن 01:35 AM