اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19542)

hussien86 09-05-2012 05:49 PM

رد: █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █

يبدو انه مفيش حد ضل متعسر حضرتك والحمد لله لانه كله اتمرجن ياباشا :1:

bary_3 09-05-2012 05:49 PM

مثل يقال عندنا عندما تسقط البقرة تكثر السكاكين
الان الكل سيظهر انه البطل وأنه المتنبيئ و أنه كان عارف مسبقا بما سيحدث ،
أين كنتم قبل هذه الأحداث ،
نعم خسرت2000 دولار وخسر غيري أقل أو أكثر ،ولم أسحب منها حتى مصروف هذا الأسبوع ،خسرت كل حساباتي وللعلم مصدر رزقي الوحيد هو الفوركس
ومع دالك لن ألوم أحد
الدكتور رأفت قدم خدمة مجانية لمن يبحث عن توصيات ،صابت كثيرا وأخفق هده المرة كما أخفق غيره ،ولكل جواد كبوة،ولو نظرنا حوالينا لوجدنا الأغلب كانت له ميولات في البيع و الشراء كشراءنا أو بيعنا
الفرق أنهم يضعون الستوب لوز ونحن لا نضعه مما قلص خسائرهم عن خسائرنا،كما كنا نربح وهم تضرب صفقاتهم الاستوب فيخسرون ليعود السعر لصالح الصفقات
فالمقصود
لانلقي اللوم على أحد
الرجل وضع توصيات مع شروط ،من وافقه عليها تبعه ومن خالفه لم يتبعه
هو لم يمنع احدا من التعلم
لم يمنع أحدا أن يحلل لنفسه ،لم يجبر أحدا على الدخول معه

Aymanalmerai 09-05-2012 05:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة م عادل الشامي (المشاركة 330130)
السلام عليكم
تحياتي للجميع ومعوضين ان شاء الله
سوف اعرض عليكم عدة مشاركات قليلة لي هنا يعلم الله اني لم اكتبها الا لانقاذ المتعسرين
من يسأل عن شراء النيوزلاندي والاسترالي
بالله عليكم خوفا على ارصدتكم النيوزلاندي لن يصعد طالما تحت 0.7965

نصيحة فك عقد الشراء عند 1.3030 بالكثير
لانه سيهبط بقوة
واسف لاختصار مشاركاتي لاني تعودت الا اضع تحليلات في ورش اشخاص والاخ رأفت ارى انه اخ محترم ويمكن ان يفيدك فهو يملك مقومات ذذلك انا انصح فقط لتأثري بالاخوة اللي تمرجنوا
اعتقد ان عقد شرتءك الان محقق ربح
ان اردت اغلاقه اغلقه واخرج خارج السوق هذا الاسبوع ضياع الربح ولا الم الخسارة
لانكم ستشاهدوا هذا الاسبوع مهازل على الشارت
فأوروبا غير مستقرة اطلاقا هذه الايام

لقد وضعت تلك التحذيرات ولكن لم الق الا هذا
السلام عليكم .. بصرف النظر عن الانعكاس الحاصل فى صفقات صاحب الورشة الا انه لا يحق لك او لغيرك ان يتدخل بوجهة نظر معاكسة لصاحب الموضوع فى موضوعه .. تستطيع فتح موضوع خاص بك ان استطعت وان لم يكن عندك وقت كما تقول فتتابع بصمت ان لم يتوافق وجهة نظرك مع وجهة نظر صاحب الموضوع .. طبعا انا اتكلم بصفة عامة لا يصح ان اتى الى بيتك وافرض رأيى عندك بدون وجه حق .. وشكرا
وكما قلت ان الغرض هو انقاذ المتعسرين

الحمد لله رؤيتي انا شخصيا تم الخروج الان من بيع النيوزلاندي والاسترالي بربح وفير والحمد لله

النيوزلاندي والاسترالي محدش يقربلهم الايام دي

النيوزلاندي عند دعم بس ممكن يخترقه لاسفل
شكرا لكم جميعا

تحية لك أستاذ عادل, بالفعل تحق كلامك, و انا زي ما ذكرت بمشاركتي الي قبل مشاركتك بمشاركتين, قلت غن لك وجهت نظر تحترم و كلامك مية مية, و ان اليوم بحثت عن مشاركاتك
تقبل مروري و لكل كل الشكر على نصيحتك

Aymanalmerai 09-05-2012 05:52 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 330132)
يبدو انه مفيش حد ضل متعسر حضرتك والحمد لله لانه كله اتمرجن ياباشا :1:

بالعربي الفصيح: أنت شمتان؟؟؟؟؟

hussien86 09-05-2012 05:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 330116)

اخي محمود اكتب علي جوجل (اليورو ورحلة الوداع الاخيرة) للمحلل الشامخ خالد العويني ستجد انه بتاريخ 18-2-2012 توقع سيناريو انهيار لليورو لمستويات 1.20 ايضا وهذا مايبدو اننا سنشاهده في الاشهر القادمة او حتي الاسابيع القادمة..لكن كل محلل له وجهة نظر واداوته التي تساعده لو كل واحد فينا دخل في جدال مع الدكتور اني اري اليورو في هبوط وهذا يراه صعود وهذا شرق وهذا غرب كان الورشة اصبحت كوكتيل توصيات ولتشتت الااعضاء واصبحنا في حرب مع بعضنا كعادتنا مع انه ممكن تكون وجهة نظرك صح والدكتور خطأ مثلا.. برأيي المتواضع الذي حصل ليس دكتاتورية من الدكتور بغض النظر عن الخساير والمرجنة وما الي ذلك لكنه اجتهد والباقي توفيق من ربنا لانستطيع لومه ايضا..هذه تجارة فيها الربح والخسارة ارجو ان تتقبل ان هذا السوق من اكثر اسواق العالم مرونة وهذا مايجب ان نكون عليه :1 (74):..ربنا يعوضنا كلنا انا مثلكم خسرت 700 دولار هذا حال السوق:1 (26):
تقبل هذه الورود الجميلة ياجميل :1 (58)::1 (58)::1 (58):

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bary_3 (المشاركة 330133)
نعم خسرت2000 دولار وخسر غيري أقل أو أكثر ،ولم أسحب منها حتى مصروف هذا الأسبوع ،خسرت كل حساباتي وللعلم مصدر رزقي الوحيد هو الفوركس
ومع دالك لن ألوم أحد
الدكتور رأفت قدم خدمة مجانية لمن يبحث عن توصيات ،صابت كثيرا وأخفق هده المرة كما أخفق غيره ،ولكل جواد كبوة،ولو نظرنا حوالينا لوجدنا الأغلب كانت له ميولات في البيع و الشراء كشراءنا أو بيعنا
الفرق أنهم يضعون الستوب لوز ونحن لا نضعه مما قلص خسائرهم عن خسائرنا،كما كنا نربح وهم تضرب صفقاتهم الاستوب فيخسرون ليعود السعر لصالح الصفقات
فالمقصود
لانلقي اللوم على أحد

هذا ماحاولت ان اوصله للاعضاء في مشاركتي ..اتفق معك اخي باري :1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58):

Maximous 09-05-2012 05:56 PM

اقتباس:

ومع دالك لن ألوم أحد
فالمقصود
لانلقي اللوم على أحد

معاك يا بارى
ولكن لنكون اكثر صراحة الورشة كان فيها اخطاء
ولكن لا تقع كاملة على عاتق الدكتور
واللى متابع مع الدكتور من البداية
لو خرج الان من صفقاته
هيطل كسبااااااااااااااااااااااااااااااااااااان
الدكتور من البداية كسبان 3600 $ والان الخسارة 2500 $

hussien86 09-05-2012 05:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Aymanalmerai (المشاركة 330136)
بالعربي الفصيح: أنت شمتان؟؟؟؟؟

الله يسامحك ده انا خسرت 700 دولار معاكو انظر لمشاركاتي السابقة..بس انا علقت لانه الكل يظهر الان انه كان تحليله علي حق ..مجرد استعراض عضلات كعاده العرب ..خذ هذه الورود مني لك:1 (58)::1 (58):

biko_tork 09-05-2012 05:58 PM

اقتباس:

ومع دالك لن ألوم أحد
فالمقصود
لانلقي اللوم على أحد

أستاذ بارى .. انت راجل محترم .. وكلامك دايماً بيعجبنى
بس عندى استفسار لو سمحت
لو انت واضع توصيات .. و ناس كتير دخلت معاك التوصية دي
وللأسف التوصية عكست عليك
مش واجب عليك على الأقل انك تتابع مع الناس دى حصللها ايه؟ وايه اخبارها؟؟ تقدملهم نصائح بنائاً على الإستراتيجية الخفية بتاعتك؟
الناس اتورطت معاك ولازم تشوفلهم حل .. على الأقل الخروج بأقل الخسائر.. مش تسيبهم وتمشى !!
الله اعلم بظروف د.رأفت .. وليه هو مش متابع معانا .. يا رب لو عنده ظرف وحش يقدر يتغلب عليه .. ويرجع بالسلامه
انا ماعرفش الدكتور رأفت شخصياً كويس .. و ده اول موقف ليا معاه ... انما لو الإختفاء ده هروب من المسؤوليه .. مش هاقول غير حاجة واحدة
حسبى الله ونعم الوكيل

waleed adel 09-05-2012 05:58 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة م عادل الشامي (المشاركة 330130)
السلام عليكم
تحياتي للجميع ومعوضين ان شاء الله
سوف اعرض عليكم عدة مشاركات قليلة لي هنا يعلم الله اني لم اكتبها الا لانقاذ المتعسرين
من يسأل عن شراء النيوزلاندي والاسترالي
بالله عليكم خوفا على ارصدتكم النيوزلاندي لن يصعد طالما تحت 0.7965

نصيحة فك عقد الشراء عند 1.3030 بالكثير
لانه سيهبط بقوة
واسف لاختصار مشاركاتي لاني تعودت الا اضع تحليلات في ورش اشخاص والاخ رأفت ارى انه اخ محترم ويمكن ان يفيدك فهو يملك مقومات ذذلك انا انصح فقط لتأثري بالاخوة اللي تمرجنوا
اعتقد ان عقد شرتءك الان محقق ربح
ان اردت اغلاقه اغلقه واخرج خارج السوق هذا الاسبوع ضياع الربح ولا الم الخسارة
لانكم ستشاهدوا هذا الاسبوع مهازل على الشارت
فأوروبا غير مستقرة اطلاقا هذه الايام

لقد وضعت تلك التحذيرات ولكن لم الق الا هذا
السلام عليكم .. بصرف النظر عن الانعكاس الحاصل فى صفقات صاحب الورشة الا انه لا يحق لك او لغيرك ان يتدخل بوجهة نظر معاكسة لصاحب الموضوع فى موضوعه .. تستطيع فتح موضوع خاص بك ان استطعت وان لم يكن عندك وقت كما تقول فتتابع بصمت ان لم يتوافق وجهة نظرك مع وجهة نظر صاحب الموضوع .. طبعا انا اتكلم بصفة عامة لا يصح ان اتى الى بيتك وافرض رأيى عندك بدون وجه حق .. وشكرا
وكما قلت ان الغرض هو انقاذ المتعسرين

الحمد لله رؤيتي انا شخصيا تم الخروج الان من بيع النيوزلاندي والاسترالي بربح وفير والحمد لله

النيوزلاندي والاسترالي محدش يقربلهم الايام دي

النيوزلاندي عند دعم بس ممكن يخترقه لاسفل
شكرا لكم جميعا

سبحان الله دخلت فى وقتك والله بعد مشارتك بالظبط فكرت فى نفس كلامك ده وقررت انى افتح مكان اى حد يقدر يقول اللى هو عايزة ويقول رايه بدون احراج من صاحب الورشة وحضرتك والله والله كنت السبب انى فتحت موضوع كوفى شوب اف اكس ارابيا لاننا كلنا لازم نستفيد ونتعلم من بعض وهناك مكان لكل الاعضاء بدون احراج من صاحب الورشة شكرا مرة ثانيه م عادل

Aymanalmerai 09-05-2012 06:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 330141)

الله يسامحك ده انا خسرت 700 دولار معاكو انظر لمشاركاتي السابقة..بس انا علقت لانه الكل يظهر الان انه كان تحليله علي حق ..مجرد استعراض عضلات كعاده العرب ..خذ هذه الورود مني لك:1 (58)::1 (58):

هههههههههه
ربنا يصلح حالنا جميعاً
و الله الكلام بقى بيأثر أوي و بقى الواحد بيتحسس من أي كلمة, لان في ناس الدنيا جارت عليهم, و بقى الفوركس مدخل رزقهم الوحيد و انا منهم, علماً باني لم اسحب ولا دولار حتى الان, ملحقتش:1 (2):
الحمد لله على كل حال, و معوضة بإذن الله, و تقبل مني اعتذاري لإني فهمتك غلك, و ديه وردة ليك برضو:1 (58):

المضارب 09-05-2012 06:06 PM

يا جماعة أحد عارف أقصى ارتفاع بيوصله الاسترالي والنيوزلاندي أرجو سرعة الرد

mahmoud0711 09-05-2012 06:06 PM

يبدو ان الكثير لم يقرأ مشاركتي رقم 8115 كما يجب انا لم احمل احد اي مسئولية و لم اهاجم احد اطلاقا بل ذكرت بكل وضوح ان كل عضوا مسئول عن حسابة ما كتبتة
كان محاولة لتدارك الأخطاء و الأستفادة من الخطأء قدر الأمكان ستتكرر نفس الظروف التي نمر بها اليوم في عالم الفوركس عشرات بل مئات المرات وان لم تتعلم
من كل موقف لن تكون تاجر ناجح .... واذا اي شخص فهم مشاركتي علي خلاف ذلك اقدم لة اعتزاي الشديد واتمنا ان يعيد قراء ماكتبت ان لم ادعي العلم ولم ادعي اني
كنت متنبأ بماحدث ولم يكن بيدي سكين لآذبح بها البقرة ولا اعرف اي بقرة تقصدون فكلنا تم ذبحنا بسكين الفوركس اللعين
وفقكم الله جميعا

oshee 09-05-2012 06:07 PM

لا حول ولا قوه الا بالله

كلمه السر فيما يحدث الطمع

meda 09-05-2012 06:07 PM

نفس الكلام اكرره .. رغم كل الانعكاس واخسارة والمارجن .. ورغم انتقادى للدكتور رأفت فى شىء واحد فقط هو عدم وجوده بين المتابعين له فقط .. وليس انتقادا فنيا ولا للاسلوب . الا اننى اكرر انه من سوء الادب التطفل على موضوع شخص غيرك بوجهة نظر مختلفة واكرر ايضا اذا اردت ان تفتح موضوع خاص بك فاهلا والا فتتابع بصمت ....

hussien86 09-05-2012 06:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Aymanalmerai (المشاركة 330147)
هههههههههه
ربنا يصلح حالنا جميعاً
و الله الكلام بقى بيأثر أوي و بقى الواحد بيتحسس من أي كلمة, لان في ناس الدنيا جارت عليهم, و بقى الفوركس مدخل رزقهم الوحيد و انا منهم, علماً باني لم اسحب ولا دولار حتى الان, ملحقتش:1 (2):
الحمد لله على كل حال, و معوضة بإذن الله, و تقبل مني اعتذاري لإني فهمتك غلك, و ديه وردة ليك برضو:1 (58):

اكيد اخي الحبيب الكل اعصابه مشدودة وشعره مشدود وكله مشدود بقي الايام دي
:1 (83):.. يارب الكل يعوض اللي خسره ..بالنسبة لتحديد الفوركس كمصدر رزق يعني انا مش متخيل حالي اني اعتمد علي الفوركس واطعمي عيالي منه .. بتذكر مره في ورشة اليورو دولار الاساسية لما العضو فالكون تهجمو عليه الاعضاء طلعت وحده ست تقول بما معناه يااخ فالكون ارجعلنا بتوصياتك انا عايزه ادفع قسط المدرسة للواد اللي عندي وتتوسل له ..يعني مش للدرجة دي نعتمد عليه نعلم اولادنا.. اللي عايز الفوركس مصدر رزق له يتعلم ويتاجر بنفسه مش ياخد توصيات من حد دي وجهة نظري ارجو تتقبلها اخي الحبيب..
وبالنسبة لاعتذارك انا مش هقبله لانه ماصار شي بينا يستدعي الاعتذار :1 (2)::1 (2)::1 (2)::1 (2): لكن انا هقبل الورده :1 (74)::1 (74):

bary_3 09-05-2012 06:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة biko_tork (المشاركة 330142)
أستاذ بارى .. انت راجل محترم .. وكلامك دايماً بيعجبنى
بس عندى استفسار لو سمحت
لو انت واضع توصيات .. و ناس كتير دخلت معاك التوصية دي
وللأسف التوصية عكست عليك
مش واجب عليك على الأقل انك تتابع مع الناس دى حصللها ايه؟ وايه اخبارها؟؟ تقدملهم نصائح بنائاً على الإستراتيجية الخفية بتاعتك؟
الناس اتورطت معاك ولازم تشوفلهم حل .. على الأقل الخروج بأقل الخسائر.. مش تسيبهم وتمشى !!
الله اعلم بظروف د.رأفت .. وليه هو مش متابع معانا .. يا رب لو عنده ظرف وحش يقدر يتغلب عليه .. ويرجع بالسلامه
انا ماعرفش الدكتور رأفت شخصياً كويس .. و ده اول موقف ليا معاه ... انما لو الإختفاء ده هروب من المسؤوليه .. مش هاقول غير حاجة واحدة
حسبى الله ونعم الوكيل

أنـــا معاك في كل كلمة ذكرتها ،والغايب حجتوا معاه
لاندري بحال الدكتور وما المانع لمشاركتنا ،لعله خير

goggo 09-05-2012 06:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Aymanalmerai (المشاركة 330108)
السوق مالوش كبير, و الي ما بيحترم ماله, ماله بيضيع
و الدكتور مانوش نبي عشان تظيط توقعاته مية مية, أكبر مضارب بالعالم مش فاكر اسمه دلوقتي" فيك تسال أبو عافية عنه" خسر بست شهور 18 مليار دولار
ومين قلك يا حضرت الفهمان إن الناس مش بتقرأ و تطلع و تتعلم؟ انا لمعلوماتك دخلت بعقد على النيوزيلندي و عقد على الاسترالي مش بكل العقود, و عكس عليا, و الحمد لله الرصيد بيستحمل, و دخلت على اليورو و عكس برضو عليا بعد ماكنت ربحان منه 50 دولار, و الحمد لله الرصيد بيستحمل, و دي نحن منتعلم, اما عنك, ماشاء الله نازل من بطن الدتك متعلم, و جاي تشمت بالناس
اتكل على الله و شفلك حاجة تانية أيها المضارب

انا لا اريد ان ادخل في جدال معك لاني ساضيع وقتا ثمينا معك بدون فائدة
ثانيا انا لست شامتا من الخسرانين هنا هذا في مخيلتك فقط انا دعوت لكم ان تخرجوا على خير و انا نزلت من بطن امي لا اعرف شيئا و تعبت و تعلمت و الحمد لله و لم و لن ارضى ان اكون تابعا لاي شخص ساكون انا القائد و لا تفهم كلامي هذا بالخطا
انا لا الوم الدكتور رافت و لا معترض على شيء و لتعلم انه لا يوجد اي محلل لا يخطىء و الدكتور و الله انسان محترم و يسال عن الناس انا كل ما اردت ان اقوم به هو نقل خبرتي بالسوق لاني كنت مثلك ابحث عن التوصيات و اخذها جاهزة و اصبحت اعجز عن تعلم المزيد ما دام التوصيات موجودة لماذا اتعب نفسي بالتحليل و البحث عن المعلومات للتعلم و لما يعكس السعر كثيرا لا اعرف ماذا افعل مثل ما يحصل معك الان ? تعرف تطلع من صفقاتك و لا انت شاطر بس بالحكي

waleed adel 09-05-2012 06:15 PM

يا اخوانا الاختلاف فى الراى لايفسد للود قضيه الارزاق بيد الله هو وحده اللى بيوزعها بعد اللى حصل معاكم والمى وحزنى الشديد كنت قد تراجعت عن فتح حساب حقيقى نهائيا وبعد عدة ايام رجع الايمان الى قلبى وتذكرت ان كل شىء بيد الله وحده يرزق من يشاء واليوم فتحت الحساب بالفعل وتم التحويل كمان
فهذا موضوع منتهى ولكن كم منا دخل على ورش اخرى هل تواجد لقاء اخوى واسرى للاعضاء مثل هذه الورشه اعتقد الاجابه لا الدكتور جمع الاعضاء لمرحله حب البغض للبعض والخوف على بعضنا وبعد ماالدكتور زعل من زيكو وقرر يسيب الورشة واتكلمنا معاه واتحيلنا عليه اقسم بالله انا قولتله ارجع واحنا مش عايزين توصيات عايزينك بس اخ كبير معانا بالرغم من تقارب سنى وسنه وبعدين هو نفسه الكل يكسب عمره ماكان يقصد الخساره
بس الشىء السلبى عدم تواجده حاليا صح طيب لو اى حد منكم وضع توصيه هنا وخسرت الناس واتمرجنت حساباتهم مش من الممكن انه يكون وصل بيه الاحراج منكم انه يظهر ويتكلم كاحساس بالذنب طبعا انا ماليش اى مصلحه والله انى ادافع عنه بس بشكره انى عرفت ناس جميله زيكم

Maximous 09-05-2012 06:20 PM

ما كنت اتمنى ان ينتهى امر هذه الورشة بهذا الحال
دى كانت اجميل ورشة تضم الاعضاء وتحتضنهم فى المنتدى بل فى كل المنتديات العربية
اتمنى اللى عنده كلمة خير يقولها واللى حاسس ان كلامه ممكن يزعل حد يستنى شوية يمكن يهدا وبعدين يقول اللى هو عاوزه

hussien86 09-05-2012 06:26 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Maximous (المشاركة 330163)
اتمنى اللى عنده كلمة خير يقولها واللى حاسس ان كلامه ممكن يزعل حد يستنى شوية يمكن يهدا وبعدين يقول اللى هو عاوزه

هو بس عشان غاب القائد وعذره معه .. فتشتت الجنود واصبحو يلومو بعضهم مع الشد العصبي واللي بيحصل في السوق ..عد ايها القائد لتجمع الشمل مره اخري :1 (10)::1 (10)::1 (58)::1 (58):

waleed adel 09-05-2012 06:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة oshee (المشاركة 330151)
لا حول ولا قوه الا بالله

كلمه السر فيما يحدث الطمع

شكرا كده جبت من الاخر العدو اللدود الطمع

Aymanalmerai 09-05-2012 06:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 330154)

اكيد اخي الحبيب الكل اعصابه مشدودة وشعره مشدود وكله مشدود بقي الايام دي
:1 (83):.. يارب الكل يعوض اللي خسره ..بالنسبة لتحديد الفوركس كمصدر رزق يعني انا مش متخيل حالي اني اعتمد علي الفوركس واطعمي عيالي منه .. بتذكر مره في ورشة اليورو دولار الاساسية لما العضو فالكون تهجمو عليه الاعضاء طلعت وحده ست تقول بما معناه يااخ فالكون ارجعلنا بتوصياتك انا عايزه ادفع قسط المدرسة للواد اللي عندي وتتوسل له ..يعني مش للدرجة دي نعتمد عليه نعلم اولادنا.. اللي عايز الفوركس مصدر رزق له يتعلم ويتاجر بنفسه مش ياخد توصيات من حد دي وجهة نظري ارجو تتقبلها اخي الحبيب..
وبالنسبة لاعتذارك انا مش هقبله لانه ماصار شي بينا يستدعي الاعتذار :1 (2)::1 (2)::1 (2)::1 (2): لكن انا هقبل الورده :1 (74)::1 (74):

الله ينور عليك اخ حسين
الي عاوز يجعله مصدر رزق لازم يتعلم, ياريتك تكون معايا دلوئتي جنبي, لحتى اهديك الوردة وجهاً لوجه و لحتى أريد كتاب جون مورفي الي قاعد اقرأ فيه من الصبح وصرلي فترة فيه وقبله كنت قاري مراجع تانية و قاري عن الشموع اليابانية و عندي كتب كمية, ربنا يسهل و اقراهم في اسرع فرصة, و اوافق الرأي الي عاوز يجعل من الفوركس مصدر رزق لازم يتعلم, انا صرلي فترة اكثر من ست شهور مانمت متل الناس و الخلق
و انا بحاول أحلل التوصيات و اعرف سبب الدخول, اجتهد يعني:1 (2): ولسى الطريق طويل جداً و انا عارف هالشي
ربنا يدينا القدرة على التحمل و المتابعة و يرزقنا جميعاً, انا على فكرة بتوصلني توصيات على الموبايل من المنتدى و بشوف توصيات كتير ها كمان, و الي بقتنع بيه وفقاً لمعلوماتي البسيطة بدخل بيه, و الحمد لله أولاً و أخيراً

Aymanalmerai 09-05-2012 06:37 PM

اقتباس:

بارك الله بك, كلام يحترم
و لك احلى لايك مع وردة:1 (58):

Aymanalmerai 09-05-2012 06:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waleed adel (المشاركة 330158)
يا اخوانا الاختلاف فى الراى لايفسد للود قضيه الارزاق بيد الله هو وحده اللى بيوزعها بعد اللى حصل معاكم والمى وحزنى الشديد كنت قد تراجعت عن فتح حساب حقيقى نهائيا وبعد عدة ايام رجع الايمان الى قلبى وتذكرت ان كل شىء بيد الله وحده يرزق من يشاء واليوم فتحت الحساب بالفعل وتم التحويل كمان
فهذا موضوع منتهى ولكن كم منا دخل على ورش اخرى هل تواجد لقاء اخوى واسرى للاعضاء مثل هذه الورشه اعتقد الاجابه لا الدكتور جمع الاعضاء لمرحله حب البغض للبعض والخوف على بعضنا وبعد ماالدكتور زعل من زيكو وقرر يسيب الورشة واتكلمنا معاه واتحيلنا عليه اقسم بالله انا قولتله ارجع واحنا مش عايزين توصيات عايزينك بس اخ كبير معانا بالرغم من تقارب سنى وسنه وبعدين هو نفسه الكل يكسب عمره ماكان يقصد الخساره
بس الشىء السلبى عدم تواجده حاليا صح طيب لو اى حد منكم وضع توصيه هنا وخسرت الناس واتمرجنت حساباتهم مش من الممكن انه يكون وصل بيه الاحراج منكم انه يظهر ويتكلم كاحساس بالذنب طبعا انا ماليش اى مصلحه والله انى ادافع عنه بس بشكره انى عرفت ناس جميله زيكم

إنسان رائع حضرتك, كلام من اجمل ما سمعت اليوم:1 (58):
و احلى لايك

Aymanalmerai 09-05-2012 06:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة goggo (المشاركة 330156)
انا لا اريد ان ادخل في جدال معك لاني ساضيع وقتا ثمينا معك بدون فائدة
ثانيا انا لست شامتا من الخسرانين هنا هذا في مخيلتك فقط انا دعوت لكم ان تخرجوا على خير و انا نزلت من بطن امي لا اعرف شيئا و تعبت و تعلمت و الحمد لله و لم و لن ارضى ان اكون تابعا لاي شخص ساكون انا القائد و لا تفهم كلامي هذا بالخطا
انا لا الوم الدكتور رافت و لا معترض على شيء و لتعلم انه لا يوجد اي محلل لا يخطىء و الدكتور و الله انسان محترم و يسال عن الناس انا كل ما اردت ان اقوم به هو نقل خبرتي بالسوق لاني كنت مثلك ابحث عن التوصيات و اخذها جاهزة و اصبحت اعجز عن تعلم المزيد ما دام التوصيات موجودة لماذا اتعب نفسي بالتحليل و البحث عن المعلومات للتعلم و لما يعكس السعر كثيرا لا اعرف ماذا افعل مثل ما يحصل معك الان ? تعرف تطلع من صفقاتك و لا انت شاطر بس بالحكي

يا اخي انا لا أريد ان ادخل معك في جدال, و لكن الله يسامحك, الي بيحب الخير للناس مش يجيهم بالطريقة ديه, حبة حبة
انت صاحب علم الله يباركلك و ينور عليك و يرزقك, بس مش صح تيجي على واحد زي مبتدأ و تعرض عضلاتك, أيوا بكل صراحة مابعرفش أخرج من الصفقات لكنها وصلت لدعومات و ترندات صاعدة, و غن شاء الله خط السعر يطلع, و لا تنسى الأيادي الخفية الي بالسوق, ما الفوركس مش جمعية خيرية, تسحب منه فلوس و تمشي, الكبار لازم ياخدوا حصتهم كمان
والله من الصبح و انا قاعد اقرا و بتعلم كل يوم" دنا محروم النوم و الله", و لكن رب العالمين جل و علا خلق الدنيا بست أيام, طب مش مسمحلي اتعلم الفوركس بسنتين على الأقل؟؟ و لله المثل الأعلى
على كل حال, تعليقك, جاه بوقت صعب و حضرتك إستفذيتني
على كل حال تقبل إعتذاري لأننا في الصالون داه تعودنا نحترم بعضنا البعض و نعتذر عند الإساءة أو التجريح
و لايك و وردة كمان:1 (58):

hussien86 09-05-2012 06:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Aymanalmerai (المشاركة 330176)
الله ينور عليك اخ حسين
الي عاوز يجعله مصدر رزق لازم يتعلم, ياريتك تكون معايا دلوئتي جنبي, لحتى اهديك الوردة وجهاً لوجه و لحتى أريد كتاب جون مورفي الي قاعد اقرأ فيه من الصبح وصرلي فترة فيه وقبله كنت قاري مراجع تانية و قاري عن الشموع اليابانية و عندي كتب كمية, ربنا يسهل و اقراهم في اسرع فرصة, و اوافق الرأي الي عاوز يجعل من الفوركس مصدر رزق لازم يتعلم, انا صرلي فترة اكثر من ست شهور مانمت متل الناس و الخلق
و انا بحاول أحلل التوصيات و اعرف سبب الدخول, اجتهد يعني:1 (2): ولسى الطريق طويل جداً و انا عارف هالشي
ربنا يدينا القدرة على التحمل و المتابعة و يرزقنا جميعاً, انا على فكرة بتوصلني توصيات على الموبايل من المنتدى و بشوف توصيات كتير ها كمان, و الي بقتنع بيه وفقاً لمعلوماتي البسيطة بدخل بيه, و الحمد لله أولاً و أخيراً

الله يوفقك اخي ايمن استمر ولا تمل ولا تكل وربنا هيعطيك علي قد مابتتعب .. ربنا معاك هدعيلك من كل قلبي والله ..وبالنسبة لتوصيات المنتدي متابعها ايضا لكن اخر شهرين خساير كبيرة هذا حال السوق والحمدلله اولا واخيرا :1 (96):

Aymanalmerai 09-05-2012 06:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 330193)

الله يوفقك اخي ايمن استمر ولا تمل ولا تكل وربنا هيعطيك علي قد مابتتعب .. ربنا معاك هدعيلك من كل قلبي والله ..وبالنسبة لتوصيات المنتدي متابعها ايضا لكن اخر شهرين خساير كبيرة هذا حال السوق والحمدلله اولا واخيرا :1 (96):

أيوا كده جرعة رفع روح معنوية على الماشي:1:
ربنا يوفقك و يجعل طريق نور و علم و أرباح:1 (50):

naitsi 09-05-2012 06:58 PM

اقتباس:

هههههههههه ماذا تقول ههههه إنتهاء الورشة هاذا مستحيل ومستبعد ان تنتهي مادمت أنا على قيد الحياة ابدا لن نقوم بترك التكنة مهما يكن ومهما يقال نحن نحترم أي رأي بشرط عدم مس كرامة الجنرال او التجرء على إستفزازه بأي طريقة كانت المهم هاذه سحابة عابرة وستنتهي بإذن الله ورغم اني تمرجنت لاكن مازلت مع الورشة إلى آخر لحظة في حياتي لذى أرجوكم إصبروا إلى أن يأتي الجنرال فقد يكون هو ايضا لذيه مشاكل خاصة فلا تحكموا عليه بهاذه السرعة وبتوفيق لكل المتاجرين

Maximous 09-05-2012 06:59 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Aymanalmerai (المشاركة 330189)
يا اخي انا لا أريد ان ادخل معك في جدال, و لكن الله يسامحك, الي بيحب الخير للناس مش يجيهم بالطريقة ديه, حبة حبة
انت صاحب علم الله يباركلك و ينور عليك و يرزقك, بس مش صح تيجي على واحد زي مبتدأ و تعرض عضلاتك, أيوا بكل صراحة مابعرفش أخرج من الصفقات لكنها وصلت لدعومات و ترندات صاعدة, و غن شاء الله خط السعر يطلع, و لا تنسى الأيادي الخفية الي بالسوق, ما الفوركس مش جمعية خيرية, تسحب منه فلوس و تمشي, الكبار لازم ياخدوا حصتهم كمان
والله من الصبح و انا قاعد اقرا و بتعلم كل يوم" دنا محروم النوم و الله", و لكن رب العالمين جل و علا خلق الدنيا بست أيام, طب مش مسمحلي اتعلم الفوركس بسنتين على الأقل؟؟ و لله المثل الأعلى
على كل حال تقبل إعتذاري لأننا في الصالون داه تعودنا نحترم بعضنا البعض و نعتذر عند الإساءة أو التجريح

الله يوفقك يا ايمن
على فكرة كلنا زيك
انا عن نفسى قلت اخدت توصيات من الدكتور وفى نفس الوقت اتعلم مع نفسى
وانا عارف انك فى يوم هتوصل للى انت عايزه
ربنا معاك
وخد يا عم الورده دى :1 (58)::1 (83):

waleed adel 09-05-2012 07:03 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة naitsi (المشاركة 330211)
هههههههههه ماذا تقول ههههه إنتهاء الورشة هاذا مستحيل ومستبعد ان تنتهي مادمت أنا على قيد الحياة ابدا لن نقوم بترك التكنة مهما يكن ومهما يقال نحن نحترم أي رأي بشرط عدم مس كرامة الجنرال او التجرء على إستفزازه بأي طريقة كانت المهم هاذه سحابة عابرة وستنتهي بإذن الله ورغم اني تمرجنت لاكن مازلت مع الورشة إلى آخر لحظة في حياتي لذى أرجوكم إصبروا إلى أن يأتي الجنرال فقد يكون هو ايضا لذيه مشاكل خاصة فلا تحكموا عليه بهاذه السرعة وبتوفيق لكل المتاجرين

:1 (50): :1 (62)::1 (62)::1 (62)::1 (62)::1 (62)::1 (62)::1 (62)::1 (62)::1 (62)::1 (62)::1 (62): :1 (50):

goggo 09-05-2012 07:05 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Aymanalmerai (المشاركة 330189)

و الله انا احب الخير للناس و انا اول من طالب الدكتور بشرح طريقته ليتعلم الجميع العمل بها و يربح و يعرف كيف يتصرف و قت الخسارة و لكن انت رديت علي و بعض الشباب و رفضتم هذا ربما خفتوا التوصيات تضيع وانا قلت التوصيات لا تدوم و الربح زائل اذا لم نكن نعرف لماذا ندخل و طبعا قلت ايضا ان الدكتور له الحق في الاحتفاظ بسره و لكن اردت ان يكون للجميع وجهة نظره و يناقش و ليس اخذ التوصيات فقط
اذا قرات كلامي جيدا ستفهم اني اريدك ان تربح مع الدكتور و بدون الدكتور هذا ما اريده فكيف لا احب الخير للناس
انا كنت اريد ان استفزك صحيح حتى تدرك خطاك و اعتذارك مقبول
في انتظار عودة الدكتور الى هذه الورشه الطيبة

hussien86 09-05-2012 07:05 PM

اقتباس:

ياسلام كلمات من قائد عظيم مغوار ..اتمني تكون ضمدت جراح الاصابة السابقة واستعديت للجولة القادمة سيادة اللواء :1 (91)::1 (91):

hussien86 09-05-2012 07:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة goggo (المشاركة 330220)
و الله انا احب الخير للناس و انا اول من طالب الدكتور بشرح طريقته ليتعلم الجميع العمل بها و يربح و يعرف كيف يتصرف و قت الخسارة و لكن انت رديت علي و بعض الشباب و رفضتم هذا ربما خفتوا التوصيات تضيع وانا قلت التوصيات لا تدوم و الربح زائل اذا لم نكن نعرف لماذا ندخل و طبعا قلت ايضا ان الدكتور له الحق في الاحتفاظ بسره و لكن اردت ان يكون للجميع وجهة نظره و يناقش و ليس اخذ التوصيات فقط
اذا قرات كلامي جيدا ستفهم اني اريدك ان تربح مع الدكتور و بدون الدكتور هذا ما اريده فكيف لا احب الخير للناس
انا كنت اريد ان استفزك صحيح حتى تدرك خطاك و اعتذارك مقبول
في انتظار عودة الدكتور الى هذه الورشه الطيبة

بارك الله فيكم يااخواني خلاص ياريت تهدي النفوس وترجع لطبيعتها ونراقب السوق نرتاح شوي وقدر الله وماشاء فعل ..انت تريد وانا اريد والله يفعل مايريد ..خدي دي الوردة ليك كمان
:1 (58):
بس انا نفسي اعرف الاندونيسيين اولاد الزينا دايما في المراكز الاولي في المسابقات نفسي اعرف ازاي بيتاجرو واي اكسبيرتات اللي بتخليهم كده :1 (26):
Trading Championship May 2012 | Myfxbook

Aymanalmerai 09-05-2012 07:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Maximous (المشاركة 330213)
الله يوفقك يا ايمن
على فكرة كلنا زيك
انا عن نفسى قلت اخدت توصيات من الدكتور وفى نفس الوقت اتعلم مع نفسى
وانا عارف انك فى يوم هتوصل للى انت عايزه
ربنا معاك
وخد يا عم الورده دى :1 (58)::1 (83):

الله يبارك فيك و يارب نوصل كلنا لأنه مجال شيق جداً و ممتع فقط للي حابب يتعلمه, و مادام إحنا هنا و دخلنا منتديات فوركس معناته غننا حابين نتعلم, ربنا يسهل امرنا جميعاً و ييسرلنا العلم داه:1 (96):
يظهر غن اليوم داه هو اليوم العالمي للورود, الحمد لله الناس بدات ترتاح شوية بعد هالشد العصبي:1 (82)::1 (58)::1 (2):

Aymanalmerai 09-05-2012 07:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 330224)

بارك الله فيكم يااخواني خلاص ياريت تهدي النفوس وترجع لطبيعتها ونراقب السوق نرتاح شوي وقدر الله وماشاء فعل ..انت تريد وانا اريد والله يفعل مايريد ..خدي دي الوردة ليك كمان
:1 (58):
بس انا نفسي اعرف الاندونيسيين اولاد الزينا دايما في المراكز الاولي في المسابقات نفسي اعرف ازاي بيتاجرو واي اكسبيرتات اللي بتخليهم كده :1 (26):
Trading Championship May 2012 | Myfxbook

متقليش بقا, المركز الأول من اوكرانيا بلد إقامتي, و المركز الرابع لسوريا وطني الأم:1 (2):
نفسي أوصله الأوكراني داه, و آخد عنده دروس, هههههه

Aymanalmerai 09-05-2012 07:16 PM

اقتباس:

سيادة اللواء ياااااااااااااااا رااااااااااااااااااااااااااااااااااااااجل ليك شوقة
احلى وردة و أحلى لايك, على فكرة يا سيادة اللواء, انا من اول مادخلت الورشة و كنت بتابع من بعيد فقط و مش بدخل توصيات كنت بدوس لايك على طول أول ما أشوف مشاركاتك يا سيادة اللواء:1 (58):

hussien86 09-05-2012 07:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Aymanalmerai (المشاركة 330226)
متقليش بقا, المركز الأول من اوكرانيا بلد إقامتي, و المركز الرابع لسوريا وطني الأم:1 (2):
نفسي أوصله الأوكراني داه, و آخد عنده دروس, هههههه

ياااااااااه الاوكراني ده لسه طلع دلوقت ماكانش قبل شوي ..بالله تحجزلي معاك انا كمان عايز هههه يااخي لما نشوف نتائجهم ماشاء الله الواحد بيحس انه بيشتغل في سوق الفجل والكرنب مش فوركس :1 (83)::1 (83):.....مين اللي بيعمل 184% في يوم واحد وفي اسبوع ازمات زي ده وبدروداون اقل من 10 % ... سبحانك يارب

Aymanalmerai 09-05-2012 07:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 330235)

ياااااااااه الاوكراني ده لسه طلع دلوقت ماكانش قبل شوي ..بالله تحجزلي معاك انا كمان عايز هههه يااخي لما نشوف نتائجهم ماشاء الله الواحد بيحس انه بيشتغل في سوق الفجل والكرنب مش فوركس :1 (83)::1 (83):.....مين اللي بيعمل 184% في يوم واحد وفي اسبوع ازمات زي ده وبدروداون اقل من 10 % ... سبحانك يارب

والله ضحكتني من كل قلبي بسوق الفجل و الكرنب:1 (83)::1 (83):
داه عملهم بيوم واحد, داه معناته واحديهم بيشتغل يوم واحد في الشهر و الباقي سياحة:1:
ربنا يجعلنا مثلهم, بس يارب مايكونوش عاهات:1 (83):

naitsi 09-05-2012 07:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 330221)

ياسلام كلمات من قائد عظيم مغوار ..اتمني تكون ضمدت جراح الاصابة السابقة واستعديت للجولة القادمة سيادة اللواء :1 (91)::1 (91):

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Aymanalmerai (المشاركة 330229)
سيادة اللواء ياااااااااااااااا رااااااااااااااااااااااااااااااااااااااجل ليك شوقة
احلى وردة و أحلى لايك, على فكرة يا سيادة اللواء, انا من اول مادخلت الورشة و كنت بتابع من بعيد فقط و مش بدخل توصيات كنت بدوس لايك على طول أول ما أشوف مشاركاتك يا سيادة اللواء:1 (58):

شكرا لك يا أبطال إن شاء الله ستنتصرون فقط الصبر لا غير للإشارة لكل من بقيت عنده صفقات النيوزلندي فهو سيصعد قريبا جدا جدا لانه الان في منطقة قوية جدا ووصل لترند هابط شهري يصعب كسهره بالإضافة لتشبع عالمي ههههه الان التجار سينخدعون بالدولار والكل سيذخل شراء لدولار وبيع لليورو وبيع النيزلندي والكل سيتوه والاخبار الامريكية ستأتي كلها سالبة غدا إن شاء الله وسنهار مرة أخرى الدولار لانه لا يمكن لا يمكن ان تبقى العملات الاخرى تتفرج على موتها البطيء بسيف الامريكان لابد من التذخل فهم يلعبون لعبة الكرة يمررونها فيما بينهم مرة تكون عند لليورو حتا يشبع من الاموال ومن تم يمرر الكرة لدولار ليأكل نصيبه من الارباح والان يستعد الدولار ليمرر الكرة والكرة هي عبارة عن قنبلة كل من بقيت عندها اكتر من الازم ستنفجر عليه هههههه وتذكروا هاذا الرد جيدا بعدما سيصعد النيوزلندي سأضعه مرة أخرى

hussien86 09-05-2012 07:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Aymanalmerai (المشاركة 330241)
والله ضحكتني من كل قلبي بسوق الفجل و الكرنب:1 (83)::1 (83):
داه عملهم بيوم واحد, داه معناته واحديهم بيشتغل يوم واحد في الشهر و الباقي سياحة:1:
ربنا يجعلنا مثلهم, بس يارب مايكونوش عاهات:1 (83):

ادحك ياكبير :1 (83)::1 (83): احنا بنقعد شهرين نشتغل ويوم واحد نقعد سياحه يقشطنا كل اللي ربحناه :1 (83)::1 (83)::1 (83): تبا للفوركس ..قلبي الصغير لم يعد يتحمل :1 (83)::1 (83)::1 (83)::1 (83):

الساعة الآن 01:42 AM