اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ® فن المحاربين القدماء ® •●§(Harmonic Art & Cowboy System)§●• ® (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=24576)

COWBOY 14-12-2012 05:24 PM

رد: ® فن المحاربين القدماء ® •●§( Harmonic Art )§●• ®

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة canister (المشاركة 436873)
اهو الاسبوع ده مش حلو بالنسبالي الحمد لله علي كل شيء, انا كنت عامل استوب عند 1.3120, وفعلا كنت المفروض ازوده شوية بس النصيب, وبفكر ابيع تاني من مستويات 1.3070
وخسرت حوالي 50 نقطة, ومكنش في فرص للتبريد او كدة, لان انا نمت صحيت لاقيت الصفقة ضربت

وكنت داخل يورو ين وعملت معايا بتاع 50 نقطة كدة

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة canister (المشاركة 436874)
دخلت بيع تاني علي اليورو دولار من مستوي 1.3085, واستوب 1.3135

ويا مسهل الحال يارب

يا صديقى .. احنا دلوقتى فى ظروف صعبة جدا بيمر بيها السوق وانت لم تلتزم بالشروط واهم حاجة عندنا اننا نحافظ على راس مالنا بشكل جيد .. يعنى اليورو لما وضعة الاصدقاء للبيع معروف اننا بندخل فى الغالب من مستوى 88 فايبو يعنى عند سعر 3097 .. او ننتظر تكون زاوية من هذا المستوى تمام كدة كما اشار ابو ياسر .. المهم الاستوب بالضبط على منصة ويندسور زى ما بنشتغل كلنا عند 3125 وضيف علية الاسبريد زى ما تعودنا ومازال السعر لم يكسر تلك النقطة .. .. و دة الاستوب الطبيعى .. وكنا ممكن نبرد من نموذج الديلى حاجة بسيطة بردة .. انا مش عارف بقة انت ليه غامرت ودخلت بالشكل دة واليورو ين .. انا انتظرت زاوية كما وضحت ولكن لم تظهر الزاوية والنموذج راح لحالة ومكتبتش انى هبرد علية علشان مش مهتم بية حاليا .. لانى مبرد على الاسترلينى كما وضحت .. يا صديقى صدقنى فى ملل السوق الحالى .. انت محتاج تركز شوية علشان تقدر بفضل الله تعدى الفترة دى على خير على العموم الحمد لله على كل حال

COWBOY 14-12-2012 05:28 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جون ميرفى (المشاركة 436854)
فهمت خالد وانا هكمل وفهمت نسب الفايبو استحملنى اول لما هقف فى حاجه هبقى اقولك

بالتوفيق ان شاء الله وكل الاخوة هنا معنا محبين للخير والتعاون فاطرح اسئلتلك براحتك :)

COWBOY 14-12-2012 05:31 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elazzazy (المشاركة 436711)
مساء الخير ازيكم ياشباب اعتذر لغيابى بسبب الامتحانات
فرصه على مجنون

يا هلا بيك يا غالى :) .. نموذج جيد على الملكى .. تمنياتى لك بالنجاح والتوفيق ان شاء الله

COWBOY 14-12-2012 05:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 435887)
بفكر فى الاسترلينى

اختبر مستوى 6129 بنموذج سابق وهذا لايدعم النموذج الحالى :( .. و هذا هو الاستوب الاساسى .. اذا كسرة اذا المرحلة الثانية 6170 ان شاء الله
كتبريد ..
واذا كسرها اذا الزوج يبحث عن نموذج الديلى

وان شاء الله لن يخرج عن تلك النقاط .. وفى ظل تلك الظروف التى يمر بها السوق من تقلبات .. ربنا يستر :D منتظر رايكم

نحن نمر بفترة مملة جدا الان نعود الى الاسترلينى الحمد لله السعر بالضبط لمس التبريد 6170 بدون نقطة زيادة وارتد بالمسطرة .. :) طبعا صدفة ههههههههه انا حددت الرقم على اساس تحليلى طبعا والحمد لله
وعاد مرة اخرى الى 6115 يعنى من دخل من العقد الثانى حقق 50 نقطة تقريبا.. حاليا السوق شعارة الملل اذا الاقتناص يا شباب او الخروج على تعادل او الالتزام بالاستوب الصغير او تقسيم العقود والاعتماد على التبريد الدقيق .. حتى تمر تلك الفترة بسلام ولكم تحياتى

canister 14-12-2012 08:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 436882)

يا صديقى .. احنا دلوقتى فى ظروف صعبة جدا بيمر بيها السوق وانت لم تلتزم بالشروط واهم حاجة عندنا اننا نحافظ على راس مالنا بشكل جيد .. يعنى اليورو لما وضعة الاصدقاء للبيع معروف اننا بندخل فى الغالب من مستوى 88 فايبو يعنى عند سعر 3097 .. او ننتظر تكون زاوية من هذا المستوى تمام كدة كما اشار ابو ياسر .. المهم الاستوب بالضبط على منصة ويندسور زى ما بنشتغل كلنا عند 3125 وضيف علية الاسبريد زى ما تعودنا ومازال السعر لم يكسر تلك النقطة .. .. و دة الاستوب الطبيعى .. وكنا ممكن نبرد من نموذج الديلى حاجة بسيطة بردة .. انا مش عارف بقة انت ليه غامرت ودخلت بالشكل دة واليورو ين .. انا انتظرت زاوية كما وضحت ولكن لم تظهر الزاوية والنموذج راح لحالة ومكتبتش انى هبرد علية علشان مش مهتم بية حاليا .. لانى مبرد على الاسترلينى كما وضحت .. يا صديقى صدقنى فى ملل السوق الحالى .. انت محتاج تركز شوية علشان تقدر بفضل الله تعدى الفترة دى على خير على العموم الحمد لله على كل حال

طبعا الحمد لله علي كل شيء, ورغم اني عملت بيع تاني وعليت الاستوب, رجعت برضه لاقيته اتضرب :D
علي العموم انا لسة جديد عالفوركس, ولسة بتعلم فيه, والمشكلة اني جيت في شهر ممل زي ده, انا اعرف ناس كتير قرروا انهم ياخدوا اجازة الشهر ده وميدخلوش عمليات فيه
وعلي العموم الواحد مش بيتعلم بسهولة, واي حاجة بعملها غلط بتعلم منها وبحاول استفاد منها بعد كدة, والميزة اللي شايفها فيا لحد دلوقتي اني بتبع نظام رأس مال صارم, ولحد دلوقتي محافظ علي رأس المال الأساسي بتاعي
وربنا يكرمنا يارب ويسهلنا الحال كلنا

COWBOY 14-12-2012 10:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة canister (المشاركة 436942)
طبعا الحمد لله علي كل شيء, ورغم اني عملت بيع تاني وعليت الاستوب, رجعت برضه لاقيته اتضرب :D
علي العموم انا لسة جديد عالفوركس, ولسة بتعلم فيه, والمشكلة اني جيت في شهر ممل زي ده, انا اعرف ناس كتير قرروا انهم ياخدوا اجازة الشهر ده وميدخلوش عمليات فيه
وعلي العموم الواحد مش بيتعلم بسهولة, واي حاجة بعملها غلط بتعلم منها وبحاول استفاد منها بعد كدة, والميزة اللي شايفها فيا لحد دلوقتي اني بتبع نظام رأس مال صارم, ولحد دلوقتي محافظ علي رأس المال الأساسي بتاعي
وربنا يكرمنا يارب ويسهلنا الحال كلنا

ولا يهمك يا صديقى موفق دائما ان شاء الله

Amjad Shadid 14-12-2012 10:51 PM

أستاذ خالد تحياتي

ممكن حيد يوضح ايه اللي بيحصل ده ، هل هناك تدخل حكومي ، يبدو ان هناك اهداف وضحة لاغلاق نهاية العام خبر كويس على الدولار بيرتفع اليورو " ارتفاع شهية المخاطر " خبر سيء على الدولار بيرتفع اليورو " ضعف الدولار " امال ايمتى اليورو بينزل " بس يقرر العمو سام والا ايه الحكايه ، يعني حركة شراء قوية الان من هذا المستوى مغامرة مجنونة ولا حد يقدر يستوعبها ، على اية حال انا صفقت اليورو معايا بيع من 1.3127 مع اني كنت داخل 1.299 بردت على 1.3134 وبقى السعر ده ، اليورو على كافة الفريمات تشبع شرائي ، نسب الفايبو تستدعي التصحيح ، اخبار اوروبا تم تخفيض التصنيف الائتماني لكل من بريطانيا وايطاليا ، البطالة اسوء من المتوقع ، مؤشرات الرهن الفرنسية اسوء من المتوقع ، مديري المشتريات الالمانية اسوء من المتوقع

فاضل تموت نص اوروبا علشان اليورو ينزل ههه

تحياتي

COWBOY 14-12-2012 10:54 PM

الحمد لله السوق طوال الاسبوع لم يتعدى رنج ال50 نقطة وفى لحظاتة الاخيرة اتغابى بشكل غبى الحمد لله على كل حال
المهم ان لسة السوق ملتزم بالنماذج الكبيرة .. اجازة سعيدة ان شاء الله
وتوقعوا زيادة التذبذب كلما اقتربت نهاية العام الحالى كل عام وانتم بخير :)

COWBOY 14-12-2012 11:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Amjad Shadid (المشاركة 436991)
أستاذ خالد تحياتي

ممكن حيد يوضح ايه اللي بيحصل ده ، هل هناك تدخل حكومي ، يبدو ان هناك اهداف وضحة لاغلاق نهاية العام خبر كويس على الدولار بيرتفع اليورو " ارتفاع شهية المخاطر " خبر سيء على الدولار بيرتفع اليورو " ضعف الدولار " امال ايمتى اليورو بينزل " بس يقرر العمو سام والا ايه الحكايه ، يعني حركة شراء قوية الان من هذا المستوى مغامرة مجنونة ولا حد يقدر يستوعبها ، على اية حال انا صفقت اليورو معايا بيع من 1.3127 مع اني كنت داخل 1.299 بردت على 1.3134 وبقى السعر ده ، اليورو على كافة الفريمات تشبع شرائي ، نسب الفايبو تستدعي التصحيح ، اخبار اوروبا تم تخفيض التصنيف الائتماني لكل من بريطانيا وايطاليا ، البطالة اسوء من المتوقع ، مؤشرات الرهن الفرنسية اسوء من المتوقع ، مديري المشتريات الالمانية اسوء من المتوقع

فاضل تموت نص اوروبا علشان اليورو ينزل ههه

تحياتي

عندك حق استاذ امجد .. السوق حاليا لاتعليق عليه:1 (56)::1 (56)::1 (56)::1 (56)::1 (56)::1 (64)::1 (64)::1 (64)::1 (64): ومن يدعى ان له رؤية واضحة الان .. اشك فى كلامة :1 (11)::1 (11)::1 (11): على العموم سنتابع قوة الماركت امام نماذج الفريمات الكبيرة .. واجازة سعيدة عليك يا صديقى :) وان شاء الله الى نهاية العام سنعمل بحرص شديد حتى لو هندخل صفقة واحدة فى الاسبوع المهم نقتنص بحرص .. ولك تحياتى

Amjad Shadid 14-12-2012 11:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 436995)

عندك حق استاذ امجد .. السوق حاليا لاتعليق عليه:1 (56)::1 (56)::1 (56)::1 (56)::1 (56)::1 (64)::1 (64)::1 (64)::1 (64): ومن يدعى ان له رؤية واضحة الان .. اشك فى كلامة :1 (11)::1 (11)::1 (11): على العموم سنتابع قوة الماركت امام نماذج الفريمات الكبيرة .. واجازة سعيدة عليك يا صديقى :) وان شاء الله الى نهاية العام سنعمل بحرص شديد حتى لو هندخل صفقة واحدة فى الاسبوع المهم نقتنص بحرص .. ولك تحياتى

شكراً استاذ خالد

وعلى سيرة الفريمات الكبيرة ، هذا فريم اسبوعي لليورو دولار

مع التقدير

الساعة الآن 12:20 PM