اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   توصيات اليورو دولار (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=8487)

karim marzouk 29-09-2011 11:20 PM

رد: توصيات لليورو دولار

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo_1982 (المشاركة 207451)
خلاص علشان مكنتش تقصد حرجعلك السعر تاني :)

بس أعملي لايك و أعمل لايك بردة للأستاذ جينرال علشان مشاركتة الجميلة دي

احلى لايك يا باشا :)

وربنا يسهل والسعر يسمع كلامك وينزل :)

karim marzouk 29-09-2011 11:23 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة genral (المشاركة 207449)
أعتقد أنت دخلت الصفقه غلط لأنك كنت لازم تستني يقفل تحت 1.3545 علشان تتأكد من الكسر و لكن علي العموم أنت هتحط ستوب عالي شويه عند 1.3605 علشان لو السعر ضربه أعتقد هيكون فيه المزيد من الصعود
و الله أعلم :)

اه فعلا انا دخلت غلط خالص .. تتعوض ان شاء الله

شكرا ليك .. وبالتوفيق ان شاء الله :)

egyptian_pharon383 29-09-2011 11:28 PM

ايه يا جماعه اخرت الموضوع ده انا زهقت بصراحه

عمر مسلم 29-09-2011 11:30 PM

اشوفكم الاسبوع القادم يا شباب ان شاء الله ، ربنا يوفقكم ، كان اسبوع صداع بالنسبة لي

أحمد الرويني 29-09-2011 11:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egyptian_pharon383 (المشاركة 207456)
ايه يا جماعه اخرت الموضوع ده انا زهقت بصراحه

نزل اليورو دولار أختبر موفينج 100 عند 1.3550 علي فريم الساعة بس طبعاً كالعادة مستوي قوي علية فرتد تاني لإعادة أختبار موفينج 55 علي الساعة أعلي الترند الصاعد

إن شاء الله حيرتد تاني من هذا المستوي موفينج 55 و حيرجع تاني لموفينج 100 و المره دي بلا رجعة و حيغلق تحتة و حنشوف بعدها أحلي هبووط علشان حبيبنا الي بيعين من تحت

الموضوع كله برده نقدر نلخصة في أن الزوج بدأ تداولات الامس من مستوي 1.3530 و صعد حتي مستوي 1.3680 بدون أي تصحيح و كان لازم لأرتدادة مره أخري من مستوي المقاومة هذا نزل حتي موفينج 100 و الي يعتبر مستوي دعم قوي للزوج و أرتد منة لتصحيح الاتجاه و إن شاء الله حيرجع تاني و يغلق أسفل منة

دي رؤيتي و الله أعلي و أعلم

أحمد الرويني 29-09-2011 11:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمر مسلم (المشاركة 207457)
اشوفكم الاسبوع القادم يا شباب ان شاء الله ، ربنا يوفقكم ، كان اسبوع صداع بالنسبة لي

نورتنا يا عمر منتظرك الاسبوع القادم C U

genral 29-09-2011 11:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo_1982 (المشاركة 207459)

نزل اليورو دولار أختبر موفينج 100 عند 1.3550 علي فريم الساعة بس طبعاً كالعادة مستوي قوي علية فرتد تاني لإعادة أختبار موفينج 55 علي الساعة أعلي الترند الصاعد

إن شاء الله حيرتد تاني من هذا المستوي موفينج 55 و حيرجع تاني لموفينج 100 و المره دي بلا رجعة و حيغلق تحتة و حنشوف بعدها أحلي هبووط علشان حبيبنا الي بيعين من تحت

الموضوع كله برده نقدر نلخصة في أن الزوج بدأ تداولات الامس من مستوي 1.3530 و صعد حتي مستوي 1.3680 بدون أي تصحيح و كان لازم لأرتدادة مره أخري من مستوي المقاومة هذا نزل حتي موفينج 100 و الي يعتبر مستوي دعم قوي للزوج و أرتد منة لتصحيح الاتجاه و إن شاء الله حيرجع تاني و يغلق أسفل منة

دي رؤيتي و الله أعلي و أعلم

أنا متفق معاك و ان شاء الله ده يحصل علشان الناس ال بيعه تحت و علشان أنا بايع من 1.3590 :)

Sherif2009 30-09-2011 02:55 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo_1982 (المشاركة 207380)
أهلا يا شريف منورنا والله و يزيدنا شرف وجودك و الاستفادة من معلوماتك

أعتقد أن خبر أحتياطي الغاز خبر ضعيف و ميأثرش في السوق بالشكل دة

أنا بقول أن الموضوع ماشي فني بعد أنتهاء الاخبار و ضرب الاستوبات طبعاً :) و أن الموضوع دلوقتي مجرد أن الزوج لابد من تصحيح الاتجاه و إعادة أختبار مستوي 1.3385 علشان يكتمل نموذج الفراشة الي موضح في المشاركة السابقة و يروح بعد كدة للمستويات العلوية لإعادة أختبارها مره أخري عند 1.3860 و 1.3960

و الله أعلي و أعلم

الموضوع مش تحليل فني يا رويني لأن كل ازواج الدولار الاسترالي والنيوزيلاندي وكمان اليورو ين هبوط صريح

وارتفاع عالي ومحترم للكندي وللفرنك دولار

انا بيتهألي دي صناديق استثمار ومحافظ بنكية

والله أعلم

أحمد الرويني 30-09-2011 12:04 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sherif2009 (المشاركة 207534)
الموضوع مش تحليل فني يا رويني لأن كل ازواج الدولار الاسترالي والنيوزيلاندي وكمان اليورو ين هبوط صريح

وارتفاع عالي ومحترم للكندي وللفرنك دولار

انا بيتهألي دي صناديق استثمار ومحافظ بنكية

والله أعلم

صح يا شريف ممكن بردة متفق معاك

و كان في أمبراح خبر بخصوص الصين و أعتقد دة ممكن أيضاً يكون سبب في الحصل حيث ظهرت البيانات الصناعية الخاصة بالصين منخفضة و زي ما أنت عارف الصين تعتبر دلوقتي ثاني أقتصاد في العالم و عندك أيضاً الاخبار السيئة علي اليورو أمس مما أدت إلي أرتفاع الدولار و إنخفاض العملات المقابلة لة و دة ممكن نشوفة النهاردة علي العملات الرئيسية المقابلة للدولار

و الله أعلي و أعلم .

seragsamy 30-09-2011 12:17 PM

متابعة متميزة ياشباب

موفقين بإذن الله

الساعة الآن 08:24 PM