اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية للتداول علي الاخبار (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=18985)

fady 17-04-2013 08:34 AM

رد: ★ ورشة التداول علي الاخبار ★

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m4sry (المشاركة 497563)
تتعوض ان شاء الله
بس المفروض مكنتش اتفعلت كان اول ما شوفت النتيجة زي المتوقع تلغي الاوامر المعلقة او اول ما لقيت التحرك ضعيف تلغيها بدون تفكير ان شاء الله تتلاشي الاخطاء دى فى الاخبار القادمه .
بالتوفيق اخى الكريم .

انت ازاي بتلحق تشوف الناتيجة انا عقبال لما اعمل رفرش للصفحة بيكوت فات اكتر دقيقة

mhk720 17-04-2013 08:44 AM

10.30 السوق هيتقلب
متوقع انخفاض الباوند

yasser81 17-04-2013 09:13 AM

بما انها ورشة اخبار.... و نظرا لوجود الكثير من المشاكل اثناء الاخبار على عدة شركات على راسها ديدي.... خلينا نفكر بطريقة لمسايرة اتساع السبريد....
اولا ما معنى اتساع السبريد..سعر البيع يبقى ثابت لكن سعر الشراء هو الذي يتغير...اذا من اين سياتي الضرر... سواء من تفعيل اوامر الشراء من مناطق بعيدة و مش مرغوبة....او عدم اصابة الهدف لانو سعر البيع هو اللي لازم يصل و ما وصل...اذا صفقات البيع تفعل في مكانها عادي...
صفقات البيع تفعل من مكانها و الهدف لا مشكلة معاه المشكلة هنا عند الستوب لوز
اما صفقات الشراء تفعل في مكان بعيد و الهدف مش مشكلة...و الستوب مش مشكلة
ما هي الحلول بنظركم.....
انا ما عندي خبرة مع هذا النوع من الشركات انا مع هوت فوركس لا يوجد مشاكل اثناء الاخبار....لكن مع شركة اخرى سنحاول المسايرة...اقترح اوليا ان نفتح صفقات الشراء قبل نزول الخبر و نحط ستوب و هدف عادي.....ونعلق اوامر بيع عند نزول الخبر لكن بستوب بنا المعتاد و نضيف اليه اقصى اتساع ممكن للسبريد....في انتظار اقتراحاتكم

mhk720 17-04-2013 09:30 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser81 (المشاركة 497640)
بما انها ورشة اخبار.... و نظرا لوجود الكثير من المشاكل اثناء الاخبار على عدة شركات على راسها ديدي.... خلينا نفكر بطريقة لمسايرة اتساع السبريد....
اولا ما معنى اتساع السبريد..سعر البيع يبقى ثابت لكن سعر الشراء هو الذي يتغير...اذا من اين سياتي الضرر... سواء من تفعيل اوامر الشراء من مناطق بعيدة و مش مرغوبة....او عدم اصابة الهدف لانو سعر البيع هو اللي لازم يصل و ما وصل...اذا صفقات البيع تفعل في مكانها عادي...
ما هي الحلول بنظركم.....
انا ما عندي خبرة مع هذا النوع من الشركات انا مع هوت فوركس لا يوجد مشاكل اثناء الاخبار....لكن مع شركة اخرى سنحاول المسايرة...اقترح اوليا ان نفتح صفقات الشراء قبل نزول الخبر و نحط ستوب و هدف عادي.....ونعلق اوامر بيع عند نزول الخبر لكن بستوب بنا المعتاد و نضيف اليه اقصى اتساع ممكن للسبريد....في انتظار اقتراحاتكم

انا وجهه نظرى طالما فى انزلاق سعرى وقت الاخبار والشخص يعمل على اسبريد ثابت
اذن الشركة مش تمام

michael thabet 17-04-2013 09:31 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser81 (المشاركة 497640)
ما هي الحلول بنظركم.....

صدقنى كله يتوقف على الشركة واللى بيحصل انهم لو لاحظوا ان هناك حساب يحقق ارباح بشكل كويس ,يتم وضع الحساب على سيرفرات معينة تقوم بالslippage وزيادة السبريد
انا راى الشخصى ان نبحث عن بن ك نفتح معاه حساب كلنا مثل Dukascopy الفرع الاوربى او اقتراح اخر ان نوزع راس مالنا على شركتين او ثلاثة

michael thabet 17-04-2013 09:32 AM

يا جماعة عايز رابط فتح حساب مع Dukascopy الفرع الاوربى
اشكركم

yasser81 17-04-2013 09:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة michael thabet (المشاركة 497647)
صدقنى كله يتوقف على الشركة واللى بيحصل انهم لو لاحظوا ان هناك حساب يحقق ارباح بشكل كويس ,يتم وضع الحساب على سيرفرات معينة تقوم بالslippage وزيادة السبريد
انا راى الشخصى ان نبحث عن بن ك نفتح معاه حساب كلنا مثل Dukascopy الفرع الاوربى او اقتراح اخر ان نوزع راس مالنا على شركتين او ثلاثة

او ممكن 4 او 5 شركات انا عامل هكذا....ديكاسكوبي اجل ... لكن فيه دول لا يمكن الايداع منها الا عن طريق البنوك الالكترونية مثل بلدي........لذا انا احاول التاقلم مع ما هو موجود.... واعطي حلول للي تعودو على شركة ديدي بالخصوص.......انتظر اقتراحات عملية...و ارجو من من تعودو على انزلاقات الاسعار ان يحدثونا عن رايهم في ما سبق و ان اقترحت

michael thabet 17-04-2013 09:47 AM

استاذ ياسر , مامعنى عبارة( ديكاسكوبي اجل )

fady 17-04-2013 10:59 AM

باقي ٣٠ دقيقة توقعتكوا ايه انا شايف ان الشهر اللي فات بس كان قوي قوي لاكن الشهور اللي قبليها مكنش قوي

mhk720 17-04-2013 11:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fady (المشاركة 497681)
باقي ٣٠ دقيقة توقعتكوا ايه انا شايف ان الشهر اللي فات بس كان قوي قوي لاكن الشهور اللي قبليها مكنش قوي

اتوقع الهبوط القوى

الساعة الآن 11:02 AM