اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

jallo 02-01-2012 10:30 PM

رد: الورشة الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دعاااني الشوق (المشاركة 251988)
وينك ياجلوووووو

اليورو رايح فين بعد اغلاق شمعة الاربع ساعات ؟؟:1 (70):

نبيع ولا نشتري :)

اهلا بيك تاني
أنا كنت مستعجل خرجت مشوار وليه راجع
بامكانك البيع بس الأستوب حيكون عالي شوية عند مستويات 1.2980 بس أفضل الدخول بكرة مش اليوم اليوم خلاص انتهت الفرص ممكن تبدأ على الفجر مع السوق الأسيوي تقريبا الآن انتهى السوق لا سيولة ولا أسواق مفتوحة ولا شهية كله معدوم وبرضه البركة في الأخوان العمالقة التانيين أنا برضه بتعلم منهم حتى المبتدئين ممكن الواحد يستفيد من معلوماتهم مهما كانت بسيطة
تمنياتي بالتوفيق للجميع
بكرة حيكون تواجدي متأخر شوية لأن بنتي بتعمل عملية استئصال لوزتين دعواتكم لها بالشفاء

ahmed 02-01-2012 10:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اوراق الخريف (المشاركة 251679)
اعتقد ان اليورو سيلامس نقطة 2990 قبل العودة الى مستويات 2910 مرة جديدة
يدعم الهبوط تكون 3 درايف على فريم 4 ساعات
وقوفه على مقاومة سنوية
اصتدامة بفيبونانشي 78.6
بالتوفيق

منور يا غالى دائما ورأيك دائما محترم

أنا رأيى كده برضه هناك فى تلك المنطقة من 2990الى 3015 يقابل الترند الهابط العملاق على الدايلى واللى اتوقع الارتداد منه

ولو كسره يبقى هيطير ولو انه شىء مستبعد

تحياتى ليك وواحشنى والله

mihyar 02-01-2012 10:38 PM

ربنا يكتب لها الشفاء العاجل ........ ان شاءالله

احمد صلاح 02-01-2012 10:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jallo (المشاركة 252163)
اهلا بيك تاني
أنا كنت مستعجل خرجت مشوار وليه راجع
بامكانك البيع بس الأستوب حيكون عالي شوية عند مستويات 1.2980 بس أفضل الدخول بكرة مش اليوم اليوم خلاص انتهت الفرص ممكن تبدأ على الفجر مع السوق الأسيوي تقريبا الآن انتهى السوق لا سيولة ولا أسواق مفتوحة ولا شهية كله معدوم وبرضه البركة في الأخوان العمالقة التانيين أنا برضه بتعلم منهم حتى المبتدئين ممكن الواحد يستفيد من معلوماتهم مهما كانت بسيطة
تمنياتي بالتوفيق للجميع
بكرة حيكون تواجدي متأخر شوية لأن بنتي بتعمل عملية استئصال لوزتين دعواتكم لها بالشفاء

الف سلامه على بنتك ,,
وان شاء الله تقوم بألف سلامه

أحمد الرويني 02-01-2012 10:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد الرويني (المشاركة 252158)
بسم الله الرمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ،،،،،،،،

سنة سعيدة عليكم يا شباب جميعاً

أبدأ معكم من الان أول تحليل لزوج اليورو دولار خلال تداولات عــــــــــــــ2012ــــــــــــام ميلادي عــــــ1433ــــــــام هجرياً متمنياً من المولي عز و جل أن تكون ســــنــــ2012ـــــــــــة سعيدة علي الجميع و علي الامة العربية جميعاً :)

زوج اليورو دولار و علي فريم الساعة يتدول بشكل سلبي أسفل موفينج 50 ساعة أي أسفل مستوي 1.3000 و هو مستوي مقاومة قوي علي الزوج
و لكن نلاحظ الأن الارتكاز علي ترند صاعد يمثل خط عنق لنموذج فني هابط ( نــمـــوذج الرأس و الكتفين )
و كسر الزوج لهذا الترند عند مستوي 1.2915 سيمثل هبوط للزوج لأستهداف مستويات 1.2850
ولكن إلي الان يمثل مستوي 1.2915 مستوي دعم قوي علي الزوج حيث يستهدف الأن مستويات 1.2950 ثم مستوي 1.3000

توصية ننصح بشراء الزوج من هذه المستويات 1.2920 و أهداف عند مستوي 1.2950 ثم مستوي 1.3000 و أستوب لوز بإغلاق ساعة أسفل مستوي 1.2915

http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded...1325532394.png[/URL]

بالتوفيق إن شاء الله متابعين ،،،،،،،

استطلاع: تراجع النشاط الصناعي في منطقة اليورو سوف يستمر

أقرأ علي هذا الرابط : تراجع النشاط الصناعي في منطقة اليورو سوف يستمر

ghlhv 02-01-2012 10:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد صلاح (المشاركة 252048)

اليورو يسير فى قناه سعريه هابطه على الفريم الصغير
يشهد السوق انخفاض فى التداولات حيث لاتوجد سيوله بسبب اجازات اعياد الميلاد

الاغلاق أسفل 1.2920 افضل البيع بعد ذاك

تحياتى لكم

استاذ احمد بعد اذنك كنت اشتريت اليورو دولار ب100.22 من كام يوم وهو نزل دلوقتى لحد يقل عن ال100 ودى اول مرة من عشر سنوات من بداية اليورو محتاج رايك ولك الشكر هل ممكن السعر يرتفع مرة اخرى ام انه معرض لمزيد من الهبوط

jallo 02-01-2012 11:08 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ghlhv (المشاركة 252190)
استاذ احمد بعد اذنك كنت اشتريت اليورو دولار ب100.22 من كام يوم وهو نزل دلوقتى لحد يقل عن ال100 ودى اول مرة من عشر سنوات من بداية اليورو محتاج رايك ولك الشكر هل ممكن السعر يرتفع مرة اخرى ام انه معرض لمزيد من الهبوط

أكيد تقصد اليورو ين

jallo 02-01-2012 11:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد صلاح (المشاركة 252173)

الف سلامه على بنتك ,,
وان شاء الله تقوم بألف سلامه

يارب تسلم من كل شر وكل الأعضاء الكرام

ghlhv 02-01-2012 11:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jallo (المشاركة 252199)
أكيد تقصد اليورو ين

معذرة صح ياباشا والف سلامة على بنتك ويارب العافية باذن الله

jallo 02-01-2012 11:31 PM

أسمحلي بمداخلة ولو فيها تطفل اليورو مش حيتعدل وضعه الا بعد تدخل الحكومية اليابانية بشكل حاسم وجذري فقد ثبت أن ضخهم للين وشراء عملات أخرى هي خطة مش سليمة لآننا لاحظنا كيف أن الين بينزل بس لمجرد ساعات وبيعاود الصعود لحد ما وصل لأسعار لم يكن يتصورها أحد الآن الحكومة السويسرية تدخلت وحددت سعر الصرف لعملتها يعني تنزل في المضاربات أو تطلع السعر في النهاية له حدود رسمية و اليابان تواجه تحدي من صناديق سيادية كبرى أشك في أنها صينية حيث الصين هي أكبر المستفيدين من تعطل شركات التصدير اليابانية وارتفاع أسعار سلعها واليابان يتهيألي بتهدد انها حتتصرف بس هي في الحقيقة مش قادرة تعمل أي شيء لكبح جماح عملتها التي ارتفعت لأسعار غير مسبوقة امام سلة من العملات وعليه أعتقد انه لحين تصرف اليابان بشكل جذري أو انصلاح حال اليورو فسيراوح الزوج حول هذه المستويات وقد أصبح هذا الزوج مخيف بالفعل ومفيش حد قادر يعرف نهاية هبوطه وربنا يحل الأزمات
تحياتي

الساعة الآن 04:41 PM