اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

النسر الذهبى 22-01-2013 10:54 AM

رد: ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة remonha2007 (المشاركة 453529)
ممكن تحط الرابط تاني لوسمحت

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة remonha2007 (المشاركة 453532)
وما هي طريقتك يا نسر حتي اعمل بيها

فى هذه المشاركات :)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النسر الذهبى (المشاركة 450006)
اتفضل الموضوع ده فيه الشرح المفيد للأخت جومانا

كيفيه غلق جزء من الارباح والحفاظ على باقى الارباح حتى سعر معين

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النسر الذهبى (المشاركة 452761)

اكتب بجوجل
المتاجرة السعرية الزمنية بمفهوم جديد

وكذلك انظر هذا الموضوع الرائع للدكتور حماده هنا بالمنتدى
تعلم التحليل الرقمي للفوركس والمتاجرة بالألة الحاسبة فقط

rany82 22-01-2013 11:05 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النسر الذهبى (المشاركة 453520)

مبارك لك الأرباح يا غالى و 10 15 دولار مياخدوش اكتر من 5 دقائق بالنسبه ليا فارجو ان تتكلم بالنقاط افضل

ما ذكرته لك واضح وانا فاهم قصدك تمام ولو كنت متابعنى الاسبوع اللى فات ستجدنى اقترحت على المتابعين اغلاق جزء من العقود عند اى مكان هما عايزينه ووضعت رابط ايضا يشرح الطريقة :)

بالنسبة لاهدافى فى التوصيات اللى بحطها بتكون كبيره فقط.

واليوم لن افتح نفس الصفقة حتى لو عاد لها لان وقت قوة النقطه انتهى :)

وانا بشتغل فوركس و هدفى تجنب الخسارة فقط والأرباح زى ما ربنا ييسرها وقد لا تصدق ان هذا الأسلوب كان سبب فى مضاعفة رصيدى 5 اضعاف فى يوم واحد فقط لانى لا اهتم بالربح.

تقبل تحياتي

متابعين سوى بإذن الله بالنهاية الهدف التعلم وإكتساب الخبرة, وأكيد أنت فهمت إنني لا أقصد الإهتمام بالربح فقط أنا تكلمت من مبدا إستثماري مو معقول شخص يدخل مثلاً ب 5000 دولار وهدفو يجيب 10 دولار بالشهر هيدا المغزى
حصل خير يا غالي بالنهاية الحوار والتجربة هني لي بيعلمو ومنكم نستفيد

فراس عليان 22-01-2013 11:11 AM

الان شو التوصية يا اخ ابراهيم

هل تنصح بالبيع من 13360

النسر الذهبى 22-01-2013 11:16 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فراس عليان (المشاركة 453542)
الان شو التوصية يا اخ ابراهيم

هل تنصح بالبيع من 13360

بالطبع لا فقد اغلق اليورو ساعة اعلى نقطة القرار التى ذكرتها سابقا اكثر من مره 1.3345 لذلك لا انصح بالبيع

helw 22-01-2013 11:17 AM

أستاذ rany82 حقولك تجربه شخصيه تحزن فى فوركس
أنا دخلت مع شركه نصابه تدعى نيتو تريد ودخلت بحوالى 18000$ على مراحل بعد السحب والايداع وكنت فاكرهم محترمين
وحققت أرباح 120000 $ فى حوالى ثلاث شهور وعندما بدأت افكر اسحب مبالغ كبيره بدأ مدير الحسابات بتاعى ويدعى حمد وناصر يدخلونى فى صفقت كبيره
طبعا الخساره كانت حليفى زى ما المكسب كان صديقى وكنت مسافر فى امريكا وأتصل بيه يعمل معايا شويه صفقات فأبلغته مش حينفع قالى حدخل وأعملهم لك وافقت
المهم رجعت لا قيت الحساب فيه حوالى 18000$ فقط قولت الحمد لله وأشتغل مع نفسى ووصلتهم تانى الى 30000 $ وبرضه بفضل توصياتهم وصفاقتهم اللى كانوا فتحينها وانا مسافر خسرت جميع الاموال
خلاصه الموضوع تجنب لخساره المكسب جاى وياك والطمع زى ما بتفكر تكسب 1000$ حط مبدأ انك ممكن تخسر 2000$ وتجنب خسارتهم حتى ولو كسبت 50$ فقط
وآسف للأطاله ولكن تجربه شخصيه حبتكوا تستفيدوا منها

remonha2007 22-01-2013 11:20 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النسر الذهبى (المشاركة 453536)

فى هذه المشاركات :)

الف شكر يا نسر يا دهبي

mohamedlee 22-01-2013 11:34 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اوراق الخريف (المشاركة 453488)
الوصول لمستويات 3390 شيء ممكن لانه الهدف اليومي الثاني على مؤشر باف لكن ان فعلا وصلناه فذلك سيدفعنا اجباريا للوصول للهدف الاسبوعي الثاني عند 3425
لذلك لا اتصور اننا سنتجاوز مستويات 3362 بسهولة ابدا
بالتالي البيع مجددا من 3360 والستوب 3380 والهدف 3270
والتوفيق من الله

توصية رائعة البيع من عند 1.3360 حيث اثبت ذلك اغلاق شمعة الاربع ساعات السابقة والحالية اسفل 1.3360 ادى ذلك الى انه لم يستطع اختراقها وبذلك ففرصة البيع جيدة من هذة المنطقة باذن الله مع تمنياتى بالتوفيق للجميع

rany82 22-01-2013 11:50 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة helw (المشاركة 453546)
أستاذ rany82 حقولك تجربه شخصيه تحزن فى فوركس
أنا دخلت مع شركه نصابه تدعى نيتو تريد ودخلت بحوالى 18000$ على مراحل بعد السحب والايداع وكنت فاكرهم محترمين
وحققت أرباح 120000 $ فى حوالى ثلاث شهور وعندما بدأت افكر اسحب مبالغ كبيره بدأ مدير الحسابات بتاعى ويدعى حمد وناصر يدخلونى فى صفقت كبيره
طبعا الخساره كانت حليفى زى ما المكسب كان صديقى وكنت مسافر فى امريكا وأتصل بيه يعمل معايا شويه صفقات فأبلغته مش حينفع قالى حدخل وأعملهم لك وافقت
المهم رجعت لا قيت الحساب فيه حوالى 18000$ فقط قولت الحمد لله وأشتغل مع نفسى ووصلتهم تانى الى 30000 $ وبرضه بفضل توصياتهم وصفاقتهم اللى كانوا فتحينها وانا مسافر خسرت جميع الاموال
خلاصه الموضوع تجنب لخساره المكسب جاى وياك والطمع زى ما بتفكر تكسب 1000$ حط مبدأ انك ممكن تخسر 2000$ وتجنب خسارتهم حتى ولو كسبت 50$ فقط
وآسف للأطاله ولكن تجربه شخصيه حبتكوا تستفيدوا منها

هون ما عد موضوع تجنب خسارة هون موضوع تجنب حرامية أنا شغال من سنوات ما أف إكس سي أم والحمد لله أيمت ما بدي بسحب وبكل سهولة وبالنهاية أنا سحبت راس المال لي أودعته وزيادة وهلأ بتاجر بالأرباح
وانا فهمان موضوع تجنب الخسارة ومشكور على مشاركتنا خبرتك أنا الحمد لله لم أغلق صفقات على خسائر لا تحتمل وكل ما ارتفع السوق 100 نقطة برفع الستوب لوز 100 بالنهاية بسكر على ربح أو عدم خسارة
وانا لا اتاجر بأكثر من 5% من راس مالي و95% بعتقد أكبر أمان لأي صفقة. كل ما حصل أنني اقترحت ان نضع الستوب لوز بعد العودة لمستوى الدخول مرتين هيك انا شغال من سنين وهي مجرد فكرة أي رأي وتناقشنا حوله
مشكور أخي على مرورك الكريم

helw 22-01-2013 12:09 PM

فى ايه اللى حصل

اوراق الخريف 22-01-2013 12:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اوراق الخريف (المشاركة 453488)
الوصول لمستويات 3390 شيء ممكن لانه الهدف اليومي الثاني على مؤشر باف لكن ان فعلا وصلناه فذلك سيدفعنا اجباريا للوصول للهدف الاسبوعي الثاني عند 3425
لذلك لا اتصور اننا سنتجاوز مستويات 3362 بسهولة ابدا
بالتالي البيع مجددا من 3360 والستوب 3380 والهدف 3270
والتوفيق من الله

كان التوفيق من الله وحده

مباركة الارباح

الساعة الآن 09:21 PM