اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   توصيات اليورو دولار (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=8487)

fadyvictor 05-10-2011 09:53 PM

رد: توصيات لليورو دولار

السعر هينزل امتى انا فاتح صفقة بيع خسرانه

أحمد الرويني 05-10-2011 11:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fadyvictor (المشاركة 210645)

فاتح صفقة البيع من كام يا ريس

أحمد الرويني 05-10-2011 11:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedibrahim1 (المشاركة 210599)
سؤال هام وعاجل

هو المنتدى ده له شركة هنا فى مصر ولو امكن اسمها ايه ومكتبها فين ولو الاشراف يسمح يعنى ممكن حد يضع لينكات للجدد مثلى بالشركات اللى ليها مكاتب فى مصر خصوصا للتعاون او اى لينك للموضوع ده هنا فى ابواب المنتدى وشكرا

أمرنا يا بشاا أنت محتاج أية و أحنا كلنا في المنتدي تحت أمرك أنا مش فاهم أنت تقصد أية بموضوع المكاتب دة يعني حتفرق معاك في اية ليها مكتب في مصر و لا

أحمد الرويني 05-10-2011 11:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fadyvictor (المشاركة 210645)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo_1982 (المشاركة 210703)
فاتح صفقة البيع من كام يا ريس

علي العموم اليورو دولار الأن فشل في أختراق المناطق التي أشرنا إليها من قبل عند مستوي 1.3370 حيث سجل الأعلي اليوم عند مستوي 1.3383 و هي بالظبط منطقة غلق الجاب الاسبوعي و رد بسرعة الصاروخ من عندها ليفشل في أختراق الترند الصاعد الشهري المكسور

مع إغلاق ساعة أسفل موفينج 100 علي فريم الساعة أسفل مستوي 1.3350 مما يدل علي عودة الاتجاه الهابط مره أخري للزوج مستهدف مستوي موفينج 55 علي فريم الساعة عند مستوي 1.3270 مره أخري

ولكن تداول الزوج الان أعلي موفينج 55 علي فريم الخمس دقائق يبقي علي الاتجاه الصاعد بعض الوقت لنشهد تذبذب للزوج بعض الوقت حتي تتأكد لنا إشاره الهبوط و ذلك بغلق الزوج أسفل مستوي 1.3340 و التي تمثل موفينج 55 علي الخمس دقائق

سلبية الاستوكاستيك علي فريم الساعة تدعم الاتجاه الهابط أيضاً خلال الساعات القادمة

الزوج الان للهبوط مع إغلاق خمس دقائق أسفل موفينج 55 علي فريم الخمس دقائق عند مستوي 1.3340 مستهدف مستوي 1.3320 و مستوي 1.3300 و مستوي 1.3290 و مستوي 1.3270 حيث موفينج 55 علي فريم الساعة

mohamedibrahim1 05-10-2011 11:45 PM

شكرا على الرد يااستاذ احمد
مقصودى ايه الشركات اللى ممكن تكون كويسة
وطبعا لو ليها مكتب فى مصر يبقى اسهل فى تحويل الفلوس بدل الموضوع كله يبقى فاكسات رايحة وجايه

ezaan 05-10-2011 11:45 PM

السلام عليكم
ويسعد لي مساك ياباش مهندس

انا عندي صفقة من مستوى 1.3310 هل تنصح بأغلاقها الان أو الانتظار

وشكرا على مجهودك الرائع

وبالتوفيق للجميع

ezaan 05-10-2011 11:46 PM

نسيت اقولك الصفقة بيع

أحمد الرويني 06-10-2011 12:07 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedibrahim1 (المشاركة 210718)
شكرا على الرد يااستاذ احمد
مقصودى ايه الشركات اللى ممكن تكون كويسة
وطبعا لو ليها مكتب فى مصر يبقى اسهل فى تحويل الفلوس بدل الموضوع كله يبقى فاكسات رايحة وجايه

و الله بالنسبة لشركات الوساطة طبعاً مفيش شركات وساطة مصرية لأن الفوركس غير مدعم في مصر و بالتالي مفيش مكاتب فوركس أو شركات فوركس مصرية و لكن التعامل في سوق الفوركس بيكون عن طريق شركات وساطة أجنبية متثلة مثلا في شركة أف أكس دي دي و بالنسبة لموقع أف أكس أريبيا هو موقع مصري و هو وكيل لشركة أف أكس دي دي و ممكن تفتح حساب عن طريقهم تحت رعاية المنتدي هنا و تتدعم بخدمات المنتدي من توصيات و تحليلات فنية و أخبارية و دعم فني مباشر لمدة أربعة و عشرين ساعة يومياً أو أي شئ تريدة من الشركة سيقوم المنتدي بمساعدتك فيها

أما بالنسبة لسهولة التحويل

فيمكنك التحويل عن طريق الحوالات البنكية عن طريق أما فتح حساب في أي بنك مصري أنت تتعامل معة في مصر و تقوم بعمل تحويل إلي شركة الوساطة علي حسابهم ليقوموا بأيداع الاموال في حسابك و تتداول بعد كدة

أو في طريقة أسهل و هي أن تقوم بتحويل الفلوس عن طريق الفيزا الالكترون

مع العلم أن طريقة إيداع الاموال ستكون هي نفس طريقة سحب الاموال بمعني لو عملت إيداع عن طريق فتح حساب في البنك و حولت منة إلي الشركة ستكون هي نفس الطريقة التي ستسحب بها أرباحك

أو لو عملت أيداع عن طريق الفيزا الالكترون ستكون هي نفس الطريقة التي سترسل لك بها أرباحك

يمكنك الاطلاع علي هذا الموضوع بأستفاضة علي الرابط التالي

أحمد الرويني 06-10-2011 12:26 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ezaan (المشاركة 210720)
السلام عليكم
ويسعد لي مساك ياباش مهندس

انا عندي صفقة من مستوى 1.3310 هل تنصح بأغلاقها الان أو الانتظار

وشكرا على مجهودك الرائع

وبالتوفيق للجميع

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ezaan (المشاركة 210721)
نسيت اقولك الصفقة بيع

علشان خطرك يا ezaan باشا السعر ينزلك حاضر :)

السعر طالما أسفل 1.3370 فهو للهبوط للهبوط للهبوط فقط و لا شئ غير البيع و الهبوط السعر نازلك يعني نازلك

إلا إذا أغلق ساعة أعلي مستوي 1.3380 سيكون الوضع أقرب للصعود و تفشل محاولات الزوج في الهبوط

و لكن إلي الان الوضع أمامي هو التذبذب فقط حيث تداول الزوج الان علي مستوي موفينج 100 علي فريم الساعة بالظبط و علي فريم الخمس دقائق يتداول الزوج علي موفينج 55 بالظبط يعني مش باين أي أشاره هل هو للهبوط و لا للصعود لا يوجد غير التذبذب نتيجة قلة السيولة في السوق

و لكن خلاصة الكلام الزوج طالما أسفل 1.3370 فهو للهبوط و مش حقدر أقول أي شئ غير للهبوط و أن السعر بإذن الله تعالي نزلك و حتغلق صفقاتك علي ربح كمان :) بس قول يا رب

إن شاء الله يتم إغلاق الزوج اسفل 1.3340 أسفل موفينج 100 ساعة و أسفل موفينج 55 علي الخمس دقائق للتأكد أشراه الهبوط و سيكون الزوج إلي مستوي موفينج 55 علي فريم الساعة عند مستوي 1.3270

إن شاء الله و بالتوفيق للجميع

M10000 06-10-2011 01:11 AM

تحليل موفق يا احمد باشا ان شاء الله

الساعة الآن 08:31 PM