اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

احمد صلاح 03-01-2012 10:12 PM

رد: الورشة الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

محضر مجلس الاحتياطي الفدرالي : استمرار المخاوف في أوروبا والأسواق المالية العالمية

يمكنكم متابعه فعاليات اللجنه من خلال التويتات فى هذا الموضوع
بالتوفيق للجميع

تويتات أخبار الفوركس - الصفحة 21

mohamedibrahim1 03-01-2012 10:17 PM

اخبار الفوميك ايه

falcon1 03-01-2012 10:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mihyar (المشاركة 252959)
شكرا جزيلا اخي الفاضل للتوضيح ........ وفقك الله وسدد خطاك.....امين

السلام عليكم
ارسلت لحضرتك رساله على الخاص برجاء المتابعه
وشكرا

khaled reda 03-01-2012 10:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد الرويني (المشاركة 252943)

: :1 (21):مبروك علي الصفقه وربنا يزيدك دائما

احمد صلاح 03-01-2012 10:22 PM

اليورو دولار فى مواجه الترند الهابط على فريم الـ اربع ساعات ,
هناك مقاومه سحابه ايشموكو عند 1.3070

ربما يكتفى السعر صعودا عند هذه المقاومات ,

اى صعود فوق المقاومه 1.3070 , سيستمر السعر فى الصعود فى اتجاه 1.3160

تحياتى

falcon1 03-01-2012 10:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wolftaz (المشاركة 253004)
توصية بقى من فالكون او اوراق الخريف وتبقى جبرت النهاردة

[QUOTE=falcon1;252653]السلام عليكم
اخذ الزوج عزم الاختراق ليس من المحور الريئيسى3002 وانما من المستوى الفرعى الثانوى3008
مادلاله هذا ؟
يدل على وجود ترند لايدركه الا مثلى ننتظر لنرى المستورى الفرعى الاساسى السفلى330 والمستوى 342فرعى من المستوى المميزالرئيسى354 الذى يعلوه المستويين367 و
375
الرقم الثالث فى حد اخد باله منه
انا باعلق فقط على فكره النقاط المشار اليها لاتتغير على الاطلاق العملات مفلسه احياننا تحدث ازاحات بنسب محدوده ليس الا
انا راييى فى الزوج وضحته من بدرى من الساعه3
التعليق دا
علشان تعرفوا ان فى فى العرب من فاق الاجانب وبمراحل وعلشان اللى مؤهل انه يتعلم ربنا ييسر له ويمكن ربنا ييسر واكتب كتاب ان شاء الله يكون افضل كتاب فى العالم على الاطلاق
والله المستعان[/QUOTE]

سلام الله عليكم
اسعد الله مساؤكم بكل خير لم يتفعل شراء3002 بفارق9 نقاط لانى ذكرت ان تضيفوا انتم الاسبريد
لانى عارف الطبائع ان الكل عايز اللى جاى واللى جاى انا قلته وانتهيت منه لمن القى السمع
اظن الاذكياء فقط اللى اخدوا بالهم من النقط عاليه اعتقد كسبوا كتير واللى عايز يسال موش هيخلص هيفضل يسال ولن ينتهى للابد اللى موش استفاد النهارده الله كريم اليورو لم يكن له نقاط غير التى ذكرتها فى مشاركاتى والهاى الحالى والهاى السابق خير دليل وما سبقهما
وتقبلوا ودى

ghlhv 03-01-2012 11:22 PM

مساء الخير على الكل ايه الاخبار شايف صعود تدريجى ايه رايكم

iam2serve 03-01-2012 11:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد صلاح (المشاركة 253024)

اليورو دولار فى مواجه الترند الهابط على فريم الـ اربع ساعات ,
هناك مقاومه سحابه ايشموكو عند 1.3070

ربما يكتفى السعر صعودا عند هذه المقاومات ,

اى صعود فوق المقاومه 1.3070 , سيستمر السعر فى الصعود فى اتجاه 1.3160

تحياتى

إذا اغلقت شمعة اليوم ولم يستطيع ان يكسر النقطة التي سقط منها إذا من الممكن أن يعتبر هذا الصعود اختبار ثم يتجه للأسفل مرة اخرى ... فاضل ساعة ونص على اليوم .. لما نشوف اخرته ايه !؟؟؟؟
معتقدش انه هيقدر يكسر 1.3070 بسهولة ... لأن هو طول اليوم بيحاول يعمل كده .. ومادام مقدرش يعمل كده في فتره الرالي الخاص بالبنك الامريكي يبقى احتمال صعودة ضعيف جداً...
انا عن نفسي قفلت كل صفقاتي وخسارة اليوم تحسب بـ 30 دولار أخرى باقي في الحساب 33 دولار وبعد كده هيصفر الحساب .. والحمدلله

وكل ده من اليورو

وانا غلطان اني مسمعتش كلام صاحبي اللي قالي بلاش تشتغل اليومين دول غير بعد أول 10 ايام من يناير

ghlhv 03-01-2012 11:52 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة iam2serve (المشاركة 253106)
إذا اغلقت شمعة اليوم ولم يستطيع ان يكسر النقطة التي سقط منها إذا من الممكن أن يعتبر هذا الصعود اختبار ثم يتجه للأسفل مرة اخرى ... فاضل ساعة ونص على اليوم .. لما نشوف اخرته ايه !؟؟؟؟
معتقدش انه هيقدر يكسر 1.3070 بسهولة ... لأن هو طول اليوم بيحاول يعمل كده .. ومادام مقدرش يعمل كده في فتره الرالي الخاص بالبنك الامريكي يبقى احتمال صعودة ضعيف جداً...
انا عن نفسي قفلت كل صفقاتي وخسارة اليوم تحسب بـ 30 دولار أخرى باقي في الحساب 33 دولار وبعد كده هيصفر الحساب .. والحمدلله

وكل ده من اليورو

وانا غلطان اني مسمعتش كلام صاحبي اللي قالي بلاش تشتغل اليومين دول غير بعد أول 10 ايام من يناير

لله مااعطى ولله ما اخد مفيش حاجة فى الدنيا تستاهل الواحد يزعل عليها لو تفتح عمل الشيطان افعل ما امر الله به وانت تستريح تماما استخير الله قبل اى صفقة والله ما فعلت هذا الا واكرمنى الله والنهاردة خسرت بكره تكسب هوه ده بالضبط مدخل الشيطان للانسان تذكر يا اخى ان هناك من هم مصيبتهم اعظم منك بكثير بالك لو كنت تدير اموال اخريين وخسرت 1000 او 10000 دولار ماذا كنت فاعل قل الحمد لله واستغفر الله ولا تشكو الله الى احد من عبده لان الله لا يستحق هذا اوصيك بالصبر والاستغفار وانظر ماذا سيفعل الله بك

salah-alhoot 04-01-2012 12:28 AM

السلام عليكم مافية تحليلات او توصيات على اليور في الفترة المسائية

الساعة الآن 04:24 AM