اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   توصيات اليورو دولار (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=8487)

mohamedibrahim1 07-10-2011 03:08 PM

رد: توصيات لليورو دولار

شكرا استاذ احمد صلاح على ظرف سيادتك:1 (60):

Sherif2009 07-10-2011 03:10 PM

ما هي احسن طريقة للتعامل على الخبر الشهري الرهيب ده

نخش امتى يا ميذو باشا

أحمد الرويني 07-10-2011 03:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedibrahim1 (المشاركة 211619)
انا كنت بتعامل بمنصة برنامج تانى وكان فيها الزوج اليورو دولار عبارة عن اربع ارقام X.XXXX لما نزلت برنامج الFXDD لقيت الزوج على صورة خمس ارقام ودة ملخبطنى شوية خصوصا انى ليسه بتعلم الفوركس جديد فهل ممكن حد يفيدنى ازاى ارجعها للشكل اربع ارقام فقط

و الله أنا سألت قبل كدة دكتور أسامة عن الموضوع دة و قالي ان الشركة خليت المنصة 5 أرقام و مينفعش تتحول تاني 4 أرقام

و بردة أنا زيك كانت بتعملي مشاكل كتير و لغبطة أول ما أشتغلت عليها لاني كنت متعود علي 4 ارقام بس لكن بصراحة بعد فتره أخدت عليها و أتعود علي منصة أف أكس دي دي و لعملك الشركات الكبيره و المحترمة هي الي بتعمل المنصة بتعتها 5 ارقام و كمان حقولك علي حاجة مهمة أن النصة الي 5 ارقام بتبقي روعة في الاسكالبنج و عن تجربة

يعني تقدر تستفيد منها كويس جداً لو أنت بتشتغل اسكالبنج

ربنا يوفقك

ahmed salah 07-10-2011 03:15 PM

شكرا يا استاذ /محمد ابراهيم على الرد الجميل دة
فعلا حضرتك كلك زوق

Sherif2009 07-10-2011 03:17 PM

ما هي احسن طريقة للتعامل على الخبر يا ميدو باشا ؟

mohamedibrahim1 07-10-2011 03:21 PM

انتا اللى بدأت الظرف احمد صلاح عندك رد جميل زى الاستاذ احمد خير غير كدة ليقل خيرا او ليصمت(((( وممكن كمان تحط ستيكر على الرقم الخامس ههههههه))))) دة ردك لو مش فاكره

أحمد الرويني 07-10-2011 03:23 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sherif2009 (المشاركة 211636)
ما هي احسن طريقة للتعامل على الخبر الشهري الرهيب ده

نخش امتى يا ميذو باشا

:) و الله يا شريف بقالي سنتين في الفوركس ملقتش طريقة للتعامل مع أخبار التوظيف و البطالة الشهرية بس ملقتش في الاخر أحسن من إداره رأس المال :) و الاستوب

و بردة ممكن تقول أن التوقعات الشهر دة قريبة من صعود اليورو

يعني ببساطة لو روحت علي فوركس فاكتوري و زي بردة محضرتك عارف الشهر الي فات كانت نتيجة التوظيف صفر متين زي الفل و الشهر دة توقعوا توفير 55 ألف فرصة عمل يعني توقع إلي الان إيجابي للأقتصاد الامريكي و حيكون فية أرتفاع لشهية المخاطره و أنخفاض للدولار

و طبعاً و لا بلاش طبعاً لان كل حاجة دلوقتي بقيت محتملة ممكن نقول أعتقد أن من الصعب يجي الشهر دة صفر تاني أو أنهم يمشوا العمالة و تجي بالسالب :) فعلشان كدة توقعنا أن الخبر يكون إيجابي علي العملة فترتفع شهية المخاطره و يرتفع اليورو و الذهب و تنخفض الدولار

و أعتقد أن أقرب نقطة دعم لو في صعود لليورو أول نقطة دعم ممكن تقبلة هي مستوي فيبو 50 عند مستوي 1.3405 أو الترند الصاعد الشهري عند مستوي 1.3390

طبعاً لو أخترقهم الزوج و أغلق خمس دقائق فقط أسفل منهم يبقي أكيد في كلام تاني معني كدة أن البائعين بقوا أقوي لان أختراق ترند شهري ثلاثي الارتكازات مثل هذا و مستوي فيبو قبلة لابد من سيولة قوية لأخرتاقهم و إلاغلاق أسفل منهم علشان كدة بقول أن المستوي 1.3390 مستوي قوي ممكن يكون بداية للدخول علي الزوج و أي إغلاق أسفل منهم نطلع أحسن

يارب أكون وصلت المعلومة بشكل صحيح و الله أعلي و أعلم

Sherif2009 07-10-2011 03:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo_1982 (المشاركة 211653)
:) و الله يا شريف بقالي سنتين في الفوركس ملقتش طريقة للتعامل مع أخبار التوظيف و البطالة الشهرية بس ملقتش في الاخر أحسن من إداره رأس المال :) و الاستوب

و بردة ممكن تقول أن التوقعات الشهر دة قريبة من صعود اليورو

يعني ببساطة لو روحت علي فوركس فاكتوري و زي بردة محضرتك عارف الشهر الي فات كانت نتيجة التوظيف صفر متين زي الفل و الشهر دة توقعوا توفير 55 ألف فرصة عمل يعني توقع إلي الان إيجابي للأقتصاد الامريكي و حيكون فية أرتفاع لشهية المخاطره و أنخفاض للدولار

و طبعاً و لا بلاش طبعاً لان كل حاجة دلوقتي بقيت محتملة ممكن نقول أعتقد أن من الصعب يجي الشهر دة صفر تاني أو أنهم يمشوا العمالة و تجي بالسالب :) فعلشان كدة توقعنا أن الخبر يكون إيجابي علي العملة فترتفع شهية المخاطره و يرتفع اليورو و الذهب و تنخفض الدولار

و أعتقد أن أقرب نقطة دعم لو في صعود لليورو أول نقطة دعم ممكن تقبلة هي مستوي فيبو 50 عند مستوي 1.3405 أو الترند الصاعد الشهري عند مستوي 1.3390

طبعاً لو أخترقهم الزوج و أغلق خمس دقائق فقط أسفل منهم يبقي أكيد في كلام تاني معني كدة أن البائعين بقوا أقوي لان أختراق ترند شهري ثلاثي الارتكازات مثل هذا و مستوي فيبو قبلة لابد من سيولة قوية لأخرتاقهم و إلاغلاق أسفل منهم علشان كدة بقول أن المستوي 1.3390 مستوي قوي ممكن يكون بداية للدخول علي الزوج و أي إغلاق أسفل منهم نطلع أحسن

يارب أكون وصلت المعلومة بشكل صحيح و الله أعلي و أعلم

مش فاهم ازاي زيادة الوظائف الأمريكية تؤدي الى ارتفاع شهية المخاطرة على اليورو

هو مش المفروض لما الوظائف الامريكية تزيد يرتفع الدولار

فهمني الحوار ده

mohamedibrahim1 07-10-2011 03:33 PM

استاذ احمد حضرتك فى وسط مشاركة فاتت قولت عن موقع اسمه فوركس فاكتورى انا فتحته لقيت انه حاطط مفكرة للاخبار بس السؤال التوقيت اللى جنب الخبر بتاع اى بلد بلد الخبر ولا مصر ولا ايه بالضبط

ahmed salah 07-10-2011 03:36 PM

على فكرة انتا لية فاكر انى بتريق عليك او بستهزق بكلامك لا سمح الله انا فعلا لما اتحولت المنصة الى 5 ارقام كان الموضوع دة مضايقنى ومسببلى لخبطة وفعلا انا عملت كدة وعلى كل حال انا اسف انى رضيت على مشاركتك ولم اعرفك جيدا ولكن من ساعة ما دخلت الورشة دى وكل الناس بتتعامل مع بعضها بكل احترام ولم اقصد بطريقتى معك اى شى شكرا عزيزى

الساعة الآن 06:10 PM