اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=26170)

mohamedelsayd 18-12-2012 11:42 PM

رد: ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد ابوالمجد (المشاركة 438004)
الشرح بالفيديو فى هذه الصفحه
http://www.fx-arabia.com/vb/showthre...040#post423040

انا عملت كل حاجه بالظبط بس المشكلة عندى ان الشارت ثابت ما بيتحركش

fady 19-12-2012 12:04 AM

طلب من الاخ واليد ارجوك اعمل فيديو شرح في فرص كتير علشان نشوف انا مش عارف اطبق اللي فهمته متلخبط اوي
فيديو بالصوت مش بالكلام من تحت:)

MoHaMeD EgY 19-12-2012 01:25 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fady (المشاركة 438500)
طلب من الاخ واليد ارجوك اعمل فيديو شرح في فرص كتير علشان نشوف انا مش عارف اطبق اللي فهمته متلخبط اوي
فيديو بالصوت مش بالكلام من تحت:)

وانا بضم صوتى ليك :1 (73):

احمد ابوالمجد 19-12-2012 01:34 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedelsayd (المشاركة 438485)
انا عملت كل حاجه بالظبط بس المشكلة عندى ان الشارت ثابت ما بيتحركش

بص لو عايزنى اساعدك ممكن ازبطلك الرينكو ويشتغل ان شاء الله
بس هتسطب برنامج اسمو تيم فيور ده هيخلينى ادخل عندك على الجهاز وازبطلك اكسبيرت الرينكو
ملحوظه ( برنامج تيم فيور بيسمحلى اعمل كل حاجه فى الجهاز بتاعك وكانى انا قاعد قدامو يعنى لو موافق
وفى عندك حاجه مهمه ومش عايز حد يشوفها ممكن تشيلها على فلاشه )

Badr 19-12-2012 02:15 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد ابوالمجد (المشاركة 438312)
تفضل هو اكسبيرت وليس مؤشر

شكرا لك :)

adilfx 19-12-2012 03:00 AM

فيه مسألة أريد ان أوضحها للإخوة أنو مسألة توقيت المنصة مهم لعمل مؤشر البايفوت، فالسعر الذي اغلق عليه اليوم يدخل في حساب خطوط البايفوت والمنصات تختلف من حيت احتساب اليوم، لقد جربته على منصة GMT+2 ومنصة GMT ووجدت فرقا من ناحية الخطوط، والمنصة المناسبة في نظري لعمل هذا المؤشر هي ذات توقيت غرينيتش، فقد عملت على الطريقة وتابعت المؤشر متابعة طويلة يوم الجمعة ويوم الثلاثاء على منصة تعمل بتوقيت غربنيتش وكانت حركة السعر بصراحة محترمة للخطوط كما ذكر الاخ وليد.
كان السعر يصعد وعند وصوله للمقاومة R1 يتوقف ولايستطيع تجاوزها فيتذبذب حولها بين -1 نقطة و+1 نقطة تقريبا لمدة ثم يستأنف مسيرة الصعود نحو المقاومة R2 ويتوقف عندها لمدة ثم يتحرك من جديد نحو R3

هذا ماتوصلت له من ملاحظات وأردت ان أفيد به الاخوة واتمنى ان تفيدوني بملاحظاتكم على اي منصة أداؤه أفضل، وأتمنى من الاستاذ وليد ابداء رايه في هذه الملاحظة، وماهو توقيت المنصة التي تشتغل عليها؟

wolfkamikaz 19-12-2012 03:24 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adilfx (المشاركة 438551)
فيه مسألة أريد ان أوضحها للإخوة أنو مسألة توقيت المنصة مهم لعمل مؤشر البايفوت، فالسعر الذي اغلق عليه اليوم يدخل في حساب خطوط البايفوت والمنصات تختلف من حيت احتساب اليوم، لقد جربته على منصة GMT+2 ومنصة GMT ووجدت فرقا من ناحية الخطوط، والمنصة المناسبة في نظري لعمل هذا المؤشر هي ذات توقيت غرينيتش، فقد عملت على الطريقة وتابعت المؤشر متابعة طويلة يوم الجمعة ويوم الثلاثاء على منصة تعمل بتوقيت غربنيتش وكانت حركة السعر بصراحة محترمة للخطوط كما ذكر الاخ وليد.
كان السعر يصعد وعند وصوله للمقاومة R1 يتوقف ولايستطيع تجاوزها فيتذبذب حولها بين -1 نقطة و+1 نقطة تقريبا لمدة ثم يستأنف مسيرة الصعود نحو المقاومة R2 ويتوقف عندها لمدة ثم يتحرك من جديد نحو R3

هذا ماتوصلت له من ملاحظات وأردت ان أفيد به الاخوة واتمنى ان تفيدوني بملاحظاتكم على اي منصة أداؤه أفضل، وأتمنى من الاستاذ وليد ابداء رايه في هذه الملاحظة، وماهو توقيت المنصة التي تشتغل عليها؟

رائع انا اشتغل على منصة بتوقيت غرينتش
GMT
ملاحظة رائعة

adilfx 19-12-2012 03:48 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wolfkamikaz (المشاركة 438559)
GMT
ملاحظة رائعة

شكرا على التأكيد الأخ وليد الله يحفظك لينا

jamalscalper 19-12-2012 04:10 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wolfkamikaz (المشاركة 438559)
GMT
ملاحظة رائعة

ياريت اخي وليد وولف تعمل فيديو لشرح طريقتك في اختيار الفرص التي تقسم فيها العقد لعقود تبريد اي توضيح شروط مناطق الدخول وتعطي امتله من الشارت لفرص دخلتها يعني كما يشرح الدكتور اسامه في فيديوهات الشموع ووو لنكون ملمين جيدا بها
فلما تنصحنا باختيار نقطه الدخول جيده وخلاص فكانك تقول لي اقفز من الطاءره ولا تعطيني مضله وتضل الامور مبهمة
تحياتي عليك

Riyadksa 19-12-2012 05:19 AM

شباب عندي استفسار

الشارت على الذهب اليوم كان عندي كله الشموع هااااااااااااابطه كلها يمكن 47 شمعه

قفلت المنصه وفتحت المنصه مع بدايه اليوم الثاني لقيت الشموع ال47 مش كلها هابطه يعني كل خمس هابطه تكون واحد او ثنتين صاعده ويكمل هبوط

السؤال / اللي حاصل عندي طبيعي والا فيه خلل
تمنيت اني صورت الشارت لاكن راح علي

اتمنى القى الاجابه

الساعة الآن 10:55 PM