اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

khal1d 04-04-2013 08:53 PM

رد: ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

افضل مستويات البيع للزوج 1.2971
والله اعلم

mrgoba5 04-04-2013 08:56 PM

ليا تعليق بس علي الشباب اللي بيحلل في الموضوع ده
ياريت ياجماعه تركزوا في اللي بيتقال ما ينفعش احلل حاجه واقول السعر مثلا حينزل وبعدها ف مشاركه تانيه اقول السعر محتمل انه يطلع ولما يتحرك السعر اقول شوفتو مش قولتلكو هيتحرك ف الاتجاه ده يرجي من مشرفي المنتدي مراجعة المشاركات لان في ناس كتير بتتوه في النص وتحيه خاصه للاخ كاو بوي ( يعجبني الثبات علي المبدأ ) ووضع رؤيته مره واحده سواء صابت او خابت انا لا احكم علي تحليله ولكن اتحدث عن الشخصيه

radwangerr 04-04-2013 09:12 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النسر الذهبى (المشاركة 490422)
1.2970 اصبحت تلوح في الأفق ولا شئ يكبح جماح اليورو الأن

اخ ابراهيم .. هو ماقدرش يتخطى ال2947 هل دي ممكن تعتبر التزام بالمقاومة نظرا لانه نزل منها بداية الهبوط المدوي من كام يوم ؟؟ ياريت اعرف رأيك ؟

emad_1398 04-04-2013 09:20 PM

هي قبرص قبضت ولا ايه

غشيم فوركس 04-04-2013 09:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mrgoba5 (المشاركة 490438)
ليا تعليق بس علي الشباب اللي بيحلل في الموضوع ده
ياريت ياجماعه تركزوا في اللي بيتقال ما ينفعش احلل حاجه واقول السعر مثلا حينزل وبعدها ف مشاركه تانيه اقول السعر محتمل انه يطلع ولما يتحرك السعر اقول شوفتو مش قولتلكو هيتحرك ف الاتجاه ده يرجي من مشرفي المنتدي مراجعة المشاركات لان في ناس كتير بتتوه في النص وتحيه خاصه للاخ كاو بوي ( يعجبني الثبات علي المبدأ ) ووضع رؤيته مره واحده سواء صابت او خابت انا لا احكم علي تحليله ولكن اتحدث عن الشخصيه

والله انا معاك 100%
وللاسف الكلام يتغير حسب الموجه
وارجع صفحتين راح تتاكد من كلامي
راح تلقى النظره والكلام تغير 180%
يعني ياصابت ياخابت
واذا صابت يرجع يرفع الشارت ويحط لك ابتسامه صفراء عريضه

النسر الذهبى 04-04-2013 09:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة radwangerr (المشاركة 490446)
اخ ابراهيم .. هو ماقدرش يتخطى ال2947 هل دي ممكن تعتبر التزام بالمقاومة نظرا لانه نزل منها بداية الهبوط المدوي من كام يوم ؟؟ ياريت اعرف رأيك ؟

شوف بعد هذا الصعود لا شئ يقف امامه غير 1.2970 هذه المنطقة الوحيده القادرة علي ايقافه لفتره راحة قبل ان يذهب ليخترق القمة 1.3045 وهناك سيشكل قمه جديده اعلي من 1.3045 ثم يهبط بعنف وسرعة ويعود داخل الترند الهابط محطم الأمال في الصعود بعدما كسره الترند الهابط

اقول منذ فتره انه للهبوط ومازال للهبوط وقلت سابقا لا يمنع ان يصعد ثم يعاود الهبوط وخلينا ماشيين معاه حته حته حاليا هو صاعد ل 1.2970 ثم سياخذ فتره راحه وما حدث اليوم من حركات قوية لن يتوقف القادم اقوي واكثر عنفا

هذا هو السيناريو التفصلي لما اراه حتي الأربعاء القادم إن شاء الله

radwangerr 04-04-2013 09:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النسر الذهبى (المشاركة 490478)

شوف بعد هذا الصعود لا شئ يقف امامه غير 1.2970 هذه المنطقة الوحيده القادرة علي ايقافه لفتره راحة قبل ان يذهب ليخترق القمة 1.3045 وهناك سيشكل قمه جديده اعلي من 1.3045 ثم يهبط بعنف وسرعة ويعود داخل الترند الهابط محطم الأمال في الصعود بعدما كسره الترند الهابط

اقول منذ فتره انه للهبوط ومازال للهبوط وقلت سابقا لا يمنع ان يصعد ثم يعاود الهبوط وخلينا ماشيين معاه حته حته حاليا هو صاعد ل 1.2970 ثم سياخذ فتره راحه وما حدث اليوم من حركات قوية لن يتوقف القادم اقوي واكثر عنفا

هذا هو السيناريو التفصلي لما اراه حتي الأربعاء القادم إن شاء الله

معلش انا اسف اسئلتي ياما بس مش فاهم يعني اه ياخد فترة راحة قبل ما يخترق 1.3045 يعني هاينز ل لمستوى 2830 مثلا ولا ايه .. وشكرا لتوضيح حضرتك جدا

النسر الذهبى 04-04-2013 10:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة radwangerr (المشاركة 490486)
معلش انا اسف اسئلتي ياما بس مش فاهم يعني اه ياخد فترة راحة قبل ما يخترق 1.3045 يعني هاينز ل لمستوى 2830 مثلا ولا ايه .. وشكرا لتوضيح حضرتك جدا

قد يهبط وقد يظل متذبذب بالأعلي المهم انه سيقف عندها إن شاء الله

radwangerr 04-04-2013 10:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النسر الذهبى (المشاركة 490489)

قد يهبط وقد يظل متذبذب بالأعلي المهم انه سيقف عندها إن شاء الله

جزاكم الله خيرا اخي .

النسر الذهبى 04-04-2013 10:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة radwangerr (المشاركة 490496)
جزاكم الله خيرا اخي .

وجزاك مثله

ودي وتقديري :)

الساعة الآن 02:28 AM