اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

النسر الذهبى 23-04-2013 05:56 PM

رد: ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النسر الذهبى (المشاركة 497948)
وهبط بعنف إلي 1.3085 وهدفه التالي 1.2975 إن شاء الله وسنري كيف سيتعامل معها لكي نحدد الصعود ام استمرار الهبوط

وهبط لهدفه الثاني المحدد منذ 17/4 والحمد لله لا دعم هينفعه ولا حيطه هتنفعه :)

ومبروك لمن باع معي من الأربعاء الماضي +200 نقطه والحمد لله

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النسر الذهبى (المشاركة 499095)

ولا جديد

تنتهي كل محاولات الصعود بالفشل كما هو متوقع منذ الاربعاء الماضي واليورو بيختبر صبر المتداولين ومثل هذه الأساليب نراها كل عدة شهور وكأن اليورو في اجتماع مع الدولار لتحديد مصيره لفتره قادمه..

هذه هيه القصة ببساطه تطفيش قليلي الخبرة وبعض الحركات التي تاكل حسابات الصغار لأنعاش العملة مهي العملة لازم تتغذي :1: ثم تحديد الوجهة بعد ذلك.

وهذا ما كنا نتحدث عنه عارفين الأتجاه واليورو يراوغ ويتباطأ ونحن نصبر لعبه قذرة لعبة اعصاب ولكن علي مين سنري من سيبتسم بالنهاية ! :1:

والأن ناتي للجديد مادام اليورو لم يغلق ساعتين صاعدتين متتاليتين اعلي 1.3035 فهدفه التالي 1.2860/80 إن شاء الله

تحياتي :)

do_do710 23-04-2013 06:02 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Anonymous (المشاركة 500757)
انا عملت زيك كده لمدة 4 شهور لحد ملقيت طريقة و لسه محول رصيد امبارح و الحمدلله بدات التداول من امبارح برضو
فكك من كل الهري ده انت اطلع علي بنك الاهلي سوسيتيه جنرال و افتح حساب جديد و اطلب فيزا نت و فعل خدمة نيتا بنك هتستلم الفيزا بعد اسبوع تقريبا و متقلقش هيبعتولك رسالة علي موبايلك و هتستلم فيزا النت للاسف بعدها ب 3 اسابيع و لما تفعل خدمة نيتا بنك هتقدر تحول من علي الكمبيوتر بتاعك عادي رصيد من الفيزا العادية اللي هو حسابك لفيزا النت و تقدر تعمل ايداع عند شركة الوساطة بتاعتك صدقني مفيش اي طريقة تانية اسئل مجرب 4 شهور و متسئلش اي حد تاني
بس خلي بالك اعمل اللي بقولك عليه بالنص لان فيه موظفين في البنك هيفتو و منهم اللي مش فاهم انت بتعمل ايه و منهم اللي هينسي يفعلك خدمة النيتا بنك متمشيش غير و انت متاكد ان كله تمام بالنسبة للسحب الارباح انا لسه مجربتش بس اللي اعرفه الشركة الوساطة بتاعتك بتعملك زي تحويل بنكي لرصيدك علي طول علشان مش بينفع يحولو للفيزا نت بتاعك
اي خدمة انا تعبتلك في الكتابة ههههههههههه بس كان نفسي حد يعمل معاايا كده و اوفر تعب الشهور دي

متشكر على سرعه الرد والاهتمام يا كبير ... بس بقولك انا كلمت دعم fxdd وكلمت دعم fxol وقالولى الفيزا كلاسيك بنك مصر تنفع عادى .... ولا ايه رأيكم ؟؟؟
لان انا معايا فيزا كلاسيك من بنك مصر لو تنفع اعمل بيها ايداع وخلاص ومستنى رأيكم

Anonymous 23-04-2013 06:06 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة do_do710 (المشاركة 500792)
متشكر على سرعه الرد والاهتمام يا كبير ... بس بقولك انا كلمت دعم fxdd وكلمت دعم fxol وقالولى الفيزا كلاسيك بنك مصر تنفع عادى .... ولا ايه رأيكم ؟؟؟
لان انا معايا فيزا كلاسيك من بنك مصر لو تنفع اعمل بيها ايداع وخلاص ومستنى رأيكم

خش علي موقع الشركة بتاعك و جرب تحول رصيد بالفيزا لو نفع تبقا مصلحة منفعش خلاص اعمل اللي بقولك عليه و لو نفع فعلا طريقتك تبقا اسهل و احسن !!
و بالتوفيق مقدما

do_do710 23-04-2013 07:05 PM

هى مفهاش رصيد دلوقتى تقريبا فيها 200 جنيه ولا حاجه ما انا كنت بسأل يمكن حد يفدنا عشان ما اروحش احط فيها الفلوس ويطلع مينفعش فى الاخر .... بس هما فى الشركتين قالولى ينفع والله اعلم بقى

mestery 23-04-2013 08:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mestery (المشاركة 499217)
next target 1.29750

EURO WILL BE UP NOW FOR MONTHS NEXT LONG TARGET 1.43620

zamalekmedo 23-04-2013 09:59 PM

السعر الآن 1.2990
إن شاء الله اليورو دولار أمامه نقطتين :
الأولى بيع والهدف 1.2977
والثانية شراء والهدف 1.3007
يعني هيدج إن شاء الله
وبالتوفيق للجميع

خالوود 23-04-2013 11:50 PM

ورشة الاشموكو

mohamedlee 24-04-2013 01:04 AM

طبقا لنموذج الرأس والكتفين الهابط على الفريم الويكلى نجد ان مستوى سعر 1.2100 ينادى السعر للهبوط اليه خلال الاسابيع القادمة باذن الله ونلتقى بعد الوصول الى الهدف قريبا ملحوظة التحليل الفنى ليس للصفقات الصغيرة ولكن سوينج طويل بهدف لا يقل عن 600 نقطة واكثر

mohsaad86 24-04-2013 01:27 AM

يا شباب ايه رايكم فى البيع بهدف 1.2800 ؟؟
وهل من الممكن الوصول للهدف خلال هذا الاسبوع ؟؟

tenfor 24-04-2013 11:06 AM

بعد خبر الالمانى السلبى لليورو هل نبع الان وما هى الاهداف

الساعة الآن 03:30 AM