اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

Elkial 03-05-2013 05:58 PM

رد: ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Anonymous (المشاركة 505156)
استغفر الله
انا داخل بيع من امبارح من عند 1.3066
لا لحقت ابيع و اكسب بتاع 20 نقطة ولا استفدت من اي حركة بيع او شراء و دلوقتي الصفقة جايبة معايا - 90 نقطة

لو كنت عايز تدخل بيع كان لازم تستني الكسر والاغلاق اسفل الترند الهابط علي شمعه ال 4 ساعات ممكن ترسم بنفسك وخد المؤشرات وسيله مساعده فقط مش اعتماد علي التوصيات والمؤشرات اعتماد كامل واجعل الترند صيدقكك وادخل مواضيع تعليميه هتفيدك وهي موجوده علي المنتدى

Anonymous 03-05-2013 06:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Elkial (المشاركة 505171)
لو كنت عايز تدخل بيع كان لازم تستني الكسر والاغلاق اسفل الترند الهابط علي شمعه ال 4 ساعات ممكن ترسم بنفسك وخد المؤشرات وسيله مساعده فقط مش اعتماد علي التوصيات والمؤشرات اعتماد كامل واجعل الترند صيدقكك وادخل مواضيع تعليميه هتفيدك وهي موجوده علي المنتدى

ياباشا النت فصل عندي مش اكتر انا كنت حاطط تارجت ل 1.3010 بس عكس قبل ميوصله

simo10madridi 03-05-2013 06:08 PM

السلام عليكم هو فيه امل ان السعر يهبط يعني ممكن نعمل بيع دلوقتي لانني كانت النت عندي غير موجودة

Elkial 03-05-2013 06:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Anonymous (المشاركة 505172)
ياباشا النت فصل عندي مش اكتر انا كنت حاطط تارجت ل 1.3010 بس عكس قبل ميوصله

يا باشا ابئ اعمل ريسترت للراوتر عشان ميقطعش :D علي العموم كل اللي احنا بنقولوه لبعض بيفيد مبيضرش وكله بيجتهد وعادى خيرها في غيرها

MoHaMeD EgY 03-05-2013 06:13 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 505155)

محمد انت ليه مش بتابع ورشة اليورو ين ؟؟؟ :D الزوج ده فظيع في الحركة :1 (13):.. انت مابتشتغلش عليه ولا كيف؟؟؟

دا من الأزواج المفضله لى :) .. بس المشكله ان مفيش حد متابعه هنا فى الورشه الرسميه .. وكمان معظم صفقاتى فيه بأستوب كبير شوبه .. لأن هذا الزوج حركته سريعه كما تعلم .. فبخاف انى اضع توصيه وحد يدخلها و تضرب استوب و أخسره بسببى :(

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Anonymous (المشاركة 505156)
استغفر الله
انا داخل بيع من امبارح من عند 1.3066
لا لحقت ابيع و اكسب بتاع 20 نقطة ولا استفدت من اي حركة بيع او شراء و دلوقتي الصفقة جايبة معايا - 90 نقطة

ممكن تعطينى معطياتك للدخول يا حسام .. وياريت يكون مدعوم بالشارت عشان اعرف اساعدك :)
وربنا يعوض عليك :1 (96):

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedlee (المشاركة 505159)
باشا بعد اذنك التزم بادب الحوار ولا تسخر من كلامى لانى لاحظت ان حضرتك استخدمت نفس الاسلوب مع عضو اخر فرجاء احترام اراء الاخرين

يا باشا انا بهزر معاك .. و بعتزلك يانجم لو كنت غلطت فيك :1 (72):

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النسر الذهبى (المشاركة 505163)

تفسير خاطيء يا محمد اغلاق الصفقات مبيعملش شموع لاموزين 125 نقطه صعود إلا في حالات نادرة زي التقفيل النصف سنوي والسنوي

هو فيه اكثر من سبب يا هيما .. يعنى مثلاً عندك دعم 1.3035 و عمليه جنى الأرباح و كمان خبر الدولار السلبى (ISM Non-Manufacturing PMI)

والله اعلى واعلم :)

Anonymous 03-05-2013 06:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Elkial (المشاركة 505180)
يا باشا ابئ اعمل ريسترت للراوتر عشان ميقطعش :D علي العموم كل اللي احنا بنقولوه لبعض بيفيد مبيضرش وكله بيجتهد وعادى خيرها في غيرها

راوتر ايه يا معلم
دي شركة تي اي داتا من افظع شركات النت يشتغل اسبوع كويس و اسبوع يفصل كل 10 دقايق او كل دقيقتين انا هغيرها بلا قرف بسببها و برضو لخطا مني خسران امبارح بس 100 نقطة في عز مكسب الكل و النهاردة شكلها مخرمة برضو
عمتا بالتوفيق للجميع:1 (72):

مصطفي حلمي 03-05-2013 06:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النسر الذهبى (المشاركة 505163)

تفسير خاطيء يا محمد اغلاق الصفقات مبيعملش شموع لاموزين 125 نقطه صعود إلا في حالات نادرة زي التقفيل النصف سنوي والسنوي

طب يا غالي ياريت تقولنا تفسيرك للشمعة الغبر منطقية دي
و تقبل احترامي

MoHaMeD EgY 03-05-2013 06:23 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Anonymous (المشاركة 505188)
راوتر ايه يا معلم
دي شركة تي اي داتا من افظع شركات النت يشتغل اسبوع كويس و اسبوع يفصل كل 10 دقايق او كل دقيقتين انا هغيرها بلا قرف بسببها و برضو لخطا مني خسران امبارح بس 100 نقطة في عز مكسب الكل و النهاردة شكلها مخرمة برضو
عمتا بالتوفيق للجميع:1 (72):

انصحك بفودافون ADSL .. انا شغال معاها اكتر من سنه والنت مفصلش معايا مرتين على بعض
وكمان اى مشكله فنيه خارجه عن ارداتهم بيحلوها فى اقل من 24 ساعه :)

amim15 03-05-2013 06:23 PM

ترند 4 ساعات الشمعة كسرت واغلقت تحته ودلوقتي الشمعة الحالية رجعت فوق الترند الهابط باكثر من 50 نقطة وغالبا هتغلق فوقه يبقي ايه بقي لعب العيال ده-بعد ما بعت من 3060 رجع وعكس تاني اكثر من 50 نقطة-ايه الحل؟

Anonymous 03-05-2013 06:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY (المشاركة 505185)
دا من الأزواج المفضله لى :) .. بس المشكله ان مفيش حد متابعه هنا فى الورشه الرسميه .. وكمان معظم صفقاتى فيه بأستوب كبير شوبه .. لأن هذا الزوج حركته سريعه كما تعلم .. فبخاف انى اضع توصيه وحد يدخلها و تضرب استوب و أخسره بسببى :(

ممكن تعطينى معطياتك للدخول يا حسام .. وياريت يكون مدعوم بالشارت عشان اعرف اساعدك :)
وربنا يعوض عليك :1 (96):

يا باشا انا بهزر معاك .. و بعتزلك يانجم لو كنت غلطت فيك :1 (72):

هو فيه اكثر من سبب يا هيما .. يعنى مثلاً عندك دعم 1.3035 و عمليه جنى الأرباح و كمان خبر الدولار السلبى (ISM Non-Manufacturing PMI)

والله اعلى واعلم :)

تفتكر اخره في النزول قد ايه يعني اقفل بخسارة ولا استني يمكن يكون فيه ربح
ولا اعلقها للاسبوع الجاي ؟:1 (56):

الساعة الآن 07:21 PM