اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ▁▂▃▅▆▇★☀ استراتيجيه الأسيوطى على شارت الرينكو .. تحقق لك ربح من 50 الى 200 نقطه يومياً ☀★▇▆▅▃▂▁ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=29471)

saayed 04-03-2013 08:39 PM

رد: ▁▂▃▅▆▇★☀ استراتيجيه الأسيوطى على شارت الرينكو .. تحقق لك ربح من 50 الى 200 نقطه يومياً ☀★▇▆▅▃▂▁

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة azizjab (المشاركة 474090)
بالفيديو التوضيحي تم الشرح على فريم الدقيقة. هل من الممكن استخدام الاستراتيجية على فريمات اكبر كال5 دقائق و 15 مثلا ؟؟ شكرا جزيلا اخي الكريم لتعاونك

بص سا باشا شارت الرينكو لا يعتمد علي اي وقت هوا علشان تشغلو لازم تشغلو علي فرريم الدقيقة
شارت الرينكو بيعتمد علي عدد النقاط اللي بتحددها في اعداد السكريبت زي اللي في الفديو بالظبط بمعني
انك لما تعمل اعداد 5 نقط لكل بوكس دا معناه ان لما السغر يعلي او ينقص 5 نقط هيكونللك شمعة في دقيقة في ساعة في يوم مش هاتفرق مع الرنكو لانو لايعمد علي الوقت راجع الفديو تاني يا باشا
:1 (105)::1 (105):

MoHaMeD EgY 05-03-2013 01:27 AM

رد: ▁▂▃▅▆▇★☀ استراتيجيه الأسيوطى على شارت الرينكو .. تحقق لك ربح من 50 الى 200 نقطه يومياً ☀★▇▆▅▃▂▁

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saayed (المشاركة 474320)
بص سا باشا شارت الرينكو لا يعتمد علي اي وقت هوا علشان تشغلو لازم تشغلو علي فرريم الدقيقة
شارت الرينكو بيعتمد علي عدد النقاط اللي بتحددها في اعداد السكريبت زي اللي في الفديو بالظبط بمعني
انك لما تعمل اعداد 5 نقط لكل بوكس دا معناه ان لما السغر يعلي او ينقص 5 نقط هيكونللك شمعة في دقيقة في ساعة في يوم مش هاتفرق مع الرنكو لانو لايعمد علي الوقت راجع الفديو تاني يا باشا
:1 (105)::1 (105):

أصبحت محترف رينكو يا سيد :1 (105):

MoHaMeD EgY 05-03-2013 01:35 AM

تم تحقيق 9% اليوم من حساب بـ 500$ ولله الحمد .. و على الرغم من من عدم متابعتى للفرص بشكل جيد :1 (105):
ونسبه المخاطره من رأس المال لاتزيد عن 6% من رأس المال ;)

:1 (77):

ماجد فوركس 05-03-2013 01:43 AM

اخى الكريم محمد احييك جدا والف مبروك على الجايزة

ولى بعد اذنك سؤالين :

انا لم اعمل قبل ذلك بالرينكو هل لابد اطلع على مواضيع الرينكو علشان اقدر اعمل باستراتيجيتك ام مجرد فهمى لاستراتيجيتك يكفى ؟ وانا بالفعل فاهمها فليس ضرورى شىء اخر صح ام خطا ؟

تانى سؤال الاصدار الجديد لم اجربه بعد بس انا بثق فيك ثقة كبيرة وايه الاخبار اشتغل باى منهما الجديد ام القديم وحضرتك شغال بايه علشان بس متلخبطش ؟

الف شكر ومبروك مرة اخرى

MoHaMeD EgY 05-03-2013 11:35 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ماجد فوركس (المشاركة 474505)
اخى الكريم محمد احييك جدا والف مبروك على الجايزة

ولى بعد اذنك سؤالين :

انا لم اعمل قبل ذلك بالرينكو هل لابد اطلع على مواضيع الرينكو علشان اقدر اعمل باستراتيجيتك ام مجرد فهمى لاستراتيجيتك يكفى ؟ وانا بالفعل فاهمها فليس ضرورى شىء اخر صح ام خطا ؟

تانى سؤال الاصدار الجديد لم اجربه بعد بس انا بثق فيك ثقة كبيرة وايه الاخبار اشتغل باى منهما الجديد ام القديم وحضرتك شغال بايه علشان بس متلخبطش ؟

الف شكر ومبروك مرة اخرى

شكراً لك يا ماجد وربنا يبارك فيك ;)
و مدام فهمت فكره الرينكو ازاى .. وازاى بيتم تكوين بناء شموع الرينكو .. فأنت اصبحت خبير رينكو
:1 (25): .. ولا يهم قراءه موضوع الرينكو
وبالنسبه لسؤالك الثانى .. فاشتغل بأى اصدار شايفه اسهل وابسط ليك .. كل اصدار له مميزاته وعيوبه
فمثلا version 1 مميزاته البساطه .. وعيوبه هو أن الأستوب اكبر من الهدف
و version 2 مميزاته انه الهدف مساوى للأستوب .. ولكن من عيوبه انك بيتأخر فى تكوين الفرصه .. يعنى انت ممكن تلاقى الفرصه اتكونت على version 1 اسرع من تكوينها على version 2 .. ومينفعش تشتغل ع الأتنين مع بعض .. عشان هتتشتت .. فاختار اى واحد يناسبك
وانا حاليا شغال على version 2
وبالتوفيق لك :1 (73):

• فهد • 05-03-2013 12:29 PM

الله ينور يا محمد ... موضوع رائع .. انا ممكن اتابع الشارت من الساعة 8 او 9 صباحا الى الساعة 3 عصرا

هل هذا الوقت كافى للعمل على الرينكوا ؟

وبخبرتك بالـ version 2 ما نسبة نجاحها ؟ ما دام الهدف = الاستوب .. يبقى لازم نسبة النجاح تبقى فوق الـ 70%

MoHaMeD EgY 05-03-2013 12:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة • فهد • (المشاركة 474654)
الله ينور يا محمد ... موضوع رائع .. انا ممكن اتابع الشارت من الساعة 8 او 9 صباحا الى الساعة 3 عصرا

هل هذا الوقت كافى للعمل على الرينكوا ؟

وبخبرتك بالـ version 2 ما نسبة نجاحها ؟ ما دام الهدف = الاستوب .. يبقى لازم نسبة النجاح تبقى فوق الـ 70%

اهلا يافهد :1 (73):
ممكن فى خلال الوقت دا تقدر تعمل ربح حلو :1 (105):
وبالنسبه لنسب النجاح .. فأنت تقدر تختبرها وتحسبها بنفسك لأن جميع المؤشرات ثابته ولا تعيد رسم نفسها .. واختبرها كمان على بوكس 5 و بوكس 10 .. وشوف الأفضل لك :)
وبالتوفيق لك

saayed 05-03-2013 01:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY (المشاركة 474493)
أصبحت محترف رينكو يا سيد :1 (105):

ههههههه مش قوي يعني لسة شوية
الف مبروك ال 6 % عقبال 700 % ان شاء الله :1 (25):

• فهد • 05-03-2013 02:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY (المشاركة 474665)
اهلا يافهد :1 (73):
ممكن فى خلال الوقت دا تقدر تعمل ربح حلو :1 (105):
وبالنسبه لنسب النجاح .. فأنت تقدر تختبرها وتحسبها بنفسك لأن جميع المؤشرات ثابته ولا تعيد رسم نفسها .. واختبرها كمان على بوكس 5 و بوكس 10 .. وشوف الأفضل لك :)
وبالتوفيق لك

أكيد انا هجربها .. بس لما بروح اجيب موبايل الراجل مش بيقولى خده جربة وشوف رايك اية

لأ بيبقى فى مواصفات وانا على اساسها بجرب التليفون فترة ولو فى مشكلة برجع اقول للراجل المواصفات اللى مكتوبة على التليفون مش شغالة

يعنى انت مجرب الطريقة وبقالك فترة شغال بيها .. لية ابدأ من الصفر ؟!

saayed 05-03-2013 02:18 PM

و دي نتايج النهاردة كدة وانا قاعد في الشغل :1 (81):

الساعة الآن 04:25 PM