اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19542)

Aymanalmerai 20-04-2012 07:30 PM

رد: █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 314850)

الدكتور من شوية كان بيشوف الشارت
انا عموما مش هادخل تاني غير اللي معايا عشان الحساب يستحمل اي انعكاس وتفاديا للجابات المجنونة بتاعة ابن المجانين اول الاسبوع

كلامك يا جو مية مية, الي بيحترم ماله, ماله بيحترمه
و بإذن الله الأسبوع الجاي يكون تجصيل أرباح, و اتمنالك إجازة سعيدة

mahmoud0711 20-04-2012 07:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة naitsi (المشاركة 314798)
نعم وأيضا التجارة مع البنوك الفيدرالية تلعب ضورا أساسيا في صعوض أو هبوط العملات المهم راقب وتفرج في الشارط حنما يبدء الهبوط إرتكبت خطئ لما خرجت المهم الله يعوضك على خسارتك وأتمنى منك يا أخي أن لا تبتعد عن هاذه الورشة لو سمحت إن كنت تريد نتائج جيدة ولك الحرية في إختياراتك بتوفيق

بلاش نظرية المؤمرة نعم هناك مؤمرة لكن غير مقصودة بجانب سوء نية من المطلعين علي بواطن الأمور هتقلي كلامك مش مفهوم صح
ببساطة و بدون تعقيد هناك مايسمي بالتسويات بين البنوك و الدول سواء لتسوية الديون او الفوائد المستحقة علي الديون و هو مايسمي بخدمة الدين و طبعا في حساب التسوية بيتم علي سعر صرف معين
من المفروض ان يكون معلوم فقط لأطراف التسوية و لكن المطلعين وهو مايسمي INSIDER يسربون المعلومات لجهات معينة للأستفادة من فارق السعر فمثلا لو كان تسوية الدين لصالح منطقة اليورو او البوند فمن
مصلحة البنوك المركزية ذيادة سعر صرف عملتهم مقابل العملات الأخري و علي حساب ذلك يستفيد اطراف اخري بطرق غير مشروعة بملايين الدولارات لعبة كبيرة
وبعد نهاية العلبة كلوا يعود الي قواعدة مرة تانية
لو فهمت حاجة ماتنساش ليك

JESSY 20-04-2012 07:57 PM

بعد ازنكم انا عايزة اعرف
هو فى صفقات مفتوحة دلوقتى

MAMADO 20-04-2012 08:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud0711 (المشاركة 314869)
بلاش نظرية المؤمرة نعم هناك مؤمرة لكن غير مقصودة بجانب سوء نية من المطلعين علي بواطن الأمور هتقلي كلامك مش مفهوم صح
ببساطة و بدون تعقيد هناك مايسمي بالتسويات بين البنوك و الدول سواء لتسوية الديون او الفوائد المستحقة علي الديون و هو مايسمي بخدمة الدين و طبعا في حساب التسوية بيتم علي سعر صرف معين
من المفروض ان يكون معلوم فقط لأطراف التسوية و لكن المطلعين وهو مايسمي INSIDER يسربون المعلومات لجهات معينة للأستفادة من فارق السعر فمثلا لو كان تسوية الدين لصالح منطقة اليورو او البوند فمن
مصلحة البنوك المركزية ذيادة سعر صرف عملتهم مقابل العملات الأخري و علي حساب ذلك يستفيد اطراف اخري بطرق غير مشروعة بملايين الدولارات لعبة كبيرة
وبعد نهاية العلبة كلوا يعود الي قواعدة مرة تانية
لو فهمت حاجة ماتنساش ليك

مجرم فوركس .. مجرم هنا عل سبيل المدح متفهمنيش غلط ;) ... كلامك صح 100 ف ال 100 ... ودا اللى كنت لسه هقوله بس انت سبقتنى ... وحته صغيرة بس على الى انت قلته هو ان فى بنوك يتكون معاها هيدج فى مناطق معينه وحان الوقت لفك الهيدج فتتم اللعبه سواء كان السعر فوق فينزل للهيدج او لو كان السعر تحت فيطلع للهيدج ... دا بالاضافه للى انت قلته .. وهو دا الفوركس عشان كده لما كان الدكتور بيقول سيبك من الموفنج والترندات والاختراقات فعلا الراجل كان بيتكلم صح و هو فاهم هو بيعمل ايه والسعر رايح فين وعشان ايه ؟؟ مش عشان بقى فقل فوق موفينج ولا مش عارف ايه .... وهو ده الفوركس و كأن لسان حاله بيقول انا كده واللى خايف يروح

mahmoud0711 20-04-2012 08:13 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MAMADO (المشاركة 314885)
مجرم فوركس .. مجرم هنا عل سبيل المدح متفهمنيش غلط ;) ... كلامك صح 100 ف ال 100 ... ودا اللى كنت لسه هقوله بس انت سبقتنى ... وحته صغيرة بس على الى انت قلته هو ان فى بنوك يتكون معاها هيدج فى مناطق معينه وحان الوقت لفك الهيدج فتتم اللعبه سواء كان السعر فوق فينزل للهيدج او لو كان السعر تحت فيطلع للهيدج ... دا بالاضافه للى انت قلته .. وهو دا الفوركس عشان كده لما كان الدكتور بيقول سيبك من الموفنج والترندات والاختراقات فعلا الراجل كان بيتكلم صح و هو فاهم هو بيعمل ايه والسعر رايح فين وعشان ايه ؟؟ مش عشان بقى فقل فوق موفينج ولا مش عارف ايه .... وهو ده الفوركس و كأن لسان حاله بيقول انا كده واللى خايف يروح

تمام يا معلم و لذلك الخسران اليوم ولو قفل السوق علية قبل المارجن باذن الله سيربح ربح معقول جدا الأسبوع القادم بأذن الله
وحلال عليك واحد ليك علشان فاهم العبة ماشية ازاي

ناريمان رأفت 20-04-2012 08:18 PM

مساء الخير يا جماعة
دكتور هو احنا هنسيب صفقة المجنون للاسبوع الجاى
ولا راى حضرتك ايه

الشامي 20-04-2012 08:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 314850)

الدكتور من شوية كان بيشوف الشارت
انا عموما مش هادخل تاني غير اللي معايا عشان الحساب يستحمل اي انعكاس وتفاديا للجابات المجنونة بتاعة ابن المجانين اول الاسبوع

اخي انا لا اعتقد ان هيكون في جاب للمجنون
انا بصيت على الشارت لقيت ان نادرا لما بيعمل جاب وبيكون صغير 18 نقطة
بص هو لو عمل جاب لتحت اوك لكن لو لفوق لاء لاء لاء

الشامي 20-04-2012 08:28 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MAMADO (المشاركة 314885)

ايه الكلام الكبير دا
اللي عاوز يدرس الكلام دا دراسة مستفيضة يعمل ايه

MAMADO 20-04-2012 08:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ذيكو (المشاركة 314909)
ايه الكلام الكبير دا

اماااال احنا حلوين اوى اوى يا عم زيكو :1 (76):.... بس ما ينفعش نبيع الميه فى حارة السقاين ... الدكتور معلم وفاهم هو بيعمل ايه كويس

mahmoud0711 20-04-2012 08:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ذيكو (المشاركة 314909)

ايه الكلام الكبير دا

زيكو بك الناس كسلانة ولا مشغولة في التداول ماشوفتش ولا ليك ليا ولا للأخ MAHMOUD
ان شاء الله تكون خرجت بسلام من معركة اليوم

الساعة الآن 11:18 PM