اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

mohsaad86 15-05-2013 11:48 AM

رد: ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed Rabie (المشاركة 509794)
ما أنصحكش تدخل فى أى صفقات دلوقتى ,, و لو فكرت تدخل ادخل ب لوت 10 سنت بس ,, دة لو عاوز تعوض خسارتك وواحده واحده تعوض ان شاء الله ,, و ألغى فكرة عصير القصب دى دلوقتى و تابع الاخبار و الشارت الساعتين دول ,, احتمال الوضع يرجع لطبيعته و أللى المفروض ينزل ينزل و أللى يطلع يطلع :1: ,, ادينا معاهم لما نشوف أخرتها ايه :1 (24):

يا عم محمد ازيك
هو انت مش مع الهبوط ده ولا إيه ؟؟
أنا عزيز اعرف وجهة نظرك بالظبط

Anonymous 15-05-2013 11:51 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohsaad86 (المشاركة 509797)
يا عم محمد ازيك

انت عزيز ؟؟!!
طيب انا كمان كريم وجهة نظرك بالظبط :1 (64):

معلش يا شباب استحملوني الخسارة معايا يا تقلب بعصبية ياما تقلب بتهييس و قلش رخيص
و الحمدلله انا مش متعصب دلوقتي :1 (56):

momobanker 15-05-2013 11:51 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed Rabie (المشاركة 509796)
هو اكيد يقصد 350 دولار مش 3500 دولار ,, لان لو 3500 دولار و لسه بتتاجر فى الفوركس يبقى بجد حرام عليك نفسك ,, او ممكن يكون حساب ديمو :1: لو كده عادى

عادى يا جماعة انا الخميس اللى فات فى طلعة اليورو ين خسران 2350 دولار و لسه شغال برده

Mohamed Rabie 15-05-2013 11:54 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohsaad86 (المشاركة 509797)
يا عم محمد ازيك

طبعا كنت مع الهبوط بس المشكلة أنى دخلت بيع ع اليورو دولار من تحت خالص من عند 1.2905 و كان السعر عاكس عليه بتاع -30 نقطه فقربت الأستوب شوية قام السعر طلع فجأة و ضرب الأستوب و نزل تانى ع طول :1: و حاليا كنت عامل اوامرمعلقه ع الباوند و ضرب استوب فوق و تحت و الحمد لله لسه بردو عندى أمل انى أعوض خسارتى دى كلها انا كسبت صفقه واحده من اول ما فتحت حساب حقيقى من 15 / 4 أللى فات و الحد النهاردة بخسر و اعمل أيداع و هكذا ,, بس حاليا خايف ادخل اى صفقه تانى لان الأسعار ماشيه عكس الوضع المنطقى ليا ,, و بالتوفيق يا غالى انت و حسام و كل أعضاء الورشه :1 (91):

mohsaad86 15-05-2013 11:58 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Anonymous (المشاركة 509793)
3500 دولا في صفقة واحدة
تصدق صعبت عليا :(
خلاص تعالا معانا انا اللي هحاسب علي القصب :1:

لا يا عم معلش في صفقتين :1: وكانوا 3280 دولار

دي صورة من ميتاتريدر الموبايل

Anonymous 15-05-2013 12:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed Rabie (المشاركة 509804)
طبعا كنت مع الهبوط بس المشكلة أنى دخلت بيع ع اليورو دولار من تحت خالص من عند 1.2905 و كان السعر عاكس عليه بتاع -30 نقطه فقربت الأستوب شوية قام السعر طلع فجأة و ضرب الأستوب و نزل تانى ع طول :1: و حاليا كنت عامل اوامرمعلقه ع الباوند و ضرب استوب فوق و تحت و الحمد لله لسه بردو عندى أمل انى أعوض خسارتى دى كلها انا كسبت صفقه واحده من اول ما فتحت حساب حقيقى من 15 / 4 أللى فات و الحد النهاردة بخسر و اعمل أيداع و هكذا ,, بس حاليا خايف ادخل اى صفقه تانى لان الأسعار ماشيه عكس الوضع المنطقى ليا ,, و بالتوفيق يا غالى انت و حسام و كل أعضاء الورشه :1 (91):

مكسبتش غير صفقة واحدة بس !!!??? ايخيه عليك و اسمحلي اقولك ايخيه
تعال اتعلم مني انا بقعد اسبوع اكسب صفقات صغيرة بتاع 10 او 20 نقطة بجمعلي في الاسبوع بتاع 70 نقطة
اجي بقا زي برنس البرانيس و اخسرهم كلهم في صفقة واحد بلوت كبير .
يا باشا الخسارة ليها ناسها لو عايزني اشرحلك طريقة الخسارة انا ممكن اعمل ورشة خاصة بالاستراتيجية بتاعتي و اللي عايز يتعلم مني اهلا وسهلا
و علي فكرة انا ماشي علي مبدأ خش صفقات انتقامية علشان تعوض الخسارة حياتك هتبقا مية المية بس upside down

mohsaad86 15-05-2013 12:04 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed Rabie (المشاركة 509804)

ربنا يعوض عليك يابوحميد

أنا داخل الحمد لله من 1.2988
وسايبها شغاله من اول الأسبوع تطلع تنزل سايبها
وعامل أوامر معلقة بيع في الطريق كده أن شاء الله
وهدفي من الأول عامله 1.2760 وربنا كريم

Mohamed Rabie 15-05-2013 12:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohsaad86 (المشاركة 509809)
ربنا يعوض عليك يابوحميد

أنا داخل الحمد لله من 1.2988
وسايبها شغاله من اول الأسبوع تطلع تنزل سايبها
وعامل أوامر معلقة بيع في الطريق كده أن شاء الله
وهدفي من الأول عامله 1.2760 وربنا كريم

عامل الهدف عند 1.2760 ؟؟؟!!! أنت متفائل أوى يا محمد بجد :1: ,, دة انا ببقى حاطط هدف 30 نقطه و ببقى متشائم أنه مش هيجيبهم :(

mohsaad86 15-05-2013 12:21 PM

لا يا باشا لانه كسر الترند الصاعد على فريم الديلي امبارح وبكده ده هيكون هدفه اللي جاي ان شاء الله
ولو قفلت شمعة اليوم كمان تحت الترند ده هتبقى وقعة جامدة كمان ان شاء الله

كمان لو تلاحظ نموذج الرأس والكتفين على الاسبوعي ان الكتف الأيمن بيتكون وعشان يوصل لخط العنق لازم يروح ل 2750
وان شاء الله ده هدفه

ولو كسره انسى اليورو بقى شوية كتييييييير اوي واستناه حول 1.21 تقريبا

star verdi 15-05-2013 12:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed Rabie (المشاركة 509811)
عامل الهدف عند 1.2760 ؟؟؟!!! أنت متفائل أوى يا محمد بجد :1: ,, دة انا ببقى حاطط هدف 30 نقطه و ببقى متشائم أنه مش هيجيبهم :(

يا اخ محمد ربيع
1/ لا تستعجل في دخول اي صفقة
2/ اي شخص في بدايته الفوركسية لازم يدخل بلوت صغير ولا تطمع و هدا طبعا بعد التدرب على الديمو
3/ ركز مع زوج او اثنين و خليك مع الدخول بعد كسر الدعم او المقاومة هده الطريقة فيها سلامة بدون ندم
4/ الاطلاع المستمر على اخر الاخبار بشكل يومي لمعرفة كل جديد في و الحدر منها
5/ ربنا يوفقك و تعوض الخسارة ان شاء الله

الساعة الآن 03:25 PM