اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19542)

م.جوزيف ايهاب 21-04-2012 12:38 PM

رد: █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 315180)
معلش يا دكتور انا عارف أنها أجازه بس ممكن تنصحني أعمل ايه في الوضع ده انا معايا عقود بيع ب 5 دولار وعقود شراء ب 3 دولار بالنسبة لليورو و الأحتمال الكبير انه ينزل انا خايف ألغي العقود البيع اللي معايا لو عكس السعر ممكن 30 نقطة تطير الرصيد او أسيب العقود كده لو نزل أستفيد من ال 2 دولار الفرق لو تطلع هيبقي معايا فرصه 70 نقطه صعود قبل الماجن كول ياريت تنصحني أنا عارف انا المبلغ شويه علي العقود الكتيره دي بس انا متسرع شويه وناوي أزيد الرصيد 1000 دولار بس الفلوس مش جاهزه دلوقتي ممكن 5 ايام معلش وجعت رأسك بس ده من العشم وانا شايف أن حضرتك بتحب تساعد الناس .

يا جماعة والله حرام اللي انتو بتعملوه ده في مالكو
ليه دخلت بكل ده طيب؟
وبعدين انت بتبرد كل نقطتين؟؟
التبريد في رأيي الشخصي بعد انعكاس 50 نقطة
وبالنسبة لرأي الدكتور بعد 20 نقطة

عموما ان شاء الله المجنون هيضرب الاهداف الاسبوع اللي جاي
وبالنسبة لليورو الدكتور هيفيدك بعد الاطلاع علي الشارت ورأيي انه هيصحح لاسفل ( لا تعتمد علي هذا الرأي)

ان شاء الله تخرج علي خير يا ريت تلتزم بادارة رأس مال جيدة

0asdf12340 21-04-2012 01:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 315184)

يا جماعة والله حرام اللي انتو بتعملوه ده في مالكو
ليه دخلت بكل ده طيب؟
وبعدين انت بتبرد كل نقطتين؟؟
التبريد في رأيي الشخصي بعد انعكاس 50 نقطة
وبالنسبة لرأي الدكتور بعد 20 نقطة

عموما ان شاء الله المجنون هيضرب الاهداف الاسبوع اللي جاي
وبالنسبة لليورو الدكتور هيفيدك بعد الاطلاع علي الشارت ورأيي انه هيصحح لاسفل ( لا تعتمد علي هذا الرأي)

ان شاء الله تخرج علي خير يا ريت تلتزم بادارة رأس مال جيدة

شكراً لسرعة ردك يا جميل وبعدين انا دخلت بكل ده عشان الهيدج مكنتش عايز اخسر لما بلاقي طلع عكس الصفقة اللي انا داخلها بعكس انا كمان الصفقة وبفضل طالع نازل علي أمل اللي انا أكسب من الشراء وبعدين السعر ينزل يبقي مخسرتش في البيع طبعاً دي طريقة غلط وحسابي ميتحملش كل الصفقات دي وكان سبب خسارتي أكثر من 1000 دولار بس مش مشكلة الواحد مبيتعلمش ببلاش وإن شاء الله أخرج من الموضوع ده علي خير وهمشي حسب الورشة الجميلة دي وبإدراة راس مال وانا هحاول أزيد الرصيد شويه عشان يتحمل تقلبات السوق والبنسبة للمجنون الدكتور قالي برده ليه انا عامل تبريد كتير بس انا كنت شغال علي فريم 5 دقايق وطبعاً انت عارف ان النقطه فيه تحس انها عشر نقط ومحستش غير بعد ما عملت الصفقات عموماً ربنا يسهل وتعدي علي خير

م.جوزيف ايهاب 21-04-2012 02:05 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 315198)
شكراً لسرعة ردك يا جميل وبعدين انا دخلت بكل ده عشان الهيدج مكنتش عايز اخسر لما بلاقي طلع عكس الصفقة اللي انا داخلها بعكس انا كمان الصفقة وبفضل طالع نازل علي أمل اللي انا أكسب من الشراء وبعدين السعر ينزل يبقي مخسرتش في البيع طبعاً دي طريقة غلط وحسابي ميتحملش كل الصفقات دي وكان سبب خسارتي أكثر من 1000 دولار بس مش مشكلة الواحد مبيتعلمش ببلاش وإن شاء الله أخرج من الموضوع ده علي خير وهمشي حسب الورشة الجميلة دي وبإدراة راس مال وانا هحاول أزيد الرصيد شويه عشان يتحمل تقلبات السوق والبنسبة للمجنون الدكتور قالي برده ليه انا عامل تبريد كتير بس انا كنت شغال علي فريم 5 دقايق وطبعاً انت عارف ان النقطه فيه تحس انها عشر نقط ومحستش غير بعد ما عملت الصفقات عموماً ربنا يسهل وتعدي علي خير

فريم 5 دقايق احسن من اكيد من الدقيقة :D انا كنت باستعمله في الاول
خليك مع الربع ساعة احسن

0asdf12340 21-04-2012 02:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 315210)

فريم 5 دقايق احسن من اكيد من الدقيقة :D انا كنت باستعمله في الاول
خليك مع الربع ساعة احسن

هههههههههههه اه طبعاً أحسن ده الواحد علي نظامي كده ممكن يعمل 20 صفقة في 5 نقط انا معظم الوقت بشتغل علي فريمات كبيره بس اهي جات كده بقي تتعوض

م.جوزيف ايهاب 21-04-2012 02:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 315213)
هههههههههههه اه طبعاً أحسن ده الواحد علي نظامي كده ممكن يعمل 20 صفقة في 5 نقط انا معظم الوقت بشتغل علي فريمات كبيره بس اهي جات كده بقي تتعوض

تتعوض ان شاء الله يا باشا
وبلاش تتعود علي الهيدج عشان اللي مش محترف فيه هياخد المارجن كول بالحضن

0asdf12340 21-04-2012 02:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 315214)

تتعوض ان شاء الله يا باشا
وبلاش تتعود علي الهيدج عشان اللي مش محترف فيه هياخد المارجن كول بالحضن

والله هو خدني بالحضن بتاع 5 مرات وانا زهقت منه ( كفاية أحضان بقي ) هو نتايجه كويسه بس عايز رأس مال كويس يغطي الانعكاسات مش 100 و 200 ولا 1000 حتي عايز أكثر من كده وانا كل مرة أبتدي من جديد وأقول توبه وأخر مره بس الشيطان بيلعب في دماغي أرجع تاني

raafat_193 21-04-2012 03:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 315180)
معلش يا دكتور انا عارف أنها أجازه بس ممكن تنصحني أعمل ايه في الوضع ده انا معايا عقود بيع ب 5 دولار وعقود شراء ب 3 دولار بالنسبة لليورو و الأحتمال الكبير انه ينزل انا خايف ألغي العقود البيع اللي معايا لو عكس السعر ممكن 30 نقطة تطير الرصيد او أسيب العقود كده لو نزل أستفيد من ال 2 دولار الفرق لو تطلع هيبقي معايا فرصه 70 نقطه صعود قبل الماجن كول ياريت تنصحني أنا عارف انا المبلغ شويه علي العقود الكتيره دي بس انا متسرع شويه وناوي أزيد الرصيد 1000 دولار بس الفلوس مش جاهزه دلوقتي ممكن 5 ايام معلش وجعت رأسك بس ده من العشم وانا شايف أن حضرتك بتحب تساعد الناس .

مرحبا بيك وتحت امرك اولا زى ماتفضل الغالى جوزيف واوضحلك لاداعى ان اكرر نفس الكلام ندخل فى الشارت اول 3 عقود شراء اخلص منهم ضرورى اول ما السوق الاوروبى يفتح وبالتحديد مع هذه الاخبار والتى سوف تصدر باكرا هما 5 التقديرات الأولية لمؤشر PMI الفرنسى والالمانى .ركز معايا جدا جدا هنا وده لان لن تجد احد يعطي لك هذه المعلومات هذه المؤشرات تصدر قبل الخبر بدقيقتين او خمسة ( للافراد المشتركين فى وكالة طومسون رويترز ) وبالتالى تعمل على حركة سريعه للسعر سواء بالهبوط او الصعود والجميع اى غير مشتركون فى الوكالة ينتظرون الخبر فايصدر الخبر فان كان قبل صدوره صاعد تجد الكل يدخل شراء فى حين الخبر سالب فايبداون البيع مافيا البنوك . وعن رأى الخاص هذا سوف يحدث فا تخرج انت من العقود المفتوحة شراء وحتى على خسارة قليلة فايبداء السعر فى الهبوط وتجنى ارباح العقود المفتوحة بيع .ان حدث هذا فاهو توفيق من الله وحصاد تجارب سنين . ان مرت على خير تذكر احترم مالك يحترمك

raafat_193 21-04-2012 03:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 315220)
والله هو خدني بالحضن بتاع 5 مرات وانا زهقت منه ( كفاية أحضان بقي ) هو نتايجه كويسه بس عايز رأس مال كويس يغطي الانعكاسات مش 100 و 200 ولا 1000 حتي عايز أكثر من كده وانا كل مرة أبتدي من جديد وأقول توبه وأخر مره بس الشيطان بيلعب في دماغي أرجع تاني

الذى تعملة ليس بهيدج الهيدج شئ وعلم تانى خالص . لذلك ممنوع من هيئات الرقابة المالية العالمية حفاظا على اموال المستثمرين فا تلجا شركات كبيرة ذو سمعة بفتح فروع لها فى دول اوروبية وقبرص فهمتنى فا تضع خاصية الهيدج فعاله على البيتوفورم (المناصة)

z3em 21-04-2012 03:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 315240)

الذى تعملة ليس بهيدج الهيدج شئ وعلم تانى خالص . لذلك ممنوع من هيئات الرقابة المالية العالمية حفاظا على اموال المستثمرين فا تلجا شركات كبيرة ذو سمعة بفتح فروع لها فى دول اوروبية وقبرص فهمتنى فا تضع خاصية الهيدج فعاله على البيتوفورم (المناصة)

الهيدج
طريقةمتاجرة
تتيح لك حرية المتاجرة وتتشكل بتنوعها علي كافة الاسواق المالية
ولكل نوعية تجارةنظامها الخاص ومسميات واستراتجيات متنوعة ومختلفة ولكنها كلها تتطرق الي نفس الهدف
وهو امكانية التدااول ودخول السوق بيع
اي كان سوق عملات
سوق سلع ويضائع:1 (91):

الشامي 21-04-2012 05:39 PM

يا دكتور لو موجود يا ريت تقولي المجنون خلاص اخره كدا ولا ايه لان احد الاخوة بيقول انه لسه صاعد الى 133 ودا معناه المارجن كول بالنسبالي فلو كدا اقفل الصفقات كلها وهيكون معايا 130 دولار اقدر اعوض بيهم افضل من 40 دولار بعد المارجن ولا رأيك ايه

الساعة الآن 10:20 PM