اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

Anonymous 16-05-2013 09:13 PM

رد: ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشامي (المشاركة 510640)

ههههه والله فكرتني بنفسي مع اول حساب ليا عملت انجاز محدش عمله ومستحيل حد يعمله ..... اتمرجنت في دقيقتين هههههههههههههه
يعني لو كنت لعبت قمار اعوذ بالله منه كنت اعدت مدة اطول
بص يا باشا ربنا يعوض عليك بس صدقني مش هتكسب سنت واحد من الفوركس الا لما تتخلص من حاجتين متابعة اكتر محلل او استراتيجية والاستعجال
احنا ليه كنا بنخسر علشان اول ما نفتح اللاب توب ونبص ع الشارت ادينا بتاكلنا وعوزين اول ما ندخل الصفقة فجأة نلاقيها ربح 1000 دولار ونقفل ونسحب مفيش حاجة اسمها كدا حتى اللي بيربح كدا بطريقتين يا رأس ماله كبير جدا او بيتاجر ع الاخبار والطريقتين لازم تكون محترف فيهم
المهم انصحك بالتمهل ومش كل ما تشوف شامعة هابطة بقوة تبيع او صاعدة بقوة تشتري ما هو دا اللي انا بسميه اغراء وخيانة
الهبوط العنيف او الصعود العنيف دا مش اتجاه سعر لا دا بيحدث نتيجة شيء بمعنى حاجة حصلت ادت للهبوط والصعود يعني المفروض علشان تستفاد تكون داخل على توقع النتيجة دي مش بتدخل على النتيجة يا رب تكون فاهمني وبالتوفيق لك

شكرا اخي علي النصيحة و انا والله حسيت فعلا باللي حضرتك بتقوله بس المرة الوحيدة اللي محبتش اتسرع في دخول صفقة كان الاسبوع اللي فات لو تفتكر اليورو هبط 30 نقطة قلت بس هو مش هينزل تاني فخفت ادخل و راح مكمل هبوط ل 50 بعد كده 100 بعد كده 150 و انا اعيط
بس عمتا خيرها في غيرها و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

awad991 16-05-2013 09:27 PM

ياريت لوسمحت اللى منزل مؤشر المغناطيس ل ويوضح طريقة عملة لأنى نزلتة وبهدلي الشارت وكلها خطوط ومستطيلات وشكرا

awad991 16-05-2013 10:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY (المشاركة 510544)
ع الرغم انك بتهزر .. بس هو دا اللى حصل حقيقى :1 (83):
عموماً انا كنت داخل شراء وكان عاكس عليا حوالى 15 نقطه بس الحمد لله قفلتها ع الدخول وهفضل منتظر ع كراسى المتفرجين انهاردا :D

انا اسمى محمد بس من غير استاذ :1 (72):
ومشكله الهدف والاستوب فكانت بتواجهنى فى البدايه مثلك .. وبدأت اتعود انى اضع الهدف مثل الأستوب وبعد كدا اصبحت اضع الأستوب حوالى 25 فقط
فانت هتقدر تميز الكسر وتدخله من اوله من الأخبار .. ولازم تعرف الاخبار اللى بتؤثر لحظى والأخبار الطويله المدى وهكذا .. ودا هتقدر تكتسبه بالخبره فقط
وكمان لو لقيت السعر واقف عند مقاومه او دعم .. فأنت هتقدر تعرف امتى اذا كان هيكسرها او هيرتد منها من خلال الأخبار
وبالتوفيق لك أن شاء الله :)

طب معلش بالنسبة انك بتحط استوب لوز 25 نقطة مش شايف ان ده رقم قليل يعنى ممكن السعر يوثلة ويرتد تانى ويحقق الهدف ؟
يعنى لو اكبر شوية يبقى احسن ياريت تفيدنى عشان انا عندى المشكلة دى وشم عارف بصراحة احط ستوب لوز فين

Anonymous 16-05-2013 11:46 PM

شباب بما ان محدش بيكتب حاجة دلوقتي
فهحطلكم لينك لفيديو تحفيزي بجد هيفرق معاكم جامد خصوصا الناس اللي بتخسر كتير زيي كده
انا منزله علي اللاب و تقريبا كل يوم بشوفه
انا بتاسف للادارة ان ملهوش علاقة بالورشة بس انا قلت تحفيزي علشان الناس اللي حاسة بالاحباط و لو مخالف شيلوه مفيش مشاكل
و بعتذر عن جملة هتتقال في اخر الفيديو بس انا اللي يهمني مضمون الفيديو ماعدا اخر جملة هتتقال فيه
و بالتوفيق يا شباب
MOTIVATION Be Great, Powerful Beyond Measure II - EXTENDED - YouTube

Abatchy 17-05-2013 12:21 AM

أتفق مع حضرتك تماما و الأيدين الى بتاكل صاحبها بتضيعه و يتمرجن فى لحظة .. علشان كده الdemo دايما كسبان و الreal بياكل العقل و القلب .. أنا وصلت لمرحلة انى حسيت ان العملة الى بتاجر عليها بتعاندنى بالقصد أو ان فى حد بيغير بنفسه و بأديه اتجاه الشموع علشان يخسرنى فى أقل من دقيقة .. انا وصلت لمرحلة من الجنان كل مرة أشترى كأنى بعمل مقاومة و الpair ينزل بصورة بشعة و كل مأبيع كأنى بعمل للعملة دعم رهيب و أبص الائى السعر بيعمل برج القاهرة و طالع و فى اللحظة الى أفكر انى أوقف الخسارة أبص الائى السعر يرجع فى نفس الأتجاه الى أنا بدأته من الأول.. أنا حاسيت فى لحظة أنى بشتغل الصبح و بصرف على الفوركس باليل :1 (107): و ربنا يستر علينا و يوفقنا كلنا ان شاء الله

mohammed5570 17-05-2013 12:25 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abatchy (المشاركة 510715)
أتفق مع حضرتك تماما و الأيدين الى بتاكل صاحبها بتضيعه و يتمرجن فى لحظة .. علشان كده الdemo دايما كسبان و الreal بياكل العقل و القلب .. أنا وصلت لمرحلة انى حسيت ان العملة الى بتاجر عليها بتعاندنى بالقصد أو ان فى حد بيغير بنفسه و بأديه اتجاه الشموع علشان يخسرنى فى أقل من دقيقة .. انا وصلت لمرحلة من الجنان كل مرة أشترى كأنى بعمل مقاومة و الpair ينزل بصورة بشعة و كل مأبيع كأنى بعمل للعملة دعم رهيب و أبص الائى السعر بيعمل برج القاهرة و طالع و فى اللحظة الى أفكر انى أوقف الخسارة أبص الائى السعر يرجع فى نفس الأتجاه الى أنا بدأته من الأول.. أنا حاسيت فى لحظة أنى بشتغل الصبح و بصرف على الفوركس باليل :1 (107): و ربنا يستر علينا و يوفقنا كلنا ان شاء الله

والله ضحكتني علي أخر الليل
مش حضرتك بس اللي بتحس بكده
ربنا يوفق ان شاء الله

awad991 17-05-2013 12:30 AM

وانا كمان ده حصل معايا فعلا لغاية ما حسابي الجديد اتمرجن برضة بس بصراحة الواحد كان بيدخل عشوائي مع اتجاه الشموع ولا كان بيعمل تحليل ولا نيلة عشان كده الواحد لازم يجتهد علي قد ما يقدر و ربنا ان شاء الله مش هيضيع كجهود واحد تعب واخذ بالأسباب وربنا يرزقنا جميعا ان شاء الله

awad991 17-05-2013 12:31 AM

ياريت ترفع الرابط تانى

wael0102003 17-05-2013 05:15 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wael0102003 (المشاركة 510449)

divergence هابط على فريم الساعة 1.2858

:1 (48)::1 (48):

ابو على 17-05-2013 06:06 AM

ممكن ترفع رابط الفيديو تاني لانه مش شغال

الساعة الآن 08:19 AM