اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

MoHaMeD EgY 17-05-2013 02:36 PM

رد: ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed Rabie (المشاركة 510612)
ربنا يخليك لينا يا أيجى يا ذووووووووووق :1 (72): ,, انا حملته و هبقى أقرأ الشرح و اطبق بس بردو عاوز أعرف رأيك الشخصى يا أيجى عن مؤشر المغناطيس دة ؟؟؟ أنت جربته ولا لا ؟؟ و كانت النتيجه أيه و كده و مستنى الرد يا كينج :1 (72):

انا مجربتهوش عشان مفتيش عليك :D .. بس انا شفت الموضوع من شهر او اكتر فى منتدى الجيران .. واللى شدنى ليه هو اسم صاحب الموضوع الاستاذ عمر .. فهو مبدع فى علوم التحليل الرقمى ولديه افكار رهيبه :)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة awad991 (المشاركة 510681)
طب معلش بالنسبة انك بتحط استوب لوز 25 نقطة مش شايف ان ده رقم قليل يعنى ممكن السعر يوثلة ويرتد تانى ويحقق الهدف ؟
يعنى لو اكبر شوية يبقى احسن ياريت تفيدنى عشان انا عندى المشكلة دى وشم عارف بصراحة احط ستوب لوز فين

حاول انك تدخل من الطرطوفه :D .. يعنى انت لو هتدخل فرصه لازم تكون ع ارتكاز دعم أو مقاومه ترند قوي
يعنى عندك مثال لأرتكاز ع الترند

وهتلاحظ ان فيه 5 فرص ناجحه من خلال فكره واحده .. وطبعاً بعد ما تدخل من الأرتكاز هتبقى عارف استوبك بكسر هذا الترند يعنى لو حطيت استوب 20 أو 25 نقطه ذى الفل
ومش مهم لما تستنى يوم او اتنين او اسبوع من غير ماتدخل فرصه .. متستعجلش فى دخول الفرصه .. واختار الفرصه الأنسب والأقوى لك .. يعنى انا مثلاً ليا يومين مش عارف اخد نقطه واحده من هذا الزوج ههههه
وبالخبره ستضح الامور اكثر :)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed Rabie (المشاركة 510857)
يا أيجى يا ريت تنزل شرح مؤشر المغناطيس دة ,, و لو ممنوع وضع روابط هنا ابعتلى الرابط ع الفيس بوك يا جميل :1 (72):

تم ارساله ع الفيس :)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wael0102003 (المشاركة 510906)
على فريم الويكللى يوجد بعض المقاومات تقف امام الهبوط على فريم اليومى تكون شمعة دوجى توحى بالانعكاس الى 1.303
على فريم الاربع ساعات يوجد شمعة دوجى ايضا توحى بالانعكاس الى 1.303 الرجاء الانتباة من الممكن تصحيح الاسبوعين الهابطين خلال الاسبوع القادم

ياوائل ياجامد :1 (105): .. احترم جداً من يحترم الشموع والبرايس اكشن :1 (25):

radwangerr 17-05-2013 03:08 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY (المشاركة 510926)

حاول انك تدخل من الطرطوفه :D .. يعنى انت لو هتدخل فرصه لازم تكون ع ارتكاز دعم أو مقاومه ترند قوي

وهتلاحظ ان فيه 5 فرص ناجحه من خلال فكره واحده .. وطبعاً بعد ما تدخل من الأرتكاز هتبقى عارف استوبك بكسر هذا الترند يعنى لو حطيت استوب 20 أو 25 نقطه ذى الفل
ومش مهم لما تستنى يوم او اتنين او اسبوع من غير ماتدخل فرصه .. متستعجلش فى دخول الفرصه .. واختار الفرصه الأنسب والأقوى لك .. يعنى انا مثلاً ليا يومين مش عارف اخد نقطه واحده من هذا الزوج ههههه

الله ينور يا اخ محمد :) ربنا يباركلك ياشيخ . لو تكرمت كنت عايز اعرف ازاي اسطب المؤشر ع المنصة وياريت كمان المؤشر السابق ده والشرح اللي اتبعت ع الفيس ينوبك ثواب ياشيخ .. حاكم اخوك شبه الاخ انيمونيوس في صراعه مع السوق بس هو بيفك عن نفسه شوية انا ضغطى بيعلى بس :) .. شكرا مرة تانية .

Anonymous 17-05-2013 03:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة radwangerr (المشاركة 510935)
الله ينور يا اخ محمد :) ربنا يباركلك ياشيخ . لو تكرمت كنت عايز اعرف ازاي اسطب المؤشر ع المنصة وياريت كمان المؤشر السابق ده والشرح اللي اتبعت ع الفيس ينوبك ثواب ياشيخ .. حاكم اخوك شبه الاخ انيمونيوس في صراعه مع السوق بس هو بيفك عن نفسه شوية انا ضغطى بيعلى بس :) .. شكرا مرة تانية .

مين بيجيب في سيرتي و فورتي و فيفتي :1:
قلش رخيص ع الصبح :1 (56):
تمنياتي ليكم كلكم بالمزيد من الربح و شهيتي مفتوحه لخسائر اليوم الجديد
معايا 50 دولار مضايقني :1 (16):
بس بعيد عن الهزار انا متفائل النهاردة طبعا كلكم عارفين ليه ؟؟!!!
بكرا اجازة و بعده اجازة يعني خسايري فيهم هتبقا خفيفة هههههههههههههههههههه:1 (80)::1 (80)::1 (80):

amim15 17-05-2013 03:14 PM

محمد ايجي ممكن شرح مؤشر المغناطيس؟؟لو ممكن رابط علي الخاص؟؟

radwangerr 17-05-2013 03:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Anonymous (المشاركة 510938)
مين بيجيب في سيرتي و فورتي و فيفتي :1:
قلش رخيص ع الصبح :1 (56):
تمنياتي ليكم كلكم بالمزيد من الربح و شهيتي مفتوحه لخسائر اليوم الجديد
معايا 50 دولار مضايقني :1 (16):
بس بعيد عن الهزار انا متفائل النهاردة طبعا كلكم عارفين ليه ؟؟!!!
بكرا اجازة و بعده اجازة يعني خسايري فيهم هتبقا خفيفة هههههههههههههههههههه:1 (80)::1 (80)::1 (80):

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
والله العظيم انتا برنس :)
ركز في ال50 اللي فاضلين يا عمنا في فترة الاجازة واوعى تفتح المنصة لتعمل امر معلق شرا ولا بيع وتضيعهم هههههههههههههههههههههههه
بالتوفيق يارب وتعوض اللي خسرتك اخويا احمد.

Anonymous 17-05-2013 03:32 PM

سبب ارتفاع الدولار المفاجي و هبوط اليورو هو مجئ اخبار الدولار الكندي سلبية و اتجاه حركة الشراء للدولار الامريكي كبديل
:1 (24):
حلو التحليل ده اي خدمة :1 (72):

awad991 17-05-2013 03:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY (المشاركة 510926)
انا مجربتهوش عشان مفتيش عليك :D .. بس انا شفت الموضوع من شهر او اكتر فى منتدى الجيران .. واللى شدنى ليه هو اسم صاحب الموضوع الاستاذ عمر .. فهو مبدع فى علوم التحليل الرقمى ولديه افكار رهيبه :)

تم ارساله ع الفيس :)

ياوائل ياجامد :1 (105): .. احترم جداً من يحترم الشموع والبرايس اكشن :1 (25):

شكرا جد لك اخ MoHaMeD EgY وياريت لو تبعتلي شرح مؤشر المغناطيس ده

awad991 17-05-2013 03:42 PM

انا شايف ان الترند الأسبوعي علي اليورو اتكسر هل ده معناه ان اليورو لمزيد من الهبوط؟

radwangerr 17-05-2013 03:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Anonymous (المشاركة 510957)
سبب ارتفاع الدولار المفاجي و هبوط اليورو هو مجئ اخبار الدولار الكندي سلبية و اتجاه حركة الشراء للدولار الامريكي كبديل
:1 (24):
حلو التحليل ده اي خدمة :1 (72):

هو هايجري لحد فين تاني ده اكل البولينجر اكل ؟؟

Anonymous 17-05-2013 03:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة radwangerr (المشاركة 510966)
هو هايجري لحد فين تاني ده اكل البولينجر اكل ؟؟

بص يا ريس ده مجرد تخمين:1 (24):
انا شايف انه هيصحح فوق لمستوي 2855:1 (80):
و هيثبت عنده شوية لحد مييجي اخبار الدولار بعد ساعة :1 (104):من دلوقتي
لو ايجابية و انا شايف انه بيتلكك انه ينزل فهينزل :1 (96):لكن لو سلبيه هيكمل تصحيح لفوق عند مستوي 2900 و هيقفل علي كده:1 (40):
دي رؤيتي للسوق:1 (88): و علي فكرة انا محتاج نظارة :1 (67):فمليش دعوة باللي هيمشي ورايا
انا اساسا خلاص مش هبقا امشي ورايا تاني :1 (16):

الساعة الآن 11:26 AM