اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تعليم الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=3)
-   -   فوركس : الورشة التعليمية الرسمية لتعليم رسم واستخراج الترند من الشارت والمتاجره عليه Trend Line (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=37066)

elmalt 21-05-2015 05:28 AM

رد: الورشة التعليمية الرسمية لتعليم رسم واستخراج الترند من الشارت والمتاجره عليه Trend Line

اليورو كندي ضربتلي الاستوب والصفقة بتاعت امبارح ضربت الاستوب:1 (26):
بس مقدرش انكر برضك ان الربح اكتر من الخسارة الحمدالله ان شاء الله نعوضها بقيت الاسبوع والاسبوع الجاي

هيثم 21-05-2015 12:26 PM

رد: الورشة التعليمية الرسمية لتعليم رسم واستخراج الترند من الشارت والمتاجره عليه Trend Line

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmalt (المشاركة 803370)
بس مقدرش انكر برضك ان الربح اكتر من الخسارة الحمدالله ان شاء الله نعوضها بقيت الاسبوع والاسبوع الجاي

هو حسب الطريقه المفروض اننا نخرج باغلاق يومى داخل الترند انا حتى الان لسه مخرجتش بس الواحد بيفضل على اعصابه حتى اخر اليوم هذه هى:1 (34): ضريبه الفوركس الاسبوع دها صعب الله يعيننا

هيثم 21-05-2015 01:23 PM

انا شكلى هبطل موضوع الاغلاق اليومى ده بعد هذا الانعكاس الغادر لقد وقعنا فى الفخ :1 (34):

rayan0720 21-05-2015 03:58 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هيثم (المشاركة 803430)
انا شكلى هبطل موضوع الاغلاق اليومى ده بعد هذا الانعكاس الغادر لقد وقعنا فى الفخ :1 (34):

والله يا أخ هيثم أنا ماشي على نظام : اذا أغلقت داخل الترند فالصفقه لاغيه وأقفلها
وينطبق هذا الكلام بالنسبه لي حتى في الدعوم والمقاومات الا مع " أزواج الفرنك :1 (18):"

هيثم 21-05-2015 04:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rayan0720 (المشاركة 803463)
والله يا أخ هيثم أنا ماشي على نظام : اذا أغلقت داخل الترند فالصفقه لاغيه وأقفلها
وينطبق هذا الكلام بالنسبه لي حتى في الدعوم والمقاومات الا مع " أزواج الفرنك :1 (18):"

تمام هى طريقه مش وحشه لو اغلق جوه الترند وخرجت بس احيانا حتى بيبقى فى ترندات حاده شويه لو استنيت اغلاق جوه منها ممكن تكلفك نقاط كتير واحيانا بيغلق حوه الترند ويضرب الاستوبات الرقميه وينزل يجيب الهدف عامه متابعين مع بعض ونشوف هتخلص الصفقه دى على ايه النهارده:confused:

rayan0720 21-05-2015 04:26 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هيثم (المشاركة 803469)
تمام هى طريقه مش وحشه لو اغلق جوه الترند وخرجت بس احيانا حتى بيبقى فى ترندات حاده شويه لو استنيت اغلاق جوه منها ممكن تكلفك نقاط كتير واحيانا بيغلق حوه الترند ويضرب الاستوبات الرقميه وينزل يجيب الهدف عامه متابعين مع بعض ونشوف هتخلص الصفقه دى على ايه النهارده:confused:

الترندات الحاده ترندات غير موثوقه لا أتعامل معها فقط أتعامل مع الترندات المتوافقه مع شروطنا ميلها من ( 25 الى 45 درجه ) :1 (85):

mahmoud massry 21-05-2015 05:36 PM

1 مرفق
انا لسه بتعلم ارسم ترندات وعايز ملاحظاتكم معايا

أ.نادر غيث 21-05-2015 05:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmalt (المشاركة 803370)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هيثم (المشاركة 803420)
هو حسب الطريقه المفروض اننا نخرج باغلاق يومى داخل الترند انا حتى الان لسه مخرجتش بس الواحد بيفضل على اعصابه حتى اخر اليوم هذه هى:1 (34): ضريبه الفوركس الاسبوع دها صعب الله يعيننا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هيثم (المشاركة 803430)

اهلاً شباب
ازاي ضرب يا جماعة وفخ ايه ههه
انتم من اي سعر داخلين بالضبط ؟
حد امبارح بقيت تداولات اعادة الاختبار باسعار 1.3555 كمتوسط
و (اللو) اليوم 1.3515 تقريباً يعني 40 نقطة لو قلنا سبريد 5 نقاط مثلاً ببقى 35
لكن الشباب شكلها داخله متأخره كما يبدو لي ، لان السعر هبط قبل الانعكاس ..
حتى لو استوب انت في الفوركس هذا امر طبيعي ولا حتى ستوبين وثلاثه كمان :)
ولا شكلنا اتعودنا على اللون الاخضر بس ههه .
عموماً شوفوا مناطق الدخول لكم .

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هيثم (المشاركة 803469)

صحيح ، المفروض المتداول هو بنفسه يقييم الحالة
حسب الوضع و البيانات الاخبارية بذلك اليوم والرينغ المقطوع لزوج هل هو قليل او كثير
بعد اغلاقه عكس الترند ووالخ..

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rayan0720 (المشاركة 803472)
الترندات الحاده ترندات غير موثوقه لا أتعامل معها فقط أتعامل مع الترندات المتوافقه مع شروطنا ميلها من ( 25 الى 45 درجه ) :1 (85):

اكيد الورشة لها شروط للميل واضحة كما قلت 25 الى 45 حتى نتلافى الميل الحاد او المنفرج ..

abusarah 21-05-2015 10:36 PM

تحية طيبة للجميع
ترند ثانوي هابط على الديلي للأسترالي كندي
ميله جيد والتباعد بين الارتكازات متساوي

ننتظر اعتماد ابو بشار له

دمتم بخير

أ.نادر غيث 21-05-2015 10:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abusarah (المشاركة 803628)
تحية طيبة للجميع
ترند ثانوي هابط على الديلي للأسترالي كندي
ميله جيد والتباعد بين الارتكازات متساوي

ننتظر اعتماد ابو بشار له

دمتم بخير

أهلا ابو ساره
و الله انا شايفه يا ابو ساره هذا من فتره .

كل شيئ فيه جميل ، بس مسألة الذيل الي في البداية مش مرسوم عليه يزعج شوية .
عموماً خلينا ننتظر بحالة اختراقه ونشوف اذا قررنا الدخول او لا ..

الساعة الآن 08:29 PM