اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

mazikasawa 20-05-2013 09:00 PM

رد: ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

للعلم في حاله ثبات اليورو هذا اليوم حتى الساعه 6 صباحا بين 1.2870 الى 1.2880 ده ملوش غير معنى واحد بس ان اليورو هيطلع بكره من 50 ل 70 نقطه

mazikasawa 20-05-2013 09:18 PM

مثلما توقعت الوصول ل1.2888 والكسر انتظار على شمعه الخمس دقايق وبعد كده شراء وان شاء الله هدفنا 1.2925

بالتوفيق يارب لينا كلنا

saykooo 20-05-2013 10:04 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mazikasawa (المشاركة 512291)
مثلما توقعت الوصول ل1.2888 والكسر انتظار على شمعه الخمس دقايق وبعد كده شراء وان شاء الله هدفنا 1.2925

بالتوفيق يارب لينا كلنا

على فكره انت برنس لان انا ماشوفتش حد وضع تحليل فنى الا ما قال احتمال صعود واحتمال هبوط استفدت انا ايه بقا العادى المتوقع اما صعود واما هبوط 90 % من التحليل الفنى هنا فى المنتدى بهذا الشكل

Mohamed_tarek 20-05-2013 10:10 PM

اتوقع ارتفاع اليورو غدا ربما الي مستوي 61.8 فايبوناتشي
او الي مستوي زواية جان 22 .5 عند1.2964
الصورة توضح
[IMG]http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded...1369076843.png[/IMG]

mazikasawa 20-05-2013 10:10 PM

سيبها على الله يا صاحبى

احنا كلنا غلابه وانا كتير خسرت وفي الاخر كلنا كل يوم بنتعلم

وشكرا على كلامك الجميل ده يا صحبى بس ياريت لو عملت الصفقه اخرنا عند النقطه 1.2925 وبعد كده استنى شوف يا ترى هتكسر ولا لا وياريت تتابع الكلام الى كتبته من شويه بخصوص التحليل الفنى

saykooo 20-05-2013 10:15 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mazikasawa (المشاركة 512312)
سيبها على الله يا صاحبى

احنا كلنا غلابه وانا كتير خسرت وفي الاخر كلنا كل يوم بنتعلم

وشكرا على كلامك الجميل ده يا صحبى بس ياريت لو عملت الصفقه اخرنا عند النقطه 1.2925 وبعد كده استنى شوف يا ترى هتكسر ولا لا وياريت تتابع الكلام الى كتبته من شويه بخصوص التحليل الفنى

ماشى كلامك ياغالى

mazikasawa 20-05-2013 10:22 PM

زى ما واضح قدامنا تم الوصول الى 1.29 وده لما بيحصل في الفتره المسائيه الى احنا فيها دى بعد ما البنوك قفلت ده معناه ان ان شاء الله يوم التلات الى هو بكره ان شاء الله وصول اليورو الى اعلى مستوى له ولكن ننتظر ايضا هل هيتم الرجوع مره اخرى ويكسر اليورو النقطه 1.2879 والهبوط الى اسفل عن هبوط اليورو الى هذه النقطه فيتم في ذلك الوقت اللعب على الهبوط ولكن ننتظر حتى نصل 1.2925 وبعد كده لينا كلام تانى

اخوكم في الله محمد

mazikasawa 20-05-2013 10:34 PM

الستوب انا عامله عند 1.2872

awad991 20-05-2013 11:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mazikasawa (المشاركة 512279)
على فكره كل التحليلات من بدايه الاسبوع للعرب والمصريين كانت غلط وانا زى ما قولت النهارده الفجر ان اليورو صاعد والاخ annony mouse قالى استحاله

على العموم انا مش خبير نهائى ولا محترف بس كل الحكايه انى بشوف الاجانب بيقولوا ايه وكل رأى الاجانب في امريكا واوروبا ان اليورو طالع والين كمان هيوصل قصاد الدولار ل 100 في هذا الاسبوع ان شاء الله وعلى فكره انتوا لازم تتعلموا من اخطائكم الى فاتت من يوم ما دخلتوا على الفوركس دايما لما بيحصل هبوط بيرجع تانى ارتفاع بشكل مؤقت وبعدين هبوط كامل والعكس برده ياريت كلنا نفهم ده كويس ياريت كلنا نستفيد ونشوف الغرب بيفكر ازاى ونتعلم الحكايه مش حكايه رسم بيانى فقط
وعلى فكره الى عايز يعمل صفقه شراء لليورو مش يعمل غير عند النقطه 1.2888

اتمنى محدش يضايق من كلامى

طب وانت بتجيب التحليل الاحنبى ده منين؟

Anonymous 20-05-2013 11:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Benisafcom (المشاركة 512255)
اهلا اخي انونيموس
استسمحني سؤال :)
كنت امس لاجظت انك كتبت مارجن كول للمرة الثانية
فاردت ان اراسلك ثم ترردت
و هدا الاقتباس تدكر فيه مارجن كول للمرة الثالثة في اقل من اسبوع تداول خير ان شاء الله ؟؟؟؟؟؟
ايه اللي يحدثلك بالضبط؟
و متاسف ان تدخلت فيما لايعنيني:)

بص يا باشا انا هحكيلك الحدوتة:1 (72): من اولها بس مش من اولها قوي:1 (104):
اول مارجن كول :1 (56):كنت عامل بندينج اوردر و مش واخد بالي رحت داخل صفقة فالسعر عكس عليا جامد لدرجة انه راح جري و ماكتف البندينج اوردر و كمل شرخ فحسابي كنت وصلته ل 145 من 100 و انا داخل الصفقتين بلوت 0.5 فملحقتش اصمد و جالي مارجن كول و الحساب بقا تقريبا 80 دولار طبعا اخوك مسكتش و العصبية:1 (107): ركبته قلت الحق الموجة طالما جامدة:1 (80): و رحت داخل مع الاتجاة و كالعادة بدخل في الوقت الضايع :1 (64):راح عاكس عليا بغبائي:1 (24): و اسمحلي اقول بغبائي كده وسطيكم و متعرفش ليه لما بيعكس مع اخوك بيشرخ جامد :1 (40):كان فيه حد بيجري وراه المهم تخمينك عند محله مارجن كول تاني :1 (56):جيت بقا اخر الاسبوع اللي فات وصلت حسابي بالعافية ل 58 دولار و برضو دخلت و عكس عليا و استنيت الاجازة تخلص و عكس لفوق و مارجن كول ثالث دلوقتي انا قاعد برنس معايا 32 دولار
بس انا اتعلمت جامد و عرفت امتي ادخل بس المشكلة ان مبقاش معايا اللي يدخلني :(
لكن علي راي صدام : صبرا ايها الاخوة فان النصر قريب :1 (104):
وربك يكرم الجميع يارب:1 (96):

الساعة الآن 08:30 PM