اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

Anonymous 21-05-2013 06:41 PM

رد: ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 512652)
يا باشا ما انا عارف .... بس السوال قبل ما يوصلوا ل 20 $ كانوا حوالى 30 $ على ما اتذكر انه قال

يعنى لو حسابه مايكرو رافعة 400 ودخل عقد مايكرو هنا الشركة حتخصم فى حدود ال 3.25 $ يمكن اكتر يمكن اقل ... اذن متبقى من ال 30 دولار حوالى 27 دولار يكفى لانعكاس 270 نقطة ليزوره المارجن وليس حركة ب 20 نقطة فقط

واضح ان الاخونا الكريم ما يعرف شئ اسمه ادارة راس المال بالشكل الصحيح حتى لو كنت متاكد من صعود او هبوط العملة .... لا تجعل السوق يسحب طمعك و اموالك

ينفع كده الكهرباء تقطع و لما ترجع اجي الاقيكم بتجيبو في سيرتي هههههههههههههه
يا مومبيه انا دخلت بلوت 0.3 و عكس عليا لحد مجاب مارجن بقا حسابي تقريبا 20 و دخلت صفقة تاني خلتهم ماشاء الله 19
بس دخلت صفقتين ب 0.1 كسبت 4 دولار تقريبا يعني هم كانو 31 نقطة في الصفقتين
متحسبش ورايا انا بقولك بالتقريب
حسابي دلوقتي بسم الله ماشاء الله 22.29
اللهم لا حسد:1 (53):

mazikasawa 21-05-2013 06:42 PM

المرحله الحاليه هبوط وصعود بين الدولار واليورو

وهكذا انتهت الفتره اليوميه في اوروبا وقفلوا كاسبين تلاقيهم عمللهم دلوقتى حوالى 50 مليار ولاد الايه

واحنا فرحانين بكام دولار

mazikasawa 21-05-2013 06:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Anonymous (المشاركة 512671)
يا مومبيه انا دخلت بلوت 0.3 و عكس عليا لحد مجاب مارجن بقا حسابي تقريبا 20 و دخلت صفقة تاني خلتهم ماشاء الله 19

المهم يا صحبى تكون اتاكدت لما قولتلك اوعى تقفل الصفقه وهتكسب معاك ان شاء الله فاكر ولا نسيت؟

وياريت مش تدخل اي صفقه تانى بمبلغ اكبر من 1 لوت

Mohamed Rabie 21-05-2013 06:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Anonymous (المشاركة 512671)

بص يا أتش :1 (72): ,, أدخل صفقات ب لوت 10 سنت بردو وواحده واحده هتكسب و المهم تخلى الأستوب 10 نقط فقط و تدخل من نقط دخول كويسه زى ما قالك محمد أيجى و ان شاء الله ترجع حسابك ل 100 $ و بعديين 200 $ أن شاء الله بس اهم حاجه ما تطمعش الحد ما السعر يعكس عليك بعد المكسب ,, و أسأل مجرب و ما تسألش فيلسوف :D

تاجر فوركس 21-05-2013 06:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تاجر فوركس (المشاركة 512572)
اعتقد منطقة اليورو وحدها بدولها العريقة لا تسمح ان اليورو يوصل الي مسخرة مكنش العشم يا اوباما ههههههههههههههههههههههههه

ترقبوا ارتفاع اليورو الي ما كان خلال الايام االقادمة ............. انا عارف ملايين خسروا بسبب هبوط اليورو لان معظم المبتدئين يعتمدون عليه ......... نظرة العملة الواحدة في الفوركس بتودي الي دهاية ونصيبة سودة

راحت عليك يا اوبامااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااا

Anonymous 21-05-2013 06:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mazikasawa (المشاركة 512675)
المهم يا صحبى تكون اتاكدت لما قولتلك اوعى تقفل الصفقه وهتكسب معاك ان شاء الله فاكر ولا نسيت؟

وياريت مش تدخل اي صفقه تانى بمبلغ اكبر من 1 لوت

ياباشا انا قفلت الصفقة من زمان و فاتني المكسب
بس الحمدلله كنت فاتح صفقتين شراء كسبت في واحدة 9 نقط و التانية 22 يعني ملحقتش الصعود ده
بس فاكس مش غريب عليا انا هحسن استراتيجيتي و ارجعلكم في الفوركس قريب
انا مؤمن بالفوركس جدااااااااااااااااااااااااا بس للاسف مش وقته معايا لو حسابي كان 1000 دولار كنت هكمل بس ربك كريم:1:
ان شاء الله فيه مصلحة جاية لو جت هكمل في الفوركس لو ربك لم يشاء يبقا هسيب الفوركس و ارجعلكم بعد سنة :1 (104): تقريبا اكون خلصت التزاماتي اوعو تنسوني :1 (53):
لكن ممكن في السنة دي تلاقوني بنزل براشوت خفيف عليكم ده برضو طبعا لو المصلحة مجتش ادعوووووووووووووووووووووووو لي:1 (96):

تاجر فوركس 21-05-2013 06:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Anonymous (المشاركة 512681)
بس الحمدلله كنت فاتح صفقتين شراء كسبت في واحدة 9 نقط و التانية 22 يعني ملحقتش الصعود ده
انا مؤمن بالفوركس جدااااااااااااااااااااااااا بس للاسف مش وقته معايا لو حسابي كان 1000 دولار كنت هكمل بس ربك كريم:1:
ان شاء الله فيه مصلحة جاية لو جت هكمل في الفوركس لو ربك لم يشاء يبقا هسيب الفوركس و ارجعلكم بعد سنة :1 (104): تقريبا اكون خلصت التزاماتي اوعو تنسوني :1 (53):
لكن ممكن في السنة دي تلاقوني بنزل براشوت خفيف عليكم ده برضو طبعا لو المصلحة مجتش ادعوووووووووووووووووووووووو لي:1 (96):

هو انت خدت مارجن كول ومش عايز تقولنا ....... وهتسيب الفوركس سنة ههههههههههههههههههههههه

Anonymous 21-05-2013 06:58 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تاجر فوركس (المشاركة 512682)

هو انت خدت مارجن كول ومش عايز تقولنا ....... وهتسيب الفوركس سنة ههههههههههههههههههههههه

ياباشا انا بدل الواحد واخد اربعة مارجن كول رصيدي بقا 22.29
بس زي مبقولك كده:1 (91):

zamalekmedo 21-05-2013 06:58 PM

يا اخواننا خدوا بالك كويس جدا من المستوى 1.2830
وربنا يوفق الجميع للخير والربح الوفير

mazikasawa 21-05-2013 07:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Anonymous (المشاركة 512681)

ربنا معاك يا صحبى بس ياريت تضفنى على الميل عشان نعرف اخبارك وحاول تتعلم كويس ال22 دولار الى معاك ممكن تشغلهم كويس والله بس اهدى عليهم شويه

الساعة الآن 04:03 PM