اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=5)
-   -   أسألني عن شركات الوساطة... (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=7037)

sony1979iq 10-10-2011 03:28 PM

رد: أسألني عن شركات الوساطة...

السلام عليكم...
اخوان شنو رايكم بشركة IronFx وخصوصا الي عندة تعامل مع هذه الشركة؟؟؟ معلومات وافية الله يخليكم..

معاذ عودات 11-10-2011 10:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sony1979iq (المشاركة 213279)
السلام عليكم...
اخوان شنو رايكم بشركة IronFx وخصوصا الي عندة تعامل مع هذه الشركة؟؟؟ معلومات وافية الله يخليكم..

اهلا يا غالي
حسب المعلومات انها كويسه ومسجله في اكثر من هيئه رقابيه
بس انا ما جربتها

ahmed younes 11-10-2011 02:20 PM

يا استاذ معاذ افيدنا
بالنسبة لاف اكس كوميشين هل هذا العرض مفهوش اى حاجة مش واضحة يعنى فرق السبريد هو نفسه زى لو انا متعاقد عن طريق اف اكس ارابيا ؟
يا ريت توضحلى اكتر انا دلوقتى لو دخلت 30 صفقة فى الشهر حجم الصفقة 0.1 لوت(10000) حيكون عمولتى فى الشهر 378 دولار سواء الصفقة ربحت او خسرت هل هذا صحيح؟
لو هذا صحيح يعنى معنى كدا ان دية احسن فرصة لاى شخص انه يتعاقد عن طريق اف اكس كوميشن , يا ريت توضح الصورة اكتر يا استاذ معاذ لانى بحس ان كل ما كان العرض كويس ومغرى بيكون فى حاجة مش واضحة ومش مفهومة
وهل هذا العرض سارى على الناس اللى مقيمين بالخارج فى دول اجنبية لانى مقيم بالخارج
وشكرا ليك

معاذ عودات 11-10-2011 05:02 PM

اهلا يا غالي
الامور واضحه ان شاءالله
انت الك 60% من نسبه عمولتك
يعني لو كانت عمولتك 100 دولار انت الك 60 دولار منهم
وهناك قسم خاص باف اكس كوميشن تستطيع ان تسال وتتابع مع الدعم هناك
وهو متاح لجميع ان شاءالله

مضارب عملات 12-10-2011 06:21 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..
شكرا اخي الكريم صاحب الموضوع على هذا الطرح المميز واللي يدل على خبره وفهم ومعرفه ..

لو سمحت لي : قرأت ان Deltastock ماركت ميكر وenc بنفس الوقت .. اي ان حسابات Level 2 accounts هي بالذات ecn
فهل تنصحني بهذا الوسيط ؟

وسؤالي الثاني بخصوص MB Trading والمعروف انه ecn كذلك ولكني قرأت للبعض يعلق انه هذا الوسيط يعاني من كثره الslippage
في الآونه الأخيرة .. فهل تنصحني بهذا الوسيط ؟

وماهي نصيحتك لي بخصوص اختيار الوسيط المناسب ؟ (مايهمني ان يكون ecn/stp ويقبل حساب مصغر وان يكون الوسيط مسجل ولديه برنامج تداول سوى الميتاتريدر)

وشكرا ..

sony1979iq 13-10-2011 08:15 AM

السلام عليكم اخوان..
في احد عندة معلومات عن شركة inovatrade شركة مقرها الرئيسي في بنما. اريد معلومات من اي احد عنده تعامل معهم...

معاذ عودات 13-10-2011 10:04 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مضارب عملات (المشاركة 214509)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..
شكرا اخي الكريم صاحب الموضوع على هذا الطرح المميز واللي يدل على خبره وفهم ومعرفه ..

لو سمحت لي : قرأت ان Deltastock ماركت ميكر وenc بنفس الوقت .. اي ان حسابات Level 2 accounts هي بالذات ecn
فهل تنصحني بهذا الوسيط ؟

وسؤالي الثاني بخصوص MB Trading والمعروف انه ecn كذلك ولكني قرأت للبعض يعلق انه هذا الوسيط يعاني من كثره الslippage
في الآونه الأخيرة .. فهل تنصحني بهذا الوسيط ؟

وماهي نصيحتك لي بخصوص اختيار الوسيط المناسب ؟ (مايهمني ان يكون ecn/stp ويقبل حساب مصغر وان يكون الوسيط مسجل ولديه برنامج تداول سوى الميتاتريدر)

وشكرا ..

اهلا يا غالي
والله لا يوجد لدي معلومات او لم اجرب هذه الشركات
اذا اردت شركه stp فهناك شركه اف اكس دي دي ..

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sony1979iq (المشاركة 215319)
السلام عليكم اخوان..
في احد عندة معلومات عن شركة inovatrade شركة مقرها الرئيسي في بنما. اريد معلومات من اي احد عنده تعامل معهم...

اهلا فيك ..
انا بقول خليك مع المعروف افضل لك

jallo 14-10-2011 07:48 AM

ماذا عن شركة IHForex
سيرتها وترتيبها وكل ما يخصها لو ممكن وشكرا

معاذ عودات 14-10-2011 09:38 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jallo (المشاركة 216102)
ماذا عن شركة IHForex
سيرتها وترتيبها وكل ما يخصها لو ممكن وشكرا

انت بتسأل سوالين بنفس الوقت ؟؟

نفس الرد
غير مجربه

jallo 14-10-2011 09:40 AM

الف شكر

الساعة الآن 10:09 PM