اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

zamalekmedo 23-05-2013 07:37 PM

رد: ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY (المشاركة 513700)
وانت اكتر يا وائل باشا :1 (72):
وبالتوفيق لك دائماً أن شاء الله :)

مهو ياباشا الرقمى هو كدا .. يعنى تدخل الصفقه بناءاً ع معادله حسابيه معينه وتحدد اهدافك ع الشارت .. ومن غير لا دعوم ولا مقومات ولا ترندات و لا اخبار ولا اى حاجه خاااالص .. وتلاقى اهدافك اتحققت رغم انف الكلاسيك و الأخبار :D

عموماً انا بتعلموا واحده واحده .. وسحبت 100$ من حسابى الأساسى وقولت اجرب فيهم وأتسلى
شوف دا كشف صفقات هذا الاسبوع بحساب 100$ وحققت 80% فى 3 ايام فقط

وحالياً سحبت رأس المال الـ 100$ وقولت اتاجر بالأرباح عشان نفسيتى تبقى هاديه :D
طبعاً انت هتلاحظ انى بتاجر بدون استوب لوز .. ودا بسبب أنى استعمل الهيدج والتبريد والتعزيز .. وبأستطيع أنى افك اى صفقه وأخرج منها بربح حتى لو كانت عاكسه عليا اكتر من 500 نقطه .. اهم حاجه هى أدارة رأس المال

الله ينور عليك
هي طريقة كويسة أنا بأشتغل بيها وبتحقق اهدافها الحمد لله
لكن مشكلتها أنه بيبقي عليك نقاط كتيرة
ودائما محتاجة فتح صفقات بيع وشراء علطول

MoHaMeD EgY 23-05-2013 07:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كيمو قشطة (المشاركة 513851)
نفس اللي كلنا قلناه
المهم ياريت ترد علي الخاص بعد اذنك معلش تعبك معايا انا اسف

لا داعى للأسف يا كيمو .. فأحنا هنا كلنا بنتعلم من بعض :1 (72):

انت كنت بتسأل ازاى اتعلمت التحليل الرقمى ع الخاص ؟

فاسمحلى اجاوبك هنا عشان فيه مشكله عندى فى ارسال الرسائل بالأضافه ان فى ناس كتير سألتنى نفس سؤالك
اولاً انا خبرتى فى التحليل الرقمى هى ايام تتعد ع الصوابع .. وع الرغم انى شغال بالكلاسيك ع حسابى الأساسى وبحقق نتائج ذى الفل .. ولكنى فضلت انى اقرأ و اتعلم شئ جديد
لأن فى حكمه بتقول ( اليوم الذى لم تتعلم فيه شئ جديد فأذن انت تجهل شئ جديد ) .. لذلك انا بحب اقرأ طرق وتجارب كتير حتى لو مكنتش هتفيدنى .. بس بقرأهم من باب المعرفه
عموماً انا خبرتى فى التحليل الرقمى هى ايام تتعد ع الصوابع كما ذكرت سابقاً .. لذلك لأ استطيع مساعدتك فى هذا التحليل .. ولكن انا كل اللى بعمله هو انى شغال ابحث فى مواضيع رواد التحليل الرقمى العرب مثل د-حمادة السلام (hamadasalam) و الأستاذ عمرو (Amro) .. و معظم مواضيعهم الشيقه هتلاقيها فى منتدى الجيران .. ومعظم المواضيع صفحاتها تخض .. يعنى عندى مواضيع د-حماده هتلاقيه عديت فوق الـ 1000 صفحه .. و اوعى تتخض من الرقم دا .. لأنك لو عايز تتعلم شئ جديد لازم تبدأ فيه من البدايه
واعتقد أن اكتر اتنين يقدروا يساعدوك هنا فى التحليل الرقمى هما أبرهيم (النسر الذهبى) و وائل (wael0102003)
وبالتوفيق لك أن شاء الله
:)

MoHaMeD EgY 23-05-2013 07:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشامي (المشاركة 513857)

يا باشا انا مش متعصب لكن مستغرب وبعدين انا عمري ما كنت متعالي او مغرور وبعدين انا مش هنقص حاجة لو مشرحتش او قلت حاجة دا كمان هتجنب المشاكل والاعتراضات وهروق بالي اكتر لكن سبب دخولي في البداية هو افادة الغير وبعدين انا اي تحدي كنت بعمله مش المقصود منه اي حد هنا خالص المقصود هما الغرب والصهاينة ولاد التيت والمحللين الاجانب والله لو تعرف اللي اعرفه عنهم لكنت فهمتني من الاول
المهم انا شغال بالمؤشر اه لكن مكنش ينفع اشرحه اولا لانه مش مؤشري والمفروض احترم الراجل اللي خلاه حصري لمنتدى معين وكان قادر يشرحه هنا بنفسه ثانيا انا مش شغال بطريقة شرحه لكن شغال بطريقة تانية تختلف نهائي عنه ومحصلش نصيب اني اشرحها للمشاكل اللي حصلت وكل شيء قسمة ونصيب
عموما زي ما قلت للجميع انا الحمد لله امس سحبت كل حساباتي وقررت الاكتفاء من هذا السوق وسأتفرغ لادارة مشروعي
والحمد لله على كل شيء
وربنا مع الجميع

يا شباب .. محدش شاف صهيونى هنا فى الورشه ؟!! :D

كيمو قشطة 23-05-2013 07:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY (المشاركة 513871)
لا داعى للأسف يا كيمو .. فأحنا هنا كلنا بنتعلم من بعض :1 (72):

انت كنت بتسأل ازاى اتعلمت التحليل الرقمى ع الخاص ؟

فاسمحلى اجاوبك هنا عشان فيه مشكله عندى فى ارسال الرسائل بالأضافه ان فى ناس كتير سألتنى نفس سؤالك
اولاً انا خبرتى فى التحليل الرقمى هى ايام تتعد ع الصوابع .. وع الرغم انى شغال بالكلاسيك ع حسابى الأساسى وبحقق نتائج ذى الفل .. ولكنى فضلت انى اقرأ و اتعلم شئ جديد
لأن فى حكمه بتقول ( اليوم الذى لم تتعلم فيه شئ جديد فأذن انت تجهل شئ جديد ) .. لذلك انا بحب اقرأ طرق وتجارب كتير حتى لو مكنتش هتفيدنى .. بس بقرأهم من باب المعرفه
عموماً انا خبرتى فى التحليل الرقمى هى ايام تتعد ع الصوابع كما ذكرت سابقاً .. لذلك لأ استطيع مساعدتك فى هذا التحليل .. ولكن انا كل اللى بعمله هو انى شغال ابحث فى مواضيع رواد التحليل الرقمى العرب مثل د-حمادة السلام (hamadasalam) و الأستاذ عمرو (Amro) .. و معظم مواضيعهم الشيقه هتلاقيها فى منتدى الجيران .. ومعظم المواضيع صفحاتها تخض .. يعنى عندى مواضيع د-حماده هتلاقيه عديت فوق الـ 1000 صفحه .. و اوعى تتخض من الرقم دا .. لأنك لو عايز تتعلم شئ جديد لازم تبدأ فيه من البدايه
واعتقد أن اكتر اتنين يقدروا يساعدوك هنا فى التحليل الرقمى هما أبرهيم (النسر الذهبى) و وائل (wael0102003)
وبالتوفيق لك أن شاء الله
:)

طب انت ازاي بقيت في كام يوم بتشتغل عليه كويس ياريت بس تقولنا بحيث نختصر الطريق
مقصدش منتعبش بس نقلل من صعوبة الطريقة شوية بعد اذنك

forex 2012 23-05-2013 08:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wael0102003 (المشاركة 513795)

هدف اول 1.28666 هدف ثانى 1.28525
:1 (32):

ممكن يا اخ وائل ترفق لنا مؤشر البايفوت هذا .... وشكرا لك مقدما

momobanker 23-05-2013 08:12 PM

يا ترى ايه اهداف الزوج القادمة و لا هو منتظر ماريو دراجى عشان يقلب الموازين

مصطفى السلفى 23-05-2013 08:23 PM

متى سيطل علينا دارغى

mhk720 23-05-2013 08:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفى السلفى (المشاركة 513892)
متى سيطل علينا دارغى

9.30
لم نشوف بقا الكهرباء هتعمل معانا ايه

forex 2012 23-05-2013 08:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفى السلفى (المشاركة 513892)
متى سيطل علينا دارغى

9.30 بتوقيت القاهرة

اى بعد ساعتين من الان

oshee 23-05-2013 08:29 PM

رأي الاستاذ عمرو صاحب استراتيجيه المغناطيس في كاتم العلم في احد مواضيعه بارك الله له وجعله في ميزان حسناته وذلك موجه للجميع وليس لشخص ما
صديقى العزيز هذا والحديث عهد بالفوركس منذ حوالى شهرين طلب منى ان اقول له طريقه لا ترهقه فى متابعه الشارت والتخبط والوقوع تحت طائله من يحتكرون الطرق وكأنهم يمنون علينا بها او ببعض منها او بجزء بسيط منها ( وليسامحنى من على رأسه بطحه )
فحقاً فى الأونه الأخيره ظهرت مواضيع لبعض الطرق يمتنع اصحابها عن إفشاء سرها او جزء منها بدعوه الجاهليه - واعتذر عن اللفظ - انه سيتم ضربها من قبل الشركات
بالله عليكم ماذا نمثل نحن العرب حتى ينتبه لنا هؤلاء الذين يقومون بتحريك السوق ؟

والإجابه معروفه بكل تأكيد

لكن سبحان الله اخشى ان يكون هؤلاء هم من يحققوا المعنى القرآنى العظيم الذى يقول فيه المولى عز وجل
" وزين لهم الشيطان اعمالهم فصدهم عن السبيل "
ونسو المعنى القرآنى الأعظيم - والعظمة لله - الذى يقول فيه الحق جل وعلى
" لن تنالوا البر حتى تنفقوا مما تحبون وما تنفقوا من شيئ فإن الله به عليم "
والحديث فى هذا المجال - واقصد مجال محاوله ضرب الطرق - كبير ويطول , وبالطبع ليس هنا مجال الحديث عنه

الساعة الآن 12:19 PM