اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

EmadHamdy56 06-06-2013 08:12 PM

رد: ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

النهارده انا بسميه يوم .. خلى الغلابه تاكل عيش ههههههههههههههههـ

بس واجهتني مشكلة .. في الدولار ين كنت داخل بيع طبعاً و عملت قفل للصفقة يدوي بعد ما وصلت الارباح 200 و كسور مرضيش يقفل و في النهاية قفل على ربح 40 دولار ..

دا طبيعي و لا اية يا شباب .. انا مكنتش عامل تيك بروفيت كنت سايبه مفتوح .. ع اساس اني استخدم السهم الصغير اللي جنب الصفقة للقفل و حصل اللي حصل

تاجر فوركس 06-06-2013 08:15 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EmadHamdy56 (المشاركة 520443)

بس واجهتني مشكلة .. في الدولار ين كنت داخل بيع طبعاً و عملت قفل للصفقة يدوي بعد ما وصلت الارباح 200 و كسور مرضيش يقفل و في النهاية قفل على ربح 40 دولار ..

دا طبيعي و لا اية يا شباب .. انا مكنتش عامل تيك بروفيت كنت سايبه مفتوح .. ع اساس اني استخدم السهم الصغير اللي جنب الصفقة للقفل و حصل اللي حصل

يا بختك الزوج النهاردة هبط 400 نقطة في نص ساعة ووصل الي الدعم المستوي 95 اعتقد انه هيرد من عنده الي الارتفاع وبالتوفيق

هيثم جاب الله 06-06-2013 08:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تاجر فوركس (المشاركة 520446)

يا بختك الزوج النهاردة هبط 400 نقطة في نص ساعة ووصل الي الدعم المستوي 95 اعتقد انه هيرد من عنده الي الارتفاع وبالتوفيق

والزوج دة مرجن الحساب فى 5 دقائق الحمد لله

hussien86 06-06-2013 08:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EmadHamdy56 (المشاركة 520443)

مبرووووووك لكن كان ممكن تستخدم التريلينج في حالة توقعك انه السعر هيحصله رالي جامد مثل هذا اليوم ..

تاجر فوركس 06-06-2013 08:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هيثم جاب الله (المشاركة 520454)

ما حنا زي بعض ههههه اوعي تزعل يا باشا بس انا عشان عندي كذا حساب فمش زعلان

انا لما اشوف زوج يهبط 400 نقطة في نص ساعة دا معناه تفسير واحد تدخل البنك المركزي لو كان خبر بالشكل دا انا اول مرة اشوف كدا بصراحة

EmadHamdy56 06-06-2013 08:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 520456)

مبرووووووك لكن كان ممكن تستخدم التريلينج في حالة توقعك انه السعر هيحصله رالي جامد مثل هذا اليوم ..

الله يبارك فيك يا باشا .. انا مكنتش عارف أصلاً اتحكم في الصفقة و لا عارف اقفلها و لا عارف اغير تيك بروفيت و لا اي حاجة

الغريب بقا حسيت ان السعر هيعكس و قولت اكتفي بال 200 $ و بقفل من هنا قعد ساعه و قفل في النهاية ع 40 $ بس !!

قفلت المنصة و فتحتها لقيته جاب التيك بروفيت اللي كنت حاطه :( و كنت خايف للسعر يعكس عليا ..

يالا نصيب بقا .. حصلت معايا اليوم مرتين ع نفس الزوج م عارف دا عيب من الشركة و لا اية انا مع دي دي ..

MoHaMeD EgY 06-06-2013 08:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ENG_JOMANA (المشاركة 520417)

مبروك يا محمد ،، ومبروك للربحانين ،،هو النموذج كان عايز خبر يكسره بالفعل لانه خلاص كان وصل لمنطقه الانفجار ،،،، وانفجر وكسر الدنيا ،،،

شكراً يا جومانه :)
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maryocairo (المشاركة 520428)
دايما نصايحك ف الجون.. تسلم يا ايجى

شكراً يا maryocairo :)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هيثم جاب الله (المشاركة 520454)

المشكله مش فى الزوج .. المشكله فيك انت
لأنك انت اللي بتترك السوق يتحكم فى حسابك .. المفروض يا هيثم انك انت اللي تتحكم فى حسابك و تحسب خسارتك من قبل ماتدخل اى صفقه
وربنا يعوض عليك ان شاء الله:)

هيثم جاب الله 06-06-2013 08:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY (المشاركة 520460)
شكراً يا جومانه :)

شكراً يا maryocairo :)

المشكله مش فى الزوج .. المشكله فيك انت
لأنك انت اللي بتترك السوق يتحكم فى حسابك .. المفروض يا هيثم انك انت اللي تتحكم فى حسابك و تحسب خسارتك من قبل ماتدخل اى صفقه
وربنا يعوض عليك ان شاء الله:)

عندك اخى الواحد كان بيعتمد على التحليل الكلاسيكى والاساسى وكنت محقق نتائج ممتازة والاسبوع دة بدأت اعتمد على التحليل الرقمى بعد فترة من دراسته لكن من الواضح انى تسرعت فى الاعتماد عليه او ممكن دمج كل التحليلات مع بعضها بصراحة مش عارف حاسس بتخبط ولغبطة مش عارف اعمل ايه ارجوا الافادة............

maryocairo 06-06-2013 08:38 PM

الحمد لله انصرب الستوب ف الهدف الرابع ... كان...... http://www.fx-arabia.com/vb/images/s...20%2864%29.gif 5 نقط .... غلة اليوم من بعد هتك الزعيم 283 نقطةhttp://www.fx-arabia.com/vb/uploaded...1370540188.jpg

hussien86 06-06-2013 08:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EmadHamdy56 (المشاركة 520459)
الله يبارك فيك يا باشا .. انا مكنتش عارف أصلاً اتحكم في الصفقة و لا عارف اقفلها و لا عارف اغير تيك بروفيت و لا اي حاجة

الغريب بقا حسيت ان السعر هيعكس و قولت اكتفي بال 200 $ و بقفل من هنا قعد ساعه و قفل في النهاية ع 40 $ بس !!

قفلت المنصة و فتحتها لقيته جاب التيك بروفيت اللي كنت حاطه :( و كنت خايف للسعر يعكس عليا ..

يالا نصيب بقا .. حصلت معايا اليوم مرتين ع نفس الزوج م عارف دا عيب من الشركة و لا اية انا مع دي دي ..

مهوي لو اجيت تعترض هيقلك لا نضمن تنفيذ الاوامر وقت الاخبار والسيولة العالية .. عامة الحمدلله انك خرجت بربح :1 (21):

الساعة الآن 09:30 PM