اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

naitsi 07-06-2013 07:04 PM

رد: ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

تم إغلاق الصفقة ببعض الارباح الطفيفة لاكن بصراحة العمل بدون إستراتيجية لايجدي نفعا انا قمت بالذخول عشوائيا والله اقسم لكم إن قام احدكم بالحساب متلا يوم إزديادك هو 19 إبدئ بالحساب بين الشراء والبيع إلا ان تنتهي من 19 مرة واي إختيار إضغط عليه حالا ونتظر قليلا وسترى الارباح لاكن في اية لحظة يرتد انا عدة صفقات عشوائية ربحت فيها لاكن ليست اسلوبي في التجارة إنا فقط اجرب بعض الرتوشات وتأكدت 100% ان العشوائية توتي اكلها ببعض النقاط ونصيحة للإخوة كل واحد يتعلم التحليل لنفسه ولا يلوم الشخص الاخر فليس هناك من يحلل 100% وأوصيكم بستراتيجيات الرقمية والحسابية افضل من تلك المؤشرات والخزعبلات التي لاتسمن ولا تغني من جوع

naitsi 07-06-2013 07:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo abdo (المشاركة 520928)
نصيحه ان تخرج الان من الصفقه علي الربح البسيط او الخساره البسيطه لانه الي 1.3050 والقرار لك

شكرا لك لقد اغلقتها علا ربح دولار 1 ههههه الفقر والشجاعة علا مقولتنا المغاربة انا اول مرة اذخل عشوائي في هاذا الزوج والله العظيم إن الفوركس لعبة قذرة بكل ماتحمل الكلمة من معنى ولا يوجد لاتحليلات ولا هم يحزنون هناك نظام خاص وأضن ان الجميع سيعرفه وهو النظام الماسوني العالمي هو الذي يحكم إقتصاد العالم ويحركه كيفما يشاء اما قضية رسم ترند وموفيننغ 100 و 200 و 600 .... وماغير ذالك لا تسمن في شيء فقط يخترق السعر الترند ويخترق الموفينع والفيبوا ويكون الخبر إيجابي ولاكن يحدت العكس فينزل السعر ويضرب السطوبات ببرودة وإن لم تكون السطوب ينزل ليرسم المارجن علا حسابات الإخوة

EmadHamdy56 07-06-2013 07:09 PM

أتمنى يا شباب مجرد تمني .. للأعضاء المبتدئين اللي زي حالاتي كدا ..

أي عضو كريم يتفضل بوضع تحليل .. لا يهوّل الموقف مثلما فعل أبو علي ..

ياعني عجبني أخونا النسر الذهبي .. لما وضع شارت و قال (( المتوقع الهبوط و الله أعلم )) ..

أما من يدخل مثل أبو علي يهلل و يكبر و يضع شعارات و كذا مشاركة وراه بعض و يقول الدولار ماااااااااااااات و شبع موت و كلام مثل ذلك

هذا يؤثر على قرارات المبتدئين ..

يكفي ان يشرح وجهه نظره مرة واحدة بدون خزعبلات و لا تهويل و لا تكبير و لا الكلام دا خالص ..

و حسبي الله و نعم الوكيل و هوه نفسه حسابه اتمرجن و يارب يتعلم بعد كدا ..

ان يقول رأيه بدون تكبير و تهليل ع الفاضي ..

تاجر فوركس 07-06-2013 07:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EmadHamdy56 (المشاركة 520924)

بص يا غالي اكتر وقت بياثر فيه الخبر هو وقت صدروه وبياثر جامد جدا ويقعد نص ساعة تحس ان السوق اتجنن لو كان خبر ايجابي يبقي شراء الدولار ودا فعلا اللي يحصل بس احنا قبل ما يجي الخبر كان في شمعة المطرقة الاربع ساعات خارج مؤشر البولينجر دي بتقول ان السعر هيهبط بس مش عارفين هيبط قد ايه يبقي نستتي الخبر اللي هو بتاع العدو اللدود لليورو وهو الدولار جه ايجابي .........

وطبعا في اخبار بتتصنف كغاية قصوي زي خبر التوظيف وخبر البطالة انا عندي احساس ان خبر البطالة ممكن يشتغل دلوقتي ويضعف الدولار ...... طيب عايزين نتاكد يبقي علينا بالاندكس دولار

ربنا يعوضك يا باشا .... مانا برضه بخسر بس بحاول مطمعش

تاجر فوركس 07-06-2013 07:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة naitsi (المشاركة 520934)
شكرا لك لقد اغلقتها علا ربح دولار 1 ههههه الفقر والشجاعة علا مقولتنا المغاربة انا اول مرة اذخل عشوائي في هاذا الزوج والله العظيم إن الفوركس لعبة قذرة بكل ماتحمل الكلمة من معنى ولا يوجد لاتحليلات ولا هم يحزنون هناك نظام خاص وأضن ان الجميع سيعرفه وهو النظام الماسوني العالمي هو الذي يحكم إقتصاد العالم ويحركه كيفما يشاء اما قضية رسم ترند وموفيننغ 100 و 200 و 600 .... وماغير ذالك لا تسمن في شيء فقط يخترق السعر الترند ويخترق الموفينع والفيبوا ويكون الخبر إيجابي ولاكن يحدت العكس فينزل السعر ويضرب السطوبات ببرودة وإن لم تكون السطوب ينزل ليرسم المارجن علا حسابات الإخوة

يا راجل دا استاذ بشار قال الاسبوع اللي فات مثلا هديك مثال زوج الدولار ين ان في ترند صاعد مكسور واغلق تحته خشينا بيع وجزاه الله خير ايه اللي ياكد لي ان السعر هيبط اكتر الاخبار وما ادراك ما الاخبار لسعتها زي النار

انت تقولي تحليلات وخزعبلات مش عجباك ربنا يوفقك

maryocairo 07-06-2013 07:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تاجر فوركس (المشاركة 520900)

اليورو هبط شوية بتاثير اخبار الدولار الايجابية ..........الف مبروك انا عايز اعرف حاجة سعر النقطة عندك قد ايه ....... لاني شايف اللوت 5 سنت والربح 48 ازاي وشركة ايه

البارى ياغالى

naitsi 07-06-2013 07:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EmadHamdy56 (المشاركة 520935)
أتمنى يا شباب مجرد تمني .. للأعضاء المبتدئين اللي زي حالاتي كدا ..

أي عضو كريم يتفضل بوضع تحليل .. لا يهوّل الموقف مثلما فعل أبو علي ..

ياعني عجبني أخونا النسر الذهبي .. لما وضع شارت و قال (( المتوقع الهبوط و الله أعلم )) ..

أما من يدخل مثل أبو علي يهلل و يكبر و يضع شعارات و كذا مشاركة وراه بعض و يقول الدولار ماااااااااااااات و شبع موت و كلام مثل ذلك

هذا يؤثر على قرارات المبتدئين ..

يكفي ان يشرح وجهه نظره مرة واحدة بدون خزعبلات و لا تهويل و لا تكبير و لا الكلام دا خالص ..

و حسبي الله و نعم الوكيل و هوه نفسه حسابه اتمرجن و يارب يتعلم بعد كدا ..

ان يقول رأيه بدون تكبير و تهليل ع الفاضي ..

معلش يا اخي إن شاء الله تتعوض انا في الفوركس خسرت ما يفوق عن 3000 دولار واغلبها من البونصات وكترت المارجنات وايضا كنت اذخل وارا شخص يكتب نهاية الباوند الان واذخل بدون تفكير وعندها القى الصراع مع نفسي واندم لما ذخلت والمشكل انني لما اتمرجن اكرر نفس الغلط ههههه لاكن الحمد لله الان بعدما تيقنت انه لايوجد لا تحليل ولا هم يحزنون مع إحترامي لكافة المحللين في هاذا المنتدى لاكن كواليس الفوركس حاجة تانية واعطيكم سر مفيذ جدا إن الشارت الذي ترونه علا شكل الشموع يتبع بنفسه النظام المسوني في نظركم من يحكم حاليا العالم ستقولون امريكا لاكن العكس امريكا اصبحت كخادم لإسرائيل فالقوة الان بيد اليهود واليهود إيش عندهم وماهو شعارهم النجمة السداسية اليس كذالك هههه اتعرفون إن الشارت يعبد تلك النجمة صباحا ومساء ويتبعها كقطيع الخرفان وبحتون عن احد المواضيع كنت رأيتها في احد المنتديات بإسم النجمة السداسية في الفوركس

naitsi 07-06-2013 07:27 PM

هاهو رسم النجمة السداسية علا اليورو دولار كما تلاحظون السعر يتواجد في المتلت ذو الإتجاه الصاعد يعني السعر بعد إغلاق الشمعة ذاخله سيعبد ويتبع النظام الماسوني ويصعد يعني الخلاصة اليورو صاعد صاعد شاء من شاء وٱبا من ٱبا لاكن قد يهبط ليلمس الخط السفلي لضلع المتلت ويصعد المهم الإتجاه العام سيصعد بفعل هاذا النضام اللعين

تاجر فوركس 07-06-2013 07:33 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة naitsi (المشاركة 520939)
معلش يا اخي إن شاء الله تتعوض انا في الفوركس خسرت ما يفوق عن 3000 دولار واغلبها من البونصات وكترت المارجنات وايضا كنت اذخل وارا شخص يكتب نهاية الباوند الان واذخل بدون تفكير وعندها القى الصراع مع نفسي واندم لما ذخلت والمشكل انني لما اتمرجن اكرر نفس الغلط ههههه لاكن الحمد لله الان بعدما تيقنت انه لايوجد لا تحليل ولا هم يحزنون مع إحترامي لكافة المحللين في هاذا المنتدى لاكن كواليس الفوركس حاجة تانية واعطيكم سر مفيذ جدا إن الشارت الذي ترونه علا شكل الشموع يتبع بنفسه النظام المسوني في نظركم من يحكم حاليا العالم ستقولون امريكا لاكن العكس امريكا اصبحت كخادم لإسرائيل فالقوة الان بيد اليهود واليهود إيش عندهم وماهو شعارهم النجمة السداسية اليس كذالك هههه اتعرفون إن الشارت يعبد تلك النجمة صباحا ومساء ويتبعها كقطيع الخرفان وبحتون عن احد المواضيع كنت رأيتها في احد المنتديات بإسم النجمة السداسية في الفوركس

بص تقدر تقول الفوركس حاجتين بس انا مش مع رايك طبعا

1 - تحليل فني بس مفيش دليل

2 - تحليل اخباري وهو الدليل للتحليل الفني ........................... اصل مش معقول عملة تهبط او تصعد الا لما يكون مؤثرات في اقتصاد الدولة ........ لكن من كلامك فهمت انك بتقول الفوركس لعبة قمار يمكن بتقولها غضب خسارة اعتقد

ما في ناس بتخسر في البورصة والاسهم وسهم طلع وسهم نزل وناس خسرت وناس كسبت

Anonymous 07-06-2013 07:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة naitsi (المشاركة 520941)
هاهو رسم النجمة السداسية علا اليورو دولار كما تلاحظون السعر يتواجد في المتلت ذو الإتجاه الصاعد يعني السعر بعد إغلاق الشمعة ذاخله سيعبد ويتبع النظام الماسوني ويصعد يعني الخلاصة اليورو صاعد صاعد شاء من شاء وٱبا من ٱبا لاكن قد يهبط ليلمس الخط السفلي لضلع المتلت ويصعد المهم الإتجاه العام سيصعد بفعل هاذا النضام اللعين

مع احترامي ليك لو علي كلامك فالمفروض طبقا للرسمة ان اليورو يقع جامد علشان يلمس قاع النجمة التانية و بعد كده يطلع
كمان انت رسمت الرسمة دي ازاي ؟:1 (16):

الساعة الآن 03:17 PM