اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

تاجر فوركس 07-06-2013 07:35 PM

رد: ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة naitsi (المشاركة 520941)
هاهو رسم النجمة السداسية علا اليورو دولار كما تلاحظون السعر يتواجد في المتلت ذو الإتجاه الصاعد يعني السعر بعد إغلاق الشمعة ذاخله سيعبد ويتبع النظام الماسوني ويصعد يعني الخلاصة اليورو صاعد صاعد شاء من شاء وٱبا من ٱبا لاكن قد يهبط ليلمس الخط السفلي لضلع المتلت ويصعد المهم الإتجاه العام سيصعد بفعل هاذا النضام اللعين

هههههههههههههههه دا نموذج سعري جديد ولا ايه
:1::1::1::1::1::1::1::1::1::1::1::1::1::1::1:

Mohamed N0UR 07-06-2013 07:37 PM

ايه يا عم الحج الخرافات الى انت بتقولها دى ما حد يرد عليه يا جماعه

awad991 07-06-2013 07:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EmadHamdy56 (المشاركة 520918)
أبو علي ..

ممكن سؤال ؟؟

فين الشارت اللي كنت بتتكلم عليه و تقول اليورو هيحلق و يطير و الكلام دا ..

انا اللي مضايقني انك لا يقل عن 5 مشاركات داخل تقول ..

فرصة للشراء فرصه للشراء ، الخبر سلبي و قاعد تغني و تهلل و في الأخر شكلك كنت شغال ع شارت أم حسن ..

متتكلمش في الفوركس تاني و خلي اللي عندهم خبرة بس هما اللي يتكلموا .. انما بكلامك دا هتضيع ناس و أهو انته نفسك اتمرجنت ..

اتعلم بقا و متفتيش بعد كدا ..

شكلك كنت بتداول و الشاشه مقلوبة .. أصل هو دا التوقّع الوحيد و السبب الوحيد اللي يخليك تقول بصوا للشارت و أعيدوا النظر إليه ..

و تكرر انها فرصه للمشتريين .. و خبر سلبي ع الدولار .. و الدولار مااااااااااااااااااااات و انهاررررر ...

اللي حصل دا يدل ع حاجتين يا اما انته قاعد بالمقلوب ، يا اما شاشه التداول قدامك مقلوبة !!

و انا في الاول و الاخر انا اللي غلطان

معلش علي اللى حصلك انابرضة اتمرجن حسابى قبل كده بسبب توصيات بعض الناس لذلك نصيحة قبل ما تطبق توصية لأى حد جربها على الحساب الديمو الاول وشوف العضو ده توصياتة صح ولا غلط وحاول برضة تتعلم التحليل بنفسك وتشوف السعر و ما تعتمدش علي حد

محترف نت 07-06-2013 07:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة awad991 (المشاركة 520949)
معلش علي اللى حصلك انابرضة اتمرجن حسابى قبل كده بسبب توصيات بعض الناس لذلك نصيحة قبل ما تطبق توصية لأى حد جربها على الحساب الديمو الاول وشوف العضو ده توصياتة صح ولا غلط وحاول برضة تتعلم التحليل بنفسك وتشوف السعر و ما تعتمدش علي حد

انا كمان معاك فى الرأي مافيش أحسن من الأعتماد علي الذات وبالنسبه للتوصيات تبقي كماله لتحليلنا متبقاش هي الاساس

mihyar 07-06-2013 07:44 PM

توصية شراء 1.3110
ذهبية
الهدف 1.3275 \ 1,3345 \ 1.3385

وقف الخسارة 1.3000

للاسبوع القادم ان شاءالله ............................................ دعواتكم ياشباب بالفرج .

EmadHamdy56 07-06-2013 07:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة awad991 (المشاركة 520949)

يا ريتها كانت توصيه كنت قولت ماشي ..

انما دا الخبر جاي ايجابي ع االدولار + اليورو هابط + الذهب نازل ... كل دا

و الخبر و هو شغال و العملان بتنزل امام الدولار و الين طار بتاع 200 نقطه

و يجي الافندي يقولك الخبر سلبي يا جماعخ و مش بس كدا المشكلة ان كل شويه يعمل مشاركه و يقول بيع الدولار و مشاركه يقولك تلدولتر بينهار و يموت

المشكله يقا بيقاوح و يرد ع تاجر فوركس يقوله عيد النظر للشارت .. !!!!!!

طلع في الاخر شاشته مقلوبه او هو االي كان بيتداول بالمقلوب ..

قعد يفتي و يحلل و انه خبره و في الاخر حسبي اللخ و نعم الوكيل فيه

قول رايك و وضحه بس بلاش تهول الموقف و تعمل بتاع 10 مشاركات تهويل و تكبير ع الفاضي

EmadHamdy56 07-06-2013 07:47 PM

عايز اعرف بناء علي ايه حلل ان الخبر طلع سلبي ... ياعني كل الشارتات بتقول ايجابي بناء ع ايه قال سلبي و اين تاثيره .. هفضل اقول حسبي الله و نعم الوكيل فيك كل ما ادخل المنتدي هنا ... يا اخي اتقي الله و راعي ان فيه مبتدئين كتير هنا لما يشوفوا 10 مشاركات ورا بعض و انته بتقوب ان الخبر سلبي هتضيعهم الله ينتقم منك

naitsi 07-06-2013 07:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Anonymous (المشاركة 520945)
مع احترامي ليك لو علي كلامك فالمفروض طبقا للرسمة ان اليورو يقع جامد علشان يلمس قاع النجمة التانية و بعد كده يطلع
كمان انت رسمت الرسمة دي ازاي ؟:1 (16):

هههه فهو عندما يصعد يصعد علا شكل تدرجات يعني سيخرج من الجانب لضلع العلوي ولا يمكنه الصعود مباشرة لفوق وحتى إن صعد صعود كبير وذخل في المتلت العلوي فسيكون مصيره النزول بتدرج
هاذه صورة مقربة لمتلت اليوروا الصاعد

naitsi 07-06-2013 07:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تاجر فوركس (المشاركة 520943)

بص تقدر تقول الفوركس حاجتين بس انا مش مع رايك طبعا

1 - تحليل فني بس مفيش دليل

2 - تحليل اخباري وهو الدليل للتحليل الفني ........................... اصل مش معقول عملة تهبط او تصعد الا لما يكون مؤثرات في اقتصاد الدولة ........ لكن من كلامك فهمت انك بتقول الفوركس لعبة قمار يمكن بتقولها غضب خسارة اعتقد

ما في ناس بتخسر في البورصة والاسهم وسهم طلع وسهم نزل وناس خسرت وناس كسبت

لا انا الحمد لله لن اخسر مجددا وليست تقة في نفسي إنما بعدما خسرت مبالغ مهمة تدربة علا التجارة النفسية والرقمية اما التحليلات فهي بدون جدوى وقد تنجح مرة او إتنان لاكن ستخسر كتيرا هاذا حسب ما رأيت في هاذه التلات سنوات الاخيرة لاكن انا فقط اريد ان اقول لكم ان الفوركس هو تجارة يحكمها النظام الصهيوني علا خطاطة الماسونية فهم هذفهم في الاخير تدمير العملات الورقية والنقدية وترك الذهب والفضة والرجوع لايام قريش وأبوا الهول ههههه والمقايضات

naitsi 07-06-2013 08:00 PM

وهاذا رسم لعملة البوند علا النظام الماسوني بخطاطة النجمة اليهودية
ستلاحظون ذخول اسعر في المتلت وصعد هو الاخر والبارحة خرج منه وعاد إليه اليوم في إنتظار إنتهاء اليوم لنرى هل سيكم في الصعود ليذخل في المتلت الهابط لنتابع

الساعة الآن 02:11 AM