اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

النسر الذهبى 07-06-2013 09:03 PM

رد: ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة naitsi (المشاركة 520941)
هاهو رسم النجمة السداسية علا اليورو دولار كما تلاحظون السعر يتواجد في المتلت ذو الإتجاه الصاعد يعني السعر بعد إغلاق الشمعة ذاخله سيعبد ويتبع النظام الماسوني ويصعد يعني الخلاصة اليورو صاعد صاعد شاء من شاء وٱبا من ٱبا لاكن قد يهبط ليلمس الخط السفلي لضلع المتلت ويصعد المهم الإتجاه العام سيصعد بفعل هاذا النضام اللعين

اخي النجمة الخماسية وليس السداسية ومرحبا بك

naitsi 07-06-2013 09:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النسر الذهبى (المشاركة 521016)

اخي النجمة الخماسية وليس السداسية ومرحبا بك

إنها السداسية ليست الخماسية :)
فنجمة داود سداسية يا اخي العزيز وشكرا لك علا الترحيب

النسر الذهبى 07-06-2013 09:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة naitsi (المشاركة 521024)

صحيح اعذرني علي هذا الخطأ :D

تاجر فوركس 07-06-2013 09:47 PM

طيب ليه النجمة يحطوها علي الديلي ..... ميحوطها علي الويكلي مثلا او االشهري

انت لو تقصد انه بيحصل تلاعب في الاقتصاد العالمي مثلا من بنوك مركزية اه فعلا بيحصل تلاعب لاهداف كبري واغراض للسيطرة انا بعتبر البنوك المركزية الاوربية مافيا عصابات

لكن اختلف معاك ان تشبه الفوركس في نجمة علي الشارت من الماسونية

النسر الذهبى 07-06-2013 09:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تاجر فوركس (المشاركة 521061)
طيب ليه النجمة يحطوها علي الديلي ..... ميحوطها علي الويكلي مثلا او االشهري

انت لو تقصد انه بيحصل تلاعب في الاقتصاد العالمي مثلا من بنوك مركزية اه فعلا بيحصل تلاعب لاهداف كبري واغراض للسيطرة انا بعتبر البنوك المركزية الاوربية مافيا عصابات

لكن اختلف معاك ان تشبه الفوركس في نجمة علي الشارت من الماسونية

بعيدا عن النقاش حول التلاعب في الأقتصاد وغيره بالنسبة لأستخدام النجمة تقدر تستخدمها علي اي فريم زمني وهذا مثال علي فريم الساعة

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex - عرض مشاركة واحدة - ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات الباوند ين GBPJPY
اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex - عرض مشاركة واحدة - ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات الباوند ين GBPJPY

b4rakat 07-06-2013 09:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة naitsi (المشاركة 521024)

يا أخي من فتره طويله جدا وانا عارف الموضوع ده وفي ناس كتير جدا بتقول إنه أسلوب متميـز فى التحليل الفنـي لـكن أنـا بعتقـد إنـه بيكون قريب جدا من مربع التسعه ومركز الجذب واللي خلاني مشتغلش عليه من فتره هو إني دايما كنت بلاقي الشموٍع بتخرج من جوانب المثلث الصاعد او الهابط ومش قادر افهـم إزاي آخـد قرار على الخروٍج .. بس اللى انا فعلا أعرفه إنها إستراتيجيه قويه . وياريت تتقـبل مروري يا اخي وأتمني التوفـيق لجمـيع المتعاملين فى السوق إن شاء الله

تاجر فوركس 07-06-2013 10:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة naitsi (المشاركة 520967)

وهاذه عملت اليورو ين سبب صعوده بقوة هو مروره سابقا بمتلت صاعد ووصوله لمتلت صاعد اخر هههه لاكن خرج منه واليوم كاذ ان يغلق في المتلت السفلي لاكنه افلت واقسم لكم لو ان سمعة اليوم تغلق في المتلت السفلي فسيكون مصير اليورو ين السقوط الحر

طبعا لان المثلث السفلي حده علي الدعم الرئيسي السابق 127
وطبيعي ان يهوي بالسعر الي الهبوط الحاد
لو اغلق تحته

النسر الذهبى 08-06-2013 12:31 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تاجر فوركس (المشاركة 521074)

طبعا لان المثلث السفلي حده علي الدعم الرئيسي السابق 127
وطبيعي ان يهوي بالسعر الي الهبوط الحاد
لو اغلق تحته

هذا تفكير الكلاسيكي بعد الحدث وبعد تكون الدعوم والمقاومات وارتكازات الترند اما هنا فالنجمة التي امامك بالصورة قديمة جدا وانتهت بعد الخروج من حدودها وهي مرسومة منذ الدخول باول مثلث عند 105

هناك طرق ترسم الترند قبل ان يرسموه الكلاسيكيون وهذه واحده منهم التابعة لعلوم جان

وهناك التحليل الموجي (موجات اليوت) ايضا بنفس المبدأ وهو توقع الترند قبل انتظار الأرتكازات لرسمه

لا تستهينوا بالعلوم والنظريات المختلفة لمجرد نظرة خارجية عليها

العلم قوة :)

hussien86 08-06-2013 01:38 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة naitsi (المشاركة 520990)
أهلا أهلا اخي حسين بصراحة إختفيتوا ولم تعودو تظهروا لي لا الاخ محمود ولا الباري وغيرهم من الإخوة الذين امضينا معهم ايام جميلة انا حاليا اركز علا الإستراتيجية الرقمية مع نضام المضاعفات لانه لايوجد ربح بدون مضاعفات اما التحليلات وكل تلك الخزعبلات رميتها من زمان اتعرف يا حسين اني قمت بتحويل 100 دولار ل 1000 فولار فقط بالرقمي والمضاعفات ولا انظر لا للاخبار ولا لترند ولا موفينغ وغيرها وتحس بالتجارة وحلاوتها البسيطة لان الفوركس تجارته يجب ان تكون خالية من التعقيدات لاكن ذهبت 1000 دولار بسبب الطمع انا شكلي طماع منذ زمان هههه الحمد لله تم التغلب علا النفس بعد معانات طويلة وخسائر بالجملة فقط طرحة للإخوة النظام الماسوني الذي يتحرك عليه هاذا الإقتصاد وتلك النجمة الخطية يعبدها السعر شر عبادة فقط إبحت عن موضوع كيفية رسمها هناك عند الجيران وتتفاجئ فيما ستراه عيناك أتمنى منك الا تختفي عني يا اخي حسين كما ختفوا الإخوة

هلا فيك اخي نياستا انا موجود دايما هنا لو كنت في البيت او الشغل دايما فاتح علي ارابيا .. انا لاانسي ايام الدكتور رأفت اطلاقا مش انت كنت الجنرال القائد هههههه قائد سلاح البحرية وسلاح الجو والمشاة ولا ايه ههههههههههه واعتقد ورشة اخي محمود للتحليل الاساسي حدثت مشكلة له هنا وزعل ايامها وماصار يدخل هنا والاخ الباري اشوفه بيسرح مرات في المواضيع كمان اشتقناله اكيد والله ايام جميله..
بالنسبة للمضاعفات انا اعرف انك من محبيها وبعنف :D لكن انا اتلسعت منها كتير وحرمت اشتغل عليها .. ياريت تبعتلي رابط علي الخاص لموضوع النجمة اذا في منتدي اخر مش غلط نقرأ ونتعلم حتي لو كانت الفكرة مازالت مش داخله راسي :1 (21):
واكيد انا معاك هنا اخي وحبيبي نياستا مش مختفي باذن الله طبعا :D

amim15 08-06-2013 03:17 AM

ممكن رابط موضوع النجمة ولو منتدي اخر يكون علي الخاص يا استاذ نايتس
علي فكرة التصحيح بتاع الاسم يبقي knight يعني فارس مش كده؟

الساعة الآن 12:20 PM