اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   الى كل من يواجة مشكلة فى التحويلات البنكية الان خطوات الايداع بالفيزا (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=15028)

دلوني على السوق 29-12-2011 10:40 PM

رد: الى كل من يواجة مشكلة فى التحويلات البنكية الان خطوات الايداع بالفيزا

السلام عليكم ورحمة الله،،،

اولا اشكر الله سبحانه وتعالى،،، ومن لم يشكر الناس لايشكر الله، ثم اشكر الاخ الفاضل/ معاذ عودات والأخ احمد صلاح الذي شجعني وزاد من معنويتي بالكلام الطيب، ثم الاخ حسام الذي وضح بالخطوات كيفية الايداع، الحمد لله قد قمت قبل دقايق بالايداع وتم بنجاح ولله الحمد. اسال الله أن نكون شاكرين على ما انعم به علينا وأن نؤدي حقها. شكرا لكم.

أحمد الرويني 29-12-2011 10:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دلوني على السوق (المشاركة 250262)

اولا اشكر الله سبحانه وتعالى،،، ومن لم يشكر الناس لايشكر الله، ثم اشكر الاخ الفاضل/ معاذ عودات والأخ احمد صلاح الذي شجعني وزاد من معنويتي بالكلام الطيب، ثم الاخ حسام الذي وضح بالخطوات كيفية الايداع، الحمد لله قد قمت قبل دقايق بالايداع وتم بنجاح ولله الحمد. اسال الله أن نكون شاكرين على ما انعم به علينا وأن نؤدي حقها. شكرا لكم.

إن شاء الله موفق
و تجاره رابحة بإذن الله

دلوني على السوق 29-12-2011 11:18 PM

جزاك الله خير يا استاد احمد وان شا ءالله نستفيد منكم ومن نصائحكم، وهذا المنتدى فيه ناس طيبة نحسبهم كذلك.

احمد صلاح 30-12-2011 12:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دلوني على السوق (المشاركة 250262)

أهلا بيك ياغالى فى اى وقت ,,
وشكرا على كلامك الطيب
ودائما منور المنتدى ياغالى ,,
:1 (102):

mahmoudinho 02-01-2012 03:31 PM

جزاك الله كل خير

دلوني على السوق 02-01-2012 11:33 PM

اخوي احمد الرويني واحمد صلاح انا من بعد ما اودعت الى الان لم يتم عمل رصيد في حسابي هل انتظر ام مال المطلوب مني؟

للعلم انا اودعت بالفيزا، وقد قاموا بارسال ايميل الي ومن ثم رسالة اخرى ،،، ارجوا افادتي وشكرا لكم ،، الله يبارك فيكم

wildcat 03-01-2012 02:30 PM

والله أخي ممدوح أنا ما بيدي شئ فهذه سياسة شركة وهذه خدمات بنوك وهذا حالنا

وكل اللي انا بحاول أعمله هنا هو إني أوفق مابين سياسة الشركة وبين خدمات البنوك بما يتناسب مع حالنا توفيرا للوقت وتفاديا للأخطاء ...

بالنسبة لسؤالك عن صرف النظر عن فيزا نت ..... لو تلاحظ إني لما تكلمت عن الفيزا المدفوعة مقدما قلت إن الشركة لا تفضلها وحطيت تحتها خط مارضيتش أقول لا تقبلها (لأن الشركة بتقول بخصوصها إنه كثيرا ماتفشل عمليات الايداع عن طريقها ولما سألت طب أيه الحل قالولي جرب ولو مانفعتش استخدم طريقة أخرى)

أنا ماقدرش آجي أقولكم روحوا طلعوا فيزا نت وجربوها وتيجي ماتنفعش وتتأخروا في الايداع وتحصل أخطاء وخصوصا إذا كنت أعرف حل أفضل ومناسب....

حضرتك عايز تطلع فيزا نت البنك الاهلي سوسيتيه جنرال ودي بتقعد 10 أيام علشان تطلع
طيب ما هو ممكن بنفس التكاليف ولكن أسرع إنك تفتح حساب في بنك بيريوس مصر مثلا وتاخد الفيزا وانت قاعد
يعني فيزا نت البنك الاهلي سوسيتيه جنرال ب 35 جنية وفيزا بيريوس ب 25 جنية .

وإن شاء الله لما تيجي تسحب أي مبلغ من الشركة تقدر تسحب عن طريق الفيزا نفس المبلغ اللي عملتله إيداع
وتقدر تستقبل أي مبالغ أخرى إلى حسابك في البنك الأهلي سوسيتيه جنرال والبنك ساعتها هيفتحلك حساب فرعي بالدولار اوتوماتيك تحت حسابك المصري الأساسي....وبكده يكون مافي مشكلة بل إنك اخترت الأفضل والأسرع .

أما بالنسبة لاستفسارك الأخير فلا يمكن سحب المبلغ كله بالتحويل البنكي اللي هتقدر تسحبه هي الارباح فقط لكن أصل المبلغ الذي تم إيداعه لابد من سحبه بنفس طريقة الايداع وهي الفيزا .

اتمنى ان تكون الأمور واضحة

وأنا جاهز لأي استفسار آخر

الف شكر على التوضيح الجميل دة يا استاذ احمد.

هيثم 03-01-2012 02:59 PM

اقتباس:

بص ياغالى ,,

فيزا البنك الاهلى سوستيه جنرال تنفع عادى بالتحويل للشركه على الرغم انها بالمصرى

عادى جدا انا عملتها قبل كدا واودعت بالفيزا دى

والمبلغ ال بيبقه عليك للبنك هوه بالجنيه مقابل سعر الدولار فى وقت العمليه تمااااااااام ؟؟

بس كدا وتقدر تسحب عليها برده بدون اى مشاكل برده بالدولار وهيا بتتحول على طول الى جنيه

بدون اى مشاكل انا مجرب الايداع معاها قبل كدا
استاذ احمد شكرا لردك بس عندى استفسار انى عملت ايداع فى اف اكس دى دى اول مره عن طريق حواله بنكيه وانا بصراحه مش عايز اكرر الموضوع ده هل شركه دى دى تقبل الايداع المره دى عن طريق فيزا ولالازم تكون طريقه الايداع واحده ياريت تفهمنى وجزاك الله كل خير

mohamedibrahim1 03-01-2012 09:58 PM

مشكلة مع البنكدلوقتى البنك التجارى الدولى بيشرط ان التحويل على الفيزا لا يزيد عن 100 دولار وانه بياخد 5 ايام تحويل كمان حد عنده فكرة عن الموضوع دهوالجماعة اللى بيتدالوا دلوقتى شغالين ازاى فى موضوع التحويل بالفيزا او البنكى

drhwait 05-01-2012 12:49 AM

مجهود مميز

الساعة الآن 08:30 PM