اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=26170)

TREND_SEEKER 06-01-2013 12:10 PM

رد: ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY (المشاركة 445035)
ااااشطه ع التمبلت الجامد دا :1 (97):
وليه جو المسلسلات دا ونستنى كل يوم حلقه .. متشرحهم دلوقتى لو فاضى

:1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58):

معلش اصل أنا مش متفصل على أد ايدك !!!!!!
يعني مش على هواك لا انت ولا غيرك
لما الشرح يجهز هنزله وقت ما أنزله
ولا جو مسلسلات ولا جو حلقات ولا جو هباب
وانا مش بتاع مسلسلات وكل يوم حلقه وانت المفروض عرفت ده خلاص
التمبلت مشتغلتش بيه خالص
تجميع مؤشراته كان أجتهاد شخصي أستنادا على اساس أن جميع المؤشرات اشارتها ثابته
ولغاية دلوقتي الشرح لسه مش عارف اصيغه أزاي عشان يوصل لجميع المفاهيم المبتدئه وجميع المفاهيم النشيطه ألي بتحب تتفنن في الأسئله بتاعتها زيك مثلا لأثراء الموضوع بالتفاعل والنشاط والوصول إلى اقصى استفاده من التمبلت المطروح ومحدش بيجاوب على الأسئله دي غيري .

غير أني امبارح لمدة 8 ساعات بعمل فيجوال باك تست من 2008 الى الآن ومن 2011 الى الآن ومن 2012 الى الآن لما اتعميت ومبقيتشي شايف حاجه عشان أتأكد من الأشارات ثابته ولا لأ , وفضلت سهران لغاية لما خلصته عشان ارفق كل شئ قبل بداية افتتاح السوق وكنت اراجع جميع مشاركات التمبلت الي فات عشان اجمع العيوب كلها ألي قابلت الناس وأتاكد ان على الأقل 80% من المشاكل تكون أتحلت في التمبلت الجديد ومحدش جابرني على أي شئ من ده . غير ان مشاركه رقم 2903 خدت مني برده وقت امبارح ومجهود عشان أحل مشكلة فهد بالصور والشرح الواضح وحفظت المشاركه في التوقيع عشان تكون مرجع لأي حد يقابلو نفس مشكلة التهنيج تاني .

وشروط التمبلت في الدخول والخروج تم أستنباطها من خبرتي مع المؤشرات ومن أداء التمبلت في الفترات السابقه
غير ان الشرح كان على اساس التمبلت بدون مؤشر البولنجر يا محمد باشا .
ولكن بعد اضافة فكرة طارق للبولنجر وجدت أنه اضافه قويه وكان لازم أعرف أزاي أربط علاقة البولنجر بباقي المؤشرات الموجوده في التمبلت وتأثيره عليهم ايه وفايدته ايه عشان يبقى الشرح مكتمل
غير ان الشرح بيكون بالصور وده بياخد وقت ومجهود وقرف .

غير ان في 2 تمبلت هينزل بيهم تمبلت الساحر
عشان تبقى الناس بتاكل فعلا من نفس الطبق بتاعي والطبق بتاعي دسم ومليان بهرات .

التمبلت الأول هيكون لصفقات أنتراداي تتفتح وتتقفل في نفس اليوم بقدر المستطاع والتاني هيكون لصفقات شبه سونجات , عشان يستفيد المتفرغ للصفقه وغير المتفرغ .

وكل ده لسه مش عارف الشرح بتاعه هيكون أزاي .

منظومة التمبلت كلها في دماغي وعارف هشتغل بيه أزاي كويس قوي من مجرد النظر ليه على الشارت
أما أني اشرح واترجم الي في دماغي ده مش هيكون سهل , لازم الشرح على قد ما أقدر يكون مستوفي أسئلة السائلين عشان يبقى الوقت مستثمر أكثر في التطبيق .

غير اني بحاول ايضا يكون الشرح مستوفي للناس الي محضروش معانا أصلا قبل كده واول مره يدخلوا الموضوع يمكن انت وغيرك فاهمين معظم الأفكار اما المستجدين على الموضوع معندهمش اي فكره لسه عن الي أحنا وصلناله هنا .

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد امين (المشاركة 445042)
ايوه كده يابو يوسف ياكبير .. ياأخى انا بقيت بافرح لما باشوفك ... فى انتظارك ياغالى

الله يكرمك
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Riyadksa (المشاركة 445047)
بانتظارك اخي ابو يوسف

وبالتوفيق للجميع وان شاء الله 2013 تكون ارباح للجميع يارب

يارب يا اخي يارب
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aims (المشاركة 445049)
من قبل ما نستخدم الساحر

يكفينا سحر اخلاقك العالية وحبك لفعل الخير

ربنا يعوضك بالخير والسعادة انت واهل بيتك

تحياتى و متابعين

تسلم حبيبي ونسأل الله التوفيق والهدى والصلاح والعفاف والغنى .

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gastro (المشاركة 445060)
استاد :1 (13)::1 (13): :1 (63): :1 (77): :1 (50):...عندما تعجز الكلمات

حبيبي جاسترو يا أونطجي
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحاير (المشاركة 445074)
ايوه يابويوسف

هو دا الكلام ابتدا الشغل الجامد

بإذن الله يا حاير خليك بس انت متواجد معايا متغيبشي عني .

ehab1602 06-01-2013 12:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 445029)
جاهزين للتمبلت الجديد ؟

تمبلت الساحر

؟
؟
؟
؟
؟
؟

:1 (77)::1 (29)::1 (21)::1 (74)::1 (13):
:1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58):

قبل

وبعد

مؤشر البولنجر من فكرة طارق والمؤشرات السفليه كلها وهي مؤشرات الفيشريوركي الشهير هي من تجهيز أخ فاضل اسمه فيصل من منتديات صديقه باقي المؤشرات المضافه هي من أعداداتي وسوف تكون المؤشرات الأساسيه للدخول والخروج من الصفقات ومؤشر البولنجر للتحليل ومؤشرات الفيشر لمعرفة أوقات السيوله والفلتره وأوقات الترندات وأوقات التذبذب .

ملحوظه هامه جدا : جميع المؤشرات في تمبلت الساحر أشارتها ثابته ثبات الجبال
وتم أنتقائها بعنايه شديده وأدائها في الفيجوال باك تست كما هو أدائها لايف
ولا يوجد مؤشرات في التمبلت تعيد رسم نفسها أو تمسح اشارتها الكاذبه
وخبراء الفيجوال باك تست سوف يؤكدوا كلامي يعني محدش له حجه بعد كده يا بشريه

سوف يتم أرفاق الشرح والتفاصيل والتمبلت والمؤشرات غدا بإذن الله

منتظرك يا ابويوسف يا ساحر

واسف لانشغالي باعمال اخرى وان شاء الله احاول اتفاعل معاك اكتر

MoHaMeD EgY 06-01-2013 12:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 445087)

التمبلت مشتغلتش بيه خالص
ولغاية دلوقتي الشرح لسه مش عارف اصيغه أزاي عشان يوصل لجميع المفاهيم المبتدئه وجميع المفاهيم النشيطه ألي بتحب تتفنن في الأسئله بتاعتها زيك مثلا لأثراء الموضوع بالتفاعل والنشاط والوصول إلى اقصى استفاده من التمبلت المطروح ومحدش بيجاوب على الأسئله دي غيري .

غير أني امبارح لمدة 8 ساعات بعمل فيجوال باك تست من 2008 الى الآن ومن 2011 الى الآن ومن 2012 الى الآن لما اتعميت ومبقيتشي شايف حاجه عشان أتأكد من الأشارات ثابته ولا لأ , وفضلت سهران لغاية لما خلصته عشان ارفق كل شئ قبل بداية افتتاح السوق وكنت اراجع جميع مشاركات التمبلت الي فات عشان اجمع العيوب كلها ألي قابلت الناس وأتاكد ان على الأقل 80% من المشاكل تكون أتحلت في التمبلت الجديد ومحدش جابرني على أي شئ من ده . غير ان مشاركه رقم 2903 خدت مني برده وقت امبارح ومجهود عشان أحل مشكلة فهد بالصور والشرح الواضح وحفظت المشاركه في التوقيع عشان تكون مرجع لأي حد يقابلو نفس مشكلة التهنيج تاني .

وشروط التمبلت في الدخول والخروج تم أستنباطها من خبرتي مع المؤشرات ومن أداء التمبلت في الفترات السابقه
ولكن بعد اضافة فكرة طارق للبولنجر وجدت أنه اضافه قويه وكان لازم أعرف أزاي أربط علاقة البولنجر بباقي المؤشرات الموجوده في التمبلت وتأثيره عليهم ايه وفايدته ايه عشان يبقى الشرح مكتمل

التمبلت الأول هيكون لصفقات أنتراداي تتفتح وتتقفل في نفس اليوم بقدر المستطاع والتاني هيكون لصفقات شبه سونجات , عشان يستفيد المتفرغ للصفقه وغير المتفرغ .

منظومة التمبلت كلها في دماغي وعارف هشتغل بيه أزاي كويس قوي من مجرد النظر ليه على الشارت
أما أني اشرح واترجم الي في دماغي ده مش هيكون سهل , لازم الشرح على قد ما أقدر يكون مستوفي أسئلة السائلين عشان يبقى الوقت مستثمر أكثر في التطبيق .

غير اني بحاول ايضا يكون الشرح مستوفي للناس الي محضروش معانا أصلا قبل كده واول مره يدخلوا الموضوع يمكن انت وغيرك فاهمين معظم الأفكار اما المستجدين عل الموضوع معندهمش اي فكره لسه عن الي أحنا وصلناله هنا .

كل الرد العنيف دا عشان بقولك لو فاضى اشرحهم
لا تعليق ..
:1 (53):

مصطفي حلمي 06-01-2013 12:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 445087)

التمبلت مشتغلتش بيه خالص

غير اني بحاول ايضا يكون الشرح مستوفي للناس الي محضروش معانا أصلا قبل كده واول مره يدخلوا الموضوع يمكن انت وغيرك فاهمين معظم الأفكار اما المستجدين عل الموضوع معندهمش اي فكره لسه عن الي أحنا وصلناله هنا .

الله يكرمك

يارب يا اخي يارب

تسلم حبيبي ونسأل الله التوفيق والهدى والصلاح والعفاف والغنى .

حبيبي جاسترو يا أونطجي

بإذن الله يا حاير خليك بس انت متواجد معايا متغيبشي عني .

اخي ابو يوسف
اولا جزاك الله عنا كل الخير و جعل الله مجهودك و تعبك و دعاء اخوانك ليك في مييزان حسناتك.
ثانيا يا اخي لازم تستريح و تاخد وقتك و موضوع تلحق السوق قبل ما يبتدي شيلها من دماغك و اشتغل براحتك و راجع و اعمل التستات مرة و اتنين
و اهم من ده كله لازم تستريح و ما تشتغل تحت ضغط .. السوق مش حيطير و الارباح ان شاء الله جايه و التمبلت الاولاني الناس شغاله بيه زي الفل ..فرفقا بنفسك و خد وقتك
اخر حاجه : رفقا باخوك الصغير محمد ...الراجل بيحبك و اللي بيحبك ينغشك يا ابو يوسف ولا ايه ...
الله يبارك فيك

MoHaMeD EgY 06-01-2013 12:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفي حلمي (المشاركة 445092)
اخي ابو يوسف
اولا جزاك الله عنا كل الخير و جعل الله مجهودك و تعبك و دعاء اخوانك ليك في مييزان حسناتك.
ثانيا يا اخي لازم تستريح و تاخد وقتك و موضوع تلحق السوق قبل ما يبتدي شيلها من دماغك و اشتغل براحتك و راجع و اعمل التستات مرة و اتنين
و اهم من ده كله لازم تستريح و ما تشتغل تحت ضغط .. السوق مش حيطير و الارباح ان شاء الله جايه و التمبلت الاولاني الناس شغاله بيه زي الفل ..فرفقا بنفسك و خد وقتك
اخر حاجه : رفقا باخوك الصغير محمد ...الراجل بيحبك و اللي بيحبك ينغشك يا ابو يوسف ولا ايه ...
الله يبارك فيك

يامصطفى انا عارف انه عمل مجهود جبااار ومازل المجهود عليه لواحده تقريبا .. ربنا يكون فى عونه
بس انا هعرف من فين ان الشرح هياخد وقت كدا ؟
انا كنت فاكر انه بعد ما ينزل التمبلت هيقول ادخل عند كذا او اخرج عند كذا .. لكن طلع ان فيه حاجات تانى معرفهاش ومحتاجه وقت
ع العموم انا مقدر مجهودة وتعبه .. واكيد العنف دا بسبب الضغط اللى عليه

TREND_SEEKER 06-01-2013 12:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفي حلمي (المشاركة 445092)
اخي ابو يوسف
الله يبارك فيك

حبيبي مصطفى حلمي
محمد ده حبيبي ولازم أزبطه من وقت للتاني هو بيحب كده زي ماهو مزبطني .
مش كده ولا ايه يا محمد ؟:1 (53)::1 (53):
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY (المشاركة 445090)

كل الرد العنيف دا عشان بقولك لو فاضى اشرحهم
لا تعليق ..
:1 (53):

دي قرصة ودان بس عشان انت عسل وسكر وعشان مسلسلات وكل يوم حلقه
وانت عارف بقى أني متمرمط في المنتديات والردود ومبسيبشي مشاركه كده تعدي من غير ما أرد عليها من قلبي .
وأنت البامبونايه بتاعتنا أوعى تنسى .

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ehab1602 (المشاركة 445089)

منتظرك يا ابويوسف يا ساحر

واسف لانشغالي باعمال اخرى وان شاء الله احاول اتفاعل معاك اكتر

لا حبيبي هوبا ولا يهمك
وياريت فعلا تتواجد معايا أكثر وانت من المحاربين القدماء معايا .

مصطفي حلمي 06-01-2013 12:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 445094)

حبيبي مصطفى حلمي

وانت عارف بقى أني متمرمط في المنتديات والردود ومبسيبشي مشاركه كده تعدي من غير ما أرد عليها من قلبي .

لا حبيبي هوبا ولا يهمك
وياريت فعلا تتواجد معايا أكثر وانت من المحاربين القدماء معايا .

و الله العظيم انت راجل زي العسل :)
ربنا يكرمنا و يكرمك
روح يا شيخ ربنا يجعلنا و اياك من المليونيرات في القريب العاجل
بالحسنات :) :):1 (77)::1 (77):
و يا سلام كمان لو بالدولارات :1 (101)::1 (101):
و معانا حماده و وليد و ابو تراب و كل الاخوة الجميلة
امين يارب

احمد ابوالمجد 06-01-2013 12:54 PM

ابو يوسف الله يعطيك العافيه وتسلم على المجهود الجبار والشغل العالى خد وقتك
متابعين معاك وجزاك الله خيرا وجعله فى ميزان حسناتك :1 (62): .

MoHaMeD EgY 06-01-2013 12:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 445094)

حبيبي مصطفى حلمي

ولا يهمك .. و ربنا يجازيك خير ع المجهود اللى بتعمله

TREND_SEEKER 06-01-2013 01:06 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY (المشاركة 445093)
يامصطفى انا عارف انه عمل مجهود جبااار ومازل المجهود عليه لواحده تقريبا .. ربنا يكون فى عونه
بس انا هعرف من فين ان الشرح هياخد وقت كدا ؟
انا كنت فاكر انه بعد ما ينزل التمبلت هيقول ادخل عند كذا او اخرج عند كذا .. لكن طلع ان فيه حاجات تانى معرفهاش ومحتاجه وقت
ع العموم انا مقدر مجهودة وتعبه .. واكيد العنف دا بسبب الضغط اللى عليه

لأ
التمبلت الجديد لازم يكون مستوفي العيوب والنواقص
نقول بنسبة 80% ؟ أتمنى ذلك
وانت والجميع عارفين أن مفيش أستراتيجيه كامله 100% والكمال لله وحده ولكن بنحاول بس نقرب من نسبة الكمال .
غير أن الضغط الي أنا فيه مش بسبب الموضوع ولا بسبب اي شئ يخصكم
المشكله انني وقعت في مشكله كبيره ومش عارف ألاقيلها حل عملي وحقيقي يسعفني
وهو أني لازم ومجبر ومضطر اضطرار المكروب أني اشتغل على 3 منصات مختلفين عشان أكل عيشي يتطلب كده .
وطبعا مستحيل ابدا أني اشتغل على 3 منصات يدوي في وقت واحد غير أني كمان في خلال اسبوع أو اسبوعين هكون مضطر أني اشتغل على 5 منصات في وقت واحد .
لذلك متعطل ومش شغال ولو تلاحظ اني مبقتشي اضع الصفقات الي بعملها لأني مش بعمل صفقات اصلا ومش شغال .

وحاليا بدور على برنامج او أكسبرت ينقل الصفقات من منصه الى عدة منصات أخر في وقت سريع جدا لا يتعدى 5 ثواني ولا جدوى من البحث حتى الآن .

فأعذرني يا صديقي .

الساعة الآن 02:22 PM