اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   السكندرى لمحبى النقاط والصفقات الصغيرة والسريعة (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=17277)

alskndry 24-12-2011 09:06 PM

رد: السكندرى لمحبى النقاط والصفقات الصغيرة والسريعة

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmednoooh (المشاركة 248295)
مؤشر باين علية قوى شكرا للاخ السكندرى على عرضة
و لكن الاسهم كمان لم تظهرعندى و ان كنت اعتبر الاسهم وجودها ليس بالضرورى ؟
نحن نرى دوائر صغيرة و دوائر كبيرة صفراء ........ اعتقد الدخول بيع او شراء حسب تكوين الدائرة
اذا تكونت دائرة صغيرة على ظل الشمعة من فوق يكون بيع باهداف صغيرة نوعا ما و العكس صحيح لو الدائرة الصغيرة على ظل الشمعة السفلى يكون الامر شراء و باهداف صغيرة
اما اذا تكونت دائرة كبيبرة اللى واخدة رقم 3 صفراء ....... اعتقد بيكون الهدف اكبر و يتم غلق الصفقة مع تكوين اول دائرة عكسية ؟ او تستنى صفقات طويله عدة ايام ظهور دائرة من نفس النوع فى الاتجاه المعاكس
لكن السؤال هنا . ؟ هل تتكون تلك الدوائر مباشرة فور اغلاق الشمعة ام تتكون بعد فوات الاوان ؟ لو تتكون بعد اغلاق الشمعة يكون مؤشر ساااااااااااحر بجد
اما لو تكونت بعد ظهور 3 او 4 شمعات... نلاقى الدائرة تكونت مثلا على شمعة الساعة 4 مثلا بعد اغلاق شمعة الساعة 8 اى بعد 4 ساعات لن يفيد استخدادمة اذن !!!

الدائرة تتكون اخى عند اغلاق شمعة تغير الاتجاه يعنى لو الاتجاه صاعد وهينقلب لهابط

تتكون الدائرة عند اخر شمعة صاعدة مع اغلاقها

وتقدر تلاحظ بنفسك

ahmednoooh 24-12-2011 09:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alskndry (المشاركة 248315)
الدائرة تتكون اخى عند اغلاق شمعة تغير الاتجاه يعنى لو الاتجاه صاعد وهينقلب لهابط

تتكون الدائرة عند اخر شمعة صاعدة مع اغلاقها

وتقدر تلاحظ بنفسك

اه صحيح معك حق انا لاحظت دلوقتى شمعة الاغلاق لل gbp-usd ........ تحتها دائرة صفراء 3 !!!!!!!!
معنى هذا و الله اعلم فى صعود كبير ؟ صح ؟
لو كدة يبقى مؤشر من نااااااااااااااااااااااااااااار و هو دة اللى الناس عايزاه ..... و ان شاء الله يكون فية الخير للكل ....... تسلم يا سكندرى على المؤشر الرائع دة ( كبير البلد )

Benisafcom 24-12-2011 09:32 PM

سيتم المتابعة معك اخي في افتتاح الاسبوع المقبل
بالتوفيق

ahmednoooh 24-12-2011 09:34 PM

يا ريت يا اخوان تشوفولنا قصة المؤشر دة اية حكايتة ....... علشان لو كدة و التعامل معاه كدة ....انا هابطل استراتيجيات و خطط و مؤشرات و اخبار و اعتمد على الدوائر و افضل 24 ساعة قدام الشارت مفيش مشاكل ؟ و يمكن ابطل اشتغل محاسب هههههههههههه

alskndry 24-12-2011 09:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmednoooh (المشاركة 248328)
اه صحيح معك حق انا لاحظت دلوقتى شمعة الاغلاق لل gbp-usd ........ تحتها دائرة صفراء 3 !!!!!!!!
معنى هذا و الله اعلم فى صعود كبير ؟ صح ؟
لو كدة يبقى مؤشر من نااااااااااااااااااااااااااااار و هو دة اللى الناس عايزاه ..... و ان شاء الله يكون فية الخير للكل ....... تسلم يا سكندرى على المؤشر الرائع دة ( كبير البلد )

مشكور اخى فعلا انا لاحظت شارت الباوند وفعلا اعتقد ان شاء الله صعود لا يقل عن 40 نقطة

ومعظم الفريمات تدل على ذلك 5 دقائق والربع ساعة والنصف ساعة والساعة حتى الاربع ساعات

مما يدل على قوة التوصية

وان شاء الله تون الاستراتيجية خير للجميع

ولو كدة انت تبطل محاسبة وانا ابطل تدريس وتعب مع الطلاب ونفضى للفوركس ههههههههههه

تحياتى لك اخى احمد وللجميع

ahmednoooh 24-12-2011 10:04 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alskndry (المشاركة 248338)
مشكور اخى فعلا انا لاحظت شارت الباوند وفعلا اعتقد ان شاء الله صعود لا يقل عن 40 نقطة

ومعظم الفريمات تدل على ذلك 5 دقائق والربع ساعة والنصف ساعة والساعة حتى الاربع ساعات

مما يدل على قوة التوصية

وان شاء الله تون الاستراتيجية خير للجميع

ولو كدة انت تبطل محاسبة وانا ابطل تدريس وتعب مع الطلاب ونفضى للفوركس ههههههههههه

تحياتى لك اخى احمد وللجميع

ههههههههههههههههههههههههههه معاك حق لا التدريس ولا المحاسبة جايبين همهم اليومين دول ........ احنا فى زمن المستشارين اللى مرتباتهم تصل فى الشهر الى 400000 و 500000 جنية
يعنى شغولنى مستشار شهر واحد و انا ابطل فوركس و محاسبة ههههههههههههههههههههههههههههه
تحياتى لك يا اخى

dr.tamer 25-12-2011 07:09 AM

لا اريد احباطكم ولكن يرجى من اي شخص عمل باكتست سوف يلاحظ ان المؤشرين يغيرو اشارتهم لانهم يعتمدو على الزكزاك

Tarek adel 25-12-2011 09:07 AM

لابد من التجربة لفتره ولا تنخدعوا برسم المؤشر للشارت القديم فانا جربت اغلب تلك الاستراتيجيات واكتشفت ان تلك الاسهم تتغير وتتحرك بعد ما تديك التوصية بحيث تبدوا دائما صادقة!

amim15 25-12-2011 02:20 PM

اعتقد ان الباك تيست لن يعطي المصداقية لان فعلا اغلب هذه المؤشرات تقوم باعادة رسم نفسها حتي تثبت علي الاتجاه فيعطي الثبات عند تحقيق الفرصة الصحيحة لذا افضل اختبار هو دخول ديمو لايف وتجربةه هذه المؤشرات للحكم عليها

balahacho 25-12-2011 03:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Tarek adel (المشاركة 248441)
لابد من التجربة لفتره ولا تنخدعوا برسم المؤشر للشارت القديم فانا جربت اغلب تلك الاستراتيجيات واكتشفت ان تلك الاسهم تتغير وتتحرك بعد ما تديك التوصية بحيث تبدوا دائما صادقة!

دعونا لانسبق الاحداث ..فالتجربة خير برهان للحكم علي الاشياء
نجرب المؤشرات ديمو فترة معقولة ثم نحكم عليها ولن نخسر شيئا من التجربة
دعواتي لكم ولي بالتوفيق .....

الساعة الآن 03:23 PM